וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב לימונד: "אני אוהב מאוד את הנבחרת, אני מחויב ורוצה מאוד להיות כאן"

24.2.2018 / 7:50

אחרי הניצחון מול בריטניה, המריאה נבחרת ישראל לטאלין לקראת אסטוניה (א', 17:00). הגארד הוותיק: "הרגשתי שאני צריך להיות אגרסיבי". האוול: "יש לנו שחקנים מנוסים שיודעים לא לוותר"

צילום ועריכה: קובי אליהו

אפילו 24 שעות של חגיגות לא ניתנו לשחקני נבחרת ישראל אחרי ה-75:82 מול בריטניה אתמול (שישי). כבר הבוקר התייצבו השחקנים בשדה התעופה לקראת נסיעתם לאסטוניה למשחק הרביעי במוקדמות גביע העולם נגד הנבחרת המקומית (א', 17:00, ספורט 5). הנבחרת, שתעשה את המסע לטאלין דרך פרנקפורט ותנחת בבירה האסטונית רק בשעות אחר הצהריים, יצאה עם 13 שחקנים בסגל, ולאו דווקא השחקנים שעודד קטש חשב שיעשו את המסע למשחק.

עוד בנושא:
גיא פניני אחרי הניצחון: "אין מחיר לניסיון"
עוד ניצחון לננו גינזבורג ונבחרת צ'כיה
מוקדמות אליפות העולם: ישראל ניצחה 75:82 את בריטניה

גיא פניני, שבלט עם 18 נקודות נגד בריטניה, נשאר בישראל כדי לשהות לצד אשתו שצפויה ללדת בימים הקרובים וזאת לאור סיכום שהגיע אליו עם ראשי הנבחרת בימים האחרונים. מי שעוד נשאר בארץ הוא הפורוורד תומר גינת, שיש חשד כי פרק את כתפו במהלך המחצית השנייה נגד בריטניה. את מקומם של השניים תפסו ג'ייק כהן, תמיר בלאט וגם איגור נסטרנקו, כשהמאמן קטש צפוי להכריע מי השחקן שיישאר מחוץ לסגל למשחק.

למרות שנראה שהמחשבה הראשונית היא שנסטרנקו יתחרה על מקום עם נמרוד לוי במשחק, נראה כי הגעתו של בלאט ופציעתו של גינת עשויה לשנות קונספציה. ללא לוי תישאר ישראל עם שחקן אחד בעמדה מספר 4 - ג'ייק כהן, צעד מסוכן מדי עבור קטש. אם נסטרנקו אכן ייכנס לסגל, הוא צפוי לעשות זאת דווקא על חשבונו של חואקין שוכמן, שקטש התלבט לגביו לפני המשחק והכריע לטובתו לאחר המחלה שמנעה מתמיר בלאט לשחק. בכל מקרה תצטרך ישראל להודיע מי לא מתלבש עד השעה 17:30, שעת הישיבה הטכנית, שעתיים וחצי לפני שיעלו לפרקט לאימון המסכם.

מאמן נבחרת ישראל עודד קטש. ברני ארדוב
מחכים להכרעה שלו לגבי הסגל. קטש/ברני ארדוב

בחזרה לניצחון על בריטניה. 5:49 לסיום הרבע השלישי צלף לוק נלסון שלשה והעלה את האורחת ל-47:57, מה שהכריח את עודד קטש לקחת פסק זמן. מאמן ישראל הגיב בחילוף די מוזר כשהוציא את ריצ'רד האוול והכניס את עידן זלמנסון, כך שההרכב הישראלי כלל את זלמנסון, אבי בן שימול, רביב לימונד, חואקין שוכמן ורפי מנקו. דווקא ההרכב הזה החל בריצת 4:17, שהפכה את התוצאה עוד באותו הרבע. "המטרה הייתה לשחק כדורסל בצורה הנכונה, נקלענו לפיגור 10 אבל לא שמנו את הראש בין הידיים, נשארנו ביחד וידענו להלחם כל הדרך בחזרה למשחק", סיפר האוול על המהפך, "יש לנו הרבה שחקנים מנוסים, שחקנים שהיו בתסריטים האלה, הם יודעים לא לוותר, ולהלחם בכל מצב".

אחד השחקנים שהיה שם על המגרש בדקות הללו, והיה בין היתר אחראי על הניצחון הוא רביב לימונד, שלקח לא מעט אחריות וסיים עם 15 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חטיפות. "היה משחק טוב, למרות שאנחנו מתאמנים רק שלושה ימים ביחד וזה מאוד קשה", אמר גארד הפועל תל אביב, "השגנו את הניצחון וזה מה שרצינו מלכתחילה, הפנים לאסטוניה. אולי בשנים האחרונות חיפשתי הגדרות, עכשיו לא באתי לחפש שום דבר אלא לתת מה שאני יכול בשביל הנבחרת ולהרגיש מה הנבחרת צריכה ולנסות לספק את זה, וזה מה שעשיתי. הרגשתי שאני צריך לקחת ולהיות אגרסיבי, שמח שזה יצא לטובה בסופו של דבר. אני אוהב מאוד את הנבחרת, וגם גיא, אנחנו מאוד מחויבים ורוצים. כל עוד ירצו אותי בנבחרת, אני תמיד אשמח להיות פה".

מלבד לימונד קיבלו לא מעט פרגונים גם גיא פניני ואבי בן שימול, שהתעלה לצד יום חלש של הקפטן גל מקל. בן שימול הריץ את הנבחרת בדקות המהפך, ולא חשש לקחת זריקות מחוץ לקשת, "עודד אמר שתמיר בלאט הוא מאבני היסוד של הנבחרת הזאת, אבי הוא השחקן שישנה משחקים", אמר אחד מאנשי הנבחרת עם חיוך, "הוא ממש רקד על הפרקט".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל אבי בן שימול. ברני ארדוב
זכה למחמאות. בן שימול/ברני ארדוב

כאמור, היום תעלה ישראל לאימון המסכם בטאלין כשעוד לפני כן יחליט קטש מי השחקן מבין ה-13 שיצאו, שלא יתלבש. קטש יעביר את האימון המסכם ללא שני עוזריו עופר רחימי ודרור כהן שימריאו רק בשעות הערב מישראל, ומי שיעזור לו באימון הוא הסקאוט עדי עמוס, שהיה עוזר המאמן השני שלו בנבחרת העתודה בקיץ החולף.

פניני וגינת, שלא יצאו עם הנבחרת, קלעו 4 מתוך 8 השלשות של ישראל, תחום בו האסטונים מצטיינים ולא מפחדים להשתולל במהלך משחקים. קטש יקבל למשחק מחר את תמיר בלאט בחזרה, שחקן שאמור להעלות את מספר השלשות הדל, אך בהעדרו של פניני, נראה כי יצטרך לקבל תפוקה יותר משמעותית גם מיובל זוסמן, שהחטיא את כל 4 השלשות שזרק. "יובל הוא אחד הקלעים הטובים בארץ", אמר קטש אמש, "זה שהוא החטיא את כל הזריקות שלו לא היה בתוכניות".

בישראל יודעים שאסור להקל ראש באסטוניה למרות חולשה, כיוון שהמשמעות של המשחק בטאלין עולה בעקבות הניצחון מול הבריטים. אם ישראל תנצח גם ביום ראשון, היא תבטיח את מקומה בשלב הבתים השני, וגם את עלייתה לפחות למוקדמות אליפות אירופה 2021. אם היא תפסיד, היא עדיין תהיה חזק בתמונת העלייה, אך תצרף את נבחרת אסטוניה ככל הנראה איתה הלאה, ותגרור את ההפסד הנוכחי לבית הבא איתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully