וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן לוי: הכי מדויק בעולם

פחית על גדר? תפוח על קונוס? להבקיע לשער קטן דרך קיר? להשחיל כדור דרך חישוק בתנועה? באמת? זה אפשרי? אמן המסירות והבעיטות, ערן לוי, התבקש לעמוד בעוד כמה אתגרים של דיוק. התוצאה: הגאון שאתם רואים בכל שבוע אפילו יותר מבריק ממה שאתם חושבים

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, מיה בנאי עריכת וידאו: מתן חדד

דבר אחד ערן לוי לא הצליח - לקלוע לסל עם הרגל, אבל מרחוק. מאוד מרחוק. באחד הניסיונות פגע בטבעת שתלויה על הקיר במתחם האימונים של מכבי נתניה, וכל רחוב דניאל צווח. אז החל להפגיז עם כדור פוטבול והחלוץ ברק בדש סיפר סוד כמוס:

"ככה נולד בישול הפוטבול לדיא סבע בקרית שמונה".

הקבוצה עשתה אימון קל ביום המשחק והחבר'ה התחילו להתמסר בכדור הפוטבול הזה. לוי החל לבעוט בו, והרגיש טוב עם הרגל באותו יום. אז החליט שבערב ינסה את הטריק: לבשל מתפרצת מקו ה-5. זה מהלך שכבר נוסה בעבר, גם העונה - אך אף פעם לא הצליח ככה. זה נגמר עם גול ניצחון של דיא סבע. "זה באמת משהו מיוחד", הוא אומר, "לא רואים את זה כל יום, אם בכלל. זה משהו בקנה מידה עולמי - הביצוע אבל גם החשיבה".

איך התרגיל נולד?

"הפעם אני יזמתי אותו, אבל אני חייב לתת את הקרדיט לאריאל הרוש. עוד בבית"ר ניסינו לעשות את זה מדי פעם וזה לא כל כך הלך. בנתניה עשיתי את זה עם הרוש, שאז מסר לי, ובסופו של המהלך קיבלנו פנדל. אבל הפעם זה היה מושלם".

אתה לא מפחד שהתרגיל נשרף?

"לא, לא נשרף. תוך כדי משחק תמיד יהיה קשה לשים לב".

המהלך הכי יפה שלו העונה, לפחות לדעת כותב שורות אלו, היה המסירה בין-3 לגולדנברג. גם ללוי כיף להיזכר: "לתת כדור בין 2 או בין 3 - את זה אני אוהב הרבה יותר. גם קאיודה קיבל ממני כמה כדורים טובים, כמו הראשון ב-2:4 נגד באר שבע. יש בישולים ויש בישולים".

עוד בנושא

תחושות קשות בבאר שבע אחרי ההדחה מהגביע
החזון של מארגני המונדיאל: סמים ביציעים
בן בסט מבוקש באספניול: "סעיף היציאה לא יהווה בעיה"

שחקן מכבי נתניה ערן לוי עם כתב וואלה! ספורט אורן יוסיפוביץ. יוסי ציפקיס
ערן לוי עם אורן יוסיפוביץ/יוסי ציפקיס

בשלב מסוים התמלאה המרפסת במתחם האימונים. כמה מאות מטרים משם משחק סוער בליגה ג', אבל לא לפיכך נתכנסנו. על הדשא היה רק לוי, מאתגר את האתגרים שהצבנו לו במסגרת הרצון להוכיח: מדובר באדם המדויק בעולם. הוא כל כך אוהב את זה, שאת רוב המשימות המציא בעצמו. הוא כוכב הסרטון, אבל הוא גם היה חצי במאי, רבע תסריטאי ושמינית מפיק. הוא מנסה להפיל תפוח שעומד על קונוס, וחוטף טראש טוק מחבריו לקבוצה וגם מהמאמן סלובו דראפיץ' - שזורק "טוב, הבנו שהוא מדויק, הבנו".

אבל זהו, שלא כולם הבינו. "הבעיטה היתה אצלי מגיל אפס, אבל הדיוק? שמו לב לזה רק בשנים האחרונות. אני תמיד ידעתי, וזה תמיד חרה לי כשאמרו 'ערן לוי הוא שחקן של בעיטה וזהו'. שיהיה ברור לכולם: אני כן זז, ואת הדברים שאני עושה קשה לעשות בעמידה, וזו לא קלישאה. אני לא אמור להצטדק, אבל רמת הדיוק תמיד היתה - פשוט לא ייחסו לה חשיבות".

אז מה נשתנה? בהפועל חיפה, בקדנציה האחרונה ב-2011/12, שלומי דורה גילה את הפס והחליט לשנות ללוי את הפוזיציה - גרסה מקומית של פליימייקר. "פעם הייתי חלוץ 9 נטו, נהניתי לראות את ראול, רונאלדו הברזילאי, כריסטיאן ויירי. אבל אני לא כזה - אחד שרק מחכה לאסיסט כדי לשים את גול. אני הפוך. אז העמדה השתנתה למן 'חלוץ בלוף', חלוץ שבא לאחור ומנסה למסור גם מ-30-40 מטרים. מבחינת מסירה, בעולם יש הרבה שחקנים עם יכולת אדירה בתחום - פירלו, מודריץ', פיאניץ'; הם נותנים כדור חכם ואתה אומר 'אלוהים, מאיפה הוא הביא את זה?!'. ככה אני - אוהב לתת את המשהו המיוחד. כדורגל זה משהו מיוחד ולצערי זה משהו שאוטוטו ייגמר, אז נהנים...".

ערן לוי, 2017/18
ליגת העל, 2017/18. עיבוד תמונה
מספרי העונה של ערן לוי/עיבוד תמונה

איך עובדים על זה?

"עם רוב התכונות האלה נולדתי, אבל עובדים הרבה. לא בדיוק כמו האתגרים שאתה נתת לי פה, אבל דומה".

נראה שחשוב לך לבדר את כולם. לפעמים אפילו נראה שאתה מעדיף את המהלך המסובך והמיוחד על פני הפשוט.

"אין דבר חשוב יותר מלנצח, אבל כן, חשוב לי לבדר. זה משהו שקיים אצלי, משהו מיוחד שמסמל אותי. אני לא אומר לעצמי 'כבר דקה 50-60 ולא עשיתי עקב, בוא נעשה משהו כדי שהקהל יגיד וואו'. אבל אני אוהב לעשות את הווירטואוזי, המיוחד. זה חלק ממני וזה חלק יפה מהמשחק".

זה נראה שעד לפני כמה שנים כולנו היינו אומרים 'ערן לוי שחקן טוב אבל...' לאחרונה אין הרבה 'אבל'.

"אני מקבל יותר הערכה, כנראה יותר אנשים שמים לב. אבל הרוב תמיד היה, המספרים היו. בכל אופן, כיף להרגיש את ההערכה הזו. חבל שזה הגיע כל כך מאוחר, אבל זה מחמיא". ואז, וגם בצילומים, הוא מבקש לפרגן למאמן, לעוזר, למאמן הכושר, ולכל שחקן. "זה בזכותם", הוא אומר. "כולם מפרגנים, גם בקבוצה וגם מחוץ. אחרי הבישול לדיא קיבלתי כל כך הרבה הודעות, 'אתה מטומטם', 'אתה חולה', דומיניק גלאבינה ששיחק איתי בבית"ר שלח לי הודעה 'אתה משוגע לגמרי'. אנשים נכנסו לפלונטר בנושא, לא הבינו מאיפה ואיך זה בא. ואין דבר יותר כיף מזה - אתה עובד, ורואה תוצאות". התוצאות לפניכם.

האימון של הקבוצה אוטוטו מתחיל. מאמן הכושר יניב מדר חרד לגורל המפשעה של לוי, ולהגנתו ייאמר שלמרות האייטם הידידותי, מספר 99 לקח את העניינים ברצינות תהומית וסיים את הסשן מזיע. כשהתפוח נפל מהקונוס המרפסת הריעה, ולוי ענה עם שתי אצבעות משולשות. שריף.

orenjos@walla.co.il

שחקן מכבי נתניה ערן לוי. יוסי ציפקיס
ערן לוי/יוסי ציפקיס
  • עוד באותו נושא:
  • ערן לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully