וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענף שאף אחד לא רוצה לראות בו את האמת

שלמה וייס עשה להתאחדות את העבודה כאשר חשף כיצד דודו דהאן מעורב בניהול הפועל עכו לכאורה, אבל גם במקרה הזה, כמו עם טביב והפועל תל אביב, לא יקרה כלום. כי בענף בו שטרן חלובה בדרך להיות יו"ר ההתאחדות, האור לא יכול להיכנס. אורן יוסיפוביץ על תעשיית עצימת העיניים

ספורט 1

בהתאם להמלצת מבקר הקולנוע אבנר שביט נגררנו לצפות ב"The Post" ("העיתון"). הסרט עוסק בפרשת מסמכי הפנגטון בזמן שהאמריקאים בבוץ הויאטנמי, ובעיקר בחופש העיתונות. גם אז, הרבה לפני המצאת המונח "פייק ניוז", השליטים הגדולים והחזקים ניסו להפריע לאנשי התקשורת מלחשוף את האמת - כי עם הכוח כמעט תמיד מגיעה שחיתות ואין מושחת שהאמת לא מזיקה לו. ואכן, החשיפות בסרט עשו משהו, שינו משהו, משהו גדול; איך היה אומר א. טבק האגדי ממעריב - העיתונות הכי חשובה היא עיתונות שגורמת לשינוי. ובכל סרט שמבוסס על סיפור אמיתי (המלצות ברזל פרט ל"העיתון": "כל אנשי הנשיא", "ספוטלייט") - החלק שזוכה להכי מעט זמן מסך הוא ההשלכות. לאורך כל הסרט העיתונאים מנסים להגיע לחקר האמת, וכשהם סוף סוף מגיעים, ומפרסמים, ההשלכות בדרך כלל מגיעות בפונט לבן על גבי מסך שחור בסוף הסרט, קצת לפני הקרדיטים. למה? כי ההשלכות מובנות מאליהן; כי ברור שאם העיתונאי הוכיח שחיתות או רמז לה, יהיה את הגוף שיעשה עם זה משהו.

ברוך הבא לכדורגל הישראלי - ענף בו התחקירים חסרי השלכות.

נכון, שאול דה צ'וקרל הוא לא ריצ'רד ניקסון, וביום שישי לא נחשפה פרשת מסמכי הפנטגון ולא פריצה לווטרגייט - 'כולה' צילומי וואטסאפ בין מאמן (זמני) לבין סוכן כדורגל שאסור לו, לפי חוק, להתערב בניהול שוטף של קבוצת כדורגל, והוא, לפי החשד, כן מעורב.

לצערי, והלוואי שאטעה, הודעות הוואסטאפ שחשף וייס בוואלה! ספורט בשישי האחרון, לפיהן נראה שיש מעורבות של דהאן בענייני עכו - ייזרקו לפח ההיסטוריה מהר מאוד. הציבור קרא, הגיב, במיוחד אוהדי ואנשי הפועל עכו שמרגישים שגונבים להם את הקבוצה מתחת לשטיח - אבל אני בספק אם דהאן אפילו רעד כשקרא את הידיעה; אם מי שלעזאזל מנהל את הקבוצה הזו, הפועל עכו - העמותה או מיסטר סטנצ'ו - חושש שבדרך ללאומית יגיע גם כתב אישום. כן, פורסם שבהתאחדות יחקרו, אבל כפי שהודיעו שם בעבר, "לא מצאנו ממצאים להתערבות ישירה של דודו דהאן בהפועל עכו המצריכה הגשת כתב אישום", כנראה שכך יודיעו גם הפעם.

איזה סרט.

עוד בנושא

חשיפת וואלה! ספורט: דודו דהאן מתדרך בהודעות את מאמן עכו כבוס לכל דבר
שאול דה צ'וקרל: "גאה שיש לי חבר/סוכן כמו דודו דהאן, אמשיך להתייעץ איתו"
עובדים לשעבר בעכו: "חשיפת ההודעות לא מפתיעה, כולם יודעים מה קורה פה"

סוכן השחקנים דודו דהאן. קובי אליהו
רעד כשקרא את הידיעה? דודו דהאן/קובי אליהו

המרירות מגיעה מניסיון עבר. עמית גולדשטיין פרסם באתר זה סדרת תחקירים על ענייני הפועל תל אביב - הוא התריע לאורך כל הדרך שאין כסף, ושהמצב גרוע, ושזה בדרך לאבדון. הוא מספר שבשום שלב במהלך פרסומיו לא פנו אליו אנשי התאחדות ושאלו, חקרו או ביקשו ממצאים לידיהם; הוא מספר שלאורך הדרך יו"ר הבקרה, הגוף שכשל יותר מכל בפרשה, התעקש שיש בידיו את כל הערבויות מהבוסים האדומים ושגולדשטיין מגזים לגמרי (הפוסל במומו פסל); הוא מספר שגורמים במנהלת התחננו שלא יפרסם את שם החברה המלווה מ"איי סיישל", "כי זה יפגע בהפועל". בגדול: הם ניסו להקטין. איך זה נגמר, בכל יום שישי כולם זוכרים. העיתונאי עשה את תפקידו - לצערו הוא היה היחיד. גם כשפרסמנו באתר זה, ב-2014, תחקיר אודות יו"ר רמת השרון דאז דני לאופר - כל מה שהיו צריכים לעשות הגופים המבקרים/האוכפים הוא לקחת את הראיות. את העבודה עשינו בשבילם, הם רק היו צריכים לקצור את הפירות ואת הקרדיט. אבל כלום. בעסקנות הכדורגל הישראלי, לרוב, הגועל נשאר על העצים.

מצער לכתוב זאת, אבל הענף הכי פופולרי בישראל הוא המאכזב מכולם באספקט זה. יש בוס מורשע, בצינון, ואתם יודעים מה הוא שם על העונש; יש קבוצה שלכאורה נשלטת על ידי סוכן שחקנים; וגולת הכותרת: יש בוס בכלא! ואל דאגה, הוא ממשיך להוביל את הקבוצה.

אלו רק 3 מ-14, וזה רק מה שידוע. ככה זה כאן - לפעמים אתה מסתכל על הטבלה ולא יודע אם זו ליגת העל או עונה 5 ב"נרקוס".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב, אלי אוחנה. יוסי ציפקיס
מנסה להיתפס ולא מצליחים לתפוס אותו. אלי טביב/יוסי ציפקיס

אין הכוונה בטור זה רק לפאר עבודה עיתונאית של אתר אחד. בכל כלי התקשורת יש חשיפות רבות ומוצלחות, שלרוב נגמרות בלא כלום. רק בשבוע שעבר מצלמות "ספורט1" עשו עבודה נהדרת והראו איך, שוב ולכאורה, אלי טביב מעורב בבית"ר ירושלים למרות שאסור לו. שוב, זה לא שזה לא יפה מצדו להתערב בענייני בני בן זקן - אסור לו! הוא בצינון. אבל כלום. בן אדם מנסה להיתפס ולא מצליחים לתפוס אותו; כרגיל - הוכחות עד הבית, ומשם לאסלה. נכון, אולי התמונות מעידות על סצנה בה טביב מבקש מהסקאוט אפרתי שיזמין מנת שווארמה, ואיכשהו במקום השווארמה, במהלך הטלפון השבור אפרתי-מנצור-גניש-לבנדה-בב"ז, ורד נכנס לשחק. אולי, ואם כן שיהיה בתיאבון, אבל לחקור אפשר, לא? האם תושאל טביב מאז החילוף ההוא? האם מישהו מההתאחדות ניסה?

האם בכלל להתאחדות אכפת ממראית עין? האם שם צורכים את החומרים שמפורסמים בתקשורת? האם לא רוצים ללמוד לקח ממקרה הפועל תל אביב והפסלים, או מכבי נתניה והבנק האנגלי, או רמת השרון ולאופר, ועוד ועוד? אל תשקיעו, אנחנו עובדים בשבילכם, רק קחו את זה מפה.

האם לקברניטי הכדורגל הישראלי לא אכפת שבליגה הכי בכירה בענף הכי פופולרי בישראל יש שלוש קבוצות, לפחות, שהעומד בראשן אינו צריך לעמוד בראשן? האם הגיוני שבשנת 2018 עדיין תהיה כאן שיטת מרכזים, ודרכם עסקנים אפורים שלא קידמו את הכדורגל סנטימטר אחד במשך עשרות שנים ימשיכו לקבל צ'אנסים? האם הגיוני שההישג הכי גדול של נבחרת ישראל חסרת המאמן והסיכוי הוא להנחית את ליאונל למשחק ידידות?

האם הגיוני שבשנת 2018, על המועמד המוביל לתפקיד יו"ר ההתאחדות, שטרן חלובה, עסקן בן 60+, אין אפילו עמוד ויקיפדיה? כמה איש-צללים אתה צריך להיות כדי שלא יהיה עליך עמוד ויקיפדיה אחרי כל כך הרבה שנים של עשייה? האם מרוצים כל כך ממה שעשה חלובה בצפרירים חולון (שכמעט נכחדה) ומהמהלכים שלו בעשרות שנות כדורגל (מה הם?), שהם אומרים - "הוא, הוא יעמוד בראשינו"? למה לעזאזל? אשר אלון אמר שמינוי אפשרי של חלובה יחזיר את הכדורגל 20 שנה לאחור. כמה אחורה עוד אפשר ללכת?

אז כן, בהיעדר ציפור שיר גם דה צ'וקרל הוא זמיר. והפרשה הזו - אכן - אינה עוסקת בבוץ הויאטנמי אלא זה של עכו, אבל כמו שהעסקנים והשרים יודעים לזעוק על כל אוהד שסרח, שיגיבו לפחות באותה המידה כשמדובר בבעלים/יו"ר/סוכן. אנחנו לא מחפשים הרשעה, אנחנו מחפשים בדיקה הוגנת. שלמה וייס הביא לכם את החשד עד הבית, רק תחקרו ברצינות, כדי שפעם אחת נעמיד פנים שאכפת למישהו ממשהו. ידוע, אנחנו חיים בסרט.

orenjos@walla.co.il

ההודעות של דודו דהאן למאמן הפועל עכו. מערכת וואלה! ספורט, אתר רשמי
ההודעות בין דודו דהאן לדה צ'וקרל/אתר רשמי, מערכת וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully