וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאנס ארמסטרונג מדווח מתל אביב: "זה נס ישראלי שאף אחד לא התרסק"

כל ההכנות לקראת היום האחרון של הג'ירו בישראל: רוכב העבר סיפר מדירה בעיר על "הסיבובים החדים והמסוכנים", אך ציין לטובה את האווירה ואמר ש"ככה צריך להיראות הטור". הרוכבים יוזנקו ב-12:30

יח"צ - חד פעמי

מירוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה שנחת בישראל לשלושה ימים יגיע היום (ראשון) ליומו האחרון בדרום. המשתתפים שרכבו ביום שישי לאורכה של ירושלים, ובשבת מחיפה לתל אביב, ידרימו לבאר שבע ומשם ימשיכו לאילת דרך מצפה רמון. וואלה! ספורט מלווה את ההכנות לקראת השלב הסופי בארץ הקודש, שיצא לדרך בשעה 12:30.

176 רוכבים מ-22 מדינות יעברו מסלול של כ-229 ק"מ ובשעה 18:00 צפויים להגיע לאילת. הרוכבים יוזנקו מרחבת עיריית באר שבע ויעברו במדרשת בן גוריון בשדה בוקר, במצפה רמון וקיבוץ יטבתה עד לאילת, ממנה יעזבו הרוכבים את ישראל וימשיכו לאיטליה, עד שיגיעו לנקודת הסיום בוותיקן ב-27 במאי.

עוד בנושא:

"סילבן אדמס חולם לייסד את טור דה ישראל"
ג'ירו ד'איטליה: אליה ויויאני ניצח בקטע השני הדרמטי בתל אביב
חגיגה בבירה: סיכום היום הראשון של הג'ירו ד'איטליה בישראל

מלון דן פנורמה באילת לקראת ג'ירו איטליה. חיים דוד צלמים,
כיתוב 'ג'ירו' במלון דן פנורמה באילת/חיים דוד צלמים

11:10 - לאנס ארמסטרונג התייחס ליום השני של הג'ירו בישראל, כשהמשיך להקליט את הפודקאסט שלו מדירה בתל אביב. "שמעתי שביקרו אותי על זה שאמרתי שהיה מעט קהל ביום הראשון", אמר ארמסטרונג, "אבל היום הם פיצו על זה בגדול. ככה אמור להיראות הטור. זה היה קול. הרבה אנשים, בגילאים שונים, רחובות מלאים, היה יפה מאוד". לאנס צפה במירוץ מהקומה ה-30, מדירה של חברו, וסיפר שיצא לריצה בעיר ב-11 בבוקר. "כבר אז היה כל כך הרבה אבטחה, שוטרים, סדרנים, הכל נראה מסודר, צריך להוריד בפניהם את הכובע", אמר על הארגון.

ארמסטרונג אמר ש"הקטע היה די משעמם... היו רק שני קטעים מרגשים: כשרוהאן דניס זכה בחולצה הוורודה, וקו הסיום. הייתי מודאג עבור 175 הרוכבים, שעברו בכביש המהיר של שלושה נתיבים שמדינת ישראל סגרה ליום שלם, ואז הגיעו לחמישה-שישה קילומטרים אחרונים בעיר, עם סיבובים חדים ומסוכנים, חורים בכביש, כל הדברים. דאגתי שאולי הם יירדמו. למעשה, זה נס ישראלי שאף אחד לא התרסק. חשבתי שהם יתרגלו למסלול של שלושה נתיבים רחבים". על הביקור בישראל אמר ש"זה חשוב למדינה הזאת, להגיע למקומות כאלה. ראינו את ההשפעה של המירוץ, את כל האנשים. אי אפשר לדעת איך זה ישפיע עוד 20 שנה על ילד, שעמד היום ברחוב על הכתפיים של אבא שלו".

עוד באותו נושא

דיווח חי: הקטע השלישי והאחרון של הג'ירו ד'איטליה בישראל

לכתבה המלאה
לאנס ארמסטרונג ג'ירו ד'איטליה מצפה רמון. ברני ארדוב
"זה נס ישראלי". ארמסטרונג במצפה רמון/ברני ארדוב

09:56: בדרום מתחילים להתכונן לחגיגה הגדולה. במלון דן פנורמה באילת כבר חשפו אמש כיתוב 'גירו' שיברך את הרוכבים שיגיעו לאילת בסוף המסלול. גם בנגב מתחילים לקשט את האיזור ומצפים לרוכבים שיוזנקו, כאמור, בשעה 12:30.

זו השנה ה-101 שהמרוץ מתקיים, ובפעם הראשונה הוא אף יוצא מתחומי אירופה ונפתח בשישי דווקא דווקא בארץ הקודש, זאת לאחר שהתורם היהודי-קנדי סילבן אדאמס, השקיע מעל ל-90 מיליון שקלים בהבאת המרוץ לישראל.

יותר מ-6,000 שוטרים ואנשי ביטחון מאבטחים את האירוע שייערך בממוצע של 72 שעות, בזמן שמאחורי הקלעים יפעלו אלפי אנשים לדאוג שהכול יתבצע בהתאם לתכנית המרוץ המקורית. צוות צילום ייעודי צפוי ללוות את הרוכבים לאורך ימי המרוץ, ושני מסוקים יתעדו את המרוץ בכל שלב במבט-על.

ג'ירו ד'איטליה בישראל. לירון מולדובן
ההפנינג באיזור הדרום/לירון מולדובן
ג'ירו דאיטליה בישראל, היום השני בתל אביב. קובי אליהו
החגיגה נמשכת. צופים ישראלים בג'ירו ד'איטליה/קובי אליהו

מפת החסימות: מקצה דרום הארץ

13:45-11:00 - כביש 40, מצומת אוהלים עד צומת הנגב
13:45-11:00 - כביש 40, מצומת הנגב עד למצפה רמון
16:30-11:00 - כביש 40, מצפה רמון עד צומת ציחור
17:30-11:00 - כביש 40, מצומת קטורה עד צומת צחור (תנועה עד לשעה 14:00 תתאפשר לתושבי הישובים על ציר 40 בכפוף להצגת תיעוד מתאים)
17:30-11:00 - כביש 13 מצומת מנוחה עד אילת (כיכר טורונטו)
17:30-14:00 - כביש 90 מצומת מנוחה עד אילת (כיכר טורונטו)
15:00-18:30 - כביש 90 מאילת, כיכר טורונטו צפונה עד צומת קטורה
19:00-16:30 - כביש 90 רח' דרך מצרים ממחסום צפוני עד הכיכר עם רחוב ארגמן (כיכר מרידיאן)
19:30-06:00 - רחוב קאמן מהצומת עם רחוב דרבן עד הצומת עם רחוב אריקה

כבישים מבאר-שבע ועד אילת ייחסמו משעות הצהריים ועד הערב. מ-6:00 בבוקר נחסמו שדרות שז"ר עד הנרייטה סאלד בבאר שבע ומ-11:00 ייחסמו רחובות דוד חכם, אלי כהן, דרך חברון בפינת רוטשילד, צומת דוד חכם וצומת אוהלים. בצהריים יוזנק המרוץ מעיריית באר שבע, ולקראת הערב הם צפויים להגיע לאילת. לאחר מכן יזכו הרוכבים ביום מנוחה ואת המרוץ ימשיכו ביום שלישי באיטליה.

מפת שלב 3 במירוץ - באר שבע-אילת. אתר המירוץ, מערכת וואלה! NEWS
מפת שלב 3 במירוץ - באר שבע-אילת/מערכת וואלה! NEWS, אתר המירוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully