וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת טוענים: אונאי אמרי עשוי לסיים את תפקידו בפ.ס.ז' עוד העונה

הכישלון בליגת האלופות עתיד להביא איתו זעזוע של ממש בקרוב. בתקשורת הצרפתית דווח כי מקסוול או זומאנה קמארה עשויים להחליף את הספרדי באופן זמני, לפני מינוי מאמן בכיר בקיץ

עריכת וידאו: מתן חדד

אכזבה עצומה בפריס סן ז'רמן. מוליכת הליגה הצרפתית קיוותה לעשות העונה את הצעד קדימה ולהצליח גם בליגת האלופות, אבל קיבלה אתמול (שלישי) שיעור חשוב כשהפסידה בבית 2:1 לריאל מדריד והודחה כבר בשמינית הגמר. אומנם פ.ס.ז' סבלה מהגרלה קטלנית (בכל זאת, אלופת אירופה כבר בשמינית) ונאלצה להסתדר ללא כוכבה הגדול ניימאר הפצוע, אבל גם זה לא יכול להוות תירוץ ליכולת המאכזבת דווקא ברגע האמת. במחצית הראשונה המארחת קרטעה מול השליטה של ריאל, ובמחצית השנייה נכנעה לשער של רונאלדו, נותרה בעשרה שחקנים אחרי הרחקה של וראטי, ואומנם קבאני השווה בשער מקרי, אבל קאסמירו סגר סיפור לקראת הסיום.

כעת, הסיפור הגדול הופך להיות עתידו של אונאי אמרי. בצרפת משוכנעים שהספרדי לא ימשיך בעונה הבאה, אולם הערב צצו דיווחים לפיהם אמרי עלול שלא לסיים אפילו את העונה הנוכחית בשורות מוליכת הליגה הצרפתית. על פי מספר כלי תקשורת, נאסר אל חלאיפי מעוניין לחולל מהפכה של ממש במועדון, כששחקני העבר זואמנה קמארה (כרגע משמש כעוזר מאמן) או מקסוול (כרגע משמש כעוזר למנהל הספורטיבי) עשויים להחליף את אמרי העונה באופן זמני, לפני שיגיע מאמן בכיר בקיץ.

איזה מאמן בכיר? שני שמות שהוזכרו הם אלה של לואיס אנריקה (שאימן בהצלחה את ניימאר ודני אלבס בברצלונה) וקרלו אנצ'לוטי. אם אלה לא יגיעו, השם החם על הכוונת הוא זה של מנג'ר טוטנהאם, מאוריסיו פוצ'טינו. גם ארסן ונגר כבר נזרק לבורסת השמות.

עוד בנושא

ליגת האלופות: ריאל מדריד עלתה לרבע הגמר עם 1:2 על פריס סן ז'רמן
ריאל מדריד: כריסטיאנו רונאלדו המשיך ברצף, זידאן: "היה לנו משחק מושלם"
ליברפול ברבע הגמר לראשונה מ-2008/09, קלופ: "עשינו את העבודה"
האם זה היה המשחק האחרון של קסיאס בליגת האלופות?

מאמן פריס סן ז'רמן, אונאי אמרי. GettyImages
ימיו ספורים? אמרי/GettyImages

כותרת ה'לאקיפ' הבוקר: "כל הכסף הזה, בשביל מה?"

ניימאר מתוסכל ומנסה לנחם

כעת באירופה מזכירים בלעג את ההשקעה העצומה של פריס סן ז'רמן בקיץ - כ-418 מיליון יורו בשוק ההעברות על מנת להגיע לגמר ליגת האלופות - אבל מעבר למכה התדמיתית והמוראלית, מדובר גם במכה כלכלית. הנזק המוערך לפ.ס.ז' בגלל ההדחה הוא עשרות מיליוני יורו (מענקים מאופ"א ומכירת כרטיסים), ולאור הבעיות שלה ביצירת איזון כלכלי על מנת לעמוד בתקנות הפייר פליי הפיננסי (הקבוצה חייבת להראות הכנסות שיתאזנו עם ההוצאות), הרי שהצרפתים מאוכזבים ומודאגים שבעתיים.

אדינסון קבאני, פריס סן ז'רמן. GettyImages
שער מקרי לא ניחם. קבאני שבור/GettyImages

מספרים

* עד הערב, פריס סן ז'רמן ניצחה את כל 19 המשחקים שקיימה העונה בביתה בכל המסגרות. הרצף נגמר.

* לסאנה דיארה הוא השחקן החמישי אי פעם שמשחק גם בריאל מדריד וגם בפ.ס.ז' בליגת האלופות. קדמו לו ניקולה אנלקה, דייויד בקהאם, אנחל די מריה וחסה.

* פריס סן ז'רמן בעטה רק שלוש פעמים לשער במחצית הראשונה, הכי מעט שלה במשחק ביתי בצ'מפיונס מאז אוקטובר 2015, גם אז היריבה הייתה ריאל מדריד.

* מרקו וראטי ספג שלושה מארבעת הכרטיסים האדומים האחרונים של פריס סן ז'מן בליגת האלופות.

מביך ומדהים: המיקום הממוצע של שחקני פ.ס.ז' במהלך המשחק

חאבייר פסטורה, פריס סן ז'רמן. GettyImages
עוד סיוט. פסטורה/GettyImages

ציטוטים

אדריאן ראביו אמר בסיום: "זה במיוחד המשחק הראשון שאנחנו צריכים להתחרט עליו, כי שם שלטנו אבל החמצנו הזדמנות להלחיץ אותם. היום, בעשרה מול 11, זה כבר הפך לבלתי אפשרי. ניסינו לתת הכל, אבל נאלצנו לשחק עם מחליפים וזה היה בלתי אפשרי. כולנו מאוכזבים. כל מי ששיחק, מי שלא שיחק, המועדון, כולם עשו הכל. זה לא הלך כמו שתכננו. יש לנו שחקנים נהדרים, הנהלה, נדבר על הכלץ בינתיים זה לא מספיק, אבל זה יגיע. האוהדים שלנו דחפו אותנו, ואני מתנצל בפניהם. ניסינו, אבל לא הצלחנו".

אל חאליפי נשאל על הגישה של השחקנים, ובמיוחד להרחקה של מרקו וראטי, שספג כרטיס צהוב שני אחרי שהשתולל לעיני השופט. "אנחנו לא רוצים לבקר את הקבוצה", אמר נשיא המועדון, "נטפל בזה בחדר ההלבשה. נדבר עם השחקנים. כולנו עצבנים, נחשוב מה אנחנו רוצים לעשות".

אונאי אמרי מאמן פריס סן ז'רמן (מימין) עם זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד. רויטרס
גובר הלחץ. אמרי/רויטרס

הביקורת על אמרי הגיעה גם מכיוונו של יוליאן דראקסלר, שאמור היה להיכנס כמחליף בפיגור 1:0, אבל משום מה הכניסה שלו התעכבה אחרי השוויון, והוא נאלץ להמתין על הקווים דקות ארוכות אחרי חימום ארוך. "זה היה חוסר רגישות", אמר, "לא ממש הבנתי את זה, הרי 1:1 לא הספיק לנו. לא הבנתי מה קרה. הופתעתי, וקצת כעסתי". על המשחק אמר דראקסלר: "קשה לקבל את זה... היינו צריכים להפעיל לחץ על היריבה, אבל לא עשינו את זה והודחנו בצדק. זה צריך לגרום לנו לחשוב".

אונאי אמרי בסיום סירב להשתמש בהיעדרות של ניימאר כתירוץ: "גם בלי ניימאר היו לנו אפשרויות ואופציות אחרות בהתקפה, כי גם השחקנים שכן היו כשירים יכלו לעשות עבודה מצוינת". על מצב הרוח אחרי ההדחה אמר: "עכשיו אנחנו צריכים לחזור לליגה ולחשוב על משחק הגביע. המטרה הייתה ליגת האלופות, זה נכון, אבל עכשיו זה לא הזמן לחשוב על העתיד".

המאמן המפסיד אמר ש"בשני המשחקים ששיחקנו מולם, האמת היא שלא ניצלנו את המשחק במדריד כדי להביא תוצאה טובה. פה בפריס 60 אחוז מהמשחק היה בשליטה שלהם. היו לנו הזדמנויות במחצית הראשונה, שלא ניצלנו. במחצית השנייה הם כבשו, ואז אחרי ההרחקה נותרו בלי הרבה אפשרויות. זה מאכזב ליפול בשמינית הגמר, אבל זה לא מאכזב לעשות את זה מול ריאל מדריד".

הביקורות הופנו גם כלפי דני אלבס, שכהרגלו סיפק כמה אמירות שחצניות לפני המשחק ורמז שסן ז'רמן טובה מריאל מדריד גם ללא ניימאר הפצוע. במהלך המשחק התקוטט המגן עם כריסטיאנו רונאלדו לא אחת, כשהפורטוגלי ניצל מספיגת אדום ישיר אחרי שניסה לבעוט לכאורה בצורה מכוונת באלבס. מתברר שלתקרית הזו קדמה תקרית מכוערת אחרת: במהלך המחצית הראשונה נראה אלבס מורח נזלת על רונאלדו, פרובוקציה שעוררה את זעמו.

ההוכחה החותכת: דני אלבס מרח נזלת על כריסטיאנו רונאלדו

דני אלבס, פריס סן ז'רמן, מנגב רוק על כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד. צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך
אונאי אמרי, מאמן פריס סן ז'רמן מול ריאל מדריד. GettyImages
איפה הם יהיו בעונה הבאה? אמרי על רקע זידאן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully