וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר עולמי חדש: הפציעה של סטף קרי משנה את יחסי הכוחות ב-NBA

28.3.2018 / 14:30

האליפות כבר לא נראית סגורה, השושלת כבר לא נראית מובנת מאליה, והיריבה הפוטנציאלית בסיבוב הראשון כבר לא מוותרת מראש. סטף קרי אמנם נפצע בצורה מינורית יחסית, אבל לפציעה עשויה להיות השפעות מרחיקות לכת. אסף רביץ מסביר למה

צילום ועריכה: נועם אשל

סטף קרי שוב פצוע, ועולם ה-NBA עסוק בשתי שאלות הרות גורל: מה זה אומר לגבי עומרי כספי והאם גולדן סטייט פגיעה. היום נתמקד דווקא בשאלה השנייה. התחושה שכל העונה היא העברת זמן אחת ארוכה עד לאליפות קלילה של הווריירס מרגישה הרבה פחות עוצמתית כששבועיים לפני סוף העונה הרגילה כל ארבעת כוכבי האלופה פצועים. עוד לפני הפציעה החדשה והחמורה יותר של סטף, קשה היה להתעלם מכך שמשהו לא טוב עובר על הווריירס לקראת הישורת האחרונה של העונה. הפציעות של שלושת האחרים קלות והם אמורים לחזור בימים הקרובים, אבל זה אומר שהם יגיעו לפלייאוף לאחר שיצאו מהקצב שלהם וכשהם סוחבים פציעה שאולי תמשיך להשפיע עליהם. אף אחד מהם לא נראה מוכן להתנפל על הפוסט סיזן.

עד הפציעה של קרי ניתן היה לראות בכך מהמורה בדרך שקבוצה כל כך מוכשרת אמורה להתגבר עליה עם התקדמות הפלייאוף. עכשיו המצב מסובך יותר. קרי סובל ממתיחה בדרגה שתיים ברצועת ה-MCL בברך, פציעה שבדרך כלל מובילה להיעדרות של כשישה שבועות, זמן בו נהיה בעיצומו של הסיבוב השני בפלייאוף. תתבצע הערכה מחדש רגע לפני פתיחת הפלייאוף, סטיב קר לא מאמין שהוא ישחק בסיבוב הראשון, סטף יותר אופטימי. עם כל הכבוד לסיבוב הראשון, ניתן להניח שהצוות הרפואי של הווריירס יהיה מאוד זהיר עם השחקן שחתם בקיץ על חוזה של 201 מיליון דולר לחמש שנים. ההנחה שהגיוני לצאת ממנה היא שקרי אכן יחמיץ את הסיבוב הראשון, לפחות.

כאשר קרי החמיץ מספר שבועות בשלב מוקדם יותר של העונה, קיבלנו הזדמנות לבחון איך הווריירס נראים בלעדיו. זו לא אותה קבוצה ללא השחקן שכל הסגנון נבנה סביב הנוכחות שלו, עם ובלי הכדור. הסגנון הזה הרבה פחות אפקטיבי ללא סטף וגולדן סטייט נראתה בלעדיו הרבה יותר דומה לקבוצה סטנדרטית שנבנית סביב סופרסטאר שיודע ליצור לעצמו מצבי זריקה. קווין דוראנט השתלט על המשחקים האלה, ובעזרת שדרוג בהגנה גולדן סטייט ניצחה את רוב המשחקים, אבל קשה מאוד להעריך עד כמה זה יהיה אפקטיבי בסדרת פלייאוף.

עוד בנושא

סטיב קר פסימי: "אין שום סיכוי שסטף קרי ישחק בסיבוב הראשון"
הלילה: הפסד בית שני רצוף לגולדן סטייט הפצועה, קליבלנד הובסה
למרות ההגנה של וויד ומיאמי: לברון מדביק את השיא של ג'ורדן

שחקן סקרמנטו קינגס קווין דוראנט. AP
ההשתלטות שלו על משחקים תעבוד גם בפלייאוף? דוראנט/AP

יכול להיות שהגרסה הנוכחית ללא סטף תיראה שונה, בעקבות הפריצה של קווין קוק והאפשרות שהוא ישמור על המקום בחמישייה גם בסגל מלא. קוק הוא פוינט גארד סקורר עם קליעה נהדרת מבחוץ שיוסיף לחמישייה איכויות התקפיות מהסוג שלשאר המחליפים הפוטנציאליים אין. אך עצם העובדה שאנחנו מדברים על שחקן שהעביר את רוב השנים האחרונות בג'י-ליג כפתרון ההתקפי של האלופה להיעדרות של קרי מעידה על הפגיעות של גולדן סטייט. אף אחד לא יודע איך קוק יתפקד יחד עם הכוכבים, איך הוא ייראה מול הגנות של פלייאוף, האם הוא מסוגל לשמור על שחקני NBA. הספסל לא יצר פתרונות טובים יותר, בעיקר בגזרת הגארדים. פט מקו, שאמור היה להיות הפתרון למצב כזה, לא מתפקד כל השנה. ניק יאנג. עדיף כבר לסמוך על קוק.

הפציעה של קרי יוצרת בעיות פוטנציאליות בשלושה טווחי זמן שונים. קודם כל, בסיבוב הראשון. בדרך כלל המדורגת שביעית היא לא יריבה שצריכה לאיים על קבוצה כמו הווריירס גם ללא סטף, אבל השנה המערב עמוס וצפוף ויש באיזור הזה כמה יריבות פוטנציאליות שחושבות בגדול ואולי אפילו ישמחו לקבל את גולדן סטייט פגיעה בסיבוב הראשון. כרגע יוטה מדורגת שביעית ואני מניח שביחס לאלטרנטיבות הווריירס ישמחו שזה יישאר כך, אבל זה לא תלוי בהם.

במקום השמיני אורבת מינסוטה חסרת היציבות, קבוצה שבשנים האחרונות הראתה מדי פעם שהיא מסוגלת ליצור בעיות מיס-מאץ' לאלופה, קודם כל בגלל שקארל אנתוני טאונס הוא משחקני הפנים הבודדים שמסתדרים עם ההגנה של דריימונד גרין. בסגל מלא, עם ג'ימי באטלר, זה יכול להיות מוקש בסיבוב הראשון. במקום השישי אורבת סן אנטוניו המסתורית, שחזרה של קוואי לאונרד יכולה להפוך אותה לקבוצה המסוכנת ביותר בחצי התחתון של פלייאוף המערב. חצי משחק מעליה, במקום הרביעי, נמצאת OKC המתחברת. באטלר, קוואי ופול ג'ורג' הם שלושה מהשומרים האישיים הטובים ביותר על שחקני כנף, כל אחד מהשלושה מסוגל להקשות מאוד על דוראנט וליצור להתקפה של הווריירס ללא קרי קשיים שהיא לא רגילה להיתקל בהם.

גם אם גולדן סטייט תצלח את הסיבוב הראשון וקרי יחזור להמשך הפלייאוף, השאלה היא איך הוא ייראה במהלכו. לפני שנתיים הוא נפצע במשחק הראשון של הפלייאוף, חזר לאחר כשבוע ונפצע שוב במשחק החזרה, נעדר לשבועיים וחזר להמשך הפלייאוף. היו לו רגעים גדולים בסדרות המכריעות, אך הזריזות המפורסמת שלו נפגעה, מה שבלט עוד יותר בזכות הפלייאוף הבריא מהעונה החולפת. הפעם מדובר בפציעה משמעותית יותר ובאיזור בברך שמשפיע במיוחד על שינויי הכיוון הזריזים שבעזרתם סטף משתחרר לזריקה. מאוד יכול להיות שגולדן סטייט תצטרך לצאת מהנחה שלא תהיה לה בפלייאוף הנוכחי את גרסת ה-100 אחוז של קרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
כשהוא יחזור, איך הוא ייראה? קרי/AP

אך השאלה המדאיגה ביותר מבחינת גולדן סטייט לא קשורה לפלייאוף הנוכחי אלא לשנים הקרובות. אי אפשר שלא להיזכר כעת שעד לפני ארבע-חמש שנים סטף קרי נחשב לאחד השחקנים הכי מועדים לפציעות בליגה והתחושה הייתה שהקרסוליים שלו לא מתאימים ל-NBA. זו הייתה הסיבה המרכזית לכך שהוא חתם על חוזה די נמוך בווריירס רגע לפני הפריצה הגדולה שלו. הוא עבד קשה גם על הגוף שלו וגם על הבנת האופן בו הוא יכול לנוע באפקטיביות מבלי לסכן את הרגליים שלו וזה אפשר לו כמה שנים בהן כמעט לא החמיץ משחקים. אבל בבסיס מדובר בשחקן עם גוף שברירי שיצר סימני אזהרה בוהקים מאוד.

האם עם הגיל (הילד חגג 30 החודש) והקילומטראז' העצום של השנים האחרונות הרגליים של קרי שוב לא עומדות בעומס? כל הסימנים המדאיגים הופיעו בעונה הנוכחית. הוא יסיים את העונה הרגילה עם 51 משחקים מתוך 82 בעקבות שלוש פציעות שונות. הפציעה הנוכחית קרתה במשחק בו חזר מהפציעה הקודמת, מה שהרבה פעמים מעיד על בעיה כרונית יותר שבאה לידי ביטוי בדרכים שונות. הפציעה ב-MCL היא החמורה ביותר שלו בשנים האחרונות ותדרוש ממנו רמה אחרת של התאוששות.

המעבר לעשור הרביעי נוטה להיות קשה במיוחד עבור גארדים דומיננטיים שמתבססים, בין היתר, על זריזות. קרי הוא תופעה ייחודית, לא היה שחקן כמוהו מעולם וקשה לשער איך הוא יגיב לדעיכה ביכולות האתלטיות שלו. הוא עדיין קלע החוץ הגדול בכל הזמנים וניתן להניח שסטיב קר ימצא דרכים להשתמש בו באופן שיתאים לכל שינוי במצבו כך שהוא עדיין יהיה כאב ראש עצום לכל הגנה. הנוכחות של דוראנט תאפשר לו להוריד מהעול של יצירת מצבי זריקה, בטח בעונה הרגילה, ואולי תעזור לו להאריך את הקריירה. הידע הרפואי הולך ומשתכלל ויכול לעזור לו לבצע מהפך חיובי נוסף. גולדן סטייט כנראה תישאר קבוצה היסטורית בשנים הקרובות גם אם קרי יתפקד רק בתשעים או שמונים אחוזים משיאו, ועד להודעה חדשה היא פייבוריטית לאליפות כל שנה.

אבל התסריט הצפוי של שליטה מוחלטת של הווריירס ב-NBA, בפלייאוף הנוכחי ובשנים הקרובות, לכל הפחות התערער. הפרשנים תמיד טרחו לציין שהדבר היחיד שיכול לאיים ברצינות על השושלת הזו זו הבריאות של שחקני המפתח, ויכול להיות שזה בדיוק מה שקורה עכשיו. תמיד עצוב כאשר פציעות פוגעות בשחקנים גדולים ומשנות סדרי עולם, השנה זה פוגע בכמה מהקבוצות הבכירות בליגה עוד לפני שהפלייאוף התחיל, אבל הפציעה של קרי מחזירה גם מימד של אי וודאות לליגה. אולי יכול להיות פלייאוף תחרותי, אולי חלון ההזדמנויות של שאר 29 הקבוצות לא סגור לעתיד הקרוב. אולי השיא של גולדן סטייט, הרגע בו כולם בריאים ונמצאים בשיא הקריירה, כבר היה בעונה שעברה.

קווין קוק, גולדן סטייט ווריירס, מאוכזב. AP
קווין קוק יספיק בסיבוב הראשון?/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully