וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה: כל קבוצות ה-NBA שוות לפחות מיליארד דולר

על פי "פורבס", השווי הממוצע של קבוצה בליגה עומד על 1.65 מיליארד: "ניתן לדמיין עולם בו קבוצות ב-NBA שוות יותר מב-NFL". דיווח: לו וויליאמס סיכם לשלוש שנים נוספות בקליפרס

קומישינר ה-NBA אדם סילבר. יוסי ציפקיס
הליגה ממשיכה לצמוח. הקומישינר אדם סילבר/יוסי ציפקיס

הצמיחה הכלכלית הענפה ב-NBA נמשכה גם בשנת 2017, כל על פי המגזין "פורבס", שקבע היום (רביעי) כי לראשונה בהיסטוריה - כל הקבוצות בליגת הכדורסל הטובה בעולם שוות לפחות מיליארד דולר. השווי הממוצע של כל קבוצה הוא 1.65 מיליארד דולר - עלייה של 22 אחוזים לעומת הממוצע בשנה שעברה) - ושווי הקבוצות שילש את עצמו בחמש השנים האחרונות. למעשה, על פי קואט בזנהאוזן מ"פורבס", במונחים של פוטנציאל לצמיחה בינלאומית הNBA היא הליגה המובילה בארצות הברית.

בניגוד לדעה הרווחת שהייתה נהוגה עד כה, המגזין טוען שכבר ניתן לדמיין עולם בו קבוצות ה-NBA שוות יותר ממקבילותיהן ב-NFL. המשקיעים מאמינים שלליגת הכדורסל יש פוטנציאל גבוה בהרבה לצמוח מחוץ לארצות הברית מאשר לליגת הפוטבול, שהתקשתה מעבר לים.

כרגע, שווי כל קבוצה ב-NFL הוא 2.5 מיליארד דולר בממוצע, שזה 52% יותר מאשר ב-NBA, אך הפער הזה הצטמצם מאוד בשנים האחרונות. עסקאות המכירה האחרונות של קבוצות NBA (הנטס והרוקטס) נעשו בסכום שגבוה פי שמונה מערכן הריאלי, בעוד בעסקאות כאלה ב-NFL היחס או רק פי שישה.

"ה-NBA נמצאת במצב מצוין בכל הקשור לצמיחה בינלאומית", קבע מומחה בתחום בשל סאל גלאטיוטו, "המוצר הוא נפלא והעניין בכדורסל מסביב לעולם ממשיך לפרוח".

עוד בנושא

מקורקעים: הבעיות של שחקני הספסל של גולדן סטייט, כולל עומרי כספי
קליבלנד ב"שפל חדש", לברון ג'יימס: "אני כאן עד סוף העונה"
קריסטאפס פורזינגיס קרע את הרצועה הצולבת, עלול להיעדר שנה

סטף קרי גולדן סטייט. AP
עדיין יש לווריירס לאן לשאוף. סטף קרי/AP

דירוג שווי הקבוצות ב-NBA:

1. ניו יורק ניקס - 3.6 מיליארד דולר
2. לוס אנג'לס לייקרס - 3.3 מיליארד
3. גולדן סטייט ווריירס - 3.1
4. שיקגו בולס - 2.6
5. בוסטון סלטיקס - 2.5
6. ברוקלין נטס - 2.3
7. יוסטון רוקטס - 2.2
8. לוס אנג'לס קליפרס - 2.15
9. דאלאס מאבריקס - 1.9
10. מיאמי היט - 1.7
...
30. ניו אורלינס - מיליארד דולר

* על פי הדיווחים, לו וויליאמס והקליפרס סיכמו על הארכת חוזה בשלוש שנים. שמו של וויליאמס, שקולע שיא קריירה של 22.3 נקודות בממוצע העונה, נקשר עם מספר קבוצות בהקשר של טרייד אפשרי לאחרונה. כעת, אדריאן ווז'נאורובסקי מ-ESPN טוען כי הקבוצות שקיוו להשיג אותו יפנה את תשומת הלב שלהן לטייריק אוואנס מממפיס.

  • עוד באותו נושא:
  • NBA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully