וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאנקר הכי לא באנקר שיש: על שחקן מכבי תל אביב ניק בלקמן

12.3.2018 / 13:25

מאז המשחק בספרד, ג'ורדי קרויף שם כל הקלפים על הוואקמה שלו, ניק בלקמן. הוא הפך למנהיג בולט בחדר ההלבשה, החיבור לישראל ולסיפור של סבו בשואה הוא חזק, אבל הוא עדיין כוכב שקשה לדעת מתי וכמה ניתן לסמוך עליו. הבלוג של טוכמן על הפוינט גארד החידתי של מכבי תל אביב

ספורט 1
"אם היום תיגמר העונה ומכבי תל אביב תהיה אלופה, לא בטוח שאפשר יהיה להעמיד את בלקמן לתואר שחקן העונה, אבל בטוח שהוא כנראה יהיה השחקן הבולט של מכבי תל אביב ומכאן שהעונה של מכבי די אפורה"

ניק בלקמן ישב אתמול (ראשון) ליד ג'ורדי קרויף במסיבת העיתונאים והאזין. כשהגיע תורו לדבר, ענה בקצרה. תשובות די לקוניות ולא מעמיקות בדומה לנוהל הקבוע שלו מאז הגיע לכאן. אחרי שלוש שאלות גם לעיתונאים נמאס והעסק הסתיים.

דווקא בקרב שחקני מכבי תל אביב, בלקמן עלה באחרונה מדרגה. בגלל יהדותו הוא מחובר מאוד לישראלים. בשל היותו שחקן ששיחק כל חייו מחוץ לישראל, הוא מצוי בקשר מצוין עם הזרים. אבל דומה שאת המעמד שלו הוא קנה בעיקר בגלל הקרדיט שנותן לו ג'ורדי קרויף. "זה כבר ברור לכולם, שניק בלקמן הוא הבאנקר של ג'ורדי", אמר אתמול אחד משחקני מכבי תל אביב. "אתה רואה שאפילו וידאר קיארטנסון רואה לא מעט את הספסל שלא לדבר על אלירן עטר, ברק יצחקי וארון שוינפלד. בזמן שכולם נמצאים בסוג של רוטציה, בלקמן הוא הפייבוריט של ג'ורדי והתחושה שהשתרשה בקבוצה היא שגם כשניק בתקופה לא טובה כמו עכשיו, ג'ורדי יעדיף אותו ליד חלוץ שני כי הוא חושב שניק יעשה את החלוץ שלידו ליותר טוב".

אבל בלקמן רחוק מלהיות השחקן שלוקח את מכבי תל אביב על הגב שלו לאליפות ואם בקרית שלום חיפשו תשובה לטוני וואקמה של באר שבע, בלקמן בינתיים לא עומד במשימה אפילו שהמספרים שלו לא רעים. "אתה מבין שמכבי תל אביב בעונה בינונית כשאתה קולט שבלקמן הוא השחקן המוביל שלה", אמר אתמול איש כדורגל בכיר. "אם היום תיגמר העונה ומכבי תל אביב תהיה אלופה, לא בטוח שאפשר יהיה להעמיד את בלקמן לתואר שחקן העונה, אבל בטוח שהוא כנראה יהיה השחקן הבולט של מכבי תל אביב ומכאן שהעונה של מכבי די אפורה".

עוד בנושא

מכבי תל אביב - מכבי פתח תקוה: וידאר קיארטנסון צפוי לחזור להרכב
מכבי תל אביב: עומר אצילי עדיין לא יהיה בסגל, גידי קאניוק בהיכון
הפועל באר שבע ראשונה, בית"ר שנייה: לוח משחקי הפלייאוף נקבע

ניק בלקמן שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
סמל לאפרוריות של מכבי תל אביב. ניק בלקמן/יוסי ציפקיס
"אם לא היינו מנצחים, היינו מסיימים את הקמפיין באופן מביש בלי שער זכות ואחרי השער של ניק ובמיוחד כשזה קרה במגרש הביתי של קרויף בספרד, המניות שלו עוד יותר עלו אצל ג'ורדי"

פעם הגדיר איש מקצוע ישראלי את בלקמן כפוינט גארד גבוה. אחד כזה, סטייל מג'יק ג'ונסון בזמנו, שיכול להוביל כדור ויתרונו בכך שהוא גבוה על פני שומריו ויכול לקחת אותם באחד על אחד אל הסל. המסקנה הזו הגיעה אחרי משחקים טובים של בלקמן. כאלה שבהם בא לידי ביטוי יתרונו הפיזי ורגל שמאל החזקה שלו. אלא שלצד משחקים טובים שלו כאן, בלקמן נגרר להרבה מאוד משחקים בינוניים עד חלשים בהם האלגוריה מתחום הכדורסל יכולה אפילו לבלוט יותר, כשמשווים אותו לשחקן כדורסל שנקלע בטעות למגרש הכדורגל. "היו לניק משחקים לא טובים", מודה שחקן בקבוצה. "אבל זה אולי מסביר למה הוא הגיע לכאן. אם הוא היה עילוי הוא לבטח היה משחק באנגליה בהצלחה בצ'מפיונשיפ או בליגה הראשונה. עובדה שבהרבה קבוצות הוא לא מצא את עצמו".

ההתחלה שלו במכבי תל אביב היתה מצד אחד מבטיחה כיוון שלמכבי תל אביב היה חסר שחקן בדמותו ובסגנונו, אבל היא גם לוותה בחשדנות מצד שחקנים במועדון. השיא היה בסיפור בעיטת הפנדל מול בני יהודה ברבע גמר גביע הטוטו. בלקמן, שלא החטיא פנדל באנגליה, ניגש לבעוט את הפנדל הראשון שקיבלה מכבי במשחק. הוא החטיא אחרי בעיטה מאוד מרושלת. כשמכבי קיבלה אחרי כמה דקות פנדל נוסף, ג'ורדי קרויף ביקש שאלירן עטר ייקח את הבעיטה, אבל בלקמן היה נחוש ולא הסכים לוותר על הבעיטה. אבי ריקן ואיתן טיבי נשלחו לשכנע אותו לעזוב את הכדור, אבל הוא לא הסכים ובעט את הכדור בעצמו. אחרי אותו משחק בלקמן זומן לשיחת בירור בה הושמו בפניו גבולות חדשים.

יש כאלה במכבי תל אביב שטוענים שהסיפור הזה דווקא עשה טוב לבלקמן, שמאותו רגע הבין כנראה את מקומו והחל להיטמע עוד יותר בין חבריו לקבוצה. מכבי אמנם העפילה אחרי אותו משחק מול בני יהודה לחצי גמר גביע הטוטו ובהמשך זכתה בגביע, אבל השינוי המקצועי הגדול אירע במקביל בליגה האירופית כשג'ורדי קרויף עבר לשחק עם שלושה בלמים ושני חלוצים וקיבל כבר במשחק הראשון שער ניצחון של בלקמן בספרד על ויאריאל. "זה היה הניצחון הכי חשוב של ג'ורדי העונה וכנראה שהוא לא שוכח זאת לניק", אומרים במכבי תל אביב. "אם לא היינו מנצחים, היינו מסיימים את הקמפיין באופן מביש בלי שער זכות ואחרי השער של ניק ובמיוחד כשזה קרה במגרש הביתי של קרויף בספרד, המניות שלו עוד יותר עלו אצל ג'ורדי".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב ניק בלקמן, אבי ריקן חוגגים עם דור מיכה, אופיר דוידזאדה. AP
"זה היה הניצחון הכי חשוב של ג'ורדי העונה וכנראה שהוא לא שוכח זאת לניק". בלקמן חוגג עם החברים מול ויאריאל/AP
"זה היה מאוד מעניין לראות את ההתפתחות אצל ניק שבהתחלה היה קצת נחבא אל הכלים ועכשיו הוא אפילו מעז לדבר ולתת דגשים על מוטיבציה ורוח קרב רגע לפני שהמשחק מתחיל"

מאותו משחק, בלקמן כמעט שלא יצא מההרכב. עד כדי כך החל להרגיש דומיננטי בשל הגב של ג'ורדי, שהוא אפילו מכנס את השחקנים לפני משחקים על כר הדשא ומדבר. "זה בדרך כלל אבי ריקן או ניק בלקמן. אחד מהם מדבר כשכולנו במעגל", סיפר אתמול אחד השחקנים. "זה היה מאוד מעניין לראות את ההתפתחות אצל ניק שבהתחלה היה קצת נחבא אל הכלים ועכשיו הוא אפילו מעז לדבר ולתת דגשים על מוטיבציה ורוח קרב רגע לפני שהמשחק מתחיל".

אלא שלצד ההתקדמות במעמדו, בלקמן עדיין לא הצליח להביא למכבי תל אביב את הערך המוסף עליו כנראה חלם קרויף כשהחל לחזר אחריו לפני ארבע שנים. בשבת שעברה, אחרי התיקו המאכזב באשדוד, אמר איתן טיבי שמכבי תל אביב שגתה בקבלת ההחלטות שלה במשחק. הוא לא הסכים לומר מעבר לכך ולא ברור אם כיוון משהו לעבר בלקמן באופן ספציפי, אבל אחת הלקויות הגדולות של בלקמן היא בקבלת ההחלטות. "רק מלהביט מהצד במשחקים של מכבי תל אביב, אתה יכול לראות שיש לבלקמן בעיה בקבלת החלטות", אומר יוסי מזרחי. "לא פעם אתה רואה שכאשר צריך למסור הוא בועט וכשצריך לבעוט הוא מנסה למסור. מנסה ולא תמיד מצליח כי בלקמן הוא לא שחקן מסירה איכותי. אני בכלל חושב שהכי מתאים לו לשחק 9, אבל כיוון שיש לך בקבוצה את קיארטנסון אז אתה בבעיה ומכאן שנוצר איזה שעטנז כזה ששניהם משחקים יחד בהרבה משחקים ואלירן עטר נשאר על הספסל".

ניק בלקמן שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
חולם על מוקדמות הצ'מפיונס. בלקמן/יוסי ציפקיס
"כל העונה שלו זה עליות וירידות. צריך להאמין שעכשיו אחרי שהוא סיים תקופה פחות טובה שלו, הוא יכנס לפלייאוף ויעשה את מה שג'ורדי ציפה ממנו כששלח לו את הוואטסאפ הראשון לפני כמה שנים"

אף שבמכבי תל אביב מתעקשים שהתקשורת מפריזה בשכר שמקבל בלקמן מהמועדון, עדיין מדובר בשחקן השני הכי יקר אחרי קיארטנסון. בלקמן מושאל מדרבי קאונטי והוא אמור לשוב אליה בתום העונה. מכבי תל אביב רוצה שיישאר ולא רק בשל יהדותו והוא עצמו חולם על עוד עונה במועדון ובשאיפה גם לפתוח אותה במוקדמות הצ'מפיונס ליג.

"הם פשוט משתוממים נוכח מה שיש לישראל ובעיקר לתל אביב להציע", מספר מכר של בלקמן בהקשר של כל משפחת בלקמן. "אחיו מגיע לכאן הרבה. בני דודים וחברים נוחתים כאן וכולם כולל ניק כמובן כל כך מתלהבים מישראל. הוא היום מרגיש שהוא גם סגר מעגל אחרי שסבו היה באושוויץ והוא משחק במכבי תל אביב, וגם מצא מועדון שבו הוא דומיננטי ומוביל. כל עוד זה ישמר כך, ניק יעשה הכל כדי להישאר כאן עוד עונה ובהמשך ישאף לשחק בנבחרת ישראל אחרי שישלים כאן שנתיים של כדורגל".

בחדר האוכל בקרית שלום למדו להכיר את המונח פסקטריאניזם אחרי שבלקמן הגיע. אורח חיים תזונתי הכולל מאכלי ים אך לא בעלי חיים אחרים, הינו משהו שכולם התוודעו לו אחרי שבלקמן סיפר כי חבר קרוב שלו הצליח להבריא ממחלת הסרטן גם בשל מעבר לתזונה אחרת והוא אימץ את זה. ניק בלקמן רחוק עדיין מלהיות דג במימי קרית שלום והוא לבטח לא הפך לכריש, אבל מכבי תל אביב עדיין מאמינה שהוא האיש שאליו צריכים ללכת מרבית הכדורים כשהמשחק תקוע.

"הוא תחרותי, רוצה מאוד לזכות באליפות ומספיק היה לראות את הטירוף בו הוא היה אחרי שניצחנו את הפועל באר שבע בגמר גביע הטוטו", אומרים במכבי תל אביב. "אבל כל העונה שלו זה עליות וירידות. צריך להאמין שעכשיו אחרי שהוא סיים תקופה פחות טובה שלו, הוא יכנס לפלייאוף ויעשה את מה שג'ורדי ציפה ממנו כששלח לו את הוואטסאפ הראשון לפני כמה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully