וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנס ציונה בטוחים: "נשדדנו", עימות בין צביקה שרף לעידן זלמנסון

4.5.2018 / 10:29

הקבוצה הכתומה מהמושבה זועמת על ביטול סל הניצחן של טל דן ומסתמכת על חוקת הכדורסל. שוקלת את צעדיה בעניין: "השופטים קיבלו את ההחלטה היחידה הרעה". מאמן וסנטר ראשון לציון החליפו דברים על הספסל, השחקן צפוי לעזוב בסיום העונה

one

גלבוע/גליל הפכה העונה לספקית הדרמות הראשית של ליגת העל, ואמש (חמישי) שברו האדומים את השיא כשחזרו מפיגור 29, 63:34, במהלך הרבע השלישי, לניצחון דרמטי על עירוני נס ציונה לאחר הארכה 95:97. אלא שעם כל הכבוד לניצחון השביעי של גלבוע, הסיפור הגדול של המשחק התרחש במהלך האחרון של הזמן החוקי.

דיאנג'לו הריסון מגלבוע קבע בלייאפ 83:83, כשעל שעון המשחק 27.8 שניות. במצב העניינים הזה לנס ציונה היה 24 שניות לזרוק לסל, ולאחר מכן לגלבוע היה צריך להיות לפחות 3.8 שניות להתקפה משלה. בפועל, כשעל שעון הזריקות נותרו 12 שניות, הוא נעצר למספר שניות ולאחר מכן כבה, מה שלא אפשר לשחקני הכתומים לדעת כמה זמן נותר להם לזרוק. טל דן קלע סל על הבאזר, אך מיד התפתחה מהומה, כשאם שעון הזריקות לא היה נכבה, היה ברור כי הזריקה הייתה לאחר הזמן. לאחר התייעצות של דקות ארוכות החליטו השופטים לתת את הכדור לגלבוע כשעל השעון 2 שניות, ומהמהלך הזה לא קלעה הקבוצה הביתית נקודות.

במהלך הלילה כבר החלו הטענות של אנשי נס ציונה: "נשדדנו. ההחלטה של השופטים הייתה היחידה שיכלה להיות גרועה", אמרו במועדון, "או שהיו צריכים לאשר את הסל ולתת לגלבוע 3.8 שניות, או שלהחזיר את הכדור אלינו כשעל השעון 27.8 שניות. אי אפשר לקבל את ההחלטה שהם קיבלו, אין להם זכות לבטל את הסל". הבוקר הם כבר התבססו על חוקת הכדורסל, שלטענתם הולכת איתם.

עוד בנושא
ליגת העל: דרמה בין גלבוע/גליל לנס ציונה, ניצחוןן קל לראשון לציון
ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 82:90 את הפועל תל אביב בדרבי בהיכל
"כדי להגיע לפיינל פור נצטרך לנצח באשדוד, ירושלים או יד אליהו"

שחקן עירוני נס ציונה טל דן. מגד גוזני
הסל שלו לא אושר. טל דן/מגד גוזני

על פי סעיף 29.2.4: "אם מושמע אות שעון הזריקה בטעות, כאשר אחת הקבוצות שולטת בכדור, או כאשר אף אחת מהן אינה שולטת בו, יתעלמו מן האות והמשחק יימשך. עם זאת, אם לדעת שופט נגרמה לקבוצה ששלטה בכדור נחיתות, המשחק ייעצר, שעון הזריקות יתוקן והכדור יוענק לאותה הקבוצה". בסעיף 29.2.1 מופיע: "שעון ההזריקה יאופס בכל פעם שהמשחק נעצר על ידי שפט: עקב ביצוע עבירה או הפרה על ידי הקבוצה שאינה שולטת בכדור, מכל סיבה תקפה על ידי הקבוצה שאינה שולטת בכדור, או מכל סיבה תקפה שאינה קשורה באחת הקבוצות. במקרים אלה תוענק השליטה בכדור לאותה הקבוצה ששלטה קודם לכן בכדור".

בנס ציונה שקלים את צעדיהם בעניין, כשגם איגוד השופטים בודק את נסיבות המשחק ועשוי לקרוא לשלישיית השופטים לבירור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צביקה שרף מאמן מכבי ראשון לציון עם עידן זלמנסון. יוסי ציפקיס
השידוך לא הסתדר. שרף וזלמנסון/יוסי ציפקיס

במשחק פחת דרמטי, הביסה מכבי ראשון לציון את בני הרצליה 69:100 בחוץ וחזרה למקום השמיני שמוביל לפלייאוף. אלא שגם כאן הסיפור הגדול לא נוגע לכדורסל. לקראת סיום הרבע השלישי התרחש עימות בין סנטר הכתומים עידן זלמנסון למאמן צביקה שרף, שגלש לטונים גבוהים. שרף הוציא את זלמנסון מהמגרש, והשחקן לא אהב את ההחלטה, מה שגרם לשרף לגעור בו. בשלב הזה זלמנסון לא עצר וענה למאמן, מה שגרם לשרף בסופו של דבר לא להחזירו לפרקט. גם שחקנים ועוזר המאמן דרור כהן שניסו להרגיע את זלמנסון לא צלחו בכך. זלמנסון עזב את חדר ההלבשה, כשעל פי עדות חלק מהשחקנים גם חצי שעה אחרי המקרה עדיין לא נרגע.

"זה לא מתאים בכלל, ובמיוחד למצב שאנחנו נמצאים בו בעונה", אמר אחד משחקני ראשון לציון הבוקר, "צריך לשים לזה סוף במהירות כי יש לנו משחק גדול נגד מכבי חיפה ביום שני".

לוואלה! ספורט נודע כי זלמנסון, שגומר את חוזהו בראשון לציון בקיץ הקרוב, צפוי לעזוב את המועדון, כשלא מעט קבוצות בליגת העל, ביניהן קבוצת הליגה של מכבי תל אביב, הפועל ירושלים והפועל חולון, נחשבות בין המועמדות לקלוט אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully