וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אראל בראיון: "הייתי קלינגר"

4.4.2018 / 11:00

"עד היום אני מתחרט על עזיבת באר שבע. בעכו אמרתי להם 'תגידו שאין לי את הסוכן הנכון'. יכולתי להישבר בכמה נקודות, גם העונה. אבל הייתי קלינגר". גל אראל, שחתם שעתיים לפני סגירת החלון, בראיון על עונת הקאמבק בהפועל חיפה. וגם: כיצד מאמר עם אייניסטה שינה אותו?

יוסי ציפקיס
על התקופה בהפועל עכו: "אמרתי ליו"ר, 'אל תגיד שאני לא בתוכניות. תגיד שאין לי את הסוכן הנכון"

הקיץ האחרון לא היה קל עבור גל אראל. כמה ימים לפני סגירת החלון, אחד השחקנים הבולטים של הפועל חיפה בחודש האחרון מצא את עצמו בלי קבוצה. המעברים המשונים בקריירה לליגות המשנה בספרד ובפולין לא האירו לו פנים. אראל חשב לפתח את הקריירה האירופית שלו דרך מועדונים קטנים, אבל חזר לישראל כדי להפוך לשחקן ספסל בהפועל רעננה והדרך ללאומית הייתה קצרה מאוד. המעבר שלו לקבוצה הלוהטת של הליגה הוא דבר לא מובן מאליו, בטח שלא העובדה שהפך לשחקן הרכב מוביל במערך של ניר קלינגר. היום, במבט לאחור, הוא מבין כמה הסבל שעבר הקיץ עם הפועל עכו ופרשת המנודים היה שווה.

"כמה ימים לפני סוף החלון, היה לי חוזה אבל הייתי בלי קבוצה - זה אבסורד", משחזר גל אראל את מה שעבר עליו בקיץ. "היה לי הסכם בהפועל עכו, שמבטיח לי חוזה במקרה של עליית ליגה. אבל אז התחיל כל הסיפור המנודים. זה היה סיפור שקשה לשכוח עד היום. התנהגו אליי מגעיל".

איך הכל התחיל?

"היו"ר דודי רוזנפלד הזמין אותי לשיחה במלון חוף התמרים בעכו. ישבנו, ואז הוא אמר לי 'תקשיב גל, אנחנו מאוד רוצים אותך, אבל תבין - אתה תצטרך לקצץ בשכר. אמרתי לו 'על איזה קיצוץ אתה מדבר? חשבתי שהגעתי לכאן כדי לדבר אתך על העלאה'. ואז הוא אמר: 'לפי דעתי מגיעה לך העלאה, אבל יש מי שחושב אחרת'. מיד הבנתי למה הוא מתכוון. באותו הרגע, השיחה הסתיימה".

מה בדיוק הבנת?

"את זה תוכל להבין לפי השיחה הבאה. אחרי שבועיים, רוזנפלד קרא לי שוב לשיחה. 'תקשיב, גל. אתה לא בתכניות המקצועיות שלנו', הוא אומר לי. בדיחה. אני שואל אותו למה הוא מתכוון ומי מקבל את ההחלטה. הוא אומר לי 'הצוות המקצועי'. אני שואל מי זה הצוות המקצועי. אמרתי לו 'זה מאוד מעניין. כי שלומי דורה מדבר איתי כל יום והוא אומר שהוא בונה עליי'. כמובן שהוא התחמק ולא הגיב. שאלתי אותו שאלה. 'תגיד, אם היה לי חוזה של 4,000 שקל הייתי בתכניות?' הוא אמר לי שכן. אז אמרתי לו: 'אז אל תגיד שאני לא בתכניות המקצועיות, תגיד שאני לא בתכניות הכלכליות. ליתר דיוק, תגיד שאין לי את הסוכן הנכון'".

אתה מתכוון לדודו דהאן?

"לא רוצה להיכנס לשמות, אבל כולם יודעים מה האמת. אמרתי לו 'אם מחפשים שחקנים ב-4,000 שקל בחודש, אתם תרדו ליגה'. הוא ידע שהם ירדו. איחלתי לו בהצלחה והלכתי להתאמן עם להפועל חיפה. אני שונא את המקום הזה. לא פייר לבוא לשחקנים שהעלו את הקבוצה ליגה, כשחודש לפני הרימו אותך על הכתפיים, ואחרי חודש פתאום מתהפכים עליך. לי הם מספרים שאני לא בתכניות? שיגידו, 'אנחנו הולכים עם ההחלטות של X ושלY ואתה לא מתאים לו".

מה הרגע שבו הבנת שאתם הולכים למלחמה?

"קיבלנו הודעה על פתיחת האימונים, ולי שולחים הודעה שהאימון מתחיל בשעה שתיים. היה לי נראה מאוד מוזר לפתוח עונה בשעה הזאת. דיברתי עם אחד החברים ואמר לי שהאימון בכלל בבוקר. רק בדיעבד, התברר לי שנידו אותי. מאותו רגע התחילה פרשת המנודים. התייחסו אלינו לא יפה, הביאו אותנו לאימונים בשעות לא שעות. זה דבר פסול, מישהו חייב להרים את הכפפה, לעשות משהו עם מה שקורה במועדון הזה".

עוד בנושא

19:00, ספורט 4: גילי ורמוט עשוי לנוח מול בני יהודה, איבנצ'יץ' עשוי לפתוח
הפועל חיפה: "נתניה מתקרבת, אך אפשר לעשות צעד משמעותי במאבק האליפות"
הערכה: עדן בן בסט יחתום בהפועל חיפה על חוזה חדש לשנתיים

גל אראל שחקן הפועל חיפה. קובי אליהו
המציא את עצמו מחדש. גל אראל חוגג/קובי אליהו
"חוזה נמוך? הכל תלוי את מי שואלים. הוא נמוך יותר ממה שהרווחתי כל הקריירה - בבאר שבע, ספרד ופולין כמובן. אבל לא התווכחתי. רק רציתי לשחק"

אחרי הבעיות בעכו, אראל הבין שהוא חייב לחפש את היעד הבא בקריירה שלו. הוא ביקש להתאמן בהפועל חיפה ומספר שבועות אחרי חתם על החוזה באמצעות סוכנו זיו שטרנברג. "כבר שלוש או ארבע שנים שאני בקשר עם יואב בקיץ. הוא רצה שאני אחזור, אני רציתי, אבל כל פעם זה לא הסתדר. אמרתי ליואב שאני רוצה להתאמן ולהיות במסגרת עד שאדע מה קורה איתי, כי אימונים של מנודים הם לא באמת אימונים. קלינגר זרם עם הרעיון, הוא הסכים שאבוא להתאמן. שעתיים לפני סיום ההעברות, יואב כץ דיבר איתי, אז הלכתי וחתמתי על החוזה. רציתי לחזור הביתה, לא עניין אותי הכסף. יואב אמר לי 'לך לחתום', לא סגרתי איתו כלום. פשוט באתי וחתמתי, בלי לשאול יותר מדי שאלות. טעמתי חו"ל, באר שבע, פולין, ספרד ולאומית. אבל כאן אני מאוד מאושר".

אז אראל חתם על ההסכם, "חוזה נמוך? הכל תלוי את מי שואלים. הוא נמוך יותר ממה שהרווחתי כל הקריירה - בבאר שבע, ספרד ופולין כמובן. אבל לא התווכחתי. רק רציתי לשחק", הוא מסביר. ואז התחילה הליגה. עד סוף נובמבר, אראל ראה יציע, יציע ועוד יציע.

קצת מייאש.

"כן, אבל לרגע לא חשבתי שעשיתי טעות. הבנתי גם את הסיטואציה. הקבוצה לא הפסיקה לנצח. עם השנים למדתי שקשה להיכנס להרכב של קבוצה שלא מפסיקה לנצח. זה היה טבעי. מה כן ידעתי? שאני צריך להיות טוב כי אקבל את הצ'אנס. העונה שלי השתנתה לגמרי בזכות משחק נגד מכבי פתח תקוה, כשנכנסתי וכבשתי שער. כשאני מתעסק רק בכדורגל ולא נכנס לחישובים של קלינגר, זה מאוד עוזר לי. עם השנים למדתי לקבל החלטות של מאמן גם אם אני לא מסכים איתן, בעבר לא ידעתי לעשות את זה. בגלל זה כבשתי שער, בגלל זה הבקעתי נגד סכנין. זאת 'קארמה'. יש המון סוגי שחקנים, גם כאלה שרוצים שהקבוצה תפסיד. אבל אני ידעתי שאנחנו הולכים לעונה היסטורית. אני מאמין מאוד באנרגיות וזה חזר אליי. למדתי לחשוב בצורה שונה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גל אראל הפועל חיפה עם ניר קלינגר. האתר הרשמי של הפועל חיפה,
למד לקבל את ההחלטות של המאמן. אראל עם קלינגר/האתר הרשמי של הפועל חיפה
על הפועל באר שבע: "עשיתי טעות. טעיתי כשעזבתי בינואר. עד היום אני מתחרט. זאת הנקודה שבה הכל התפקשש"

קצת אחורה, בעונת 2014/15 אראל לקח החלטה גורלית, שכנראה שינתה לו את הקריירה. אחרי עונה טובה בהרכב של הפועל באר שבע, העונה האחרונה של אלישע לוי בקבוצה, הוא החליט לעזוב בינואר להפועל פתח תקוה. ההחלטה הזאת הייתה מוזרה ושינתה את המסלול עד היום. המעבר לחימנסטיק בעונה שאחרי, ומשם לזבישה בידגושץ', שתיהן בליגות המשנה בספרד ובפולין, הגיעו במקביל לעונה היסטורית באדום עם ברק בכר על הקווים. השאלה המרכזית היא למה הרומן עם באר שבע לא הצליח להחזיק עוד קצת, עד עונת האליפות.

"זה היה כל כך בדרך לשם", הוא מספר. "העונה הראשונה בבאר שבע הייתה העונה הכי טובה בקריירה שלי. פתחתי ב-34 מתוך 35 משחקים, סיימנו במקום השני, הגענו לחצי גמר גביע המדינה. עונה נפלאה. אלישע קרא לי בסוף העונה ואמר לי 'קח בחשבון שהולך לבוא זר'. אמרתי לו שאין בעיה, כי גם כשחתמתי לא הבטיחו לי חולצת הרכב. באר שבע הייתה במגעים עם אובידיו הובאן ובהתחלה זה לא הסתדר. רומאריו פירס לא עבר את הבדיקות ואז הגיע שחקן ניגרי למבחנים, ג'ון אוגו. פתחנו יחד נגד בית"ר ירושלים וג'ון חתם. אחרי שבועיים העניינים הסתדרו גם עם הובאן. פתאום נוצר לב חדש להפועל באר שבע. למרות זאת, שיחקתי כל משחק. דקה 60, דקה 70. ואני עשיתי טעות. טעיתי כשעזבתי בינואר. עד היום אני מתחרט. זאת הנקודה שבה הכל התפקשש. העליה הזאת שכולם ציפו לה, הכל ירד לטימיון. חתמתי בספרד בקבוצה מצוינת, אבל בדיעבד, עשיתי טעות. אוגו נפצע, בגמר הגביע סוארס שיחק. ראיתי את הכל מהצד".

ואיך זה נראה?

"פרגנתי מאוד, אבל משהו צבט. ידעתי שהייתי יכול להיות חלק מזה. יצאתי לחו"ל, זה משהו שחישל אותי ופיתח אותי כשחקן. זאת אולי לא הייתה החלטה טובה, אבל זה בדיוק כמו ההחלטה שלי בתחילת העונה - לחזור הביתה. זאת החלטה שפתחה לי דלת. פתאום 'נעלמתי' בליגה השניה כי היא פחות מסוקרת. שיחקתי מול ויאריאל וסרגוסה. במשחק הבכורה, משחק אימון מול ויאריאל, ילד מקריית ביאליק עומד מול ברונו סוריאנו, מול אריק ביילי, מול סולדדו, סאמו קסטייחו. אתה עומד בשני טורים ואומר לעצמך 'אני פה, עשיתי את זה'. עשינו 1:1, אחרי המשחק הזה חתמתי. המאמן אמר לי שאני הולך לשחק, אבל אז הגיעה הפציעה. ספרד זה גם עניין של חוסר מזל".

אבל בינואר עזבת.

"היינו במקום השני, הביאו שחקנים ברמה עולמית, הספורט דירקטור קרא לי ואמר לי 'אנחנו מביאים הרבה שחקנים בעמדה שלך. יהיה לך מאוד קשה, גם בגלל הפציעה שעברת'. נתנו לי את כל החוזה ואני המשכתי הלאה. נכון שהליגה לא מסוקרת כאן, אבל הליגה ברמה מאוד גבוהה. הכדורגל שם שונה לגמרי, הליגה הספרדית הרבה יותר מהירה מהישראלית מבחינת הנעת כדור, אין לך שנייה של מחשבה כשאתה עוצר אותו. הם אלופים בהנעת כדור. בהתחלה היה לי מאוד קשה להתרגל לקצב, אבל אחרי כמה אימונים, אתה מבין שהכל עניין של תפיסה. הם לא שונים מאיתנו, אבל פשוט גדלו בצורה שונה. כשהייתי בספרד, קראתי כתבה שמאוד עזרה לי. זה היה ראיון עם אינייסטה. הוא סיפר שכבר בגילאים הקטנים הוא היה מאבד כדור ומתבייש. זה דבר שאין אצלנו בארץ".

ויליאם סוארס, הפועל באר שבע, חוגג עם גל אראל. ברני ארדוב
מה היה קורה אם הוא היה נשאר? גל אראל עם ויליאם סוארס/ברני ארדוב
על קלינגר: "כל מה שהוא אומר היום, אני עונה 'אמן'. ניר היה שחקן ונשאר מאמן שלא מתפשר. אני משתדל לחקות אותו"

בוא נחזור לשם. לקלינגר יש חלק לא קטן בהצלחה שלך.

"יש לו חלק מאוד משמעותי. הוא אימן אותי בקדנציה הקודמת, כשאתה מקבל את הביטחון ממאמן ששיחק בעמדה שלך ומיישם זאת - אתה שם. ניר היה אחד השחקנים הגדולים בארץ בעמדה הזאת, כל מה שהוא אומר היום, אני עונה 'אמן'. ניר היה שחקן ונשאר מאמן שלא מתפשר. אדם מאוד חזק מנטלית. אני משתדל לחקות אותו. יכולתי להישבר בכמה נקודות בקריירה שלי, גם העונה. אבל לא נתתי לעצמי ליפול. הייתי קלינגר".

ומה עכשיו?

"אני רוצה תואר, מאוד רוצה. חמש נקודות ממקום ראשון, גמר גביע. אנחנו לא רחוקים מתואר. אבל יותר חשוב - מכבי תל אביב, באר שבע ובית"ר הבינו שהפועל חיפה זאת קבוצה שמחשבנים לה. אנחנו כמעט לא מפסידים משחק, קשה מאוד נגדנו. רצים המון, אגרסיביים, יש לנו איכויות. ומעל הכל, יואב והקהל, שבא בכמויות ותומך בנו, שתומך גם ברשת החברתית וגם ברחוב. בערב הדרבי, בו פתחתי כבלם, יואב התקשר אליי ואמר שהוא סומך עליי. אמרתי לו שזה לא מובן מאליו שבעלים מתקשר ערב משחק. את התוצאה ראית לבד".

גל אראל שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
סיפור הצלחה. גל אראל/ברני ארדוב
 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully