וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ביקורת ואכזבה מג'ורדי קרויף, שצפוי לעזוב בתום העונה

19.3.2018 / 6:20

למאמן יש סיכוי להישאר רק אם יצליח לעשות מהפך ולזכות באליפות, אבל הוא לא לבד: גם ראיקוביץ' העצבני עשוי לעזוב ומכבי תל אביב לא תעמוד בדרכו. וגם: האם סרט הקפטן מכביד על מיכה?

קובי אליהו

1. קרויף חייב אליפות אם הוא רוצה להמשיך

ג'ורדי קרויף לא נרדם אחרי משחקים. גם כשהוא מנצח ובעיקר כשהוא מפסיד. בלילות שלפני משחקים הוא ישן מצוין. בחלומות הכי שחורים שלו, ספק אם ראה אפשרות להפסד דווקא כשמיטש גולדהאר בישראל ובמיוחד כשמכבי תל אביב הביסה 0:4 לפני פחות מחודש את אותה הפועל חיפה. אלא שהמציאות חזקה מכל דמיון ומול העיניים של האיש מקנדה שמשלם ממיטב כספו, הציגה מכבי תל אביב בפעם המי יודע כמה העונה שתי מחציות. הראשונה טובה אבל חסרת מחץ. השנייה רעה מאוד.

הניצחון אמש של הפועל חיפה עשוי גם להיות זה שיחרוץ בסופו של דבר את דינו של ההולנדי. במכבי תל אביב התעקשו אמש שיש עדיין סיכוי ושיש להם עוד מפגשים ישירים מול הטוענות לכתר, אבל במועדון גם יודעים שזו לא קבוצה לאליפות ולא רק שקרויף לא בנה פאזל עשיר בפתרונות, הוא גם לא הפך את אוסף השחקנים שליהק לקבוצה יציבה ואיכותית. עוד לפני המשחק נתפס גולדהאר מול המיקרופון ואמר את אשר על לבו. הקבוצה שלו לא ממצה את הפוטנציאל שלה, כך סיפר לתקשורת, וזה היה עוד לפני שניר קלינגר חגג בגליץ' מול הפנים שלו. גולדהאר מאוד מאוכזב וזה אולי גם מסביר מדוע הוא ממעט לבקר כאן.

למעלה משנה חלפה מאז שנחת לביקור כשהוא אוסף במטוסו את ליטו וידיגאל והנה הוא שוב בתל אביב וגם אם המשחק בנתניה, הוא עוזב במפח נפש. גולדהאר אוהב את קרויף, יודעים במכבי תל אביב לספר, אבל מוסיפים שהוא גם כנראה מבין שצריך להתקדם למאמן אחר בתום העונה. רק אם קרויף יעשה מה שנראה כרגע כבלתי יאמן ויזכה באליפות, הוא עשוי לזכות באמון מחודש. גולדהאר היה זה שהוריד אותו לדשא ונתן לו את הקרדיט. אם קרויף היה מסרב, הוא לא היה מקבל את המינוי למאמן הקבוצה, אבל בסופו של דבר זו היתה ההחלטה של גולדהאר שמפנים היום שיתכן שטעה כאשר בחר מאמן טירון אחרי שאיבד פעמיים אליפויות וגביעים.

עוד בנושא

בדקה ה-93: מכבי תל אביב הפסידה 2:1 להפועל חיפה בפתיחת הפלייאוף
ראיקוביץ' התעמת עם האוהדים. קרויף: "יש תסכול, לשחקנים ולקהל"
הערב הגדול של ניר קלינגר והעגום של ראיקוביץ': הציונים במאצ' אפים

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
גם גולדהאר מפנים: טעיתי לגביו. קרויף/קובי אליהו

2. "מיטש לא ביקר אותי"

למרות הדברים שאמר גולדהאר בדבר הפוטנציאל הלא ממומש של הקבוצה, קרויף משוכנע שהם לא נאמרו מתוך מטרה או כוונה לבקר אותו. "אתם מכירים היטב את מיטש", אמר קרויף לעיתונאים. "אתם חושבים שהוא יעביר ביקורת נגדי בכלי התקשורת? מה שמיטש אמר זו לא ביקורת אישית כלפיי. הוא לא נוהג לעשות כך וזו לא הדרך שלו. אחרי שש שנים לצידו של מיטש, אני יכול לומר בוודאות שאני מכיר אותו ויודע את דרכיו. מה שהוא התכוון לומר זה שהקבוצה יכולה לעשות יותר ושיש לנו יותר מדי עליות וירידות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקני הפועל חיפה חוגגים על רקע שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
גולדהאר העביר ביקורת מרומזת? שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים/קובי אליהו

3. "לא איבדנו את הסיכויים לזכות באליפות"

קרויף סירב אמש לקבל את הטענה לפיה מכבי תל אביב איבדה את האליפות אחרי המשחק הזה. "בטוח שעשינו לעצמנו את החיים הרבה יותר קשים, אבל אני לא מסכים שאיבדנו את הסיכוי לזכות באליפות", אמר קרויף. "רוב המשחקים שמחכים לנו הם משחקים על 6 נקודות. משחקים שאם נדע לנצח אותם, נוכל לצמצם את הפער שיש לנו כעת מהמובילות. אם נדע לחבר למשל שני ניצחונות בשני המשחקים הקרובים, אתם תראו איך נצמצם שוב את הפער. האליפות לא גמורה מבחינתנו".

פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב בעימות עם האוהדים. קובי אליהו
פרוייקט השוער הטוב בעולם לגילו לא מתרומם. ראיקוביץ' מתעמת עם האוהדים אמש/קובי אליהו

4. ראיקוביץ' מועמד לעזוב. מכבי תל אביב לא תעמוד בדרכו

במכבי תל אביב ישקלו להעניש את פרדראג ראיקוביץ' בעקבות התנהגותו בסיום המשחק. השוער הסרבי ירד מכר הדשא אחרי שהיה שותף לניסיון להשוות את התוצאה כשעלה להתקפה בכדור הקרן האחרון וכאשר היה בדרך לחדר ההלבשה, ראה אוהדים מסמנים לו דברים מהיציע ומקללים אותו והוא ניסה להגיע אליהם כדי להתעמת איתם עד שנעצר על ידי בן מנספורד וברק יצחקי. ראיקוביץ' ספג שני שערים ורשם עוד משחק אישי חלש. הפרוייקט הזה של השוער הצעיר הטוב בעולם שיימכר בסוף ברווח משמעותי, לא מתרומם ולראיקוביץ' אין את האקס פקטור שיעשה עבור מכבי תל אביב את ההבדל. חואן פאבלו היה השוער האחרון שלקח אליפות במכבי תל אביב וכנראה שראיקוביץ' יסגור עונה שלישית במועדון כאשר רק גביע טוטו אחד באמתחתו. אולי הוא ישחק במונדיאל ומכבי תוכל בכל זאת לעשות קופה. מה שבטוח, אמרו אמש גורמים במועדון, הקבוצה לא צריכה להילחם עליו אם תגענה באמת הצעות אחרי המונדיאל מקבוצות באירופה.

הפועל חיפה מול מכבי תל אביב דור מיכה. קובי אליהו
האם יש למכבי תל אביב בור מנהיגותי? דור מיכה עם סרט הקפטן/קובי אליהו

5. מיכה בירידה, החל מהדקה ה-60 ובכלל

דור מיכה בישל אתמול את השער לאלי דסה, אבל הוא בירידה. יתכן שזה סרט הקפטן על הזרוע שמוסיף עוד ממד של לחץ ויתכן שזה החוזה החדש שלו שנתוניו היו פרוצים לכל שאולי הביא לכך שהוא איבד משהו ממשחקו. מיכה נהנה מהרבה חיבוקים של התקשורת אשר רואה בו מצד אחד את הילד שעשה את כל הדרך לבוגרי מכבי תל אביב ומצד שני מוצאת אצלו משחק שובה עין ומרתק. אבל מיכה כבר לא ילד והוא בגיל שצריך לסחוב את הקבוצה לאליפות על הגב שלו. "לא בגלל סרט הקפטן דור פחות טוב", שלל קרויף את השאלה האם סרט הקפטן הוא זה שמלחיץ קצת את מיכה ושם אותו אל מול הזרקורים. "אני חושב שדור סובל כמו הרבה שחקנים אצלנו מירידה גופנית החל מהדקה ה-60 וזה כי הוא מיעט לשחק בחלק הראשון של העונה. בשורה התחתונה אני מרוצה ממנו. הוא לא אשם ששחקנים לא מבקיעים מהכדורים שהוא מכין להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully