וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורקעים: הבעיות של שחקני הספסל של גולדן סטייט, כולל עומרי כספי

7.2.2018 / 15:00

איגודלה רחוק מלהיראות כמו השחקן שהיה בעבר, השאר לא מצליחים לעמוד בציפיות וגם כספי נכנס לקלחת באופן שמסמל את קריירת ה-NBA שלו. אסף רביץ מנתח את הבעיות החדשות של הווריירס, כולל הסיכוי שהישראלי יעבור בטרייד

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אנחנו בעיצומם של הימים האחרונים לקראת הטרייד דדליין שיגיע במהלך יום חמישי, ימים בהם השמועות רצות בקצב מטורף. חלקן ריאליות, חלקן מופרכות, כל גישוש ראשוני של קבוצה הופך לכותרת וכל ספקולציה של פרשן מרעישה בטוויטר ללא תשומת לב למקור שלה. האפשרות שגולדן סטייט תבצע טרייד שיכלול שחקני רוטציה היא מהפחות ריאליות. אך במקרה של האלופה, זו עצם הנוכחות שלה בחרושת השמועות שמעניינת ומצביעה על חוסר שביעות רצון כלשהו של המערכת.

זאק לואו מ-ESPN דיווח שהווריירס גיששו לאחרונה אצל הקליפרס לגבי אייברי בראדלי, שהגיע ללוס אנג'לס במסגרת הטרייד על בלייק גריפין, וציין את היכולת החלשה של הספסל לאחרונה, ובפרט אנדרה איגודלה, ניק יאנג, פט מקו ועומרי כספי, כסיבה לבדיקה שלא הולידה מגעים רציניים. באופן כללי, זה רעיון טוב לבדוק את הזמינות של בראדלי. מדובר בגארד איכותי עם הגנה נהדרת, קליעה מבחוץ ויכולת להוביל כדור, מהשומרים הטובים יותר שיש על סטף קרי כך שגולדן סטייט תעדיף לא לראות אותו מגיע ליריבה שלה. הוא נחת בקליפרס עם חוזה גמור כשלא ברור מה התוכניות שלהם לגביו, אז להרים טלפון לשאול לא יכול להזיק. השאלה היא אם בוב מאיירס היה מרים את הטלפון אלמלא היה מרגיש שמשהו מעט חורק בקבוצה שלו.

עוד לפני הספסל, אי אפשר להתעלם מכך שהקבוצה באופן כללי לא משחקת עם האנרגיות הרגילות, גם השחקנים הבכירים. גולדן סטייט הפסידה שלושה מארבעת המשחקים האחרונים שלה, כולל תבוסות ביוטה ומול OKC. הנתון המפתיע ביותר הוא שההגנה לא מתפקדת כבר תקופה ארוכה. מאז תחילת 2018 ההגנה של הווריירס מדורגת במקום ה-24 בליגה, כשהיא סופגת 109 נקודות ל-100 פוזשנים, לפני כן היא דורגה שנייה כשספגה 101.6 נקודות ל-100 פוזשנים. כמעט בלי לשים לב, יוסטון כבר שווה לה בטור ההפסדים, עם פוטנציאל למאבק אמיתי על המאזן הטוב בעונה הרגילה.

עוד בנושא

דיווח: גולדן סטייט הציעה גם את עומרי כספי כחלק מטרייד לקליפרס
אוקלהומה סיטי חגגה בגולדן סטייט, קליבלנד הושפלה במשחק משוגע
קליבלנד ב"שפל חדש", לברון ג'יימס: "אני כאן עד סוף העונה"

ג'נרל מנג'ר גולדן סטייט ווריירס בוב מאיירס. AP
מה הוא זומם? בוב מאיירס/AP

נפילת המתח הזו היא לא בהכרח דבר רע. סטיב קר הרבה לדבר על הקושי לשמור על מתח חיובי כשקבוצה רצה כמה שנים ברציפות בצמרת הגבוהה ביותר, שוברת שיאים וזוכה בתארים. פברואר זה זמן טוב לנפילת מתח, לא מוקדם מדי בעונה ועם מספיק זמן להתאפס מחדש לקראת הפלייאוף, וההתקפה גם ככה דואגת לניצחונות ברוב המשחקים בינתיים. אבל זו הפעם הראשונה בעידן סטיב קר שהקבוצה חווה תקופה ממושכת של חוסר תפקוד יחסי באחד הצדדים, היא לא לגמרי מכירה את מנגנון הירידה לצורך עלייה.

יכול להיות שבצוות המקצועי ובמערכת ציפו שבמצב כזה שחקני הספסל יידעו להתעלות ולספק יכולת מקצועית ואנרגיות. בשבועות האחרונים זה לא קורה. פרט לדייויד ווסט הבלתי נלאה, שבגיל 37 נמצא בעיצומה של עונה נהדרת, שחקני הספסל לא פוגעים. בשלב מוקדם יותר בעונה, כשסטף קרי ודריימונד גרין היו פצועים, כן היו שחקנים שנתנו ערך מוסף מהספסל, בעיקר כספי שמאז נעלם והרוקי ג'ורדן בל שעכשיו פצוע. בזמן האחרון, קר מנסה עוד ועוד שחקנים ולא מוצא מחליפים בכושר טוב שיכולים לשנות משחקים.

באופן טבעי, אותנו מעניין בעיקר כספי והמעמד שלו בקבוצה. את הירידה ביכולת ובמקום בהיררכיה של קר בשבועות האחרונים ניתן לייחס לכמה גורמים. קודם כל, הירידה החלה לאחר פציעה קלה בגב שגרמה לו להחמיץ כמה משחקים לפני כחודש. זו לא הפעם הראשונה שפציעה קלה מוציאה את כספי מקצב טוב שהוא היה בו לפניה, זה מאפיין די קבוע של קריירת ה-NBA שלו. שחקן במעמד של כספי זקוק לעקביות, ירידה קלה ברמת הריכוז או בתפקוד הגופני יכולה לעשות את ההבדל בין מקום ברוטציה לקצה הספסל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עומרי כספי שחקן גולדן סטייט עם קווין דוראנט. GettyImages
אין פציעות, אין דקות. כספי עם דוראנט/GettyImages

מעבר לכך, גם הסיטואציה המעשית השתנתה. עוד בתחילת השנה ידענו שכספי משחק בעמדות של קווין דוראנט, דריימונד גרין ואיגודלה, ושכל עוד כל השלושה משחקים לא יהיו לו הרבה דקות פנויות. היא ניצל תקופה די ארוכה בה כמעט תמיד לפחות אחד מהשלושה נעדר כדי לקבל דקות ולהשתמש בהן לטובה, אבל בשבועות האחרונים הם כמעט לא מפסידים משחקים. קר אוהב לעשות הרבה מאוד ניסויים עם שחקנים והרכבים בעונה הרגילה, ואחרי שבשלב מוקדם יותר הרבה להשתמש בכספי כעת הוא ממוקד בשחקנים אחרים, למשל קיוון לוני שמקבל דקות כסנטר. בשבועות האחרונים כספי מקבל דקות מעטות פה ושם, וזו סיטואציה בה קשה לבוא לידי ביטוי.

סיבה אפשרית נוספת לירידה שלו היא שהוא לא זורק שלשות השנה וקבוצות כנראה התחילו ללמוד אותו. הוא שינה קצת סגנון וזורק עם קשת ארוכה מאוד, זריקה שנדמה שהוא לא מרגיש מאוד בנוח איתה. בתחילת השנה הוא סומן על ידי יריבות כקלע חוץ מאיים, מה שהקל עליו להביא לידי ביטוי את התכונה החשובה ביותר שלו כשחקן גולדן סטייט - החיתוכים ללא כדור לסל. ניתן להניח שלאחר רצף המשחקים הטובים שלו היריבות החלו להתכונן אליו יותר והבינו שאין צורך לפחד מאיום הקליעה שלו מבחוץ. ברגע שהשומרים שלו מקבלים הנחיות לא לצאת אליו אלא לחכות קרוב לצבע, גם התנועה שלו ללא כדור נפגעת.

אם מסתכלים על התמונה הגדולה, כספי לא אמור להיות מאוד מוטרד לגבי המעמד שלו בגולדן סטייט. הוא נמצא בתוך חבורה של תשעה שחקנים שנמצאים במקומות 6-14 ברוטציה של קר, שחקנים שמשחקים בין 8-16 דקות בממוצע. הוא נמצא במקום טוב ברשימה הזאת - הוא מדורג שלישי בתוכם בכמות הדקות ובכמות הנקודות והוא מהיחידים ביניהם שהייתה לו תקופה טובה אמיתית במהלך העונה. הירידה הנוכחית במעמד היא חלק מחייו של שחקן גולדן סטייט שהוא לא אחד מארבעת הגדולים או שלושת הוותיקים (איגודלה, ווסט ושון ליבינגסטון), בטח שחקן בעמדות הפורוורד. התקופה הטובה אולי תעזור לו לקבל הזדמנות בזמן אמת, בפלייאוף בו קר משתמש יותר בהרכבים נמוכים בהם עשויות להיות יותר דקות לכספי. הסיכוי שהוא יעבור בטרייד ביומיים הקרובים קלוש מאוד.

שחקן גולדן סטייט ווריירס פטריק מקו. AP
גם הוא לא עומד בציפיות. מקו/AP

מבחינת הקבוצה, כספי הוא הפחות מעניין מבין שחקני הספסל, בדיוק בגלל שהוא משחק בעמדות של שלושה מחמשת השחקנים הבכירים בקבוצה. קר אמור להיות מתוסכל הרבה יותר מכך שהוא לא מקבל כמעט כלום מפט מקו וניק יאנג, כי הוא צריך עוד גארד לרוטציה. מקו הוא שחקן שנה שנייה עם פוטנציאל גבוה שמאכזב מאוד בחוסר היכולת שלו להשיג נקודות, הוא קולע שלשות ב-24.6 אחוזים ובדרך כלל בקושי שמים לב שהוא על הפרקט. יאנג הגיע על תקן מומחה שלשות והוא קולע 1.4 שלשות למשחק ב-38.6 אחוזים. הוא גם בא לעבוד בהגנה, אבל הוא לא יציב ולא אמין מספיק ועשוי להתברר כגרסת הגארד של ג'בייל מגי: שחקן שברגעי האמת קשה להשתמש בו בגלל שהוא חד מימדי ולא מספיק אחראי.

אך אם יש שחקן ספסל שיכול באמת להטריד את מנוחת הצוות המקצועי, זהו איגודלה. לאחר שלוש עונות עם מספרים די דומים, שחקן הכנף בן ה-34 חווה השנה ירידה משמעותית. הוא קולע פחות (5.5 נקודות למשחק) עם ירידה חדה באחוזים מהשדה (43.1, אחרי שבשנה שעברה קלע ב-52.8 אחוזים) ומהשלוש (23.4, לאחר שלוש עונות סביב ה-35). איגודלה הוא עדיין שחקן חשוב מאוד עבור גולדן סטייט, ואם הוא מתחיל לרדת באופן שיקשה על קר להשתמש בו לדקות משמעותיות זו תהיה בעיה עבור הווריירס, בעיקר מכיוון שאף שחקן ספסל אחר לא נראה בשל להיכנס למשבצת שלו.

מאוד יכול להיות שגם איגודלה שומר כוחות ובפלייאוף יצליח לשחזר את היכולת מהשנים האחרונות, אבל גישושי הטרייד עשויים להעיד על כך שמאיירס מעדיף לא לסמוך על כך ולהשיג צלע חמישית פוטנציאלית חליפית. השאלה היא אם הוא מוכן לשלם בבחירת סיבוב ראשון או במקו שהפוטנציאל שלו עדיין מעניין והוא יהיה שחקן חופשי מוגבל בקיץ. כרגע נראה שלא, אלא אם כן תצוץ הזדמנות להשיג שחקן משמעותי במחיר זול. יותר הגיוני שאם הווריירס רוצים להתחזק, הם יחכו לגארדים שיקבלו בייאאוט לאחר סיום מועד ההעברות, בדרך כלל יש אחד או שניים שיכולים לעניין. אולי יתפנה מישהו כמו ארון אפללו, שכרגע תקוע באורלנדו, ויוכל להיות שחקן כנף שלם ומנוסה יותר ממה שיש לגולדן סטייט על הספסל כרגע.

השורה התחתונה אולי מובנת מאליה, אך חשוב לחזור עליה: יהיה מה שיהיה, שום דבר ממה שקורה כרגע לא פוגע במעמד של גולדן סטייט כמועמדת הבכירה והכמעט וודאית לאליפות. רק פציעה של אחד מארבעת הגדולים יכולה לשנות את זה.

שחקן גולדן סטייט ווריירס לאנדרה איגודלה. GettyImages
הרבה מעבר לשיא. איגודלה/GettyImages

הווינרים והלוזרים של משחק העונה 2.0: האזינו לפרק החדש של "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully