וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו אחרי ההדחה: "זה לא דבר חדש למנצ'סטר יונייטד"

אחרי ההפסד לסביליה מאמן יונייטד טען ש"אין לנו זמן לדרמות", והזכיר את ההיסטוריה של קבוצתו במפעל. פרנק דה בור ומוחמד סלאח שלחו עקיצה למוריניו, אגדות העבר קטלו אותו, לוקאקו: "היו שחקנים שהתחבאו"

אלכסיס סאנצ'ס שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
42 איבודים. אלכסיס/רויטרס

סביליה הדהימה הערב (שלישי) את מנצ'סטר יונייטד כשגברה עליה 1:2 באולד טראפורד והעפילה על חשבונה לרבע גמר ליגת האלופות. עבור סביליה זו העפלה ראשונה בתולדותיה לשלב שמונה האחרונות בצ'מפיונס ליג, בעוד הקבוצה של ז'וזה מוריניו מסיימת את דרכה בשלב מוקדם יחסית, במיוחד לנוכח ההגרלה היחסית נוחה שקיבלה, ולאור העובדה שהגיעה לאולד טראפורד אחרי 0:0 במשחק הראשון. אחרי ההדחה של יונייטד, שלוותה ביכולת חלשה, האצבע שוב מופנית לעבר ז'וזה מוריניו, ששוב סופג ביקורת על הסגנון הנסוג של קבוצתו.

עוד בנושא
סביליה הדהימה עם 1:2 על מנצ'סטר יונייטד ועלתה לרבע גמר ליגת האלופות
עוד בליגת האלופות: רומא עלתה לרבע הגמר אחרי 0:1 מול שחטאר דונייצק
אדין דז'קו: "אנחנו גאים מאוד", ראג'ה נאינגולן: "זה רגע של אופוריה"

ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
שוב האצבע מופנית אליו. מוריניו/רויטרס

המספרים

* שליטה מוחלטת: בשני המשחקים במצטבר, סביליה בעטה לשער 44 פעמים (13 למסגרת) מול 22 בלבד של מנצ'סטר יונייטד (4 למסגרת).

* המספרים של וויסאם בן יידר ב-22 דקות: 5 בעיטות לשער, 3 למסגרת, 2 שערים.

* רק רונאלדו (12) כבש יותר מבן ידר העונה בליגת האלופות (8).

* סביליה היא הקבוצה השלישית בלבד שכובשת שני שערים ומעלה מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד תחת ז'וזה מוריניו (מנצ'סטר סיטי, פעמיים, וברנלי).

* זה היה ההפסד הראשון של קבוצת פרמיירליג מול קבוצה מהליגה הספרדית העונה במפגש התשיעי (שני ניצחונות לקבוצות פרמיירליג ושש תוצאות תיקו).

* זה היה הפסד הבית הראשון של יונייטד באירופה מאז שיונייטד של פרגוסון הפסידה 2:1 לריאל מדריד בליגת האלופות ב-2013.

* מאז שאלכס פרגוסון עזב את יונייטד, הקבוצה קיימה שישה משחקי נוקאאוט בליגת האלופות, ורשמה ניצחון אחד בלבד. המאמן היה דייויד מויס.

* לרומלו לוקאקו יש חמישה שערים העונה באלופות, הכי הרבה של שחקן יונייטד במפעל הזה מאז שוויין רוני הבקיע חמישה שערים ב-2009/10.

שחקני מנצ'סטר יונייטד נמניה מאטיץ', אריק באיי מאוכזבים. רויטרס
חסרי ברק. מאטיץ'/רויטרס

התגובות

מאמן מנצ'סטר יונייטד ז'וזה מוריניו אמר בסיום: "ניסינו להיות אגרסיביים ואינטנסיביים מהדקה הראשונה. לא כבשנו וסביליה הצליחה לשמור על הכדור ושלטה במשחק היטב. יצרנו מצבים טובים אבל הם הבקיעו את הגול הראשון ומהרגע הזה הכול הפך להיות אמוציונאלי. הגול השני הפך את המשחק לבלתי אפשרי עבורנו".

שלא כהרגלו, מוריניו לא תירץ והסתפק בקלישאות כמו: "לא היה שום דבר לא בסדר בהופעה של השחקנים. היו לנו רגעים טובים במשחק אבל זה הכדורגל. הפסדנו, מחר יום חדש ובשבת יש משחק חדש. אני שמח שהשחקנים לא הסתירו את העצב שלהם, אבל אין לנו זמן לדרמות.

"אני לא חושב שזו הייתה תצוגה רעה. עשיתי את המיטב, השחקנים עשו את המיטב, ניסינו, הפסדנו, זה חלק מהכדורגל... לפעמים יש לי מזל עם חילופים, אבל הפעם זה היה מהלך טוב של מונטלה שהכניס את בן ידר".

מוריניו עקץ את קבוצתו כשאמר: "ישבתי על הכיסא הזה עם פורטו כשהדיחה את יונייטד ועם ריאל מדריד שהדיחה את יונייטד, כך שזה לא משהו חדש עבור המועדון הזה".

כדי להוסיף על האווירה הרעה ביונייטד, רומלו לוקאקו העניק ראיון עצבני לטלוויזיה האנגלית בסיום בו עקץ את חבריו: "היו הרבה כשלים במשחק הזה, ולצערי הרב היו כמה שחקנים שממש התחבאו. היינו צריכים לעשות תוצאה טובה יותר עם הסגל שיש לנו, היינו צריכים להיראות הרבה יותר טוב, אבל בסופו של דבר פשוט לא הגיע לנו לעלות".

את חדר ההלבשה תיאר לוקאקו כ"שקט ומדוכא" ואמר ש"היו שחקנים שממש לקחו את זה קשה, ואני ביניהם. ציפינו מעצמנו להרבה יותר".

מי שניצל את ההפסד של יונייטד לעקיצה הוא פרנק דה בור. המאמן ההולנדי, שפוטר בתחילת העונה מקריסטל פאלאס, אמר שלצערו של רשפורד הוא משחק תחת מוריניו, ובתגובה מוריניו כינה אותו "המאמן הגרוע בהיסטוריה של הפרמיירליג". היום, אחרי ההפסד, דה בור ענה: "מוריניו אולי אומר שאני המאמן הכי גרוע, אבל הלילה הוא מאמן שבזבז מיליארד ליש"ט, וככה הקבוצה שלו נראית".

גיבור הניצחון הוא ללא ספק וואסים בן ידר, שנכנס בדקה ה-72, וכבש צמד גדול בדקה ה-74 וה-78. "זה היה משחק משוגע, אבל ידענו שאנחנו חייבים לנצח בו", אמר בן ידר, "עליתי וכבשתי שני שערים, זה לוקסוס גדול להעפיל לרבע הגמר". הצרפתי הוסיף ש"אנחנו ידענו שיש להם ניסיון בליגת האלופות עם מוריניו ושהם ישחקו טקטית. אבל הגול שחרר אותנו, האמנו בעצמנו, והוכחנו איזה קבוצה גדולה אנחנו".

המאמן המנצח וינצ'נזו מונטלה חגג בסיום: "אני מאושר, אני מודה לנשיא המועדון שנתן לי את ההזדמנות לאמן את הקבוצה הזאת, זה היה לילה מיוחד, אני מאושר מהדרך שבה שיחקנו. הגנו מצוין, וניצחנו בצדק קבוצה יוצאת מן הכלל. השתפרנו מאוד מבחינה הגנתית בהשוואה למשחק הקודם, לא עשינו שום שגיאה מאחור. בן ידר? הוא הכריע. הרגשנו תמיכה גדולה מהאוהדים שלנו, ובחדר ההלבשה ראיתי חלק מהשחקנים שלנו שמתנהגים כמו אוהדים...".

עוד באותו נושא

האיש שהפך את מנצ'סטר יונייטד ללוזרית: ז'וזה מוריניו צריך להיות מפוטר

לכתבה המלאה
דויד דה חאה מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
יכול היה לעשות יותר? דה חאה/רויטרס

בן ידר חוגג

סביליה חגגה בחדר ההלבשה: "קבוצה גדולה עושה היסטוריה ביחד. תודה לכל מי שלקח חלק"

סביליה נזכרת: הקבוצה האחרונה של המועדון, אי שם לפני 60 שנה, שהגיעה לרבע גמר אירופי

הפרשנויות

מי שבאופן לא מפתיע ספג את מרבית האש מהתקשורת האנגלית היה ז'וזה מוריניו. "סביליה הענישה את יונייטד ואת מוריניו עם הטקטיקה הכושלת והשלילית שלו", קראה הכותרת ב"דיילי מייל". בעיתון הפופולרי העניקו למאמן ציון 5 - הנמוך ביותר מבין השחקנים והמאמנים בשתי הקבוצות - כשלעומתו מאמן היריבה וינצ'נזו מונטלה זוכה לציון 8. גם אלכסיס סאנצ'ס ספג ביקורת וזכה לציון 5.5. כמו כן, נכתב ש"בזמן שמוריניו שיחק באש עם טקטיקה משונה ושחקניו המשיכו לבעוט כדורים ארוכים חסרי תועלת לכיוון ההתקפה, אלפי אוהדי ינייטד זעקו 'התקפה, התקפה, התקפה". לסיום, בעיתון מתחו ביקורת חריפה על הדברים של מוריניו בסיום, ועל הרמיזה לפיה יונייטד רגילה לתוצאות והדחות שכאלה. "מופע האימים של מוריניו במסיבת העיתונאים שווה ערך למופע האימים שלו על הקווים", נכתב.

גם שחקני העבר של יונייטד התייחסו למוריניו כאל אחראי ישיר לפיאסקו. "זה היה משחק איום ונורא. יונייטד נראתה כמו חבורה של אנשים זרים שמצאו את עצמם לפתע באותה קבוצה", אמר ריו פרדיננד. "הם שיחקו זהיר מדי ובאו זחוחים, לא נתנו לאוהדים שום סיבה לעודד אותם. קבוצות גדולות באמת לא בוחרות מתי הן רוצות לשחק ומתי לא, הן מופיעות מדי משחק. לצערי, יונייטד לא קבוצה גדולה העונה".

פול סקולס ציין לרעה את העובדה שיונייטד בעטה למסגרת ארבע פעמים בלבד בצמד המשחקים, במה שמוריניו תירץ כ"רק סטטיסטיקה חסרת משמעות".

"זו הצורה שבה המאמן הזה אוהב לשחק, אבל זה קשה לצפייה. אין תשוקה, אין אנרגיה, אין מהירות. אין דרך להסביר את זה". בנוסף, קרא סקולס להוציא את אלכסיס המאכזב מההרכב. "מוריניו לא עיוור, הוא רואה שסאנצ'ס לא תורם מספיק כרגע ולא מספיק טוב. נראה שהוא לא מבין או לא רוצה להבין מי שלושת שחקני ההתקפה המובילים שלו. הוא צריך לבחור בהם ולהשאיר את אלכסיס מחוץ להרכב".

גם ב"מארקה" שמחו לאידו של מוריניו, וכתבו ש"350 מיליון יורו נזרקו לפח. זהו כישלון טוטלי של 'המיוחד".

הפתעה? תלוי עבור מי

הנתון האומלל של אלכסיס סאנצ'ס

מוחמד סלאח מליברפול שולח עקיצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully