וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האורחים מתלהבים: "האווירה היא כמו בתחרויות הגדולות באירופה"

6.5.2018 / 10:40

המרדף אחרי כריס פרום והרגע בו ישראל הפכה למדינת אופניים: היום השני של הג'ירו ד'איטליה בישראל סיפק מפגן עוצמה של הקהל הישראלי שמשווע לספורט והרשים אפילו את המבקרים מבחריין

יח"צ - חד פעמי

1. אם היום הראשון של הג'ירו ד'איטליה בישראל נשא איתו ניחוחות של היסטוריה, הרי שאתמול (שבת) היה זה מפגן עוצמה של מדינה שמשוועת לספורט ולא משנה אם מדובר בכדורגל, כדורסל, אופניים או הוקי. זה התחיל עם אלפים שהגיעו לנקודת ההזנקה באצטדיון העירוני בחיפה. אפילו מאמן מכבי חיפה פרד רוטן הגיע ומרקו בלבול, מי שביום יום מפורסם הרבה יותר מצמד הגיאים שגיב וניב, חיכה עם הילדים מחוץ לאוטובוס של הקבוצה הישראלית כדי להתחכך עם גיבורי השעה. לא רק בלבול המתין לקבוצה הישראלית: מאות אוהדים עמדו מחוץ לאוטובוס וביניהם גם המשפחה של שגיב שחיכתה עם שלט לכבודו.

עוד בנושא:

ג'ירו ד'איטליה: כל ההכנות לקראת היום האחרון על אדמת ישראל
ג'ירו ד'איטליה: אליה ויויאני ניצח בקטע השני הדרמטי בתל אביב
"סילבן אדמס חולם לייסד את טור דה ישראל"

ג'ירו דאיטליה בישראל, היום השני בתל אביב. קובי אליהו
מפגן עוצמה. אוהדים ישראלים בג'ירו ד'איטליה/קובי אליהו

האבא אוהד והאמא ענת ענדו על פניהם הבעת התרגשות, אך כשהבן ירד מהאוטובוס זה התחלף בחיבוקים חמים ואיחולים ליום מוצלח. כמה עשרות מטרים משם כריס פרום השלים את ההכנות באוהל סגור שלא מנע מהישראלים להיות הכי ישראלים שיש ולהמתין לו בחוץ בזמן שהם קוראים לעברו קריאות לצאת. אחרי חצי שעה זה קרה, אבל הצוות של קבוצת סקיי הצליח להבריח מהר את פרום ומנע מהישראלים לעכב אותו. מאות האוהדים המאוכזבים עוד צילמו את האופניים של הרוכב המפורסם בעולם כיום שהפכו למוקד עלייה לרגל. נחזור לקבוצה הישראלית: על האוטובוס נכח הזמר עברי לידר שמהר מאוד העלה את השאלה - מה הקשר של הזמר הנודע לקבוצת האופניים? התשובה - מדובר במעצב התלבושות של הקבוצה.

אך מפגן העוצמה בטח לא נגמר בחיפה והמשיך לאורך כל 167 הקילומטרים. 3,000 איש בצומת יקנעם, כמות גדולה בהרבה בעליות זכרון יעקב שהזכירה לכמה שעות את פרברי אירופה, והשיא עם עשרות אלפי אוהדים בתל אביב שהעניקו אווירה מטורפת. "יש פה אווירה של התחרויות הכי גדולות שיש באירופה", קבע הרוכב הספרדי של הקבוצה הישראלית רובן פלאזה. הספרדי ניצח קטעים בטור דה פראנס כך, שהוא יודע אווירה מהי כשבן הרמנס חיזק את דבריו: "צריך בכלל להגיד כמה אנשים הגיעו?רואים לבד. יש פה אווירה מדהימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קו הסיום בעיר תל אביב, היום השני ג'ירו ד'איטליה. AP
ישראל מפתיעה את כולם/AP

2. אם האזרחים סיפקו אווירה, הרי שמארגני הג'ירו ידעו לספק את התפאורה. מלון דן פנורמה האיר עצמו בכיתוב ורוד של הג'ירו כשגם היום באילת הצוללנים במצפה התת ימי יספקו מופע לכבוד המאורע, כשכל הדרך גם כן רושתה בהפנינגים רועשים ושלטי ענק . אפילו החקלאים נרתמו וחרשו בשדות צורות של אופניים. מארגני התחרות מרוצים עד כה, כשאפילו אחד המאמנים של הקבוצה הישראלית שמוצאו בבלגיה התרשם: "לא חשבתי שזה יהיה מאורגן ככה ועם קהל כזה. ישראל מפתיעה לטובה".

ארץ הקודש כל כך מפתיעה לטובה, שאפילו הצוות של הקבוצה מבחריין היה מלא במחמאות. רגע לפני הסיום בתל אביב אחד מאנשי הצוות, קרואטי במוצאו, התיישב איתנו לשיחה על כמה ישראל מפתיעה אותו אך באמצע השיחה הוא קטע אותה והבהיר שהוא חייב ללכת. מבט הצידה הראה שאותו קרואטי פשוט פגש חבר קרוב שביקש את עזרתו להיכנס: מאמן מכבי תל אביב בכדורסל נבן ספאחיה. כמה שזה סוריאליסטי, כך היה סוף השבוע האחרון: מאמן מכבי חיפה בכדורגל מבקש חתימות ומאמן מכבי תל אביב בכודרסל מבקש עזרה, ומדינת ישראל הפכה לרגע למדינה של אופניים.

רוכב האופניים האיטלקי אליה ויויאני. קובי אליהו
היה פייבוריט, וסיים בספרינט אדיר. אליה ויויאני/קובי אליהו

3. והיה גם כמובן את הצד המקצועי. ויויאני האיטלקי היה פייבוריט לקטע עוד לפניו והצליח לסיים אותו בספרינט אדיר. כמה שעות לפני, באוטובוס הישראלי, תכננו את היום כמעט באופן זהה לאיך שהוא התרחש בדיעבד. גם כריסטיאן ספרגלי רשם ניצחון אישי בטיפוס בזכרון והשתלב בעשירייה הראשונה. הבריחה של בואבן הקנדי הצליחה באופן מדהים, אך הניצחון בטיפוס בזכרון הוחמץ במטרים האחרונים. ואם שאלתם מה יהיה היום? בקבוצה הישראלית יעשו הכל כדי לקדם את הרמנס, שמאכזב עד כה. ברמה הכללית פרום שמאכזב גם כן יהיה חייב לצמצם זמנים כדי להגיע לאיטליה עם סיכוי לחולצה הורודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully