וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחלה קישור: דירוג הליגיונרים עם סיכום חודש מרץ

מתן בכור

2.4.2018 / 14:22

שחקני הקישור הישראלים נראים נהדר והשתלטו על החמישייה הראשונה בדירוג החודשי של הלגיונרים. וגם: זהבי בלתי ניתן לעצירה, עאבד מפתיע ורפאלוב חוזר לעניינים בדיוק בזמן למאני טיים. מתן בכור מסכם את החודש שעבר עם מצעד השגרירים

one

10. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז', בלגיה)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף בשני משחקים כמחליף

עוד כמה מילים: ב-16 משחקי הליגה האחרונים שקדמו לשניים שנערכו בחודש האחרון, ליאור רפאלוב שותף פעמיים בלבד כמחליף. גופי התקשרות השונים דיווחו על חזרה אפשרית לארץ, כל זאת בזמן שנראה שהקשר, שנחשב לאגדה בברוז', לא נספר על ידי מאמנו איבן לקו. למרות כל זאת, הקרואטי החליט לשתף את הישראלי פעמיים בשני המשחקים האחרונים ודווקא במאני טיים, רגע לפני הפלייאוף העליון והקיזוז בבלגיה שנכנס לתוקף. לברוז' יש יתרון שש נקודות בפסגה על פני אנדרלכט, וכנראה שלקו הבין שאם הוא רוצה ללכת עד הסוף הוא זקוק גם לניסיון הרב של רפאלוב.

עוד בנושא
ג'ורדי קרויף: "לא ראיתי שהשחקנים פחות רעבים או נחושים בשבוע האחרון"
כץ יגדיל את התקציב בקיץ. בהפועל חיפה חגגו: "נהיה בליגה האירופית"
עירוני קרית שמונה: איזי שרצקי נוטה לא להמשיך עם חיים סילבס

שחקן קלאב ברוז' ליאור רפאלוב. GettyImages
יהיה משמעותי בפלייאוף? רפאלוב/GettyImages

9. טל בן חיים (ספרטה פראג, צ'כיה)

בדירוג הקודם: 8

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בשני משחקי ליגה
עוד כמה מילים: בחזרה מפגרת החורף בן חיים הרשים מאוד במשחקי ההכנה לקראת החצי השנה של העונה. הוא קיבל קרדיט מהמאמן אנדראה סטראמצ'יוני, שנתן לו לפתוח בשלושה משחקים בהם לא תרם יותר מדי, אבל יציבות זה כל מה שהחלוץ היה צריך. הבעיה? המאמן האיטלקי פוטר בתחילת החודש בשל היכולת הירודה של הקבוצה ופאבל האפל מונה במקומו. מאז, בן חיים שיחק במשחק אחד בלבד מתוך שלושה אפשריים ויכול מאוד להיות שהוא נכנס ללימבו נוסף שיחסל את סיכוייו להצליח בפראג.

טל בן חיים שחקן ספרטה פראג. האתר הרשמי של ספרטה פראג, אתר רשמי
נכנס ללימבו נוסף? טל בן חיים/אתר רשמי, האתר הרשמי של ספרטה פראג

8. אריאל הרוש (אנורתוזיס פמגוסטה, קפריסין)

בדירוג הקודם: 6

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בשלושה משחקים וספג שלושה שערים

עוד כמה מילים: הפלייאוף העליון בקפריסין נפתח, אך עם הכושר הקטלני בו נמצאות אפולון ואפואל נראה שיהיה קשה מאוד לאנורתוזיס לאיים על הכתר. יחד עם זאת, הקרב על אירופה עדיין פתוח לחלוטין והרוש המשיך החודש כהרגלו והראה יציבות ואמינות בשער קבוצתו של רוני לוי, שמחזיקה בהגנה הטובה בליגה הקפריסאית. הרוש גם קיבל את אפודת השוער הראשון בנבחרת ישראל, ונראה שהקריירה שלו נמצאת במקום טוב מאוד כרגע. בקיץ יגיע המבחן הגדול שלו: קבלת ההחלטה הבאה. נראה שהשהות הרחק מהתקשורת הישראלית עוזרת לו להתרכז אך ורק בכדורגל, ואם כך באמת הדבר, הרוש צריך להמשיך באירופה גם בעונה הבאה, ואולי בעקבות העונה הנהדרת שלו לקבל חוזה בקבוצה בכירה יותר.

שוער נבחרת ישראל אריאל הרוש. יוסי ציפקיס
הקרב על אירופה עדיין פתוח. הרוש/יוסי ציפקיס

7. קני סייף (אנדרלכט, בלגיה)

בדירוג הקודם: 4

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: השלים 90 דקות בשני משחקי ליגה ובישל

עוד כמה מילים: אוהדי אנדרלכט מאושרים מהגעתו של קני סייף. הם בהלם מכך שגנט ויתרו עליו, והם מתארים אותו כלוחם חסר פשרות, שמסוגל לשחק כמעט בכל עמדה ונותן את כל כולו עד לשנייה האחרונה. לא לחינם סייף הפך לבאנקר בהרכב קבוצתו, שנכנסת לשלב הקיזוז בליגה הבלגית בפיגור שש נקודות מהמוליכה קלאב ברוז' של ליאור רפאלוב. האליפות, במקרה הזה, לא באמת קריטית עבור הקשר בן ה-24. סייף יביט לאחור על העונה הנוכחית ויתקשה להאמין שלמרות הפציעה וחוסר דקות המשחק בגנט, הוא בדרך לסיים אותה כבאנקר בקבוצה בכירה יותר, ששידרגה את המשחק שלו והפכה אותו לחביב הקהל. כעת, במאני טיים, אוהדי אנדרלכט ישמחו לראות אותו לוקח אחריות.

שחקן אנדרלכט קני סייף. פייסבוק רשמי אנדרלכט, אתר רשמי
בהלם מכך שגנט ויתרו עליו. סייף/אתר רשמי, פייסבוק רשמי אנדרלכט

6. אחמד עאבד (גירסונספור, טורקיה)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: חמישה משחקים, צמד וארבעה בישולים

עוד כמה מילים: קבלו את הפתעת הדירוג, ללא ספק. עאבד החל את דרכו בטורקיה כששיחק בצמד משחקי הגביע נגד פנרבחצ'ה, אבל מאז נעלם ולא נכלל בסגל מסיבה לא ברורה. זה היה נראה, כלפי חוץ, כמי שביצע גיחה לא מוצלחת מעבר לים ויחזור בקיץ לישראל, אבל נראה שהקשר בן ה-28 קורץ מחומר אחר. הוא קיבל הזדמנות בהרכב נגד גזיאנטפ ובישל פעמיים בניצחון 1:4. מאז, הוא לא יצא מההרכב והמשיך להיות מהטובים בקבוצתו שהוא גם מספק מספרים נהדרים. סיכויי העלייה של גירסונספור קיימים, אך לא גבוהים. היא נמצאת במקום ה-11 בליגת המשנה הטורקית, במרחק תשע נקודות מהמקום השישי אשר מוביל לפלייאוף העלייה. גם אם זה לא ייגמר בעלייה, עאבד הפך בחודש האחרון למשהו שהוא לא היה מעולם: שחקן של מספרים. אם הוא ימשיך כך, הוא לא יישאר עוד הרבה זמן בליגה הטורקית השנייה.

שחקן גירסונספור אחמד עאבד. אתר רשמי גירסונספור, אתר רשמי
קיבל הזדמנות בהרכב . אחמד עאבד/אתר רשמי, אתר רשמי גירסונספור

5. מונס דאבור (זלצבורג, אוסטריה)

בדירוג הקודם: 2

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: חמישה משחקים, שער אחד

עוד כמה מילים: מעט מוזר לקרוא לחודש בו דאבור וקבוצתו מעפילים לרבע גמר הליגה האירופית על חשבון בורוסיה דורטמונד חודש חלש, אך נראה שפשוט הורגלנו ליותר מהחלוץ המחונן. הוא כבש שער אחד בלבד שהעלה את מאזנו ל-17 שערים עד כה, והוא עדיין בראש טבלת מלך השערים באוסטריה ובמרחק סביר מהרודפים אחריו. בתקשורת הספרדית דווח שוויאריאל שלחה את נציגיה במטרה לעקוב אחריו, אבל קשה להגיד שזה מפתיע מישהו. היכולת של דאבור לא נעלמת מעיני הקבוצות הגדולות באירופה, ואם נשפוט על פי מקרי עבר של שחקנים ברמתו בזלצבורג, הוא עשוי לקבל הצעות מעניינות מאוד בקיץ הקרוב שיגרמו לאוסטרים להתקשות להשאירו. בצל כל ההישגים הנהדרים, עניין הנבחרת ממשיך להציק. דאבור נפצע ולא יכול היה לקחת חלק במשחק הידידות נגד רומניה. החלוץ בן ה-25 הוא השחקן שאמור להוביל את החוד הישראלי בעתיד הלא רחוק, ואם הוא רוצה להפוך למספר תשע האולטימטיבי בכחול-לבן, הוא חייב להתחיל למצוא את מקומו בנבחרת מהר, אחרת זה יהיה מאוחר מדי.

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג (מימין) מול סוקרטיס פפאסטאטופולוס שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
נראה שפשוט הורגלנו ליותר מהחלוץ המחונן. דאבור/רויטרס

4. אלמוג כהן (אינגולשטאדט, גרמניה)

בדירוג הקודם: 9

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: השלים 90 דקות בשני משחקים וכבש פעמיים

עוד כמה מילים: חודש מוזר עבר על הקשר הישראלי: הוא ספג הרחקה בחודש שעבר והחמיץ את שני המשחקים הראשונים של מרץ. הוא חזר היישר להרכב וגם כבש את שערו הראשון העונה ב-2:4 על דינמו דרזדן. במשחק הבא הוא השיג שער נוסף, הפעם בנגיחה, ב-1:2 בחוץ על היידנהיים, ונראה שבזכות הניצחונות הללו אינגולשטאדט חזרה לתמונת העלייה לבונדסליגה והיא רחוקה ארבע נקודות בלבד מהמקום שמוביל למבחנים. אחרי שצבר את הניסיון ברמות הכי גבוהות בעונה שעברה והיה נפלא, זה הזמן של אלמוג כהן לקחת את הקבוצה שלו על הגב ולהנהיג. לא ברור אם זה ייגמר בעלייה, אבל גם אם לא, הקשר צריך להרגיש שהוא עשה את כל מה שהוא יכול בסיומה.

שחקן אינגולשטאדט אלמוג כהן חוגג עם סוני קיטל. GettyImages
חודש מוזר. אלמוג כהן/GettyImages

3. בירם כיאל (ברייטון, אנגליה)

בדירוג הקודם: 5

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: ארבעה משחקים, שלושה מהם בהרכב

עוד כמה מילים: בדירוג הקודם דיברתי על כך שבירם כיאל זקוק להזדמנות אחת. הוא קיבל אותה, ולקח אותה בשתי ידיים ונכון לכתיבת שורות אלו, הוא שחקן הרכב בקבוצת פרמיירליג. הוא פתח בשלושת המשחקים האחרונים של קבוצתו, שאמנם הפסידה בכולם, אבל נראה טוב מאוד. ברייטון נמצאת במרחק שש נקודות בלבד מהקו האדום, והיא חייבת לתת פוש בשבועות הקרובים על מנת להגיע לקו 40 הנקודות (כרגע יש לה 34) שאמור להספיק כדי להישאר בליגה. מעבר לכל, סיפורו של כיאל העונה מהווה השראה לכל ספורטאי באשר הוא. גם אחרי שחזר מפציעתו הקשה, הוא עדיין התקשה לקבע את מעמדו בהרכב, או בסגל. כיאל המשיך להתאמן טוב, להרשים כאשר קיבל דקות מעטות עד שהפך לשחקן לגיטימי ב-11. רבים במצבו היו כבר קורסים, נשברים ועוזבים. הפציעה, חוסר דקות המשחק וחוסר הסבלנות אינן בעיות שקל להתמודד איתן, אבל הקשר בן ה-29 החליט להילחם על מקומו וחלומו וכעת הוא ינסה לעזור לברייטון לעשות הישג ענק ולהישאר בליגה הבכירה.

שחקן ברייטון בירם כיאל, שחקן לסטר ווילפריד אנדידי. רויטרס
במרחק שש נקודות בלבד מהקו האדום. כיאל/רויטרס

2. ערן זהבי (גוואנגז'ו R&F, סין)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: ארבעה משחקים, שישה שערים

עוד כמה מילים: אף אחד לא באמת מופתע מפתיחת העונה המסחררת של מלך שערי הליגה הסינית בעונה שעברה. ה"רוצח", כפי שכונה על ידי אוהדי גוואנגז'ו אברגרנדה שספגו ממנו שלישייה במחזור הפתיחה, כבש בכל ארבעת משחקי קבוצתו החודש והוא עומד על שישה שערי ליגה עד כה. עד לאן הוא יגיע? לא באמת ברור, אבל נראה שאין באמת תקרת זכוכית כשזה מגיע לערן זהבי והליגה הסינית. אנשים טועים לחשוב שהכל בא בקלות לישראלי, אך לא כך הדבר: כדי לאפשר לעצמו להגיע למספרים הללו זהבי עובד קשה על המגרש, לא מפסיק לרוץ ומנצל את היכולת שלו לחדור לעומק וחוכמת המשחק שלו כדי להפתיע את הגנת היריבה. מדהים לראות את הדאבל וטריפל שמירות שהקבוצות היריבות שמות עליו ולמרות כל זה, לא מצליחות לעצור אותו. R&F ממוקמת במקום השלישי בליגה הסינית עם תשע נקודות, שלוש פחות מלמובילה שנגחאי SIPG. עקב האכילס שלה הוא כמובן משחק ההגנה הרעוע. "האריות הכחולים" סופגים בקלות יתרה, ויהיה להם קשה לאיים על חבורת הצמרת באופן רציני אם הם לא ישפרו את היכולת ההגנתית. מה שכן, התקפית, אין להם מה לדאוג. יש להם את הטוב ביותר.

שחקן גוואנגז'ו R&F ערן זהבי. טוויטר רשמי גוואנגז'ו RF, אתר רשמי
לא מפסיק לרוץ. זהבי/אתר רשמי, טוויטר רשמי גוואנגז'ו RF

1. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה, רוסיה)

בדירוג הקודם: 3

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: ארבעה משחקים ושני בישולים

עוד כמה מילים: קצת חבל שבחודש הזה רוב האנשים יזכרו מביברס נאתכו בעיקר את מה שאיל ברקוביץ' אמר עליו בהקשר לקבלת סרט הקפטן בנבחרת. "הדינמו" של צסק"א בקישור עזר לה לחזור מהפסד ביתי 1:0 לליון ולנצח 2:3 בחוץ את הצרפתים בשמינית גמר הליגה האירופית, באחד מהמגרשים אולי הכי קשים באירופה ובתנאים כמעט בלתי אפשריים. "פירלו הקטן", כפי שהוא מכונה על ידי התקשורת הרוסית נמצא די רחוק מהעיניים הישראליות. קשה לעקוב אחרי הליגה הרוסית, וכשאתה לא סקורר יוצא דופן לא באמת מסתכלים, אבל הסטטיסטיקה של נאתכו בליגה האירופית מצביעה על כך שהוא אחד מהקשרים הטובים ביותר העונה במפעל, הישג יוצא דופן.

מעל לכל, נראה שביברס בן ה-30 פשוט לוקח מנהיגות. זה לא מקרי שהוא קיבל את סרט הקפטן ממאמן הנבחרת הזמני אלון חזן, ואין שום סיבה שמאמן הנבחרת הבא ישלול אותו ממנו. צסק"א רחוקה שמונה נקודות מלוקומוטיב שנמצאת בפסגת הליגה הרוסית, אבל עם השיפור ביכולת של הישראלי, הם בהחלט יכולים לחלום ולהאמין שהם מסוגלים לתת פייט על הכתר. נאתכו הפך העונה לשחקן מפתח בקבוצת ליגת אלופות ולכוכב מוביל בקבוצת על. כעת, נקווה שהוא יצליח להביא את היכולת הנהדרת הזאת גם לנבחרת.

ביברס נאתכו, צסק"א מוסקבה. רויטרס
הפך לשחקן מפתח בקבוצת ליגת אלופות. נאתכו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully