וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי בראיון מיוחד: "נבחרת ישראל היא לא נבחרת העם היהודי"

30.3.2018 / 12:30

"מבין את אלו שהעלו את הנושא, אבל מה רוצים שביברס ישיר נפש יהודי הומיה?". ערן זהבי מתייצב לצד חברו בראיון מיוחד לחג. ההדלפות בנבחרת ("הייתי יוצא מאסיפה ושואל: מי הבן זונה שהדליף?"), הסערה במכבי ת"א ("עדיין מאמין שתהיה אלופה") ופרשת וארן ("תפסו עליו טרמפ")

צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: מתן חדד
"אנשים חושבים שאני חי בגן עדן וכל היום מטייל ונהנה מהחיים. עוד יחשבו שיש לי עשרה משרתים בבית"

ערן, את ליל הסדר לא תעשה עם המשפחה כי תהיה במשחק חוץ של גוואנגז'ו רחוק מהבית.

"אנשים חושבים שאני חי בגן עדן וכל היום מטייל ונהנה מהחיים. עוד יחשבו שיש לי עשרה משרתים בבית. בוא נשים את הדברים בפרופורציות. אני חי חיים רגילים. אני מקריב הרבה כדי להיות היכן שאני נמצא היום. ליל הסדר הזה הוא דוגמא אחת, אבל אתה יודע כמה פעמים אני ישן מחוץ לבית בגלל משחקים ומחנות אימונים? אלה דברים לא קלים ואני צריך לעשות אותם".

"אני חנון", ממשיך זהבי להרגיע את אלו שמקנאים בו. "אני ישן שבע שעות בלילה. הולך לישון מוקדם וקם מוקדם. בדרך כלל ב-23.00 אני כבר במיטה. אני קם בבוקר עם אשתי ועם הילדים. אנחנו לוקחים אותם לגן. אחרי זה אוכלים ארוחת בוקר ואני נוסע לאימון. אחרי הצהריים מחזירים את הילדים. פעילויות, מקלחות, אני אבא במשרה מלאה. הילדים לומדים בגן סינית ואנגלית. יש גם מורה ישראלית לעברית. רוי הבן הגדול שלי קורע אותנו מצחוק כשהוא מדבר ברחוב עם אנשים בסינית עם מבטא סיני וגם התאומות הקטנות כבר מדברות סינית".

הילדים בטח גורמים לך להתרגשות גדולה. הם גם אלה שמביאים את הדמעות?

"אני בוכה בעיקר בפרידות. כשהיינו עכשיו תקופה ארוכה בארץ והיה צריך לעזוב חזרה לסין, אז בכיתי קצת. זה קורה גם כשאנשים באים לבקר אותנו פה ועוזבים וזה מעציב אותי שאני יודע שלא אראה אותם".

אתה מפרסם הרבה תמונות אישיות עם המשפחה באינסטגרם. אתה לא מאלה שחוששים מעין הרע?

"לא. אני לא מאמין בעין הרע. אני לא חושב שאני צריך להסתיר משהו. מה, שאחיה בחיי שקר? מה, להעלות תמונה של חיים פשוטים ועניים? אני גם לא מקצין כל דבר. אני חי חיים נורמליים".

עוד בנושא

לוזון, אוסידון, מאירי או ברקת: מי יישב בוועדת האיתור?
לראשונה מאז 2005: נבחרת הנערים עלתה לאליפות אירופה

"לפעמים יש לי הרגשה שג'ורדי עושה לי מבחנים כדי לראות אם אוציא משהו לתקשורת, אבל הוא כבר מבין היום שהוא יכול לסמוך עלי כמו שאני יכול לסמוך עליו"

ערן זהבי ממשיך לעקוב אחרי מכבי תל אביב מסין. את המשחק האחרון מול הפועל חיפה הוא לא ישכח למשל. "הייתי בחופשה במקאו באותו יום והתחלתי לצפות", הוא מספר. "מכיוון שיש פער כזה גדול בשעות קדימה והמשחק החל בארץ מאוחר, אז ראיתי קצת ופרשתי לישון אחרי שמכבי תל אביב הובילה 0:1. אמרתי לעצמי: 'יופי, מכבי משחקת טוב וזה יגמר בשלישייה'. ואז קמתי בבוקר וראיתי שמכבי תל אביב הפסידה וזה היכה אותי בהלם. זה היה משחק שמכבי היתה חייבת לקחת בו נקודות אבל מה שמאפיין את מכבי העונה זה חוסר יציבות. הם יכולים לתת משחקים גדולים ואז להפסיד להפועל רעננה".

ידעת הרבה לפני מסיבת העיתונאים שג'ורדי ומכבי נפרדים.

"ג'ורדי ואני בקשר מאוד טוב עד היום. אנחנו אוהבים לשמור על דיסקרטיות אחד בשביל השני. הוא יודע שהוא יכול לסמוך עלי בעיניים עצומות. יצא שדיברנו הרבה בשבוע האחרון והוא שיתף אותי בתחושות שלו. הוא שיתף אותי במחשבות. לפעמים יש לי הרגשה שהוא עושה לי מבחנים כדי לראות אם אוציא משהו לתקשורת, אבל הוא כבר מבין היום שהוא יכול לסמוך עלי כמו שאני יכול לסמוך עליו".

זו היתה טעות מצידו לאמן את מכבי תל אביב העונה?

"לא. בער בו להיות מאמן אחרי שהוא היה מאמן זמני והצליח. הוא חיפש אתגר חדש אחרי חמש שנים כמנהל ספורטיבי עם אליפויות ואירופה. הוא רצה לבחון את עצמו. יכול להיות שהוא עכשיו חושב אחרת ויכול להיות שהוא ירצה להיות שוב מנהל ספורטיבי. אני חושב שזה היה נכון בשבילו לקחת את האתגר הזה כי בסוף גם אם הוא יחזור להיות מנהל ספורטיבי, התקופה שלו כמאמן נתנה לו הרבה נסיון והבנה שלא היו לו לפני".

מיטש לא טעה שנתן למאמן לא מנוסה לנסות ולשקם את מכבי תל אביב אחרי שנתיים בלי אליפות?

"בעונה שעברה היו מאמנים מנוסים כמו שוטה ארבלדזה וליטו וידיגאל וגם הם עם כל הנסיון שלהם לא הביאו למכבי תל אביב אליפות. מה ההבדל כבר ביניהם כמאמנים מנוסים לבין ג'ורדי? אני לא רואה שיש העונה טרגדיה. הם נלחמים עדיין על אליפות והם היו בליגה האירופית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב עם מיטש גולדהאר. שלומי גבאי
ג'ורדי קרויף עם מיטש גולדהאר. טעות או סיכון מחושב?/שלומי גבאי
"זה עדיין לא נגמר. אני עדיין מאמין שמכבי תזכה באליפות. התערבתי עם הרבה חברים על זה"

אבל העונה הפועל באר שבע בירידה ובית"ר ירושלים עם תקציב נמוך מאוד ביחס למכבי תל אביב והנה מכבי תל אביב אחרי שתיהן בטבלה.

"עוד לא נגמרה העונה ואולי בסוף העונה תדבר אחרת. אל תשכח גם שבית"ר ירושלים זה מועדון שאין כלפיו ציפיות לקחת אליפות כמו שיש במכבי תל אביב. בית"ר לא באה העונה כפייבוריטית למשחקים רבים וקבוצות שיחקו נגדה פתוח כי הן לא חשבו שהן באות לשחק מול האלופה או מול הטוענת לכתר. זה משחק מאוד לטובת בית"ר ירושלים. אני כמובן לא מזלזל בהם. מגיע לבית"ר שאפו על העונה הזו".

ג'ורדי לא טעה שהתעקש על מסיבת עיתונאים כזו?

"ג'ורדי משוכנע שמסיבת העיתונאים תעשה טוב למכבי תל אביב. הוא בטוח שהשחקנים יעשו הכל כדי שהעונה הזו תסתיים עם אליפות. הוא מאמין שיהיה לזה אפקט חיובי".

גולדהאר לא הביע צער במסיבת העיתונאים על כך שהוא לא השאיר אותך אז. אתה חושב שהוא כן מצטער?

"אני חושב שהחוזה שלי היה כבד על מכבי תל אביב והערימו קשיים כי פחדו מהמשכורת. ג'ורדי לחץ שאשאר אבל היה מי שניסה לגרום לזה לא לקרות".

שילמת כבר לחברים שלך את ההתערבות שמכבי תל אביב תהיה העונה אלופה?

"זה עדיין לא נגמר. אני עדיין מאמין שמכבי תזכה באליפות. התערבתי עם הרבה חברים על זה".

פרדראג ראיקוביץ' מכבי תל אביב. קובי אליהו
ולמרות הכל: הוא מהמר על אליפות של מכבי תל אביב/קובי אליהו
"אני יודע כמה השחקנים בנבחרת אוהבים אותי. קראתי מכאן את התגובות שלהם אחרי המשחק מול רומניה וכמה הם רוצים לראות אותי חוזר וזה נגע לי ללב"

תוך כדי הראיון לסין, נכנסת אלי הודעת וואטסאפ מוקדמת עם עיקרי ישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל בה מחליטים החברים למנות את אלי אוחנה ליושב ראש הוועדה המקצועית שתבחר את המנהל הטכני לנבחרות ישראל. זהבי מתקומם שהדברים יוצאים לתקשורת ולא בהודעה מסודרת שמגיעה כמה דקות לאחר מכן. "זו הבעיה של הכדורגל הישראלי. מדליפים מתוך ישיבות הנהלה. אתם בתקשורת לא צריכים כל הזמן להיות בתחרות הזו. שיידעו להוציא הכל בצורה מסודרת. למה במכבי תל אביב לא ידעתם מה מיטש וג'ורדי יגידו ובהתאחדות אתם יודעים בדיוק מה שקורה? זה לא בסדר. כך אי אפשר להתקדם לשום מקום".

את המשחק של ישראל מול רומניה ראית?

"היה לי למחרת בבוקר אימון ועם כל הכבוד אני בסוף מקצוען וצריך לישון מוקדם. אני לא אשאר ער ואקום עייף לאימון שלי".

הסקרנות לא גרמה לך לשבת ולצפות בנבחרת?

"המקצוענות שלי יותר חשובה מהסקרנות שלי".

מישהו מטעמו של אלון חזן בדק אם תסכים לחזור מהפרישה?

"לא היה דבר כזה וגם לא ציפיתי לדבר כזה. פרשתי מנבחרת ישראל ולכן אני לא חס וחלילה כועס על אלון חזן שלא פנה אלי".

בציבוריות הישראלית יש בשלות לקבל את ערן זהבי חזרה לנבחרת.

"אני לא העניין פה. אני יודע מה מרגישים כלפיי. כשאני מסתובב בארץ גם אחרי המקרה של סרט הקפטן פנו אלי אנשים ואמרו לי שהם אוהבים אותי ורוצים לראות אותי בנבחרת".

כשיהיה מאמן קבוע לנבחרת, הוא לבטח יפנה אליך ויבקש ממך לחזור מהפרישה. ואז מה תעשה? הרי שוב יעלו לך לראש המראות שליוו אותך כאן אחרי ההפסדים וגרמו לך לפרוש.

"אתה חושב שהפסדים בנבחרת הפחידו אותי? כשבאתי לנבחרת תמיד הייתי מודע לזה שאני לא משחק בנבחרת ספרד. זה שהתקשורת יצרה תמיד רף ציפיות מטורף, זה לא חדר אלינו. אני יודע כמה השחקנים אוהבים אותי. קראתי מכאן את התגובות שלהם אחרי המשחק מול רומניה וכמה הם רוצים לראות אותי חוזר וזה נגע לי ללב. הם ידעו כמה ניסיתי לעזור לנבחרת וכמה אנרגיות שמתי מחוץ לאימונים. השחקנים הם החשובים ואני מאוד רוצה שהם יצליחו".

אם תחזור לנבחרת זה יהיה בגלל החברים? הם אלה שיחזירו אותך בסוף?

"לא אמרתי שאני חוזר לנבחרת. פרשתי מנבחרת ישראל ואני אומר את זה שוב. פרשתי ואני עדיין מאוד אוהב את הנבחרת אבל אני ממש לא מצפה שיעשו בשבילי קמפיין חזרה. אני קורא ושומע מכאן את מה שאתם כותבים. 'ערן זהבי יחזור מול ארגנטינה'. 'ערן זהבי ישחק מול מסי'. 'מגיע לו לחזור'. חבר'ה בואו נירגע".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. יוסי ציפקיס
הקאמבק יתממש? זהבי במדי הנבחרת/יוסי ציפקיס
"הרגשתי מבואס עבור ביברס. מה רוצים שהוא ישיר נפש יהודי הומיה? זה לא מדבר אליו. נבחרת ישראל היא לא נבחרת העם היהודי. גרים במדינה גם ערבים"

מה הסיכויים שג'ורדי קרויף יהיה מנהל טכני בנבחרות?

"אני לא יודע אם זה יקרה. אני מאוד אשמח בשביל הכדורגל הישראלי אם ג'ורדי יהיה בתפקיד הזה. אבל זה לא כדי שהוא יחזיר אותי. אני יודע שג'ורדי יכול לסייע לכדורגל הישראלי להיות טוב יותר. מקצועי יותר. זה ממש לא מעניין אם ערן זהבי יחזור, אייל ברקוביץ' יאמן או אלי גוטמן יהיה מנהל מקצועי. השאלה היא איך יוצאים לדרך של כמה שנים כדי לשפר את הכדורגל הישראלי. איך מחזירים את האמון של הקהל. הרי לא באמת עושים שינוי אמיתי. רק מדברים. מה באמת עשו? כמה כספים השקיעו בנבחרת ישראל לאורך השנים וכמה מחשבה הושקעה? אני מסתכל על 10 או 15 שנה קדימה. מה זה משנה עכשיו אם ערן זהבי חוזר או מי יעמוד בשער?".

אני מניח שהיית רוצה ששחקני נבחרת ישראל יקבלו את הגב ששחקני מכבי תל אביב קיבלו כאשר ג'ורדי קרויף שלט במועדון.

"אין לי תלונות לראשי ההתאחדות או לדובריה. אבל ברור שזה היה פסול ביותר ששחקנים הוציאו דברים שקרו בנבחרת וזה קרה רק כי התקשורת יכולה ללחוץ את השחקנים בנבחרת. למה עיתונאים יכולים להיות על הדשא של נבחרת ישראל? למה שחקנים בנבחרת צריכים לקבל הודעות של 'מה היה באסיפה אחי?'. המלחמה הזו בין כלי התקשורת מכשילה את השחקנים בנבחרת. כשאני יודע שיצא משהו מהאסיפה אני שואל את עצמי: 'מי הבן זונה שהדליף את זה? 'מי המניאק שהוציא את זה?' אתה מתחיל לחשוד בחברים שלך. אתה לא סומך עליהם מחוץ למגרש אז איך תסמוך עליהם בתוך המגרש. יצאו החוצה צילומי מסך מקבוצת הוואטסאפ של השחקנים בנבחרת וזה רק בגלל לחץ של חלק מהעיתונאים. קח את הקמפיין האחרון של אלישע לוי. כמה התקשורת עסקה בקרב מדומה שלא קיים ביני לבין תומד חמד? התקשורת עשתה מחנה זהבי ומחנה חמד. המאמן החליט לשחק עם חלוץ אחד ובחר בי. מה הבעיה בזה? למה לייצר כזה מתח ביני לבין תומר? כל הדברים האלה פגעו בנבחרת".

זו הסיבה שגרמה לך משם לשלוח השבוע חיזוק באינסטגרם לבן ביטון?

"אני יודע מה בן ביטון עובר מול עיתונאי מסוים. גם אני עברתי דברים כאלה. יש עיתונאים שאם אתה לא מדליף להם, הם יחפשו אותך ויתנו לך ציונים מאוד גרועים. אותם עיתונאים מאכילים שקרים את הציבור. מול אותם עיתונאים עברתי בעצמי מסעות כאלה של שקרים. מה לא המציאו עלי? 'זהבי אמר לא להזמין את עטר'. לא היה ולא נברא. 'זהבי בנתק עם חמד'. מה לא? והכל כדי לפגוע בי. ואז האוהדים באים למשחק טעונים כבר בכל השקרים האלה עלי. אני רואה ושומע מכאן את כל תכניות הצעקות. מה נהיה כאן? כל הזמן צעקות, התלהמות, בטלוויזיה מקללים ומדברים לא יפה על שחקנים. את ההוא צריכים לזרוק לפח וזה יכול לשחק בליגה ג'. איזו שפה? למה כל הרוע הזה?".

איך הרגשת משם מול הקביעה של אייל ברקוביץ' לפיה ביברס נאתכו לא יכול להיות קפטן הנבחרת כל עוד הוא לא שר את ההמנון.

"הרגשתי מבואס עבור ביברס כי הוא דוגמא ומופת לאיך שכדורגלן צריך לחיות ולהתנהל. ביברס מאוד רצה להיות קפטן הנבחרת. אני יכול להבין את אלה שהעלו את הנושא לדיון, אבל חבר'ה הוא לא יהודי. מה רוצים שהוא ישיר נפש יהודי הומיה? זה לא מדבר אליו. אני חושב שמגיע לו להיות קפטן. אבא שלו ז"ל היה 30 שנה במג"ב. הוא תרם למדינה. נבחרת ישראל היא לא נבחרת העם היהודי. גרים במדינה גם ערבים. אם זה היה במדינה אחרת, הייתי אומר לך שאסור לבן אדם שלא שר את ההמנון להיות קפטן אבל במדינה שלנו יש כל כך הרבה קונפליקטים וכל כך הרבה עניין סביב יהודים וערבים ולכן אסור לנו בנבחרת ישראל להיכנס לפוליטיקה הזו. כשחקן אין ראוי מביברס להיות קפטן. אני אתמוך לחלוטין במינוי קבוע שלו לקפטן נבחרת ישראל".

ביברס נאתכו קפטן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"אין ראוי ממנו להיות קפטן". ביברס עונד את סרט הקפטן של הנבחרת, השבוע/ברני ארדוב
"חברות כנסת כינו את וארן אנס בלי לדעת דבר. הן רמסו אותו, גרמו לו להגיע לחקירת משטרה"

מה חשבת משם על פרשת אנתוני וראן?

"האמת, כבר כתבתי טור ורציתי לפרסם אותו. כתבתי על זה שבמדינה שלנו מיהרו לשפוט ולשחוט אותו. קראו לו אנס. חברות כנסת כינו אותו אנס בלי לדעת דבר. הן רמסו אותו, גרמו לו להגיע לחקירת משטרה. הוא יודע שהוא לא היה בסדר אבל סרטונים כאלה מתפרסמים כל יום ולא עושים מזה עניין כי לא מדובר במפורסמים. שאותן חברות כנסת יפעלו כל יום נגד התופעות האלה ולא יחפשו את וראן או את הכדורגלן המפורסם הבא. כל הזמן הולכים עם העדר. כולם תפסו טרמפ על אנתוני וראן ואני בכלל לא מכיר אותו. האקט לא היה בסדר, אבל מי הן שיחליטו שזה היה אונס?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully