וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ניקולה וויצ'יץ' ונבן ספאחיה על הכוונת אחרי ההדחה

30.3.2018 / 8:05

היום שאחרי ההדחה: דני פדרמן "יילחם" על וויצ'יץ', החוזה והפיצויים עשויים להשאיר את ספאחיה נגד רצון ההנהלה, והסגל כולו, עם דגש על הישראלי, ישתנה שוב מקצה לקצה. רק דיברתולומאו, טיוס, זוסמן ורול צפויים להישאר, שוכמן ובלייזר יצטרפו? ורד כהן עושה סדר

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ'. ברני ארדוב
דני פדרמן ישמור עליו? וויצ'יץ'/ברני ארדוב

1. "דני פדרמן יילחם על וויצ'יץ'"

מתחת לפני השטח, מכבי תל אביב "ויתרה" על העונה הנוכחית כבר מזמן. בשבועות האחרונים החלו בקבוצה להיערך לקראת העונה הבאה, ולכן ההפסד 83:72 אמש (חמישי) לבאסקוניה - שקבע סופית כי הקבוצה תודח לפני הפלייאוף - היה רק הקש ששבר את גב הגמל.

בהנהלה מתקשים להתמודד עם הירידה החדה במעמד המועדון בישראל ובחו"ל, ומעידים ש"היו הרבה שיחות טלפון ופגישות, מנסים לחשוב מה לעשות כי גם החסויות וההכנסות יורדות וברור שיש שבשנים האחרונות יש נסיגה גדולה. זה כדור שלג שמנסים לעצור וכולם מודעים לכך שרק הצלחה יכולה לעשות זאת. הבעיה שגם העונה לא מצליחים".

השותפים "השקטים" בניהול הקבוצה ביקשו הבהרות לגבי מצב הקבוצה והעלו שוב על הפרק את סוגיית המשך דרכו של ניקולה וויצ'יץ', לו חוזה תקף לעונה נוספת. גורם בהנהלה הבהיר אמש כי "דני פדרמן צפוי להילחם על ניקולה, חד משמעית. וכרגע הוא האיש הדומיננטי במועדון".

עוד בנושא

מכבי תל אביב הפסידה 83:72 לבאסקוניה וסיימה את דרכה ביורוליג
הסיבה להדחה: איכות המאמן של מכבי תל אביב פשוט לא מספיקה
הסיבה להדחה 2: האמריקניזציה של מכבי תל אביב כבר לא רלוונטית
הסיבה להדחה 3: המהפכה הישראלית של מכבי תל אביב נכשלה בגדול

מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה. GettyImages
גם הוא כשל. ספאחיה/GettyImages

2. הפיצויים עשויים להשאיר את ספאחיה

גם נבן ספאחיה לא יוצא נקי. המאמן חתם בקיץ לשלוש שנים בסכום גבוה יחסית, וזה מה שעשוי להשאיר אותו בקבוצה למרות שכמה וכמה חברי הנהלה סבורים שהוא צריך לסיים את דרכו. גורם בקבוצה מספר: "החוזה הגבוה עליו הוא חתום והפיצויים אותם יצטרכו לתת לו יוצרים בעיה להנהלה".

עיקר הביקורת שנמתחת על המאמן בחדרי חדרים נוגעת לאיבוד חדר ההלבשה, הן בגזרת הישראלים והן בגזרת הזרים, ולכך שלא התמודד טוב עם הלחץ. מנגד, ספאחיה מתוסכל מכך שבקשות החיזוק שלו סורבו ואומר שוב ושוב שצריך המשכיות ותיקונים כדי להצליח.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
ארט פראחוסקי שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
ישלם את המחיר באופן מיידי? פראחוסקי/GettyImages

3. מהפכה גם בסגל

כמובן שצפויים שינויים נרחבים גם בסגל, הן בטווח המיידי והן בסוף העונה. מאחר שהסגל הארוך לא בהכרח חשוב כשנותרה רק מסגרת אחת (ליגת העל), בקבוצה שוקלים לשחרר שחקן, כשאחד המועמדים הוא ארט פראחוסקי. מעבר לכך, מספר שחקנים צפויים לעזוב בקיץ. מבין הזרים נוריס קול לא ימשיך, ונראה שגם פייר ג'קסון מתנדנד. "יש לו כישרון, אבל נראה שהוא לא עומד בלחץ", אמרו בקבוצה. לעומתם, מייקל רול זוכה לתמיכה על ידי לא מעט גורמים בקבוצה ואמור להישאר לעונה נוספת.

מבין הישראלים ג'ון דיברתולומאו, אלכס טיוס ויובל זוסמן צפויים להישאר, בעוד איתי שגב וייתכן שגם כרם משעור ישוחררו. הישראלים שסומנו על ידי הקבוצה כמועמדים לעונה הבאה הם איגור קולשוב וריצ'רד האוול, ולאחרונה עלו גם שמותיהם של עוז בלייזר וחואקין שוכמן. עידן זלמנסון וג'ו אלכסנדר העבירו מסרים בניסיון לחזור, אולם בקבוצה לא נלהבים מהרעיון.

שחקן הפועל גלבוע/גליל חואקין שוכמן. יוסי ציפקיס
החיזוק הישראלי של הקיץ? חואקין שוכמן בהיכל/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully