וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני ווימס נרשם ליורוליג, ישחק בשבוע הבא מול מכבי תל אביב

28.2.2018 / 11:54

צירופו של הפורוורד האמריקאי לאנאדולו אפס הושלם הבוקר (רביעי), לאחר שפיב"א לא הביעה התנגדות ולמעשה התעלמה מההרחקה שעומדת נגדו. דובר WADA: "אנחנו בוחנים את הסוגיה"

one

ההתרעות וההתנגדויות של הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט לא הועילו: אנאדולו אפס השלימה הבוקר (רביעי) את רישומו של סוני ווימס ביורוליג, והוא ייצא איתה בשעות הקרובות למשחק החוץ במילאנו. בשבוע הבא יארחו הפרוורד האמריקאי וקבוצתו החדשה את האקסית מאשתקד, מכבי תל אביב.

הרישום התאפשר לאחר שפיב"א לא הביעה התנגדות ולמעשה התעלמה מההרחקה שעומדת נגד ווימס, זכר לבדיקת הסמים שנדרש לעבור בשנה שעברה בישראל. אף שהיורוליג, כליגה פרטית, אינה מחויבת לאכיפת החוקים של WADA (הסוכנות העולמית נגד סמים של הוועד האולימפי הבינלאומי), גורמים במפעל אישרו כי במסגרת המסמכים שהוגשו לצורך רישומו, הודיעה פיב"א כי אינה מכירה בשום עונש שעומד נגד השחקן.

יו"ר הסוכנות למניעת סימום, פרופ' שאול שרייבר, פנה בימים האחרונים למקבילו הטורקי והתריע בפניו כי נגד ווימס עומדת הרחקה מכל פעילות למשך ארבע שנים בשל בדיקת הסמים שאותה לא עבר לפני שנה בישראל; על פי קוד WADA, העונש מחייב את כל הגופים הבינלאומיים הכפופים לוועד האולימפי הבינלאומי.

עוד בנושא
על פי קוד WADA: ההתאחדות הטורקית מחויבת לכבד את הרחקתו של סוני ווימס
יו"ר הסוכנות למניעת סימום: "פיב"א והסוכנות העולמית מעלימות עין. זו רפיסות"
ריצ'רד האוול על הכוונת של מכבי תל אביב לעונה הבאה

שחקן מכבי תל אביב סוני ווימס. יוסי ציפקיס
עכשיו הוא רשמית שחקן של אנאדולו. ווימס/יוסי ציפקיס

יו"ר הסוכנות הטורקית, רוסטו גונר, השיב לשרייבר כי התאחדות הכדורסל הטורקית אינה כפופה או מחויבת לגוף שבראשו הוא עומד, ולפיכך הציע לישראלי לפנות ישירות ליו"ר ההתאחדות הידו טורקוגלו. שרייבר עשה זאת, ושלח אתמול מכתב לכוכב העבר. ווימס עדיין לא נרשם בסגל הקבוצה לזירה המקומית.

דובר WADA, ג'יימס פיצג'רלד, אמר בתגובה לפניית וואלה! ספורט כי "בימים האחרונים הובאה הסוגיה לידיעתנו, ואנחנו בוחנים אותה כדי לוודא שכל החוקים והסנקציות נאכפים ומכובדים כראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully