וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לירן ליאני מגיב לסערה: "קשה לי לישון בלילה. הטעות היא עליי"

5.2.2018 / 11:19

גול הרפאים? "צריך לזהות תוך שנייה מה שלוקח לאחרים 10 הילוכים חוזרים". אוגו? "השתולל וקילל". טהא? "תנועה מזלזלת כזו - לא בבית ספרי". שופט משחק העונה לוקח אחריות, אך לא מתחרט. וגם: דוח השיפוט החמור שהגיש נגד אוגו

צילום:שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

"קשה לי להירדם אחרי משחקים שאני שופט, בוודאי כאלה שהסתיימו בטעות שלי. גם אמש היה לי קשה מאוד להירדם". כך אמר הבוקר (שני) שופט המשחק הסוער בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע לירן ליאני. במהלך המשחק שלף ליאני שלושה כרטיסים אדומים לג'ון אוגו, יובל שפונגין ולואי טהא, אבל האירוע הכי שנוי במחלוקת אירע במהלך המחצית הראשונה, כששער חוקי של אבי ריקן לא אושר למרות שהכדור עבר בבירור את קו השער.

"חונכתי בפנימייה צבאית, למדתי מגיל צעיר מה זה לקחת אחריות וגם אם הייתי צריך לקבל כאן עזרה משופט הרחבה והקוון, אני לוקח כשופט ראשי את הטעות של השער שלא ראינו", הוא אומר. "לאחר מכן היה צריך לאסוף את הצוות ולהרים את כולם. כבר אחרי חצי דקה הבנו שעשינו טעות מהתגובות מסביב והיה צריך לדעת לנהל את המשחק עד הסוף. אני חושב שלמרות הטעות, בהמשך ניהלתי את המשחק בצורה טובה. זה היה משחק קשה מאוד לשיפוט ולשמחתי גם קיבלתי הרבה מאוד תגובות חיוביות ובראשן מיו"ר האיגוד עוזי יצחקי, שחיזק אותי ואת הצוות כבר בחדר ההלבשה אחרי המשחק".

עוד בנושא

מכבי תל אביב ניצחה 0:1 את הפועל באר שבע ועלתה לפסגה
מכבי תל אביב מתמוגגת: "הניצחון שבר מחסום פסיכולוגי"
באר שבע עשויה להעמיד את אוגו לדין משמעתי: "הוציא אותנו מאיזון"
המנהל הטוב בישראל: אורן יוסיפוביץ על ההבדל בין קרויף לבכר

השופט לירן ליאני מול ג'ון אוגו שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
קשה לישון בלילה. ליאני/ברני ארדוב

מה קרה בהרחקה של ג'ון אוגו?

"הוא קיבל כרטיס צהוב על עבירה מסוכנת. לאחר מכן הוא דחף אל מול עיני את אבי ריקן, קיבל צהוב שני ואדום, ומאותו רגע החל להשתולל, נצמד אליי בצורה מאיימת, קילל ולא רצה לצאת מהמגרש. את כל הדברים האלה רשמתי בצורה ברורה בדוח ויש מוסדות שיפוטיים שיתמודדו עם זה".

לא היה מקום לוותר על הצהוב השני ללואי טהא?

"ממש לא. לא בבית ספרי. שחקן שיעשה תנועה מזלזלת לעבר השופט כפי שטהא עשה פעמיים, יקבל צהוב. גם אם מדובר בצהוב שני".

כיצד הגיבו המאמנים במשחק?

"אני דווקא התרשמתי מההתנהגות של ג'ורדי קרויף שידע כבר בהפסקה שטעינו בשער שלא אישרנו, ובכל זאת התנהג בצורה ג'נטלמנית ולא התלהם. אני משוכנע שהוא ובכר הראשונים להבין שאנחנו בסך הכל בני אדם. מה שלוקח לפעמים עשרה הילוכים חוזרים כדי לזהות, אנחנו צריכים לשפוט באותה שנייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב עם השופט לירן ליאני. ברני ארדוב
"קרויף נהג בג'נטלמניות"/ברני ארדוב

ואיך הגיב הקהל?

"הקהל אמוציונלי וזה טבעי. אני לא לוקח באופן אישי את הקריאות תוך כדי משחק. אני כן מאוכזב וכואב לי שלצד עשרות הודעות תמיכה אמש, היו גם בודדים שהגיעו לטלפון האישי שלו ואיחלו לי ולמשפחתי מחלות קשות. אני אבא לילדים, כואב לי לקבל כאלה הודעות, אבל אני צריך לחיות גם איתן לצערי".

אתה בעד הכנסת אמצעים טכנולוגיים שיסייעו לכם?

"אני בהחלט בעד להכניס כל אמצעי שיעזור לנו כשופטים, להעביר את המשחקים בצורה נכונה יותר".

בשבוע שעבר ביקשת להשתחרר משיפוט בינלאומי. כל האירועים מאמש גורמים לך לחשוב האם בחרת במקצוע הנכון?

"בתעודת הזהות שלי כתוב לי 'שופט'. אני עושה את זה כבר 15 שנה בליגת העל ו-25 שנים בסך הכל. זה מה שבחרתי ואני אוהב את המקצוע שלי. צריך לדעת לחיות גם עם ימים כאלה".

השופט לירן ליאני מרחיק את ג'ון אוגו שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"אחז בידי וצעק לעברי 'פאק יו'". אוגו עם ליאני/ברני ארדוב

ליאני בדוח חמור נגד אוגו

אמש שלח ליאני דוח שיפוט חמור על המשחק הסוער, כולל התייחסות נרחבת לאירוע בו אוגו הורחק.

"לאחר שהונף לעברו הכרטיס הצהוב הראשון בגין משחק מסוכן, ג'ון אוגו דחף ללא כדור את שחקן מכבי תל אביב אבי ריקן, דבר שגרם למהומה גדולה בין שחקני הקבוצות", כתב. "כתוצאה מכך, הורחק השחקן בכרטיס צהוב שני בגין הדחיפה, והחל להשתולל ולהתפרע תוך כדי שהוא נצמד אליי מספר פעמים בצורה אגרסיבית ומאיימת, אחז בידי וצעק לעברי - 'פאק יו, פאק אוף'. הנ"ל סירב להירגע ולעזוב את כר הדשא והדבר התאפשר רק תוך כמה דקות הודות התערבות של חבריו לקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully