וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקרית והשחרור, בחולון לא מופתעים: "כבר תקופה ארוכה שגלן איבד את זה"

10.4.2018 / 16:57

מוליכת הטבלה מנסה להתאושש מהאגרוף שהכניס האמריקאי הבעייתי לגיא פניני, אבל יודעת, הכתובת הייתה על הקיר: לפני כשבועיים הכה את הפיזיותרפיסט, לפני כחודש איים על אוהד נס ציונה וכמעט הוגשה נגדו תלונה במשטרה. וגם: הסיבה למה ניתק קשר עם אנשי הקבוצה

עריכה: מתן חדד

בווידאו: התקריות של גלן רייס בליגה בפיליפינים

גלן רייס ג'וניור ששוחרר אמש (שני) מהפועל חולון לאחר שהכה את גיא פניני עוכב לחקירה במשטרה. השוטרים הגיעו לביתו של חנן קולמן שם שהה רייס ולקחו את השחקן לחקירה.

הפרשה החלה אמש אחרי עימות קולני על הפרקט בין גלן רייס ג'וניור לגיא פניני. לאחר מכן היכה האמריקאי את הישראלי בחדר ההלבשה באגרוף חזק. פניני נחתך באזור ארובת העין, עזב את האולם לבית החולים כשהוא מדמם והמקום טופל. בקבוצה ערכו התייעצות בת מספר דקות בסיומה הוחלט לשחרר את רייס ג'וניור מיידית.

הרקע לתקרית היה מהלך פשוט בהתקפת חולון ברבע השלישי בו לא מסר רייס ג'וניור כדור לפניני שהיה פנוי. בירידה להגנה העיר פניני לרייס ג'וניור שבתגובה החל לקללו. השניים החליפו מילים קשות במהלכן אמר האמריקאי: "נחכה בסיום לחדר ההלבשה". בקבוצה לא האמינו כי התקרית תימשך כי לאחר מכן המשיכו השניים לשתף פעולה על המגרש, ולמרות שרייס ג'וניור הוצא בעקבות סדרה של החלטות רעות הוא נראה מחויך על הספסל, וירד מהפרקט כשהוא מחייך ומתלוצץ עם שחקני הקבוצה היריבה. אלא שבכניסה לחדר ההלבשה העניינים בין השניים שוב התלהטו, השניים החלו בחילופי דברים ולפתע רייס ג'וניור חבט בפניני בחוזקה. הבוקר משטרת מרחב איילון הודיעה שתפתח בבדיקת נסיבות האירוע.


עוד בנושא

רייס ג'וניור היכה את פניני ושוחרר מחולון: "היה לו רצח בעיניים"
פניני חוטף: "כל מי ששיחק בישראל מבין שרייס לא היחיד שאשם"
גלבוע/גליל הדהימה את הפועל חולון עם ניצחון 89:94 בחוץ

שחקני הפועל חולון גלן רייס ג'וניור, גיא פניני. קובי אליהו
תקופה ארוכה שהוא על הקצה. רייס עם פניני בימים יפים יותר/קובי אליהו

"הפער בין תקרית על הפרקט, גם אם היא הייתה הופכת לאלימה, לכזאת בחדר ההלבשה, הוא עצום", סיפר לוואלה! ספורט אחד מאנשי הקבוצה במהלך הלילה, "במהלך משחק יש אמוציות ודברים יכולים לקרות, אבל כששחקן 'סוגר חשבון' עם שחקן אחר בחדר ההלבשה, זו חציית קו אדום שאי אפשר להבליג עליה".

רייס ג'וניור עזב את חדר ההלבשה במהירות ויצא מהאולם בסערה. במהלך הלילה סיפרו בחולון כי רייס ברח ולא ידוע מקום הימצאו נכון לעכשיו. אלא שלטענת מקורביו של רייס, במהלך התקרית עם פניני נשבר מכשיר הסלולרי שברשותו, ולכן הוא לא אותר. רייס היה אמור להיפגש עם מספר מחבריו מקבוצות הליגה באחד ממקומות הבילוי באזור תל אביב, אך לא הגיע.

בחולון יעשו מאמצים כבר בימים הקרובים לצרף שחקן במקומו של האמריקאי. המועד האחרון להחתמות הוא ה-1 במאי. ההערכות הן שלמרות היכולת המרשימה שלו, אף קבוצה בליגת העל לא תנסה להחתימו, שכן מהלך שכזה עלול ליצור בעיות בחדר ההלבשה.

גלן רייס ג'וניור שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
ירד מהרדאר. גלן רייס/יוסי ציפקיס

מי שעקב אחרי הפועל חולון וגם אנשים מתוך המועדון לא מופתעים מכך שהקדנציה של רייס הסתיימה כפי שהסתיימה. אחד השחקנים המוכשרים שנחתו בישראל הוא גם אחד הבעייתיים הגדולים, ובתקופה האחרונה הבעיות רק הלכו ונערמו. "גלן התחיל לאבד את זה כבר מזמן. מאז שהקבוצה הודחה מאירופה ומשחקים משחק אחד בשבוע, יש לו הרבה מאוד זמן פנוי", מספר אחד המקורבים לחולון.

לפני כשבועיים התרחשה תקרית חמורה בין רייס ג'וניור לפיזיותרפיסט של הקבוצה דוד (דיקי) מור. לאחר אחד האימונים של הקבוצה דרש רייס ג'וניור לקבל מכשיר אולטרסאונד לטיפול, אך מור טען שאין צורך בכך. האמריקאי התחמם והחל לקלל את הפיזיותרפיסט, שלאחר מספר רגעים עזב את המקום. כששב הוא גילה שרייס ג'וניור הפך את חפציו, ככל הנראה בניסיון למצוא מכשיר אולטרסאונד והתעמת עמו. במהלך העימות הכה רייס ג'וניור את מור. בחולון ערכו בירור עם השחקן, אך לא הוחלט על צעדים משמעתיים. במועדון העריכו כי לאחר הבירור רייס ג'וניור יחזור לתלם, ואמש הוא אפילו חרג ממנהגו ועלה לחימום ביחד עם כולם.

אלא שהתקרית עם מור לא הייתה היחידה של רייס ג'וניור לאחרונה. לפני כחודש בדיוק היה קרוב אחד מאוהדי עירוני נס ציונה להגיש תלונה במשטרה נגד השחקן, לאחר עימות בין השניים בתום משחק הניצחון של חולון בנס ציונה. לאחר שרייס ג'וניור עשה את דרכו לעמדת הראיונות בסיום המשחק החלו מספר אוהדי נס ציונה לקלל אותו, ובתגובה התקרב אליהם רייס ג'וניור בצורה מאיימת כשהוא מקלל ומאיים. במהלך אותה תקרית סימן רייס ג'וניור תנועת ירייה לעבר אותו אוהד, שהתכוון להגיש תלונה נגד מלך הסלים של הליגה במשטרה. שלאחר בירור, התגלה כי אותו אוהד שהה בזמן התקרית באזור שאסור היה לו להיות בו, והוחלט שלא לערב את המשטרה.

לתקריות האלה ניתן להוסיף את העבירה הטכנית שנשרקה נגד רייס ג'וניור במהלך המשחק נגד בני הרצליה, לאחר שלא אהב את אחת משריקות השופטים, הטיח את הכדור על הפרקט בחוזקה והעיף אותו אל היציע. בחולון טענו כי מדובר בפעולה אמוציונלית במהלך משחק וישוחחו עמו, בפועל זה רק היה אחת התקריות שהובילו לפיצוץ הגדול אמש.

גלן רייס האב מכחיש: "הבן שלי לא קפץ עליו 'כמו חיה' ולא היה לו 'רצח בעיניים'

התקריות האחרונות רק מתווספות לקריירה הבעייתית של רייס ג'וניור, שהגיע לחולון אך ורק בשל אופיו. בנו של כוכב העבר גלן רייס נזרק מאוניברסיטת ג'ורג'יה טק לאחר שהיה מעורב בתקרית ירי מחוץ למועדון. העובדה הזאת לא הפריעה לו להגיע ל-NBA ולהחתך משם, רק כדי להמשיך לעשות בעיות. בשנת 2015 נורה ברגלו במסעדה, ולאחר מכן נתפסו עליו 240 גרם של מריחואנה ו-6,000 דולר במזומן. התקרית האחרונה שלו הובילה אותו להפועל חולון. בפלייאוף של הליגה הפיליפינית הכה שחקן יריב וכשהוא שוכב על הרצפה השליך עליו את הכדור, מהלך שעלה לקבוצתו בהפסד ולו בקנס של 10,000 דולרים.

רייס ג'וניור תמיד היה נחשב לשחקן מצטיין, אך עם אופי בעייתי, דבר שמנע מקבוצות רבות בישראל לשים עליו את היד במהלך הקיץ האחרון. שמו אפילו התגלגל עד קבוצות הליגה הלאומית שבחנו את האפשרות לצרפו. "כולם אמרו שחולון עשתה מהלך גדול שהביאה אותו, והוא גם הביא להם גביע", אמר אמש בכיר בקבוצה בליגת העל ששקלה את מועמדותו של רייס ג'וניור בקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully