וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש: ההמלצות ייפגעו במאמן הנבחרת. היתרון: הגבלת המנהל הטכני

5.3.2018 / 11:13

לאחר חשיפת ההמלצות של "ועדת עיני" בסוף השבוע, בהתאחדות הביעו חשש מחלוקת הסמכויות בין המאמן למנהל הטכני, אך מסייגים: ההמלצה שהמנהל הטכני לא יוכל לאמן בעתיד נכונה. ועל מה הם חלוקים?

ספורט 1

חלק ממאמני ליגת העל וכן גורמים נוספים בהתאחדות לכדורגל מביעים הסתייגות לגבי חלק מההמלצות שנחשפו בסוף השבוע בוואלה! ספורט, אותם קבעה ועדת עיני במטרה לקדם את הנבחרת. מאמנים טוענים כי "יש בהמלצות כדי לפגוע במעמד מאמן הנבחרת" ורואים בהן פגיעה ממשית במעמדו. בהנהלת ההתאחדות היה מי שאמר אתמול כי "יש לשקול היטב את זהותם של חברי הוועדה שתקום מעל המנהל הטכני". יחד עם זאת, הצדדים הביעו תמיכה בהחלטה להמליץ למנות לתפקיד המנהל הטכני אדם שאין לו שאיפות לאמן בשנים הקרובות. "מהרגע הראשון ברור שבכל הפסד של הנבחרת שמו של המנהל הטכני יעלה כמועמד להחליפו, ואת זה חשוב היה למנוע", אמרו.

כזכור, אחד הסעיפים שנחשפו קובע כי למנהל הטכני שיכהן מעל המאמן יהיה חלק מהותי בבחירת הסגל והצוות המקצועי ושם מביעים חשש כי "הדבר יוביל למתיחות ביחסים בניהם" - במיוחד אם המנהל הטכני שייבחר יהיה בסופו של דבר זר, כפי שחלק מחברי הוועדה ממליצים שלא במסגרת ההמלצות שיפורסמו השבוע. בנוסף, העובדה שוועדה מקצועית תקום מעל המנהל הטכני גורמת לטענתם ל"פגיעה נוספת" במעמד מאמן הנבחרת, שיהיה כפוף כעת לא רק לאיש מקצוע אלא גם לוועדה שתהיה מורכבת מגורמים בכדורגל הישראלי. אחרים סברו כי מינוי הוועדה הוא נכון, שכן היא נועדה להגביל ולפקח על צעדיו של המנהל הטכני. בנוסף, על פי ההמלצות, המאמן לא יוכל לעסוק בעבירות משמעת, גם אם הן קשורות אליו, וכל הטיפול יעבור למנהל הטכני. בהנהלה היה מי שקרא למנות וועדה שלא מורכבת מפרשנים בהווה ובעבר כדי "לעשות הפרדה מוחלטת ולמנוע ניגוד עניינים".

עוד בנושא

פגישה מכרעת בין בית"ר לשכטר. גורם: "הוא לא יחכה יותר מדי"
הפועל באר שבע שחררה לחץ: "אחרי כל המכות שנחתו עלינו אנחנו עדיין מקום ראשון"
חיים סילבס: "קרית שמונה תהיה פקטור משמעותי בעונה הבאה, איתי או בלעדיי"

עופר עיני נבחרת ישראל. קובי אליהו
עופר עיני/קובי אליהו

בין ההמלצות המרכזיות שנחשפו בסוף השבוע:

* בראש הנבחרות יעמוד מנהל טכני אחד, החל מהנבחרת הבוגרת ועד לנבחרת הנערים.

* המנהל הטכני יהיה כפוף, על פי ההמלצות שיגישו חברי הוועדה, לוועדה מקצועית של שלושה עד חמישה אנשי מקצוע שיעבדו בשרות ההתאחדות לכדורגל מתחת ליושב הראש ומנכ"ל ההתאחדות. אותה ועדה מקצועית אמורה להיות זו שתסייע למנהל הטכני שייבחר והוא יהיה מחויב לתת דין וחשבון להם ברמה המקצועית.

* מאמן הנבחרת לא יהיה הסמכות הבלעדית בזימון הסגל, אלא ישתף בכך את המנהל הטכני. בהמלצות לא נכתב האם המנהל הטכני צריך להיות זר או ישראלי, אך החידוש הוא שמעתה הוא לא יהיה כפוף יותר ליושב ראש ההתאחדות. ועדת האיתור שתבחר את המאמן הבא לא אמורה להיות הועדה המקצועית שתעמוד מעל המנהל הטכני הבא, אלא ועדה שתקים ההתאחדות לכדורגל והיא תהיה מורכבת ממספר אנשי מקצוע.

* המנהל הטכני שייבחר יהיה אחד שלא שואף להיות מאמן בשנים הקרובות ואינו מתכוון להחליף את מאמן הנבחרת בעתיד.

* המנהל הטכני לא יתמקד רק בנבחרת הבוגרת, אלא יקבל שורה של תפקידים בנבחרות הצעירות ויגבש תכנית לקידום כלל הנבחרות לטווח הארוך.

* עוד נקבע, כי המאמן לא יטפל בכל נושא שקשור לעניינים השוטפים. כך למשל, נושא ועדות המשמעת יופקד בידי חברי הועדה והמנהל הטכני בלבד, כך שהמאמן יוכל להתרכז במשחק הנבחרת בלבד ולא בנושאים אחרים.

*המאמן לא יהיה הסמכות הבלעדית בקביעת הצוות המקצועי מסביבו. כלומר, הוא יוכל להמליץ על מאמן כושר ושוערים, אך לא יקבע מי הם יהיו. החותמת תהיה נתונה להחלטתו של המנהל הטכני, והוא זה שימנה אותם אחרי אישור הוועדה שמעליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully