וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו מסי תקף וקילל את השופט במחצית, ראמוס: "בגלל זה הוא קיפח אותנו"

קלאסיקו "חסר חשיבות" הפך לסוער, תקריות ומחלוקות מחוץ למגרש אחרי ה-2:2 בין ריאל מדריד לברצלונה: הפרעוש קילל "חרא, אפס", פיקה ונאצ'ו התכסחו במנהרה, מתקפה על סוארס. וגם: החיבוק המרגש של זידאן ואינייסטה, רונאלדו צפוי להיות כשיר לגמר האלופות. התגובות והמספרים

one

ברצלונה וריאל מדריד נפרדו אתמוול (ראשון) בתיקו 2:2 בסיום הקלאסיקו ביניהן. לואיס סוארס (10) וליאונל מסי (52) התכבדו בכיבוש השערים של ברצלונה שכבר הבטיחה את זכייתה באליפות. כריסטיאנו רונאלדו (14) וגארת' בייל התכבדו בכיבושים לזכות ריאל מדריד שעסוקה בימים אלו בעיקר בהכנות לגמר ליגת האלופות מול ליברפול ב-26 במאי בקייב.

בתקשורת הספרדית דווח כי כריסטיאנו רונאלדו שהוחלף בדקה ה-46 נפצע בקרסול תוך כדי כיבוש השער שלו לרשת ברצלונה. הפורטוגלי נמנע מלחגוג את השער בשל הכאבים מהם סבל. עם זאת, בספרד מציינים כי רונאלדו לא יחמיץ בשום מקרה את משחק גמר ליגת האלופות מול ליברפול בבירה האוקראינית.

עוד בנושא

היסטוריה עם כוכבית: מיכאל יוכין על הטעם החמצמץ של ההישג של ברצלונה
ברצלונה וריאל מדריד נפרדו ב-2:2 סוער בקמאפ נואו

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד מול סרג'י רוברטו ברצלונה. רויטרס
לא יחמיץ את הגמר. רונאלדו/רויטרס

כמו תמיד בקלאסיקו, כמו תמיד בספרד, מירב העניין הוא בשופט. ריאל מדריד וברצלונה ידועות בלחץ העצום שהן מפעילות על האיש עם המשרוקית, וגם אתמול האיש שבמרכז המשחק היה הרננדס הרננדס, שספג ביקורות חריפות אחרי ה-2:2 בקאמפ נואו.

המשחק כלל שרשרת של החלטות שיפוט שנויות במחלוקת, שקיפחו את שתי הקבוצות. השער של ליאו מסי, שקבע 1:2 לברצלונה, נכבש אחרי עבירה ברורה שעשה לואיס סוארס על רפאל וראן, כשבסיום גם האורוגוואי של ברצלונה הודה שאכן בעט ברגלו של הצרפתי. פנדל ברור על מרסלו לפני סיום, כשהוכשל ברחבה על ידי ג'ורדי אלבה, לא נשרק לזכות ריאל מדריד. מנגד, גם ברצלונה קופחה, כששער חוקי שלה נפסל כשהוליכה 1:2 בתואנת נבדל שלא היה, ועל אף עבירה גסה של גארת' בייל על אומטיטי, הוא לא הורחק. כמו כן, סרג'י רוברטו הורחק אחרי שחבט בפרצופו של מרסלו, במה שנראה כהחלטה מוצדקת לחלוטין של השופט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני ריאל מדריד מתעמתים עם לואיס סוארס חלוץ ברצלונה. רויטרס
ביקורת ועקיצות. סוארס/רויטרס

על רקע המתח והאיבה בין הקבוצות, ועל רקע טעויות השיפוט, אין פלא שסיום המשחק סחט תגובות נסערות משני הצדדים. בספרד דווח שליאונל מסי רתח על השופט בירידה לחדרי ההלבשה במחצית ותקף אותו. "יא חרא, יא חרא, יופי שאתה נותן להם מתנות", אמר לו מסי, שדקה לפני כן ספג כרטיס צהוב אחרי עבירה על מרסלו.

חילופי הדברים בין מסי לשופט נשמעו היטב על ידי עיתונאים שהיו בקרבת מקום. על פי אחד מהם, מסי פנה לשופט והטיח בפניו בכעס: "תמשיך לתת להם שריקות מוזרות, אתם תמיד אותו דבר, אותו חרא. כבר זכינו באליפות, וזה הכל. אין צורך לתת להם את המשחק במתנה. זה פאקינג בולשיט". לטענתו, השופט לא השיב למסי ואף לא ציין את ההתפרצות של הפרעוש כלפיו בדוח המשחק, מה שככל הנראה יגרום לו לחמוק מעונש.

לואיס סוארס, ברצלונה, עם השופט הרננדס הרננדס. AP
במרכז העניינים. השופט/AP

גם סרחיו ראמוס אישר שמסי שוחח עם השופט במשך דקה בהפסקה: "הם ניסו להפעיל לחץ על השופטים בהפסקה". שופט עבר ספרדי, איטורלדה גונסלס, התייחס להתפרצות של מסי ואמר: "לא משנה איך קוראים לך, אם יש לך כרטיס צהוב ואתה הולך ככה לשופט, אתה חייב להיות מורחק, אם הוא אכן אמר את זה".

ראמוס נשאל על הלחץ שהפעילו שחקני ברצלונה על השופט אחרי ההרחקה של סרג'י רוברטו, לחץ שכנראה השפיע עליו במחצית השנייה. "כן, הם הפעילו עליו לחץ במנהרה", אמר קפטן ריאל, "אני לא יודע אם המצלמות תפסו את זה או לא. הם אמרו לו הרבה דברים, זה לא כדורגל". ראמוס הוסיף שמן למדורה כשטען: "מסי קילל ולחץ את השופט במנהרה אחרי המחצית הראשונה, כולנו ראינו את זה. לא אחזור על המילים הקשות שמסי הטיח לעברו, אבל אולי בגלל זה השופט קיבל את ההחלטות שקיבל במחצית השנייה".

מרסלו, שהיה מעורב בכמה מהתקריות, סירב להתרגש. "יש ימים שהשופט טועה, ויש ימים שלא", אמר הברזילאי, "לא קרה כלום. יש מתח במשחקים האלה, זה כדורגל. כן, היה עליי פנדל, אבל זה כבר מאחורינו. סרג'י רוברטו? הוא חבט לי בפרצוף, אבל גם זה עבר. VAR? אני חושב שזה יפגע בעסיסיות של המשחק, אבל אני לא מחליט. אישית אני לא אוהב את זה".

לואיס סוארס הודה שעשה עבירה בגול של מסי: "וראן רצה פאול? טוב אני חושב שהוא צודק. הייתי בהלם שהשופט לא שרק לפאול שלי על וראן".

כותרות העיתונים

שער "ספורט" אחרי ה-2:2 בקלאסיקו, ברצלונה - ריאל מדריד. צילום מסך
שער "ספורט" אחרי ה-2:2 בקלאסיקו, ברצלונה - ריאל מדריד/צילום מסך
שער "אל מונדו" אחרי ה-2:2 בקלאסיקו, ברצלונה - ריאל מדריד. צילום מסך
שער "אל מונדו" אחרי ה-2:2 בקלאסיקו, ברצלונה - ריאל מדריד/צילום מסך
שער "אס" אחרי ה-2:2 בקלאסיקו, ברצלונה - ריאל מדריד. צילום מסך
שער "אס" אחרי ה-2:2 בקלאסיקו, ברצלונה - ריאל מדריד/צילום מסך
שער "מארקה" אחרי ה-2:2 בקלאסיקו, ברצלונה - ריאל מדריד. צילום מסך
שער "מארקה" אחרי ה-2:2 בקלאסיקו, ברצלונה - ריאל מדריד/צילום מסך

המספרים

* ברצלונה עשתה צעד נוסף לקראת עונה ללא הפסד, דבר שרק שבע קבוצות עשו בעבר בחמש הליגות הבכירות: פרסטון (1889), אתלטיק בילבאו (1930), ריאל מדריד (1932), פרוג'ה (1979), מילאן (1992), ארסנל (2004) ויובנטוס (2012).

* ליאונל מסי הפך לכובש המוביל במשחקי הקלאסיקו בקאמפ נואו עם שבעה שערים והשאיר מאחור את פאקו חנטו שכבש שישה.

* מסי הוא גם הראשון בהיסטוריה של הקלאסיקו שהיה מעורב ב-40 שערים: יש לו 26 שערים ו-14 בישולים במשחקים מול ריאל.

* אנדרס אינייסטה נפרד ממשחקי הקלאסיקו עם 38 הופעות, במהלכן שיחק 3,002 דקות, כבש שלושה שערים, בישל שישה והשיג 16 ניצחונות לעומת 12 הפסדים ו-9 תוצאות תיקו.

* השער של כריסטיאנו רונאלדו היה ה-400 של ריאל במשחקי הקלאסיקו. על השער ה-300 היה חתום איבן סמוראנו ועל ה-200 חנטו.

* רונאלדו גם השתווה לאלפרדו די סטפנו כשיאן השערים של ריאל במשחקי הקלאסיקו עם שערו ה-18. מסי כאמור לפניהם עם 26.

* קארים בנזמה הוא השחקן הראשון של ריאל העונה שהגיע למספרים כפולים של שערים (11) ובישולים (10) בכל המסגרות.

אנדרס אינייסטה ברצלונה. רויטרס
מספרים מרשימים מול הבלאנקוס/רויטרס

תגובות

ארנסטו ואלוורדה אמר בסיום: "זה היה אחד ממשחקי הקלאסיקו הכי תחרותיים שאני זוכר. לפני המשחק ובמהלך המשחק היה הרבה מתח". על האדום של סרג'י רוברטו: "אני מופתע מהפעולה שהוא עשה".

אנדרס אינייסטה שערך את משחקו האחרון בקלאסיקו: "כשהיינו בעשרה שחקנים, זה הפך להיות מאוד קשה. השער שלנו שמר אותנו בלתי מנוצחים. אנסה להינות כמה שיותר מהמשחקים האחרונים שנותרו לי בבארסה. הקבוצה שיחקה טוב מאוד היום. השופט? יש הרבה דיעות, סרג'י רוברטו הורחק וסבלנו מזה".

מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן התייחס למצבו של כריסטיאנו רונאלדו: "עכשיו הוא לא מרגיש טוב, אבל מחר אנחנו נעשה בדיקות נוספות. אני לא חושב שזה רציני. הוא לא התלונן על משהו מהותי, רק על כאב קטן". על המשחק עצמו אמר הצרפתי: "שיחקנו משחק טוב, אבל אני לא יודע למי הגיע הניצחון. קשה לשפוט בעניין הזה מאחר שהיו טעויות בשני הצדדים". על השיפוט אמר מאמן ריאל מדריד: "המשחק היה קשה לשיפוט ונראה לי שהיו טעויות בשריקות שנגעו לשתי הקבוצות, אבל בסופו של דבר הם לא שינו את התוצאה".

קאסמירו התייחס לאחר המשחק להחלטות השיפוט השנויות במחלוקת ואמר: "לדעתי היתה תוצאה מוצדקת, השופט היה הוגן בשני הצדדים. היה פנדל על מרסלו, אבל אני לא מתלונן על שופטים".

עוד נתון לאוסף של היריבות הבלתי נגמרת

עוד מהלך שליבה את היצרים אירע במהלך המחצית השנייה, כשלואיס סוארס נשכב על כר הדשא ושחקני ריאל המשיכו לשחק, מה שגרם לשחקני ברצלונה להגיב בתקיפות. ראמוס אמר על כך ש"אנחנו מכירים סוארס ואת סגנון המשחק שלנו. לא נגעתי בו, והוא צנח לדשא סתם. בגלל זה המשכנו לשחק".

מרסלו המשיך את הקו התקיף נגד סוארס ואמר ש"המשכנו לשחק בגלל שכולנו יודעים שהוא נפל בכוונה. זאת הגישה שלו ומאז ומתמיד". ראמוס התייחס לראמוס והוסיף ש"כל אחד מתנהג כמו אמא שלו ואבא שלו. אנחנו לא כאן כדי לחנך אף אחד. יש לי מספיק עם שלושת הילדים שלי. בשביל דברים כאלה יש שופט".

בסיום, נרשם עוד עימות במנהרה, הפעם בין נאצ'ו לג'רארד פיקה. מגן ריאל אמר ש"אף אחד לא צריך לדעת מה נאמר שם, זה יישאר בינינו", אולם על פי התקשורת הספרדית העימות כמעט הפך פיזי עד ששחקנים משני הצדדים הפרידו והרגיעו את הרוחות.

ליאונל מסי ברצלונה עם סרחיו ראמוס ריאל מדריד. רויטרס
המשך יבוא. ראמוס ומסי/רויטרס

כזכור, לפני המשחק הועלתה הסוגיה הקטנונית של מצעד הכבוד שאמורה הייתה לעשות ריאל מדריד ושחקניה לברצלונה לכבוד הזכייה שלה באליפות. הבלאנקוס סירבו לעשות זאת, בטענה שבארסה לא עשתה מחווה דומה אחרי שריאל זכתה באליפות העולם לקבוצות. התגובה של ברצלונה הייתה טקס מאולתר, שבןו הצוות של המועדון עמד בשתי שורות על מנת למחוא כפיים לשחקנים שעברו במסדרון הכבוד.

עם זאת, במהלך המפגש היו גם מחוות של כבוד הדדי, בעיקר לאנדרס אינייסטה, שערך את הקלאיסקו האחרון שלו. לפני המשחק אינייסטה קיבל חיבוקים חמים מאוד מראמוס ושאר שחקני ריאל מדריד, ובסיום מאמן ריאל זינדין זידאן חיכה לו ארוכות על מנת לחבקו ולברך אותו. "זיזו המתין במיוחד במשך חמש דקות במנהרה על מנת לפגוש את אינייסטה, והעניק לו חיבוק חם", נכתב ב"מארקה". עוד דווח בספרד כי סרחיו ראמוס החליף עם אינייסטה חולצות בסיום, וזאת על מנת לשמור את חולצת הקלאסיקו האחרון של כוכב ברצלונה שעוזב לסין. "נתראה עוד כמה שנים בסין", אמר בחיוך ראמוס על אינייסטה.

מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן נפרד משחקן ברצלונה אנדרס איניסטה. אתר רשמי
זיזו מחבק/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully