וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דרמת ענק: הפועל חולון ניצחה את מכבי תל אביב 84:86 וזכתה בגביע

סל דרמטי של מי אם לא גלן רייס 1.6 שניות לסיום (28 נקודות, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים) הכריע את המשחק הזה, עצר את רצף שמונה הזכיות הרצופות של מכבי תל אביב, והעניק לחולונייה את התואר בפעם השנייה בתולדותיה. גביע 11 ברציפות לגיא פניני

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
יש גביע! הפועל חולון חוגגת תואר/קובי אליהו

גבירותיי ורבותיי, מהפך: הפועל חולון זכתה הערב (חמישי) בגביע המדינה אחרי ניצחון דרמטי מאין כמוהו, 84:86 בגמר על מכבי תל אביב שאיבדה את התואר אחרי שמונה זכיות רצופות. בפעם הקודמת שמכבי לא זכתה בגביע ב-2009 זו הייתה חולון שעשתה זאת בזכות שלשה דרמטית של בריאן טולברט. הערב, ה-גיבור של חולון, כמו במשחק חצי הגמר, היה גלן רייס ג'וניור שקלע סל ניצחון מדהים 1.6 שניות לסיום והעניק במו ידיו את התואר לחולון עם 28 נקודות, 8 ריבאונדים, 7 אסיסטים וגם 7 איבודים ב-40 דקות של משחק.

עוד בנושא:

אלכס טיוס: "שיפוט מביש, רמאות זה אנדרסטייטמנט למה שהיה שם"
גיא פניני סימן לאוהדי מכבי תל אביב: "זה שלי, זה שלי"
רייס בין אגדות: הדירוג של גלן רייס ג'וניור בין השחקנים הגדולים של הפועל חולון
אחד יותר ממיקי: השיאים הבלתי נתפסים שגיא פניני ניפץ בגמר הגביע
מה עבר על גיא פניני מאז שהועזב ממכבי תל אביב?

גלן רייס ג'וניור הפועל חולון. ברני ארדוב
הרגע המכריע. גלן רייס ג'וניור עם סל הניצחון/ברני ארדוב

אבל רייס ממש לא היה לבד במשחק הזה. הכוכב של חולון קיבל הרבה עזרה בעיקר משניים - טו הולוואי וגיא פניני, שנזרק ממכבי בקיץ והשיב לה הערב עם 9 נקודות כבר ברבע הראשון מתוך 15 שהיו לו במשחק הזה. גם הולוואי היה נהדר עם 8 הנקודות הראשונות של קבוצתו מתוך 18 בסך הכול. אגב, זה היה הגביע ה-11 ברציפות של פניני - שמונה עם מכבי, שניים עם ירושלים והערב עם חולון. ג'ו אלכסנדר, עוד אקס צהוב, תרם 13 לדן שמיר. מכבי תל אביב הלכה ברבע האחרון שוב ושוב על טיוס שחגג על הצבע הדליל של חולון אבל פייר ג'קסון התעורר מאוחר מדי עם 11 נקודות בלבד, רובן ברבע האחרון ובסופו של דבר הצהובים נכנעו לקבוצה שהיתה הרבה פחות עמוקה מהם, אבל הרבה יותר נחושה ונלהבת. זה היה הפסד שני העונה של מכבי ביד אליהו לחולון, אותה היא עשויה לפגוש שוב בגמר הפלייאוף. מישהו מוכן להמר נגד חולון?

קלעו להפועל חולון: גלן רייס 28 נקודות (7 מ-14 מהשדה), 8 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 2 חטיפות ו-7 איבודים, טו הולוואיי 18 (6 מ-16 מהשדה), גיא פניני 15 (4 מ-7 מהשדה), ג'ו אלכסנדר 13 ו-8 ריבאונדים, טיישון תומאס 9 ו-5 ריבאונדים, חנן קולמן 3. תמיר בלאט (06:45 דקות), שלומי הרוש (06:24) וטי ג'יי קליין (01:37) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: אלכס טיוס 17 נקודות ו-9 ריבאונדים, נוריס קול 12, דשון תומאס 12 ו-6 ריבאונדים, פייר ג'קסון 11, 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ג'ון דיברתולומאו 10, מייקל רול 10 ו-5 ריבאונדים, דיאנדרה קיין 8 ו-6 ריבאונדים, ג'ייק כהן 4. איתי שגב (09:16 דקות) שותף, אך לא קלע.

גיא פניני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גביע 11 ברציפות! גיא פניני/ברני ארדוב

רבע 1

פתיחת המשחק היתה שייכת להפועל חולון, או יותר נכון לטו הולוואי שצלף שתי שלשות מהירות והיה חתום על כל 8 הנקודות הראשונות של קבוצתו. מכבי לא נבהלה והחזירה עם שלשה של ג'קסון ונקודות בצבע של דשון תומאס שקבעו 7:8 בלבד לחולון, ארבע דקות מפתיחת המשחק. הבריחה של חולון הגיעה כשגיא פניני תפר שלשה וגם סחט עבירה, דשון תומאס המשיך להשתולל מנגד וג'ו אלכסנדר העניש עם סל שקבע יתרון שיא לסגולים - 10:18. מכבי ניסתה לחזור למשחק, אבל גיא פניני פשוט להט עם עוד סל ועבירה וקבע 17:25 לחולוניה כשנותרה עוד דקה לסיום הרבע. מכבי הגיבה עם ריצת 0:5 בראשותו של דיברתולומאו ובסיום הרבע: 22:25 לחולון.

טו הולוואי, שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
שמונה הנקודות הראשונות של קבוצתו. טו הולוואי/ברני ארדוב

רבע 2

מכבי עלתה אחרת לרבע השני. ג'ייק כהן עלה לראשונה על הלוח, ג'קסון קלע מהקו ושלשה של מייקל רול העניקה למכבי יתרון ראשון במשחק - 27:29. רול המשיך להיות לוהט ברבע הזה ותפר עוד שלשה. גלן רייס איבד מנגד ונוריס קול העניש עם סל שקבע 33:36 לצהובים. חולון הצליחה להחזיר לעצמה עם אגרסיביות בהגנה וסל של תומאס, אבל דיברתולומאו המצוין קבע שוויון 40 עם סל קשה. דקה לפני המחצית הגיע האירוע המשמעותי עד כה כשטו הולוואי דידה על רגלו וביקש להתחלף. ג'ו אלכסנדר קלע את הסל האחרון כשמנגד קול החטיא שלשה ובסיום המחצית: 42:44 למכבי תל אביב.

גלן רייס ג'וניור, שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
אחד נפצע, השני עצבני. הולוואי ורייס/ברני ארדוב

רבע 3

טו הולוואי חזר כמו חדש לרבע השלישי עם סל קשה כששלשה משוגעת של גלן רייס ועוד שתי נקודות מהקו קובעות 45:50 לחולון. דיברתולומאו החזיר את מכבי למשחק, אבל בשלב הזה החל המופע של גיא פניני שתפר שלשה וסחט עוד עבירה בזריקה מחוץ לקשת וקבע 54:59 לחולונייה עם 16 נקודות אישיות (!). מכבי ניסתה לחזור אבל לא היתה לה תשובה לגלן רייס ג'וניור שלא נח אפילו דקה וסחט עבירות שוב ושוב כשהוא מגדיל את ההפרש מהקו. רייס ירד למנוחה ראשונה ומכבי ניצלה את זה עם נקודות של ג'ייק כהן שקבעו שוויון 66 בסוף הרבע.

נוריס קול, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא נתן למחלה להשפיע עליו. נוריס קול/ברני ארדוב

רבע 4

חשבתם שפייר ג'קסון ייתן למשחק הזה לעבור לידו? כוכב מכבי תל אביב פתח את הרבע הרביעי בסערה עם שתי שלשות ואסיסט נהדר לטיוס שהעניק לצהובים יתרון של חמש נקודות. חולון לא ויתרה והמותחן נמשך בהיכל כשהולוואי כיכב עם שתי זריקות עונשין וסל קשה מאוד בפרצוף של דיברתולומאו. מכבי הבינה שלחולון אין כלום בצבע והלכה שוב ושוב על טיוס שקלע חמש נקודות רצופות וקבע 75:79 למכבי תל אביב. אבל גלן רייס לא ויתר על המשחק כל כך מהר ועם סל ועוד שלשה מזליקית עם הקרש קבע 81:82 דרמטי לחולון כשאנחנו 3:33 דקות לסיום המותחן.

מכבי הלכה על המיס מאצ' שלה - אלכס טיוס שקלע באין מפריע כשמנגד גלן רייס סחט עבירה שמינית במשחק וקבע 83:84 לחולון, איזו דרמה. מכבי יצאה להתקפה כשנותרו 55 שניות לסיום והחטיאה אבל לקחה ריבאונדים בהתקפה וקיין סחט עבירה וקלע רק אחת מהקו כדי לקבוע שוויון 84. חולון הלכה על גלן רייס שחדר על דיאנדרה קיין וקלע סל בלתי אפשרי עם הלוח כדי לקבוע 84:86 לחולון, 1.6 שניות לסיום. מכבי הלכה על תרגיל אחרון למייקל רול שהחטיא ובסיום: הפועל חולון זכתה בגביע המדינה!

גלן רייס הפועל חולון. ברני ארדוב
M-V-P. גלן רייס ג'וניור/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully