וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנתם פיצה? קלאודיו פיסארו האגדי חוזר לברמן בפעם האחרונה

12.3.2018 / 15:30

החלוץ הזר הפורה בתולדות הבונדסליגה כבש בהופעת הבכורה ביתית במדי ורדר ב-1999 ובילה שלוש קדנציות מדהימות במועדונו האהוב. הערב הוא מגיע לפגוש אותו במדי קלן, בקרב תחתית גורלי

ספורט 1

קלאודיו פיסארו דרך לראשונה על הדשא של וזרשטדיון, אצטדיונה של ורדר ברמן, ב-12 בספטמבר 1999. החלוץ הפרואני האלמוני התגלה כמעט במקרה על ידי מנכ"ל המועדון יורגן בורן שהגיע לדרום אמריקה כדי להיפגש עם בנקאים, נכח באימון של אליאנסה לימה והתרשם עמוקות מהביצועים של הסקורר. המנהל הספורטיבי קלאוס אלופס, חלוץ עבר נהדר בעצמו, טס לפרו וחזר עם אבחנה חד משמעית: "יש לו יכולות מדהימות". וכך עשה פיסארו את הדרך לצפון גרמניה בגיל 21, תמורת כ-3.5 מיליון מארק. כן, זה היה מזמן, עוד לפני שהיבשת עברה ליורו.

הערב ידרוך פיסארו על הדשא של וזרשטדיון בפעם האחרונה. הוא יעשה זאת כאגדה אמיתית, הזר הפורה ביותר בתולדות הבונדסליגה, וגם אליל מקומי אדיר אחרי שלוש קדנציות מזהירות. כל האוהדים בירוק-לבן יריעו לו וירעיפו עליו אהבה, על אף שהוא ילבש את מדי היריבה קלן. הוא מגיע במטרה לחלץ את קבוצתו מהמקום האחרון, ועל הדרך לסבך את ברמן במאבקי ההישרדות, כי הרי היא מרוחקת שתי נקודות בלבד מהמקום שמוביל למבחנים. "זה יהיה משחק מיוחד מאוד עבורי. יהיה מרגש לפגוש את כל החברים, אבל ברור שאני רוצה להבקיע ולנצח. זו המחוייבות שלי. בזכותה מעריכים אותי גם בברמן", הוא הצהיר.

עוד בנושא

גרמניה: אחרי דרמה בתוספת הזמן, דורטמונד ניצחה 2:3 את פרנקפורט
אברהם גרנט: "חסרה לי התחרותיות כמאמן, להראות מי יותר חכם"
טראש טוק: נשיא פאוק סלוניקי התפרץ למגרש עם אקדח, קראגר ירק על נערה

קלאודיו פיסארו ורדר ברמן. GettyImages
סנסציה מהרגע הראשון. פיסארו חוגג ב-2:7 ב-1999/GettyImages

פתח את הקריירה עם שישה שערים תוך שבוע

והרומן הזה נמשך כבר כמעט שני עשורים. החיבור היה מיידי. "לוקח לקלאודיו שלוש דקות להתאקלם בכל קבוצה", חייך אז מרקו בודה, כוכב ברמן שזכה במדליית הזהב ביורו 96' במדי גרמניה. ביחד עם דיטר איילטס וגיבורים ותיקים אחרים בחדר ההלבשה, הוא קיבל את פיסארו בזרועות פתוחות ב-1999, והפרואני לא המתין כדי לעשות רושם ראשוני. 20 דקות בלבד בתוך משחק הבכורה הביתי, מול קייזרסלאוטרן של אוטו רהאגל, הוא נגח את שער היתרון בדרך לניצחון 0:5. ימים ספורים מאוחר יותר, הוא הבקיע צמד ב-0:5 על בודו גלימט הנורבגית בגביע אופ"א. עוד כמה ימים חלפו, והוא הפציץ שלושער ב-2:7 מטורף בוולפסבורג. שבוע אחד, שישה שערים, וברמן של המאמן החדש תומאס שאף יצאה לדרך חדשה. אי אפשר היה לא להתאהב בפיסארו. כל העיר היתה משוגעת על החיוך שובה הלבבות שלו.

הלבבות האלה נשברו לרסיסים בקיץ 2001, כאשר פיסארו, שכבש 38 שערים בכל המסגרות בשנתיים, נמכר לבאיירן מינכן. המעבר ליריבה השנואה לא התקבל בעין יפה, במיוחד כי אוהדי ברמן העדיפו כי יתקדם לריאל מדריד שהביעה עניין רב, אבל הפצעים הגלידו בסופו של דבר. הפרואני עשה חיים בבוואריה, זכה בשלוש אליפויות ושלושה גביעים, ועמד על 100 שערים בכל המסגרות בשש שנים כאשר ז'וזה מוריניו התקשר אליו אישית בקיץ 2007. "בוא לצ'לסי" הוא אמר לו - והחלוץ רץ. הוא לא ידע שהפורטוגלי יפוטר במהרה, אברהם גרנט בקושי ישתמש בו, ופליפאו סקולארי יזרוק אותו מכל המדרגות. את המאבק מול דידייה דרוגבה על המקום בהרכב הוא הפסיד שוק על ירך, וזה פשוט לא יכול היה להיות אחרת. וכאשר חיפש דרך להשתקם, ברמן היתה האופציה המועדפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קלאודיו פיסארו צ'לסי. GettyImages
גרנט לא השתמש בו. פיסארו בצ'לסי/GettyImages

קאמבק ראשון ב-2008

כך התרחש הקאמבק הראשון שלו, והאוהדים שמחו לסלוח לו. "בכסף שקיבלנו תמורת קלאודיו מבאיירן בנינו את הסגל שזכה באליפות ב-2004", סיפר אלופס. שאף, חסיד חסר תקנה של כדורגל התקפי, החזיר את פיסארו למסלול תוך שניות. עונת ההשאלה היתה נפלאה, ברמן רכשה את כרטיסו מרומן אברמוביץ' במחיר מבצע ב-2008, וכבר באוקטובר 2010 חגג הפרואני את הפיכתו למלך השערים הזר של הבונדסליגה בכל הזמנים. כן, גם זה היה מזמן. הוא מצא את הרשת בפעם ה-134 בניצחון 1:4 במנשנגלדבאך, חלף על פני חברו הטוב ג'ובאני אלבר, וציין את האירוע בצפיה בכל הכיבושים לצד ילדיו בסלון ביתו. הזאטוטים קפצו מאושר בכל פעם שהכדור נגע ברשת. פיסארו כבר היה אז בן 32, וכאשר נשאל לגבי המשך הקריירה השיב: "נראה כיצד ארגיש בעוד שנתיים". הוא לא תיאר לעצמו כי תוך פחות משנתיים ילבש שוב את המדים של באיירן.

את 2011/12 סיים פיסארו עם 18 שערי ליגה, אבל ברמן שקעה בבינוניות בחלק התחתון של הטבלה, והפעם ביציעים הבינו את ההחלטה של הפרואני כאשר יופ היינקס קרא לו. הפעם הוא יועד מראש למשבצת המחליף של מריו מנדז'וקיץ' ומריו גומז, אבל תרם את שלו בדרך לזכיה בטרבל ההיסטורי וישב על הספסל בגמר ליגת האלופות מול דורטמונד בוומבלי. כאשר החליף פפ גווארדיולה את השועל הוותיק על הקווים, הוא נעזר רבות בנסיון העצום של פיסארו, שהפך ליד ימינו של המאמן שדיבר איתו ספרדית. עם זאת, בסופו של דבר הוא כבר בקושי ראה דשא, והיה זקוק לאתגר חדש על מנת להאריך את הקריירה ב-2015. מי הושיטה לו את ידה? ברמן, כי איך אפשר אחרת?

קלאודיו פיסארו, בסטיאן שוויינשטייגר באיירן מינכן. GettyImages
שותף מלא לטרבל של באיירן. פיאסרו חוגג עם שוויינשטייגר/GettyImages

קאמבק שני ב-2015

וזה היה הקאמבק השלישי. הפעם מצא פיסארו את הירוקים-לבנים במשבר עמוק, עם הפנים לירידה. בשלב מסוים, הקרב נראה אבוד, אבל הסקורר הוותיק סירב להיכנע. הוא נכנס להילוך גבוה בסיבוב השני, סיים את העונה עם 14 כיבושים והשאיר את ברמן בליגה במו רגליו. השלושער ב-1:4 בלברקוזן היה הדובדבן שבקצפת, בעוד הפרואני טיפס למקום החמישי בטבלת הכובשים בבונדסליגה בכל הזמנים. רק גרד מולר, קלאוס פישר, היינקס ומנפרד בורגסמולר מקדימים אותו. אולף קירסטן, שטפן קונץ ואלופס בכבודו ובעצמו נותרו מאחור. החלוץ נראה מאושר, וסיפר רבות על השינויים בתזונה שסייעו לו להאריך את הקריירה.

לרוע המזל, גם ההימנעות משתייה מתוקה לא הגנה על פיסארו מפציעה בתחילת העונה שעברה. אחרי שהחמיץ שלושה חודשים, הוא גילה כי המאמן אלכסנדר נורי, הצעיר ממנו בשנה, לא ממש בונה עליו. בקיץ האחרון, קיבל גיבור ברמן הודעה כי חוזהו לא יחודש, והפעם עזב בניגוד לרצונו. "הייתי שמח להמשיך לשחק ב-ורדר לפחות עונה אחת נוספת", אמר האיש שכבש 144 שערים וסיפק 51 בישולים ב-271 משחקים בכל המסגרות במדי הקבוצה. ובעוד כולם ציפו שיתלה את הנעליים, הוא ממש לא התכוון לפרוש. הוא רצה לשחק במונדיאל. "אמתין להצעה הנכונה", הוא הצהיר ודחה מספר אופציות לפני שהגיע הטלפון המיוחד מקלן בשלהי ספטמבר.

קלאודיו פיסארו פרו. GettyImages
יהיה במונדיאל? פיסארו/GettyImages

חלום המונדיאל חי וקיים

הוא נשאר בגרמניה כנגד כל הסיכויים, וחלום הנסיעה לרוסיה באמת הרגיש רלוונטי מבחינתו. אמנם הוא לבש את מדי הנבחרת לאחרונה בתחילת 2016, אבל זה לא מפריע לו לחשוב בגדול. "המטרה היא להיות בכושר ולהעמיד את עצמי לרשות המאמן", טען פיסארו, וריקארדו גארקה הקשיב. "ברור שיש לקלאודיו סיכוי. הכל תלוי בו, והדלת בפירוש לא סגורה בפניו. בגילו, לא כדאי למהר עם ההחלטה. ייתכן שנזמין אותו למחנה האימונים על מנת לבחון את מוכנותו", אמר הבוס הארגנטיני של פרו. ואכן, לא פשוט לוותר על הנסיון האדיר של השחקן היחיד שנולד לפני ההופעה הקודמת של הנבחרת במונדיאל ב-1982.

החודשים שחלפו מאז החתימה לא היו קלים. בעוד קלן דורגה באופן קבוע במקום האחרון, פתח פיסארו פעם אחת בלבד בהרכב בסיבוב הראשון, וקיבל עוד כמה דקות כמחליף פה ושם. עודף המשקל ניכר עליו, ונדמה היה כי ההתעקשות לשחק גם בגיל 39 לא היטיבה איתו. ואולם, לפני שבוע הוכיח "פיצה אקספרס" שכוחו עדיין במותניו. אחרי שפתח בהרכב בפעם השניה העונה, במשחק הביתי מול שטוטגרט, הוא הבקיע כבר אחרי שבע דקות את שערו ה-193 בבונדסליגה.

שחקן קלן קלאודיו פיסארו חוגג. GettyImages
יחגוג גם מול ברמן? פיסארו/GettyImages

כובש בכל שנה מאז 1999

רק שלושה שחקנים בתולדות הליגה הרשיתו בגיל מבוגר יותר, ושניים מהם שיחקו באופן אירוני בברמן - מירקו ווטאבה ובורגסמולר, בעוד השלישי (הבלם הדני המפואר מורטן אולסן) שיחק אף הוא בקלן. בנוסף, עשה פיסארו היסטוריה מרשימה הרבה יותר - זו השנה הקלנדרית מספר 20 ברציפות בה הוא מבקיע בליגה הגרמנית. הרבה מאוד השתנה מאז הבכורה ההיא ב-1999, אבל הוא עדיין כאן, מסרב ללכת ונחוש להילחם על מקומה של קלן בליגה עד הסוף המר.

ועכשיו הוא חוזר הביתה, וההתרגשות בעיצומה. מאמן ברמן הנוכחי, פלוריאן קופלדט, צעיר מפיסארו בארבע שנים בדיוק, לא מסתיר שהוא מעריץ אותו במשך כל שני העשורים. כמו כל אוהדי ברמן, הוא לא האמין שיראה את הפרואני שוב ב-וזרשטדיון, אך זה צפוי לקרות הערב. הם לא רוצים שיחגוג על חשבונם, אבל עמוק בפנים יש גם רצון לראות אותו שם את הכדור ברשת, כי זו תהיה סגירת המעגל המושלמת עבור אחד החלוצים הטובים ביותר שידעה גרמניה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

קלאודיו פיסארו שחקן ורדר ברמן חוגג. Stuart Franklin, GettyImages
אגדה בעיקר בירוק. קלאודיו פיסארו/GettyImages, Stuart Franklin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully