וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד לא ייתן למכבי תל אביב לשים פס על הליגה ולחזור לקחת אליפות"

9.4.2018 / 11:21

בדירקטוריון המנהלת לא מתכוונים להבליג על הכרזה של הצהובים על בניית שתי קבוצות שונות לליגה וליורוליג ושוקלים את הקדמת המועד האחרון להעברת שחקנים. וגם: עמדת ארגון השחקנים

עריכת וידאו: ניר חן

ההודעה הדרמטית של מכבי תל אביב מאתמול (ראשון) לפיה תבנה שתי קבוצות שונות לליגה וליורוליג לא עוברת בשקט בדירקטוריון מנהלת הליגה. במנהלת הודו אמש כי מהלך כזה של הצהובים יפגע בליגה כולה, והחלו בבדיקות מול התקנון האם בכלל מותר לצהובים לבצע מהלך שכזה. במקביל צפויים לבצע פנייה לאיגוד הכדורסל על מנת להקשיח עמדות, שכן הופעה כזאת של מכבי תפגע בסופו של דבר גם במפעל גביע המדינה, היוקרתי ביותר שמחזיקה בו האיגוד.

"אף אחד לא ייתן למכבי תל אביב לשים פס על הליגה ואז לחזור בעמדה סבירה בסיום העונה כדי לקחת אליפות", סיפר לוואלה! ספורט אמש אחד מחברי הדירקטוריון על הרעיון לפיו הצהובים יעבירו בתום עונת היורוליג כמה שחקנים מהקבוצה הבכירה שלהם לקבוצת הליגה כדי לנסות לזכות בתארים, "יש דרכים שונות שאפשר לנקוט בהן, אבל אם מכבי חושבת שניתן לה לפגוע בליגה ונשב בשקט, הם טועים".

עוד בנושא:

2 קבוצות, 100 חורים ופאדיחה אחת גדולה: השאלות הנוקבות מאחורי המהלך הקיצוני של מכבי תל אביב
מהפכת מכבי תל אביב: הוותיקים והצעירים בחילוקי דעות, אבל "זה לא איום סרק"
מכבי תל אביב הודיעה רשמית על בניית שני סגלים שונים בעונה הבאה: לליגה וליורוליג

עורך דין שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב (שמאל) עם שמואל פרנקל יושב ראש מנהלת הליגה. מערכת וואלה! NEWS
ראש בראש. שמואל פרנקל ושמעון מזרחי/מערכת וואלה! NEWS

לוואלה! ספורט נודע כי אחת ההצעות שהחלה להתגלגל מאתמול היא הקדמת המועד האחרון להעברות שחקנים, וקביעה כמו בליגות שונות באירופה כי קבוצות יוכלו לצרף שחקנים החל מחודש מרץ ככל הנראה רק על סמך ועדה רפואית שתאשר להחליף שחקן פצוע, כפי שנהוג היום בליגה הלאומית, או בכמה ליגות אירופאיות. "אם מכבי מדברת כל כך הרבה על מה קורה בליגות השונות באירופה, אפשר להצמיד את החוקים באמת לאירופה", סיפר לוואלה! ספורט בכיר באיגוד הכדורסל, "אולי נלך על החוק הספרדי, שם מותר רק שני שחקנים אמריקאים או שחקנים עם דרכונים שונים. את זה הם לא טרחו לציין".

כמו כן, במנהלת הליגה ידעו לספר כי חלק מהמתקפה המתוכננת של הצהובים על חוקי הליגה, בא מתוך לוח המשחקים המטורף שעומד מולם בעונה הבאה. אם וכאשר תגדל היורוליג מ-16 ל-18 קבוצות, יתווספו עוד 4 משחקים ללוח השנה, מה שיגרום לעוד ארבעה מחזורים כפולים, כך שבסך הכל ישחקו הצהובים ב-9 שבועות מחזורים כפולים וב-16 שבועות מחזורים רגילים.

"ייצא למכבי לשחק 7 מחזורי יורוליג כל חודש כמעט, אם תוסיף לזה ארבעה משחקי ליגה לפחות, תקבל 11 משחקים ב-30 וקצת ימים", מסביר איש מקצוע שעבד ביורוליג בשנים האחרונות, "בסופו של דבר, כל הקבוצות ביורוליג יצטרכו לבנות סגלים ארוכים יותר, ויצטרכו לבצע ויתורים כאלה ואחרים בליגה. במקום למצוא דרך מקובלת לעשות את זה, מכבי החליטה לשבור את הכלים כי זה מתאים לה גם מבחינה תדמיתית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון. יוסי ציפקיס
יציע לשחק עם שלושה זרים? ניר אלון/יוסי ציפקיס

כפי שפרסמנו אתמול, ביום רביעי הקרוב תיערך ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה, בה בין היתר יעמוד על הפרק נושא עמדת הדירקטוריון למגעים מול ארגון השחקנים שיצאו לדרך בתחילת השבוע הבא. במתווה שנחתם במנהלת הליגה ביולי 2017 נכתב כי הליגה תשוחק במסגרת החוק הרוסי בשלוש השנים הקרובות, כך שהנושא אמור להיות קצר במיוחד, אך ההערכות אצלך חלק מחברי הדירקטוריון הן ששמעון מזרחי, שכבר אתמול בראיון ברדיו סתר את ההודעה המקורית לפיה הזרים שישחקו ביורוליג לא ישחקו בליגה, ינסה למצוא מתווה אחר, לשנות את החוק הרוסי ככל הנראה, ואולי להוריד את הקבוצה מהעץ עליו טיפסה.

אלא שגם אם האיום של הצהובים יביא לשינוי בעמדת הדירקטוריון, דבר שספק אם יקרה, ארגון השחקנים לא מתכוון להתפשר, "אם מכבי תרצה לשחק בעונה הבאה עם שלושה זרים כפי שהיא רוצה, זה דבר נפלא בשבילנו", אמר לוואלה! ספורט אתמול יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון, "נציע אולי ששאר הקבוצות גם ישחקו עם שלושה זרים בטופס, כי למה צריך יותר אם הם משחקים עם שלושה בלבד. עמדת המינימום שלנו היא המשך החוק הרוסי, עם שיפורים מסוימים שאנחנו חושבים שאפשר לעשות".

ניסיון לשינוי כלשהו עשוי לגרור את הארגון לצעדים שאליהם במנהלת ובארגון לא רוצים להגיע - סכסוך עבודה ואף שביתה, כפי שהיו לפני חמש שנים. בכל מקרה נקבעה אסיפת שחקנים כללית ליום שלישי הבא בהסתדרות, ובו צפוי ניר אלון לספר לשחקני הליגה השונים על תוצאות המשא ומתן מול מנהלת הליגה.

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
הוא צריך להתרכז בכדורסל. נבן ספאחיה/GettyImages

מנהלת הליגה צפויה הבוקר להוציא הודעת תגובה רשמית לצעד שעשתה מכבי תל אביב, וזאת לאחר שבמהלך היום פנו רבים לגורמים השונים במנהלת כדי לקבל תגובה. מי שכבר הגיב אתמול בבוקר היה יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, ששוהה בארצות הברית, ובאמצעות הטוויטר כתב: "אנו מאמינים שהליגה הישראלית חשובה מאוד למכבי תל אביב והיא תרצה לזכות בכל התארים ולכן תשחק בהרכב החזק ביותר שלה".

"פרנקל נלחץ והגיב", סיפר אחד מחברי הדירקטוריון, "היה חכם מבחינתו לחכות עם התגובה הזאת, אבל הוא בחר שלא לעשות כך". הידיעה עצמה והבקשה לתגובה מפרנקל הגיעה בשעת לילה מאוחרת בארצות הברית, ובמנהלת הליגה מספרים כי התגובה המפורטת תחשוף את העמדה המנומקת שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully