וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מד המאני טיים: הסכנה למכבי תל אביב באיסטנבול, פייר ג'קסון מתקרב לפסגה

7.3.2018 / 12:00

רכז מכבי תל אביב ממשיך להתקרב למקום הראשון בטבלה הכוללת, ובחמישי יפגוש את השחקן ששבר את שיא הנקודות ברבע הרביעי. וגם: הגארד הפולני שרשם פריצה מדהימה, והירידה של נוריס קול

one

חודש וחצי אחרי העדכון האחרון, מד המאני טיים של היורוליג חוזר עם עדכון לגבי ששת המחזורים ששוחקו מאז. זה הזמן לבדוק מי הם השחקנים שמנצחים את המשחקים הצמודים, מי אלה שלא מפחדים מאחריות ובעיקר למי כדאי לשים לב כששריקת הסיום מתקרבת. המעקב מהשלב הזה יהיה על בסיס חודשי, וננסה לבחון את התמורות במד.

כדי לבחון את השינויים, בחנו את כל המשחקים שבהם הרבע האחרון לא היה גארבג' טיים אחד ארוך, קרי שהתוצאה בשלב מסוים במהלכו עמדה על הפרש חד ספרתי. בנוסף, בחנו לעומק את שתי הדקות האחרונות במשחקים בהם ההפרש עמד בשלב הזה על מקסימום שמונה נקודות.

מבחן 1 - מי היו הקלעים המובילים במחזורים האחרונים?

ממוצע נקודות ברבע האחרון והארכה
מחזורים 19-24. עיבוד תמונה
ממוצע נקודות ברבע האחרון והארכה מחזורים 19-24/עיבוד תמונה

הערות למבחן 1: שני המוליכים בממוצע הנקודות, ארון וויט וטוני דגלאס, שיחקו רק שלושה משחקי מאני טיים בתקופה זו, הרף התחתון כדי להכנס לרשימה, וגם ביניהם ההבדל די משמעותי. דגלאס קלע את כל הנקודות שלו במשחק אחד, ואליו עוד נחזור בהמשך, וויט עשה את רוב הנזק בשני משחקים מתוך השלושה. בניגוד לשני המוליכים וטיילר האניקאט, אדם וצ'ינסקי, אחד הכוכבים של התקופה האחרונה ביורוליג, שיחק שישה משחקי מאני טיים ורשם ממוצע די מרשים בתקופה זו. אף אחד מהשחקנים שנמצאים ברשימה כעת, לא היו בה גם במעקב הקודם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מבחן 2 - מי רשם הצגה בלתי נשכחת במחזורים האחרונים?

ההצגות הגדולות ביותר ברבע האחרון
מחזורים 19-24. עיבוד תמונה
ההצגות הגדולות ביותר ברבע האחרון מחזורים 19-24/עיבוד תמונה

הערות למבחן 2: חוזרים לטוני דגלאס. הגארד שיפגוש את מכבי תל אביב ביום חמישי שבר את שיא הנקודות ברבע האחרון העונה ביורוליג כשהמטיר 21 נקודות מתוך ה-27 של קבוצתו נגד פנרבחצ'ה, בדרבי של איסטנבול. למרות זאת, אנאדולו לא הצליחה לנצח, כמו גם צסק"א מוסקבה במשחק המצוין של ננדו דה קולו בולנסיה, ריאל מדריד במוסקבה כשטריי תומקינס בלט ברבע האחרון, ומילאנו בביתה מול מכבי תל אביב כשג'ורדן ת'יאודור להט. מי שבכל זאת הוביל את קבוצתו לניצחון בזכות רבע אחרון אישי אדיר היה פייר ג'קסון נגד ברצלונה.

מבחן 3 - אז מי הם כוכבי המאני טיים של המחזורים האחרונים?

מד המאני טיים
מחזורים 19-24. עיבוד תמונה
מד המאני טיים מחזורים 19-24/עיבוד תמונה

הערות למבחן 3: אדם וצ'ינסקי מככב לפתע במד המאני טיים אחרי שבמשך 18 מחזורים הוא היה אלמוני, למי שלא עוקב מקרוב אחרי היורוליג. היתרון הגדול של הפולני, שהוביל אותו לצבירת 51 נקודות במד, הוא שמלאגה שיחקה שישה משחקים, ובכל אחד מהם הוא היה טוב ברבע הרביעי. כשמסתכלים על הסגן שלו, פייר ג'קסון, שלקבוצתו היו רק שלושה משחקי מאני טיים בתקופה המקבילה, מבינים שווצ'ינסקי היה סולידי, וג'קסון היה מצוין. שם מעניין נוסף הוא אלברטו אבאלדה מולנסיה שגם כן נהנה משישה משחקי מאני טיים, ובאחרון שבהם הפתיע עם 11 נקודות ברבע האחרון. השחקן היחיד ששמר על מקומו גם בטבלאות הזמניות - ואסיליס ספאנוליס.

מבחן 4 - מי שומר על יציבות בנקודות ברבע האחרון מפתיחת העונה?

ממוצע נקודות ברבע האחרון והארכה. עיבוד תמונה
ממוצע נקודות ברבע האחרון והארכה/עיבוד תמונה

הערות למבחן 4: שבעת הראשונים בקטגוריה זו שמרו על מעמדם מהדירוג הקודם, כשכל שלושת האחרונים התחלפו, והשינוי בתוך השביעייה הוא עלייתו של אריק מקולום מהמקום החמישי לשני וירידתם של ננדו דה קולו, ניקוס פאפאס וסרחיו רודריגס במקום אחד. מקולום עשה זאת בלי לשפר את הממוצע שלו, והיחיד מתוך השביעייה שהצליח להשתפר היה פייר ג'קסון, כשכל האחרים רשמו ירידות במספרים, גם אם לא במיקום עצמו. עבור אדם וצ'ינסקי וטיילר האניקאט מדובר בכניסה ראשונה לקטגוריה זו השנה, בעוד טיילור רוצ'סטי היה כאן בעבר.

מבחן 5 - אז מי הם כוכבי המאני טיים מפתיחת העונה?

מד המאני טיים. עיבוד תמונה
מד המאני טיים/עיבוד תמונה

הערות למבחן 5: אלכסיי שבד שומר על המקום הראשון שלו מתחילת השנה, כשבאופן די מדהים כל השישייה הראשונה שומרת על המיקום המדויק שלה, ובתוך העשירייה התרחש רק שינוי אחד - פאוליוס ינקונאס יצא מהחבורה המובילה ומי שנכנס במקומו הוא קוסטאס סלוקאס. היתרון של שבד על פני פייר ג'קסון הצטמצם משמעותית ולא בשל מספר משחקי המאני טיים הנמוך שחימקי מוסקבה שיחקה בתקופה זו, אלא יותר בשל ירידה מסוימת ביכולתו במאני טיים. מלבד ג'קסון, שכאמור סיים בצמרת ששת המחזורים גם כן, מי שרשם את המד הגבוה ביותר לתקופה זו היה סלוקאס עם 35 נקודות. נוריס קול, שירד מהמקום השביעי לעשירי, צבר 9 נקודות בלבד.

שחקני מכבי תל אביב פייר ג'קסון, נוריס קול. ברני ארדוב
הוא בשלו. פייר ג'קסון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully