וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנתוני דייויס מתחיל "ליצור מורשת", בן סימונס "יוצא מהקונכיה": סיכום הלילה

דייויס והולידיי הופכים לצמד הקטלני החדש של ה-NBA ומוכיחים ש"ניו אורלינס היא על אמת", סימונס שובר שיאים ומגלה את המנהיג שבו, ווסטברוק מבטיח "לעצור את החרא" עם רוביו. התגובות והמספרים

אנתוני דייויס שחקן ניו אורלינס פליקנס. AP
קטלני מתמיד. דייויס/AP

קצת יותר משבוע מפתיחת הפלייאוף, וכבר יש לנו עולה ראשונה לסיבוב הבא. ניו אורלינס השלימה הלילה (בין שבת לראשון) סוויפ 0:4 על פורטלנד, ותפגוש בחצי גמר המערב ככל הנראה את גולדן סטייט, שמובילה 0:3 על סן אנטוניו. פרט לכך התקיימו שלושה משחקים נוספים: פילדלפיה עלתה ל-1:3 על מיאמי במשחק המוקדם של המחזור, מינסוטה צימקה ל-2:1 מול יוסטון ויוטה עלתה ל-1:2 על אוקלהומה סיטי המאכזבת.

עוד בנושא

ניו אורלינס השלימה סוויפ, מינסוטה צימקה ל-2:1, יוטה עלתה ל-1:2
אפילו לברון מתחיל להתייאש: ההפתעות והאכזבות של פתיחת הפלייאוף
דיווח: נציגי הניקס יטוסו לאירופה כדי לראיין את דיוויד בלאט

אחרי הסוויפ, ניו אורלינס לגלגה על פרשני ESPN

ניו אורלינס - פורטלנד 123:131 (הפליקנס עלו לסיבוב הבא)

המספרים

* אנתוני דייויס (47 נקודות) וג'רו הולידיי (41) חיברו 88 נקודות משותפות. בכך, הם השוו את שיא הנקודות לשני שחקנים מאותה קבוצה בפלייאוף, בו החזיקה עד היום ג'ון האבליצ'ק וג'ו ג'ו וייט, מאז 1973. לשם השוואה, זה נקודה אחת יותר מהשיא המשותף של ג'ורדן ופיפן.

* דייויס והולידיי גם הצטרפו ללברון ג'יימס וקיירי אירווינג בתור שני השחקנים היחידים מאותה קבוצה שקלעו 40 נקודות ומעלה במשחק פלייאוף מאז תחילת המילניום.

* 47 הנקודות של דייויס זה שיא נקודות עבור שחקן ניו אורלינס בפלייאוף.

* רייג'ון רונדו, שחילק הלילה 16 אסיסטים, מסר בסך הכל לא פחות מ-53 כאלה בארבעת משחקי הפלייאוף.

* זה הסוויפ הראשון בתולדות ניו אורלינס.

* דמיאן לילארד סיים את הסדרה ללא אף משחק עם 20 נקודות או יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אנתוני דייויס, רייג'ון רונדו, ניו אורלינס פליקנס חוגגים. AP
והם אפילו לא הצמד הכי טוב של הפליקנס. דייויס ורונדו/AP

כשדמרקוס קאזינס קרע את גיד אכילס בינואר, הצמד המבטיח דייויס-את-קאזינס נכנס להמתנה, ולפתע גם מקומה של ניו אורלינס בפלייאוף היה בסימן שאלה גדול. שלושה חודשים לאחר מכן, מגלה AD שותף חדש ומפתיע לצמד: ג'רו הולידיי. כאמור, השניים רשמו הלילה תצוגה בקנה מידה היסטורי. האחד (דייויס) קלע 47 נקודות, הוריד 11 ריבאונדים והוסיף 3 חסימות, השני (הולידיי) צלף 41 והוסיף 8 אסיסטים, ויחד הם קלעו 28 מתוך 29 הנקודות האחרונות של הפליקנס, כדי להשלים את אחד הסוויפים הכי מפתיעים של השנים האחרונות.

"מרגיש נהדר להגיע לפלייאוף ולהתחיל לבנות את המורשת שלך, להיות מצוין, להיות דומיננטי", אמר דייויס בסיום. "אני בסך הכל מנסה לבנות כאן משהו, מנסה לייצר מורשת משל עצמי, מנסה להוכיח לאנשים שניו אורלינס היא על אמת".

המאמן אלווין ג'נטרי שפע מחמאות לדייויס ואמר ש"בהתחשב במעמד וביוקרה שעמדה על הכף, זה כנראה היה המשחק הכי גדול שלו מאז שאני פה", אמר, "הוא פשוט לא נתן לנו להפסיד".

רייג'ון רונדו שפיתח כימיה עיוורת עם דייויס השתעשע איתו במסיבת העיתונאים המשותפת שלהם בסיום, ואמר ש"הייתי מדרג את זה ההופעה שלו בתור ההופעה הרביעית או החמישית בטיבה משחקן ששיחק איתי בקריירה. היו מרשימות מזו". אחר כך הוא שיבח את דייויס והולידיי ואמר ש"אנחנו שמים את הכדור בידיים שלהם, והם כבר נותנים את הסחורה".

אפילו דמיאן לילארד, שסיים סדרה מאכזבת מאוד עם ממוצע 18 נקודות ב-35 אחוזים חלשים מהשדה, יצא מעצמו ופרגן בגדול לדייויס. "אני בטוח שיש לסוויפ הזה משמעות עצומה עבורו. בשש השנים החולפות הוא היה בפלייאוף רק פעם אחת, וגם אז הפסיד בסוויפ לגולדן סטייט. הוא חטף חזק", אמר. "אני לא מסוגל לדמיין איך זה לשחק כל כך טוב במשך כמה שנים ולא להיות בפלייאוף. הוא משחק ברמה הכי גבוהה שיש, ורק עכשיו מקבל הזדמנות אמיתית להראות מה הוא שווה בפוסט סיזן, ככה שברור שאני שמח בשבילו. חבל שההצלחה שלו באה על חשבוני, אבל בסופו של דבר חייבים להוריד בפניו את הכובע".

בכל מקרה, נראה שעומד בפני לילארד והבלייזרס קיץ לא פשוט, שייתכן שיכלול גם זעזוע בעמדת המאמן. על פי מארק סטיין מ'ניו יורק טיימס', פורטלנד עשויה לפטר את טרי סטוטס אחרי ההדחה, ואחרי שנרשמו על שמו עשרה הפסדים רצופים בפלייאוף, בחישוב ההופעות הקודמות של הקבוצה שם. סטוטס כבר הוזכר כמועמד לאורלנדו, אם אכן יעזוב את פורטלנד.

בן סימונס, פילדלפיה סיקסרס. AP
אפילו אמביד מודה: "הוא מפלצת". בן סימונס/AP

מיאמי - פילדלפיה 106:102 (הסיקסרס עלו ליתרון 1:3 בסדרה)

המספרים

* כמה אופי פילי מראה בסדרה הזו? היא הביסה את מיאמי בהפרש כולל של 42 נקודות ברבעים האחרונים עד כה בסדרה.

* בסך הכל, פילי הביסה 43:74 את ההיט במחציות השניות בסדרה.

* בן סימונס רשם טריפל דאבל ראשון בפלייאוף עם 17 נקודות, 13 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, ובכך נכנס לרשימה יוקרתית שעשו זאת בתור רוקיז: מג'יק ג'ונסון (1980), קארים עבדול ג'באר (1970), ג'רי לוקאס (1964) וטום גולה (1956).

* 27 איבודים נרשמו לחובתה של פילדלפיה, ובכל זאת היא ניצחה. זו הפעם הראשונה מאז אותה פילדלפיה בשנת 1986 שקבוצה רושמת כל כך הרבה איבודים ומנצחת משחק פלייאוף.

* עד המחצית הסיקסרס הספיקו לאבד לא פחות מ-17 כדורים - הכי הרבה שלהם העונה במשחק שלם (!).

שחקן פילדלפיה 76' ג'ואל אמביד מול שחקן מיאמי היט גוראן דראגיץ'. רויטרס
ניצחון משונה. אמביד מול דראגיץ'/רויטרס

במשחק חלש ומפוזר של ג'ואל אמביד (14 נקודות, 12 ריבאונדים ו-5 חסימות, אבל גם 8 איבודים), פילדלפיה נזדקקה לבן סימונס במיטבו, וקיבלה אותו בשיאו. הפוינט פורוורד הנפלא הפך לרוקי הראשון מאז מג'יק ג'ונסון שקובע טריפל דאבל בפלייאוף, וביצע שלל מהלכים מכריעים בדקות הסיום, כולל סל על סף הבלתי אפשרי שהוריד את הלחץ. "הוא מפלצת", שיבח אמביד. "אני חושב שהוא הסיקסר הראשון מאז צ'ארלס בארקלי שמגיע לטריפל דאבל בפלייאוף, וזה חתיכת הישג. הוא היה חייתי הערב, ובגלל זה הוא רוקי העונה".

ג'יי ג'יי רדיק הוסיף ש"בן זה בן, הטריפל דאבל הפך כמעט לסטנדרט עבורו בשבועות האחרונים, ומה שיפה אצלו זה שהוא גם קשוח מאוד, פיזית ומנטלית. בארבעת המשחקים האחרונים הוא היה הכי קולני שראיתי אותו. הוא פנטסטי, ומרגיש בפלייאוף הזה הוא יוצא מהקונכיה בכל מה שקשור למנהיגות. זה אדיר בשבילנו".

סימונס עצמו לא הופתע מהמספרים המרשימים ואמר: "אני מניח שזה בסך הכל אומר שאני עושה את העבודה שלי. המספרים שלי במהלך העונה היו די דומים, כך שאני לא מאמין שהיכולת שלי במשחק הזה היתה דבר חדש עבורי או עבור הקבוצה. כל עוד אנחנו מנצחים, אני מבסוט".

מה שכמעט גרם להפסד היה מספר האיבודים הגבוה (27). אמביד היה אחראי על 8 כאלה, סימונס על 7, ואפילו המאמן ברט בראון הודה בסיום: "אני בהלם מזה שניצחנו. כמעט לא הגיוני לנצח משחק שמאבדים בו 27 כדורים, ועוד בפלייאוף. לא הגיע לנו לנצח את המשחק הזה, אבל מה שהכי מלהיב זה שאנחנו מנצחים, ויש לנו עוד המון מקום לשיפור".

דרק רוז מינסוטה טימברוולבס. AP
ועדיין, קולע יותר מטאונס. דרק רוז/AP

מינסוטה - יוסטון 105:121 (הוולבס צימקו את הסדרה ל-2:1)

המספרים

* מינסוטה רושמת ניצחון פלייאוף ראשון אחרי 14 שנה, כשגם היא וגם יוסטון מסיימות את המשחק עם 15 שלשות. ההבדל: הוולבס עשו זאת ב-27 ניסיונות, הרוקטס ב-41.

* בדרך לניצחון הוולבס קלעו שיא מועדון לנקודות בפלייאוף ולשלשות בפלייאוף (15).

* זהו ההפסד הרביעי בלבד של הרוקטס ב-48 משחקים בהם שותפו הביג' תרי שלהם: ג'יימס הארדן, כריס פול וקלינט קאפלה.

* אחרי שלושה משחקים בסדרה, דרק רוז שקלע הלילה 15 נקודות עומד על 42 נקודות ב-62 דקות. לשם השוואה, קארל אנתוני טאונס עומד על 31 נקודות ב-103 דקות.

ג'יימס הארדן מול טאג' גיבסון, יוסטון רוקטס מול מינסוטה טימברוולבס. AP
אללה יוסטון. הארדן מול טאג' גיבסון/AP

מינסוטה לא מוותרת. אחרי שיוסטון ניצחה את שני המשחקים הראשונים בלי מאמץ יוצא דופן, הלילה הגיעה התגובה. ג'ימי באטלר צלף 4 שלשות וסיים עם 28 נקודות, קרל אנתוני טאונס התאושש מהפתיחה הרעה לסדרה וסיים עם 18 נקודות ו-16 ריבאונדים, ג'ף טיג קלע 23, אנדרו וויגינס הוסיף 20, והוולבס חוזרים לחיים. "מגיע לעיר הזאת להיות בפלייאוף עוד קצת זמן", אמר באטלר, "עוד נראה מה אנחנו שווים. אבל כל עוד אנחנו שומרים, כל עוד אנחנו עושים הגנה, נציב את עצמנו בעמדה טובה מספיק בשביל לנצח".

מעבר להגנה, מינסוטה נהנתה מיום התקפי מצוין: היא סיימה את המשחק עם 50 אחוז מהשדה, סיימה את הרבע השלישי בריצת 14:26, והשלימה שתי ריצות נהדרות ברבע האחרון: 3:15 ו-2:11, כשגם דרק רוז עולה מהספסל וממשיך לתת תפוקה חיובית, הפעם עם 17 נקודות (סך הכל בסדרה עד עכשיו יש לו 42 נקודות ב-62 דקות). מינסוטה סיימה עם 29 אסיסטים ב-45 סלי שדה, ורק 7 איבודים.

בנוסף לכך, היה טירוף של ממש באולם במיניאפוליס, שלא חווה משחק פלייאוף מאז ה-29 במאי 2004, אז הלייקרס השלימו ניצחון 1:4 בסדרת גמר המערב. "היה פשוט טירוף", הודה וויגינס, "כל הקהל פה היה חזק במשחק כל הערב, כבר מהרגע הראשון, הם עזרו לנו לזכות במומנטום ככל שהמשחק התקדם".

אז נכון שמינסוטה הגיעה למשחק אחרי שבעונה הרגילה הפסידה ארבע פעמים למדורגת ראשונה במערב, ואחרי שני הפסדים בסדרה היא ידעה להתאושש בצורה נהדרת, אבל מה קרה ליוסטון? "צריך לתת להם קרדיט, אבל הרבה מהשלשות שלהם היו מאוד חופשיות", אמר כריס פול, שקלע 17 בטרם יצא בשש עבירות, "נתנו להם הרבה שלשות בלי שמירה, וברור שצריך לעשות עבודה טובה יותר". ומה בנוגע לג'יימס הארדן? במשחק מספר 1 הוא קלע 44 נקודות ונדמה היה שהפקפוק בו בנוגע להשתנקויות שלו בפלייאוף היה מיותר, אבל במשחק מספר 2 הוא קרטע עם 12 נקודות ב-2 מ-18 מהשדה, והלילה הסתפק ב-9 מ-21 מהשדה, בדרך ל-29 נקודות קשות. אריק גורדון יודע שקבוצתו פשוט יצאה מאיזון. "נגררנו למשחק שלהם, לרמה שלהם, שיחקנו לאט", אמר גורדון, שסיים עם 5 מ-16 מהשדה, "לא ייצרנו כלום".

אנדרו וויגינס מול קלינט קאפלה, יוסטון מול מינסוטה. AP
יש סדרה. וויגינס מול קאפלה/AP

יוטה - אוקלהומה סיטי 102:115 (הג'אז עלו ליתרון 1:2 בסדרה)

המספרים

* עם 26 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, ריקי רוביו הוא השחקן הראשון של יוטה עם טריפל דאבל בפלייאוף מאז ג'ו סטוקטון ב-2001.

* בפיגור 12 במחצית הראשונה, רוביו היה זה שהוליך את קבוצתו לריצת 4:20 ולמהפך.

* הרכז הספרדי משתפר ממשחק למשחק: במשחק הראשון הוא קרטע עם 5 מ-18 מהשדה, במשחק השני סיים עם 6 מ-16 אבל קבר 5 מ-8 מהשלוש, ובמשחק השלישי כבר היה 5 מ-5 מחצי מרחק.

ראסל ווסטברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
"אני מתמודד עם הרבה חרא". ווסטברוק מקבל טיפול/AP

"עצם העובדה ששמי מוזכר לצד סטוקטון היא כבוד עבורי", אמר רוביו, "לא יודע מה עוד לומר. זה ענק. יש לי כבוד עצום אליו, ולשחק בקבוצה הזאת זה נהדר, כי אני יודע כמה חשובה למועדון הזה עמדת הפוינט גארד". על השיפור האישי שלו בכל הנוגע לקליעה אמר הספרדי: "אני חושב שבשני המשחקים הראשונים לא הייתי יעיל מחצי מרחק. זה משהו שעבדתי עליו, הרגשתי טוב עם זה, אבל זה לא נכנס. הלילה התחלתי להרגיש טוב אחרי שראיתי את הזריקות הראשונות נכנסות".

מי שלא אהב את הקלות שבה רוביו קלע היה ראסל ווסטברוק, שלא עשה עליו עבודה מספיק טובה בהגנה. "הוא קלע כמה זריקות", אמר ווסטברוק, "זה היה קל מדי. אבל אני הולך לעצור את החרא הזה במשחק הבא. תהיו בטוחים בזה".

ווסטברוק סיים עם 14 נקודות ב-5 מ-17 מהשדה, כולל 8 איבודים. אחרי שבמשחק מספר 2 קלע רק 2 נקודות ברבע האחרון ב-0 מ-4 מהשדה, הלילה הוא אפילו לא לקח זריקה ברבע האחרון (!). "אני פשוט לוקח את מה שנותנים לי", אמר ווסטברוק, "אני קופץ באוויר על מנת למצוא את פול וכרמלו ואת שאר השחקנים. אני חייב להישאר במוד התקפי, לקרוא את האופציה הראשונה וללכת עליה". ווסטברוק קיבל טיפול רפואי בחלק העליון של הגוף שלו במחצית השנייה. אבל ציין שהוא לא סובל מפציעה כלשהי. "הרבה חרא עובר על הגוף שלי", אמר, "אבל כולם ככה עכשיו".

ראסל ווסטברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר מול ריקי רוביו יוטה ג'אז. AP
יקרקס אותו גם במשחק הבא? רוביו מול ווסטברוק/AP
ראסל ווסטברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
העיקר שיש אמירה אופנתית. ווסטברוק/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully