וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצהרות באות בצרורות: על מצבה הלא פשוט של מכבי תל אביב

23.4.2018 / 16:00

המנויים לא באים, האוהדים לא עיוורים והשחקנים לא נאמנים. מכבי תל אביב שאחרי ההדחה מהיורוליג מתחילה להזכיר יותר מדי את מכבי תל אביב שאחרי ההדחה מהיורוליג בעונה שעברה. ולא שההצהרה על הפיצול עזרה במקרה הזה. ממש לא

one

אתמול (ראשון), כעשר שעות לפני פתיחת המשחק מול הפועל ירושלים, הכריזה מכבי תל אביב שכל הכרטיסים אזלו. "סולד אאוט", נכתב בחגיגיות בהודעה שהפיצה, אולם בערב, כשהקבוצות עלו לפרקט ביד אליהו, התגלתה תמונה שונה בתכלית: כ-4,000 מושבים נותרו ריקים, מה שמלמד כי אחוז נכבד מהמנויים ויתרו על הכרטיסים שברשותם ונשארו בבית.

מיעוט הצופים היחסי בקלאסיקו הישראלי מצטרף למספר הנמוך במיוחד, 2,500 אנשים, שהטריחו את עצמם למשחק הליגה נגד גלבוע/גליל בשבוע שעבר - והנתונים הללו מלחיצים את הצהובים לא פחות מהתוצאות שנרשמו בשבועות האחרונים על הפרקט.

"המערכת משדרת שליטה כלפי חוץ, אבל יש המון בלבול בפנים ואנשים שואלים את עצמם מה לעשות", מנתח גורם במועדון. "היו גם כמה שאמרו בקבוצה שאמרו שאם היו יכולים לעשות זאת, הם היו משחררים חצי סגל כבר עכשיו".

אכן, מכבי תל אביב מודל 2017/18 מתחילה להידמות יותר ויותר לקודמותיה, והשקט התעשייתי שבלט בתחילת העונה הופר. השותפים השקטים בבעלות על הקבוצה כבר מביעים חוסר נוחות ומבקשים הבהרות. "הם מודעים לכך שהקבוצה לא פייבוריטית בכיוון האליפות, ומתחילים להיערך לעונה הבאה", אומר אותו גורם.

עוד בנושא

מכבי תל אביב שוב קרסה, נבן ספאחיה: "אין לנו מספיק אנרגיה למשחק שלם"
מכבי תל אביב: "יש שחקנים שהתרגלו להפסיד, גם פייר ג'קסון לא מראה שאכפת לו"
סטרטוס פרפרוגלו: "אחרי פסק הזמן ידעתי שהכדור יילך אליי, הקרדיט לעודד"

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ'. ברני ארדוב
השקט הופר, הקבוצה מתרסקת. ניקולה וויצ'יץ' במהלך ההפסד לירושלים/ברני ארדוב

לפני שנה, בהגיעה לישורת האחרונה של ליגת העל, עמדה מכבי באותו מצב בדיוק. בתום 25 מחזורים עמד מאזנה על 8:17, ממש כמו עכשיו. אז, עם סיום ההופעות ביורוליג, החלה הקריסה הטוטאלית של איינארס בגאצקיס ושחקניו, והקבוצה צנחה למקום הרביעי בליגה כשהיא מסיימת את העונה עם שני ניצחונות בשמונת המשחקים האחרונים. המאמן הלטבי פוטר, הוחלף באריק שיבק, והכל כדי לעבור את סדרת רבע הגמר ולהפסיד בבית למכבי חיפה בפיינל פור.

השאלה הבוערת כעת במכבי היא איך נמנעים מהידרדרות דומה. אחרי תשעה הפסדים ב-11 המשחקים האחרונים (בכל המסגרות), קשה להתחמק מתחושת הדז'ה וו; הבעיה מחריפה לאור ההצהרות האחרונות שיצאו מטעם המועדון, ובראשן תוכנית הפיצול לעונה הבאה, שלמעשה משדרת כי הליגה הופכת למטרה משנית מבחינת מטרותיה של מכבי. וכשזו העמדה הרשמית, קשה להאשים את המאמן והשחקנים אם הם רואים את המסגרת הזו באותו אופן, בעיקר בכל הנוגע לישראלים - שמקבלים כעת דקות מכורח הנסיבות לאחר שלא נספרו ביורוליג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב עם גיא גודס, טל בורשטיין. ברני ארדוב
המצב זהה לעונה שעברה, הסוף יהיה דומה? הצוות המקצועי של מכבי תל אביב/ברני ארדוב

האווירה בין השחקנים לבין עצמם נותרה חיובית העונה, ואין זכר למחנאות שנראתה בחדר ההלבשה בשנתיים הקודמות, אבל קשה לומר ששוררת שם אווירה שמחה. "חדר ההלבשה שקט בעיקר", מספרים בקבוצה. "הצחוקים נעלמו. שחקנים מתקלחים וממהרים ללכת הביתה. אם לפני כמה שבועות היו הרבה עצבים, לחץ ומתח, שגם בזה יש משהו חיובי כי יש בזה אכפתיות, עכשיו האווירה אצל השחקנים היא בעיקר 'שתיגמר כבר העונה'. ככה זה גם נראה על המגרש".

אם במחצית הראשונה של העונה בלט חוסר הכימיה בין המאמן נבן ספאחיה לבין נוריס קול, הרי שמי שמדאיג את אנשי מכבי בתקופה האחרונה הוא דווקא שותפו לקו האחורי, פייר ג'קסון, שחזר אמש מפציעה והספיק לשחק חמש דקות לפני שנפצע שוב. אלא שלא זו הבעיה: הרכז סופג לא מעט ביקורת על התנהלותו, ובקבוצה מאשימים אותו כמי ש"עושה פרצופים ונראה שלא ממש בא לו לשחק".

בתקופה האחרונה ג'קסון איחר לאימונים, והיה ויכוח בינו לבין הצוות במועדון בנוגע למשך ההתאוששות מהפגיעה שממנה סבל בגבו. "הוא עושה פרצופים ולא נראה שממש בא לו לשחק. במכבי ערכו לא מעט שיחות, ואם לפני מה חודשים היה רצון להאריך את חוזהו - כעת נראה שזה כבר לא יקרה. מחויבות יתר לא מגיעה גם מכיוונם של קול וג'ונה בולדן, שעל פי גורם במכבי "רק רוצים כבר לטוס מכאן הביתה. נראה שבולדן מתעניין רק בכניסתו ל-NBA בעונה הבאה. השחקנים חשים שרובם לא ימשיכו, וככה זה נראה".

הגורמים החיוביים בחדר ההלבשה, שמנסים לשמור על אופטימיות, לדרבן את חבריהם ולשמור על דבקות החבורה הם דשון תומאס, מייקל רול ואלכס טיוס. במקרה, או שלא, שלושתם מסומנים כמי שצפויים להמשיך לעונה נוספת.

שחקן מכבי תל אביב פייר ג'קסון. ברני ארדוב
חסר חשק. פייר ג'קסון/ברני ארדוב

ומה בנוגע לאוהדים? בדרך לגיבוש מהלך הפיצול בעונה הבאה, דאגו ראשי מכבי תל אביב להיפגש עם ראשי ארגון "הגייט" משער 11, לעדכן אותם בהתפתחויות ולגייס אותם למחאה נגד החוקים והמגבלות בליגה. אלא שהדעות בקרב הקהל הרחב רחוקות מלהיות אחידות: רבים מהאוהדים מתנגדים למהלך, אחרים עדיין משוכנעים שמדובר בספין ויש גם כאלה שפשוט פיתחו אדישות.

יותר ויותר אוהדים מספרים כי אין בכוונתם לחדש את המינוי בעונה הבאה, ומ"הצבעה ברגליים" שכזו חוששים מאוד במכבי ומשקיעים מאמצים רבים כדי להימנע ממנה: הם פירסמו כתבת שאלות ותשובות כדי להסביר את המהלך, והעלו באתר הרשמי ראיון עם המשנה למנכ"ל אלי דריקס.

בשבוע שעבר שוגר מכתב חידוש המנויים, שעליו חתום כרגיל היו"ר שמעון מזרחי, ובפנייתו לאוהדים הוא ניסה להסביר את המהלך וביקש אורך רוח והבנה. מחירי המנויים, אגב, יישארו בעינם ולא יוזלו.

"זה חודשים רבים אנו יושבים על המדוכה בניסיון להצביע ולאתר מה הן נקודות התורפה שמנעו בעדנו במהלך השנים האחרונות להגיע לאותם הישגים שהיינו רגילים בהם", כתב מזרחי והסביר כי הסיבה לכישלונות היא "הצטברות של תקנות וחוקים המצויים אך ורק בישראל".

אוהדי מכבי תל אביב. מגד גוזני
גם ביציע הצהוב הדעות חלוקות/מגד גוזני

יונתן ללזר, ראש ארגון "הגייט", מברך על המהלך האחרון. "לפני שש שנים הייתה מחאה שלנו האוהדים נגד הפיינל פור, ועכשיו מכבי סוף סוף התעוררה ופועלת עם מהלך חד צדדי כדי לדאוג לעצמה", הוא אומר. "אנחנו בקשר כמעט יום יומי עם הבעלים, נפגשנו כמה פעמים, יש בינינו שיתוף פעולה. אמרנו להנהלת מכבי בפגישות את דעתנו, הם שיתפו אותנו ברעיונות שלהם וגם אנחנו נתנו רעיונות. כמובן שהם המחליטים, אבל יש להם את הגב שלנו. אנחנו לא יודעים אם זה יצליח או לא, אבל החוקים בליגה חייבים להשתנות. דווקא יהיה נחמד לראות יותר ישראלים על המגרש".

אלא שלא כל האוהדים, כאמור, מסכימים עם עמדת הארגון. אודי (שמו המלא שמור במערכת), אוהד ותיק של מכבי, מתנגד למהלך באופן נחרץ. "היה לי כיסא קבוע בהיכל במשך 40 שנה, אבל השנה כבר לא חידשתי מנוי בעקבות ההתנהלות ההזויה שלהם. יש כמה אנשים שמאוד כועסים עליי בהנהלת מכבי. בשנים האחרונות לא הרגשתי שייכות לקבוצה, הם איבדו כל כיוון, אין ישראלים להזדהות איתם והרבה אוהדים מרגישים ככה. הזכייה של 2014 הייתה טעות, כי ההנהלה בנתה עליה הרים וגבעות. זה גרם להם לחשוב שהכל נכון במה שהם עושים. אין שינוי מהותי או חשיבה מחוץ לקופסה בניהול המועדון. ביחד עם ירושלים, הבעלים של מכבי נתנו יד להרוס את השחקנים הישראלים.

"אני חושב, ולא מעט חושבים כמוני, שאם הפיצול יקרה - הקבוצה בליגה תהיה קבוצה ברמה ב'. קשה לי להאמין שיהיו שחקנים ישראלים שירצו לשחק בה. כל הסיפור הזה נראה כמו בדיחה. אולי מכבי מנסה להזיז את מוקד האש מעוד כישלון, אולי היא מנסה להרגיע את האוהדים לקראת חידוש המינויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully