וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט עונה לפרשנים: "כולם כבר שכחו למה אנחנו מסוגלים"

דריימונד גרין עקץ אחרי הניצחון הגדול על סן אנטוניו: "אומרים שאיבדנו את זה. שאנחנו כבר לא מחוברים. בלה בלה בלה", וגם: התפקיד החדש של דוראנט וטרפת בן סימונס, ש"לא מושפע מהלחץ"

שחקן גולדן סטייט ווריירס, קליי תומפסון. רויטרס
איפס את הידית בדיוק בזמן. קליי תומפסון/רויטרס

בשעה טובה ומוצלחת, פלייאוף ה-NBA יצא סוף סוף לדרך. הלילה (בין שבת לראשון) נערכו ארבעה משחקים: בשלושה מהם ניצחו הקבוצות הביתיות (גולדן סטייט, טורונטו ופילדלפיה) ובאחד הפתיעה האורחת (ניו אורלינס).

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס, מול דני גרין, סן אנטוניו ספרס. רויטרס
ברוכים הבאים לפלייאוף. דריימונד גרין/רויטרס

גולדן סטייט - סן אנטוניו 92:113 (הווריירס עלו ל-0:1)

המספרים

גולדן סטייט שיפרה את מאזנה במשחקי 1 בעידן סטיב קר ל-1:13. ההפסד היחיד שלהם: מול יוסטון בסיבוב הראשון ב-2016.

* עד כמה ההתקפה של הווריירס היתה יעילה? מתוך 44 סלי השדה שהקבוצה קלעה, 32 באו כתוצאה מאסיסטים.

* קליי תומפסון הפך לשחקן הווריירס הראשון מאז מיץ' ריצ'מונד ב-1989 שקולע 25 נקודות ומעלה ב-80 אחוז ומעלה במשחק פלייאוף.

* שחקני החמישייה של סן אנטוניו חיברו 33 נקודות בלבד, שווה לשיא העונתי השלילי שלהם.

* למרכוס אולדריג' הוריד שני ריבאונדים בלבד, שווה לשיא השלילי בקריירה שלו.

* הספרס הורידו 30 ריבאונדים בלבד, הכי נמוך שלהם בפלייאוף מאז משחק 3 בגמר ה-NBA ב-2014.

עוד בנושא

אמש: גולדן סטייט עלתה ל-0:1 על סן אנטוניו עם הצגה דומיננטית
הלילה: טורונטו ופילדלפיה עלו ל-0:1, הפליקנס גנבו את הביתיות
בן סימונס, תופעת טבע וחידה לא פתורה: זה יהיה הפלייאוף שלו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
seperator

הפלייאוף כבר כאן, וזה הזמן של גולדן סטייט להזכיר לכולם: אנחנו עדיין כאן, חזקים ודומיננטיים גם בלי סטף קרי. הווריירס פתחו אמש (שבת) את הסיבוב הראשון מול סן אנטוניו עם 92:113 מרשים, במשחק שהמחיש עד כמה הם חדים וחדורי מטרה למרות הסיומת החלשה לעונה הרגילה.

"אנחנו האלופים, ואנחנו רוצים לשמור על תואר. לא אכפת לנו ממה שכולם אומרים. הווריירס איבדו את זה. הם כבר לא מחוברים. הם לא יכולים לנצח בלי סטף קרי. הם לא אותה קבוצה. בלה בלה בלה בלה בלה", אמר דריימונד גרין במונולוג נרגש אחרי המשחק. גרין סיים עם 12 נקודות, 9 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, והציג את המוטיבציה והלהט המוכרים שלו בצד ההגנתי. "אנחנו יודעים למה אנחנו מסוגלים. אתם יודעים, היו סדרות שלמות בעבר שניצחנו בלי סטף. היו פעמים שניצחנו גם בלי קווין, או בלעדיי, או בלי קליי. פאקינג ניצחנו בלי המאמן שלנו. ככה שאנחנו מוכנים לזה וגם נראה את זה, למרות שנראה שכולם שכחו למה אנחנו מסוגלים".

שחקני גולדן סטייט ווריירס ג'בייל מגי, קווין דוראנט. רויטרס
בקלי קלות. שחקני הווריירס חוגגים/רויטרס

ההתאמה שסטיב קר ביצע לקראת המשחק הייתה בעיקר הגנתית: אנדרה איגודלה וג'בייל מגי פתחו בחמישייה וסייעו לווריירס לייצר מומנטום הגנתי שלא ייצרו זמן רב. זה הסתיים עם 40 אחוז בלבד של הספרס מהשדה, ועם 14 נקודות בלבד ב-5 מ-14 מהשדה ללמרקוס אולדריג', שרוב הזמן נשמר על ידי מגי. "רצינו להעמיד את החמישייה ההגנתית הכי טובה שלנו מההתחלה. המטרה העיקרית שלנו במשחקים הקרובים תהיה להחזיר את ההגנה שלנו, שבחודש האחרון הייתה רעה. אתה לא יכול לזכות באליפות בליגה הזאת בלי לשמור כמו שצריך".

בשורה נוספת מהמשחק הייתה התפקוד של קווין דוראנט: KD שימש במשך דקות רבות כרכז, וסיים עם 24 נקודות, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. סטיב קר אמר ש"הוא עושה את זה בקלות. לא צריך להיות מדען טילים כדי לנהל את ההתקפה שלנו", בעוד דוראנט עצמו הוסיף ש"זה לא שיש לנו שחקן אחד שהכדור אצלו בידיים והוא עושה את כל המהלכים. מה שיפה אצלנו בקבוצה זה שכל שחקן יכול לקלוע 30 או 8 נקודות, ולהוסיף איזה 9 אסיסטים ו-11 ריבאונדים. כולנו יוצרים אחד לשני ועוזרים אחד לשני".

בן סימונס עם מרקו בלינלי, פילדלפיה סיקסרס. GettyImages
בכושר נפלא, גם בפלייאוף. סימונס/GettyImages

פילדלפיה - מיאמי 103:130 (הסיקסרס עלו ל-0:1)

המספרים

* המשחק ההפכפך של בן סימונס הסתיים מצוין, אבל התחיל לא טוב. במחצית הראשונה הוא איבד חמישה כדורים, שווה לשיא השלילי שלו במחצית אחת העונה.

* בסופו של דבר המשחק הוכתר עבורו בהצלחה. 14 האסיסטים שחילק הם המספר הכי הכי גבוה אי פעם לשחקן בהופעת בכורה בפלייאוף. רק מג'יק ג'ונסון, שחילק 16 אסיסטים בפלייאוף 1980, מדורג מעליו.

* 130 הנקודות שקלעו הסיקסרס הם המספר הכי גבוה שלהם במשחק פלייאוף מאז 1986.

* ברבע השלישי, בו פילי ברחה וסגרה עניין, ההיט דייקו ב-26 אחוזים בלבד מהשדה והובסו 34:18.

seperator

נראה ששגעת בן סימונס תימשך גם בפלייאוף. ערב פתיחת הסדרה בין פילדלפיה למיאמי היו שחששו שהפוינט פורוורד הנפלא לא יצליח לשחזר בפלייאוף את היכולת מהעונה הרגילה, אבל במשחק הראשון הלילה, בו פילי הביסה 103:130, הוא סיפק תצוגה פנטסטית. זה הסתכם ב-17 נקודות, 14 אסיסטים ו-9 ריבאונדים, שהם כמעט הצגה היסטורית. לשם השוואה, רק גם מג'יק ג'ונסון חילק יותר אסיסטים בהופעת הבכורה שלו בפלייאוף, עם 16.

"המסקנה העיקרית שלי מהמשחק הזה היא שבפלייאוף אין רגע דל, אי אפשר להוריד את הרגל מהדוושה אפילו לרגע אחד", אמר סימונס בסיום, וחברו ג'יי ג'יי רדיק הוסיף ש"הוא בכלל לא מושפע מהלחץ. יש לו יצר תחרותיות בריא למשחקים גדולים. הוא לוקח דברים אישית והוא מאוד מאוד רוצה לנצח. זה ישרת אותו בפלייאוף".

במשחקים הבאים סימונס ינסה להשלים את מה שהתחיל הלילה ולרשום טריפל דאבל. הלילה הוא היה מרוחק ריבאונד אחד מזה, וכמעט הפך לרוקי הרביעי אי פעם שמגיע לטריפל דאבל בפלייאוף, אחרי מג'יק ג'ונסון, קארים עבדול ג'באר וג'רי לוקאס. "אני מרגיש טוב אבל לא לגמרי מרוצה. מחכה כבר למשחק הבא", הבהיר סימונס, והסביר גם איך הוא מוביל את פילי למאזן 0:9 מאז הפציעה של ג'ואל אמביד (שאמור לחזור במשחק הבא. "למדנו איך לשחק בלעדיו, אנחנו משוכנעים שיש לנו מספיק כישרון כדי להתמודד עם כל קבוצה גם בסגל הנוכחי".

ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס. GettyImages
וככה אמביד נראה הלילה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully