וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אורלינס השלימה סוויפ, מינסוטה צימקה ל-2:1, יוטה עלתה ל-1:2

הצגה מופלאה של אנתוני דייויס (47 נקודות) וג'רו הולידיי (41) סידרה לפליקנס 123:131 ו-0:4 על פורטלנד המאכזבת. הוולבס גברו 105:121 על הרוקטס, טריפל דאבל לרוביו ב-102:115 על הת'אנדר

אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס. GettyImages
הווריירס כבר משקשקים. אנתוני דייויס/GettyImages

פלייאוף ה-NBA נמשך אמש (שבת) עם משחק מוקדם, בו ניצחה פילדלפיה את מיאמי ועלתה ל-1:3 בסדרת הסיבוב הראשון המרתקת במזרח. בהמשך ניו אורלינס השלימה סוויפ מרשים על פורטלנד עם ניצחון ביתי, מינסוטה צימקה ל-2:1 מול יוסטון, ומשחקי הלילה ננעלו עם הצגה גדולה של ריקי רוביו בניצחון של יוטה על אוקולהומה סיטי, שהעניק לה יתרון 1:2 בסדרה.

ג'רו הולידיי, ניו אורלינס פליקנס חוגג. AP
איזו סדרה אדירה. ג'רו הולידיי חוגג/AP

ניו אורלינס - פורטלנד 123:131 (הפליקנס עלו לסיבוב הבא עם 0:4 בסדרה)

המספר הנוסף: 47 הנקודות של אנתוני דייויס הן הכי הרבה שנקלעו על ידי שחקן בודד במשחק הדחה מאז שקובי בריאנט קלע 48 בחצי גמר המערב בשנת 2001.

כפי שחשבון הטוויטר של הפליקנס דאג להזכיר בסיום המשחק, מעטים נתנו לאנתוני דייויס וחבריו סיכוי לפני הסדרה. על סוויפ, בכל מקרה, ודאי שאף אחד לא הימר. עכשיו, כך נראה, כולם כבר מבינים עד כמה ניו אורלינס מאיימת ועוצמתית גם בלי דמרקוס קאזינס הפצוע, וסביר להניח שגם גולדן סטייט, שתהיה קרוב לוודאי היריבה בסיבוב הבא, מתחילה לשבור את הראש איך עוצרים את הקבוצה עם המומנטום הכי טוב בפלייאוף.

בצורה שמסמלת בצורה מדויקת למדי את מהלך הסדרה כולה, זה היה הערב של שני שחקנים עיקריים: אנתוני דייויס וג'רו הולידיי. הראשון להט עם לא פחות מ-47 נקודות, אותן תיבל עם 11 ריבאונדים ו-3 חסימות. השני התפוצץ עם 41 ו-8 אסיסטים, ויחד הם היו אחראים על כל הנקודות פרט לאחת בחמש הדקות האחרונות הצמודות, כשדייויס קולע 12 בפרק הזה, והולידיי מוסיף שש קריטיות בשתיים וחצי הדקות האחרונות.

הבלייזרס מסיימים עוד פלייאוף עגום, סופרים 10 הפסדים רצופים בפוסט סיזן ששווה לשיא השלילי של המועדון, ומטבע הדברים כבר החלו לרחף שמועות על עתידו של המאמן טרי סטוטס. לפחות הפעם, בניגוד למשחק הקודם, הם לא הרימו ידיים בלי מאבק: אחרי שנקלעו למינוס 15 במהלך המחצית השנייה, הם נגסו אט אט בהפרש וצימקו אותו לנקודה בלבד חמש דקות לסיום. אבל אז הגיעו דייויס והולידיי, וגנזו גם את התקוות של שחקני הבלייזרס לסיים את הסדרה עם ניצחון כבוד. סי ג'יי מקולום שוב היה נקודת האור עם 38 נקודות, דמיאן לילארד שוב היה פושר עם 19 ו-6 אסיסטים, כשהוא מסיים את הסדרה כולה עם מספרים מאכזבים מאוד (18 נקודות ב-35 אחוזים מהשדה).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הפליקנס עוקצים את הפרשנים אחרי הסוויפ

אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס, מנחם את דמיאן לילארד, פורטלנד בלייזרס. רויטרס
הבלייזרס בדרך לבנייה מחדש? לילארד/רויטרס

מינסוטה - יוסטון 105:121 (הוולבס צימקו את הסדרה ל-2:1)

המספר הנוסף: הטימברוולבס לא רק השיגו ניצחון ראשון בפלייאוף מאז ה-29 במאי 2004, הם גם קבעו שיאי מועדון בנקודות בפלייאוף ובשלשות (15).

אחרי הניצחון הקליל של הרוקטס במשחק הקודם והעלייה ל-0:2 נינוח, ריח הסוויפ כבר הורגש היטב באוויר. עכשיו, אחרי שמינסוטה התעוררה וגם קארל אנתוני טאונס סוף סוף חזר לחיים, ייתכן שהסדרה נפתחת מחדש. הוולבס היו בעניינים כבר מהפתיחה, ובעיקר עמדו במפתח הכי חשוב מול הרוקטס העונה: הגנת השלשות. אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים ביתרון נקודה ליוסטון, הוולבס פתחו מבערים ברבע שני מצוין ועלו ליתרון 11. גם מיני קאמבק של הרוקטס לא הספיק, כשריצת 2:14 עם פתיחת הרבע האחרון מעלה את הביתיים ליתרון 19, ממנו כבר לא היתה דרך חזרה.

ג'ימי באטלר היה מעל כולם עם 28 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, טאונס התעורר כאמו עם 18 ו-16 ריבאונדים, ג'ף טיג תרם 23, אנדרו וויגינס 20 ודרק רוז המשיך להיות אחת מנקודות האור של הוולבס בסדרה, עם 17. מנגד, ג'יימס הארדן סיים עם 29, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, אבל ראה את שותפו לקו האחורי כריס פול מסיים את המשחק מוקדם מהצפוי בשש עבירות, אחרי שהספיק לקלוע 17 ולחלק 6 אסיסטים. נתון, המפתח, כאמור: הרוקטס עם 15 שלשות מ-41 ניסיונות, 36 אחוזים. השאלה היא האם זה יכול להימשך גם במשחקים הבאים.

שחקני מינסוטה טימברוולבס קארל אנתוני טאונס, ג'ף טיג חוגגים. AP
סוף סוף התעוררו. טאונס וטיג/AP
שחקני יוסטון רוקטס כריס פול, ג'יימס הארדן מאוכזבים. GettyImages
פול הפקיר את הארדן בשלב מוקדם/GettyImages
ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, מתלונן בפני השופט. GettyImages
רחוק מאוד מלעמוד בציפיות. ווסטברוק מתלונן בפני השופט/GettyImages

יוטה - אוקלהומה סיטי 102:115 (הג'אז עלו ליתרון 1:2 בסדרה)

המספר הנוסף: ריקי רוביו (26 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים) הוא השחקן השלישי בתולדות הג'אז שמגיע לטריפל דאבל בפלייאוף. קדמו לו ג'ון סטוקטון (2003) וריקי גרין (1984).

מי שחשב שהכישרון האינדיבידואלי העודף של הת'אנדר יספיק להם לפחות כדי לצלוח את הסיבוב הראשון, כנראה המעיט בערכם של יוטה. הג'אז ממחישים פעם נוספת מה כוחה של קבוצה ולא אוסף כישרונות, עם עוד ניצחון משכנע שלשם שינוי הושג בזכות תצוגה התקפית מרשימה, ובעיקר הצגה גדולה של ריקי רוביו המשתפר. הרכז הספרדי שוב הוכיח לת'אנדר שלא כדאי להתעלם ממנו כשתפר 26 נקודות, אליהן הוסיף 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. אליו חברו דונובן מיטשל הנפלא (22 נקודות ו-11 ריבאונדים), ג'ו אינגלס (21 ו-4 אסיסטים) ורודי גובר (18 ו-12 ריבאונדים) כדי להשכיח רבע ראשון חלש שהסתיים במינוס שמונה, ולצאת לפתיחת הרבעים שתיים ושלוש כמו מלוע של תותח, כדי להעלות ליתרון גדול מספיק כדי שלא תהיה סכנת קאמבק ממשית ברבע האחרון.

כאמור, שחקני החמישייה של הג'אז הם אלה שעשו את ההבדל הפעם, עם 100 מתוך 115 הנקודות שהקבוצה כולה קלעה. הקבוצה הביתית גם שלטה בריבאונד (48 לעומת 33) וגם חילקה יותר אסיסטים (25 לעומת 17). מנגד, אצל הת'אנדר רק פול ג'ורג' ראוי לציון עם 23 נקודות וניסיונות לבצע מהפך ברבע האחרון. ראסל ווסטברוק היה הרבה מתחת לרמתו עם 14 נקודות בלבד באחוזים רעים (5 מ-17 מהשדה), לצד 11 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-8 איבודים, וכרמלו אנתוני הסתפק גם כן ב-14. הג'אז בדרך לחצי גמר אזורי?

ריקי רוביו, יוטה ג'אז, חוגג. AP
איזה שיפור. רוביו חוגג/AP

מיאמי - פילדלפיה 106:102 (הסיקסרס עלו ליתרון 1:3)

המספר הנוסף: בן סימונס הוא הרוקי הראשון שרושם טריפל דאבל בפלייאוף מאז מג'יק ג'ונסון (ב-1980), והחמישי בסך הכל בתולדות ה-NBA (לצד קרים עבדול ג'באר, ג'רי לוקאס וטום גולה).

הסדרה הנהדרת הזו קרובה לסופה, וחבל. מצד אחד פילדלפיה הכישרונית, מנגד מיאמי הלוחמנית, שתי הקבוצות כבר החלו לייצר יריבות ומתיחות (כולל המשחק הלילה, שכלל דחיפות ועימותים ברבע השני, אחרי תקרית שבמהלכה ריצ'רדסון חטף מהלומה מאמביד, דראגיץ' נדחף לפרקט, וג'יימס ג'ונסון, בעל חגורה שחורה ב-MMA, התנפל על קובינגטון עד שנעצר על ידי השופטים וכל הצוות של ההיט), אבל בסופו של דבר, הסיקסרס חוזרים הביתה אחרי שני ניצחונות חוץ רצופים ויתרון 1:3.

פילדלפיה נהנתה משבעה שחקנים שקלעו 10 נקודות ומעלה, ובראשם בן סימונס הרוקי, שסיים עם טריפל דאבל מרשים: 17 נקודות (8 מ-13 מהשדה), 13 ריבאונדים ו-10 אסיסטים (למרות 7 איבודים). ג'יי ג'יי רדיק הוסיף 24 נקודות (כולל שתיים מהקו 16 שניות לסיום, שסגרו עניין), ג'ואל אמביד קלע 14 וקלט 12 ריבאונדים, אליהם הוסיף 5 חסימות (אבל גם 8 איבודים), והסיקסרס מנצחים למרות 22 אחוז מהשלוש, בעיקר בזכות יתרון 43:57 בריבאונד ו-17 כדורים חוזרים בהתקפה, והמון כישרון ונחישות.

המחצית הראשונה הייתה של מיאמי. ג'ואל אמביד ובן סימונס איבדו תשעה כדורים משותפים במחצית הראשונה (מתוך 17 של פילדלפיה כולה), גוראן דראגיץ' ניצל זאת, נעזר ביכולת טובה של שחקני הספסל ויין אלינגטון ודוויין וייד והוליך את ההיט ליתרון 56:61 עם הירידה לחדרי ההלבשה. ברבע השלישי צמח הפער ל-62:74, ולקראת סיום הרבע ההיט הוליכו 83:73 בבטחה, אבל פילי הגיבה בריצת 0:14 (ו-2:18) מרשימה כדי לקחת את היתרון. דווין וויד, שסיים עם 25 נקודות ב-26 דקות, קלע 7 נקודות רצופות לקבוצתו וצימק לנקודה אחת בלבד בדקה האחרונה, אבל רדיק סגר סיפור מהקו. גוראן דראגיץ' קלע 20 למיאמי, חסן ווייטסייד הגיע לסדרה והסתפק ב-13 ו-13, וההיט המתוסכלים יכו על חטא בעיקר על 13 מ-25 מהקו, רק 52 אחוזים.

שחקני מיאמי היט וויין אלינגטון, קלי אוליניק. רויטרס
חם היה במיאמי, אבל ההיט בדרך הביתה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully