וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכאן זה רק ייעשה קשה יותר: משמעות המשחק של ישראל מול אסטוניה

25.2.2018 / 8:23

הניצחון של גרמניה על סרביה בבית המקביל טרף את הקלפים להמשך המוקדמות, ובישראל יודעים שאסור להם למעוד הערב (17:00, ערוץ 5). גל מקל: "אסטוניה משחקת כדורסל שונה, קשה לשחק פה"

צילום ועריכה: קובי אליהו

נבחרת ישראל תעלה היום (17:00, ערוץ 5) לאולם בטאלין בניסיון להבטיח את מקומה בשלב הבתים השני במוקדמות אליפות העולם, ועל הדרך להבטיח גם את מקומה במוקדמות אליפות אירופה. כדי לעשות כך תצטרך הנבחרת של עודד קטש לנצח את נבחרת אסטוניה שהקשתה שלשום על נבחרת יוון החזקהף ולהכניע אותה בטאלין, בדיוק כפי שעשתה במוקדמות אליפות אירופה 2013.

הנבחרת נחתה אמש באסטוניה וערכה את האימון המסכם בשעות הערב, כשעם הנחיתה מהמטוס נסעו אנשי הצוות לישיבה הטכנית עם הנבחרת המקומית, ושם הכריזו על הסגל שיכלול שני שינויים מהניצחון על בריטניה ביום שישי: גיא פניני ותומר גינת שנשארו בארץ בחוץ - תמיר בלאט וג'ייק כהן בפנים. בנבחרת ישחקו עם ארבעה שחקני פנים בסך הכל בסגל - כהן, ריצ'רד האוול, עידן זלמנסון ונמרוד לוי, שיכול לשחק רק בעמדה מספר 4, וזאת בשל סגנון המשחק האסטוני שלא מתבסס על משחק פנים כלל אלא יותר על זריקות מבחוץ.

עודד קטש מגיע להתמודדות עם תוכנית משחק ברורה, שכוללת בין היתר התמודדות עם משחק השלשות השונה של אסטוניה, שנגד יוון קלעה 14 מ-27 נסיונותיה מחוץ לקשת. כבר אתמול אמר עידן זלמנסון כי "אם ניצמד לתוכנית המשחק אנחנו צריכים לצאת מכאן עם תוצאה טובה". אחת הסיבות שגורמות לנבחרת להתעודד היא היכולת במחצית השנייה גם נגד אסטוניה וגם נגד בריטניה, אז הצליחו לעצור את הקליעה מבחוץ של היריבה.

עוד בנושא:

נבחרת ישראל נחתה באיחור בטאלין, קטש: "משחק חוץ עם אווירה"
רביב לימונד: "אני אוהב מאוד את הנבחרת, אני מחויב ורוצה מאוד להיות כאן"

מאמן נבחרת ישראל עודד קטש. ברני ארדוב
תכנית משחק ברורה. קטש/ברני ארדוב

מי שיקווה להתאושש מהמשחק נגד בריטניה הוא גל מקל, שרשם הופעה לא טובה מול הבריטים, ובסביבת הנבחרת יודעים כי הפעם לא יוכלו להרשות לעצמם עוד משחק לא טוב של הקפטן. מקל סיפר על שיתוף הפעולה שלו עם רביב לימונד שהצטיין שלשום: "אני מאוד אוהב לשחק עם רביב, היה לו משחק טוב מאוד, השתדלתי להפריע לו כמה שפחות, הוא עשה עבודה גדולה. זה עשה טוב לנבחרת, וזה מה שאנחנו רוצים לעשות גם עכשיו".

מקל המשיך וסיפר על סגנון המשחק שמחכה לנבחרת ועל השינויים בסגל שנכפו עליהם: "אסטוניה נבחרת טובה, הם עשו לנו חיים קשים בארץ, לפחות מחצית אחת. הם משחקים כדורסל שונה ממה שרגילים לראות, המון שלשות, ואנחנו נצטרך להיות מוכנים, קשה לשחק פה. אנחנו אחרי יום מנוחה, ממש בין משחקים, צריכים לבוא מוכנים ולעשות את העבודה. כל משחק מתפתח בצורה שונה, אנחנו עם סגל קצת שונה, אבל סומכים על מה שיש פה. במשחק האחרון רביב, גיא, אבי וריץ' היו טובים מאוד, יכול להיות שישחקו שחקנים אחרים ויעשו את העבודה".

כאמור, תמיר בלאט ישוב היום לסגל, אחרי שלא התלבש נגד בריטניה בשל מחלה. קטש, שהיה זה שהחל את קידומו של בלאט בהפועל תל אביב, בונה מאוד על היכולת של רכז הפועל חולון בנבחרת, אך משום שזה מתאושש ממחלה, ההערכות הן שיקבל דקות משחק ספורות, ורק ישלים את הקו האחורי של מקל-בן שימול-לימונד שעבד טוב במשחק הקודם. "אנחנו צריכים את תמיר עם הקליעה שלו מבחוץ, כי בסגל הנוכחי, הוא הקלע הכי טוב שיש לנו", סיפרו בנבחרת, "אם הוא לא על המגרש, האסטונים יצופפו את הצבע ויהיה לנו לא פשוט".

עוד באותו נושא

נבחרת ישראל נחתה באיחור בטאלין, קטש: "משחק חוץ עם אווירה"

לכתבה המלאה
תמיר בלאט שחקן הפועל חולון. יוסי ציפקיס
חשוב מאוד לסגל. בלאט/יוסי ציפקיס

המשחק הערב קיבל חשיבות יתרה ולאו דווקא בשל התוצאות בבית הישראלי. אם בנבחרת רוצים להשאיר את חלום העלייה לאליפות העולם בחיים, הם חייבים לנצח בשל ההתפתחויות בבית המקביל שממנו יגיעו היריבות של ישראל בשלב השני, אם וכאשר תעפיל אליו. סרביה, שנחשבה לפייבוריטית הגדולה לעלות עם מאזן נקי מהפסדים מהבית, הפסידה לגרמניה בחוץ, והנבחרת הגרמנית שמרה על מאזן מושלם. אם גרמניה לא תשמוט הערב את משחקה נגד גיאורגיה, היא צפויה להעפיל לשלב הבתים השני עם שלושה ניצחונות לפחות, ואם ישראל לא תעשה כך גם (קרי תנצח את אסטוניה ואף את יוון בבית ביוני), סיכוייה לעקוף את סרביה, גרמניה או יוון בשלב הבא יהיו נמוכים.

חשוב להזכיר כי שני חלונות הנבחרות הבאים, שייערכו בסוף יוני ובאמצע ספטמבר, יהיו שונים מהחלונות שנערכו עד היום. בחלונות הבאים ישתתפו בוודאות שחקני היורוליג, כך שנבחרות כמו יוון, גרמניה וסרביה שהופיעו בסגלים חסרים מאוד, יתחזקו, ואף צפויים להגיע שחקני NBA כמו יאניס אנטטוקומפו, בוגדן בוגדנוביץ' ודניס שרודר כדי לחזק את נבחרותיהם. ישראל מנגד צפויה לחיזוק של עומרי כספי ואיגור קולשוב, כשיסיים את עונת המכללות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully