וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממי מכבי תל אביב צריכה לחשוש? תמונת מצב לקראת מאבקי הפלייאוף

1.2.2018 / 14:00

ז'לגיריס כבר כמעט בהצלבה, לוח המשחקים של חימקי קשה במיוחד ומלאגה מדשדשת מאחור. לפני פתיחת השליש האחרון ביורוליג, בדקנו את מצבן של הקבוצות שנלחמות על הפלייאוף. המסקנה: ספאחיה יכול להיות אופטימי מאוד

one

15 ניצחונות. זה מינימום הניצחונות שיידרש מקבוצות היורוליג כדי להתברג בפלייאוף, ככל הנראה. בעונה שעברה המספר הזה לא הספיק - והכוכב האדום, שהפתיעה עם 16 ניצחונות, נותרה מחוץ לשמונה הראשונות. אבל לאור מצב הטבלה השנה, 15 נראה כמו מספר הקסם. אז מי נמצאת בעמדת הזינוק הטובה ביותר לכרטיסים האחרונים? יצאנו ללמוד את תמונת הסיכויים.

עוד בנושא

סימאס יסאיטיס נעצר בחשד שהיכה את אשתו. ספאחיה: "אני המום"
20:00, ישיר בערוץ 10: מכבי תל אביב מתארחת אצל ז'לגיריס
עוד הערב ביורוליג: צסק"א מול ריאל, פנר נגד אולימפיאקוס

שרונאס יאסיקאצביצ'וס, ז'לגיריס, שאראס,. ברני ארדוב
המקום בהצלבה כמעט בכיס. שאראס/ברני ארדוב

ז'לגיריס קובנה

מקום - 6

מאזן - 8:12

סדר משחקים: מכבי תל אביב (ב), חימקי מוסקבה (ב), אפס אנדולו (ח), ברצלונה (ב), פנרבחצ'ה (ב), באסקוניה (ח), מילאנו (ב), ריאל מדריד (ח), צסק"א מוסקבה (ב), אולימפיאקוס (ח).

משחקי המפתח: מכבי תל אביב, חימקי מוסקבה וברצלונה בבית.

מה מצבה: ז'לגיריס נמצאת על סף עלייה. שלושה ניצחונות מתוך עשרה יספיקו לה ככל הנראה, וארבעה בוודאות. העובדה שהיא מארחת שישה משחקי בית יעזרו לה, במיוחד כשביד יש לה משחק קל על הנייר נגד מילאנו בבית וסביר באיסטנבול נגד אנדולו. ובכל זאת, היא חייבת לנצח שניים משלושת משחקי המפתח בבית כדי להיות עם ראש שקט בשל סיום עונה קשה מאוד.

סיכויי עלייה: 90 אחוז.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
אלכסיי שבד, ג'יימס אנדרסון, שחקני חימקי מוסקבה. GettyImages
לו"ז מאתגר. שבד וג'יימס אנדרסון/GettyImages

חימקי מוסקבה

מקום - 7

מאזן - 9:11

סדר משחקים: מלאגה (ב), ז'לגיריס קובנה (ח), פנאתנייקוס (ב), באסקוניה (ח), מילאנו (ב), מכבי תל אביב (ח), אפס אנדולו (ח), צסק"א מוסקבה (ב), פנרבחצ'ה (ב), ברצלונה (ח)

משחקי המפתח: מלאגה בבית, באסקוניה ומכבי תל אביב בחוץ.

מה מצבה: חמישה ניצחונות יעלו את חימקי בוודאות, ארבעה יספיקו ככל הנראה רק אם תנצח את באסקוניה בחוץ. הקבוצה הרוסית אמנם במאזן מצוין, אבל לוח המשחקים שלה כולל ארבעה משחקים מול קבוצות שמדורגות מעליה, וחמישה משחקי חוץ כשרק המשחק נגד אנדולו נחשב סביר. ארבעת המשחקים הקרובים יחרצו את גורלה, אם תצליח לגבור על מלאגה או באסקוניה, תהיה ככל הנראה בפלייאוף.

סיכויי עלייה: 60 אחוז.

ברנקו לאזיץ', שחקן הכוכב האדום בלגרד, נוריס קול, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מצב לא רע בכלל. נוריס קול/ברני ארדוב

מכבי תל אביב

מקום - 8

מאזן - 9:11

סדר משחקים: ז'לגיריס קובנה (ח), ברצלונה (ב), מלאגה (ח), צסק"א מוסקבה (ב), אפס אנדולו (ח), חימקי מוסקבה (ב), פנרבחצ'ה (ח), פנאתנייקוס (ב), באסקוניה (ח), ולנסיה (ח)

משחקי המפתח: ברצלונה וחימקי מוסקבה בבית, באסקוניה בחוץ.

מה מצבה: כמו חימקי, גם מכבי זקוקה לחמישה ניצחונות בשביל עלייה וודאית, וארבעה ניצחונות אם תנצח את באסקוניה או חימקי. לוח המשחקים של הצהובים קשה מאוד, אף אחד מהמשחקים שנותרו לא יהיה קל, מלבד אולי המפגש מול ולנסיה במחזור הסיום, אליו ספק אם הספרדים יגיעו כשיש להם על מה לשחק. שלושת המשחקים הקרובים צפויים להכריע האם האוהדים בצהוב יחוו דפיקות לב או לא, כששני ניצחונות בתקופה הזאת יסגרו ככל הנראה את הסיפור. כל דבר פחות מכך ישאיר את התמונה פתוחה עד מחזורי הסיום.

סיכויי עלייה: 70 אחוז.

שחקני באסקוניה. GettyImages
תלויים בעצמם. שחקני באסקוניה חוגגים/GettyImages

באסקוניה

מקום - 9

מאזן - 11:9

סדר משחקים: הכוכב האדום (ב), פנאתנייקוס (ח), צסק"א מוסקבה (ח), חימקי מוסקבה (ב), ולנסיה (ח), ז'לגיריס קובנה (ב), באמברג (ב), ברצלונה (ח), מכבי תל אביב (ב), אפס אנדולו (ב)

משחקי המפתח: הכוכב האדום, חימקי מוסקבה ומכבי תל אביב בבית.

מה מצבה: באסקוניה, שפתחה את העונה נורא, צריכה להשיג שישה ניצחונות, כולל ניצחון משמעותי על מכבי תל אביב או נגד חימקי מוסקבה כדי להישאר בחיים. לקבוצה יש על הנייר שלושה משחקים סבירים בבית ועוד שני משחקים נגד יריבות ישירות על הכרטיס אצלה בבית, כך שהיא יכולה להרגיש שהיא תלויה בעצמה. אם תדע לנצח את ולנסיה או ברצלונה בחוץ בנוסף, היא תהיה בסבירות די גבוהה בפלייאוף.

סיכויי עלייה: 40 אחוז.

ג'ף ברוקס שחקן מלאגה. GettyImages
מלאגה תצליח להשתחל ברגע האחרון? ג'ף ברוקס/GettyImages

מלאגה

מקום - 10

מאזן - 12:8

סדר משחקים: חימקי מוסקבה (ח), אפס אנדולו (ב), מכבי תל אביב (ב), הכוכב האדום (ח), צסק"א מוסקבה (ח), פנאתנייקוס (ב), ברצלונה (ב), באמברג (ח), אולימפיאקוס (ב), פנרבחצ'ה (ח)

משחקי המפתח: חימקי מוסקבה והכוכב האדום בחוץ, מכבי תל אביב בבית.

מה מצבה: ההפסד לבאסקוניה דרדר את מלאגה למצב לא טוב לקראת המשך הדרך, אבל כרגע היא נכנסת לרצף של ארבעה משחקים, מתוכם שלושה מול יריבות שלה על הכניסה לפלייאוף. אם מלאגה תפסיד באחד המשחקים הקרובים, היא תאבד סיכוי ריאלי. בכל מקרה, סיום העונה שלה קשה מאוד, וקשה לראות אותה משיגה שבע ניצחונות, המספר שככל הנראה דרוש כדי לעלות.

סיכויי עלייה: 15 אחוז.

שחקן הכוכב האדום טיילור רוצ'סטי. ברני ארדוב
סיכוי קלוש. רוצ'סטי/ברני ארדוב

הכוכב האדום בלגרד

מקום - 11

מאזן - 12:8

סדר משחקים: באסקוניה (ח), מילאנו (ב), באמברג (ח), מלאגה (ב), ברצלונה (ח), ולנסיה (ב), פנאתנייקוס (ח), פנרבחצ'ה (ב), ריאל מדריד (ב), צסק"א מוסקבה (ח)

מה מצבה: היתרון הגדול של הכוכב האדום הוא משחקי הבית שלה. היא אמנם נוצחה 5 פעמים בבית, אבל עדיין ביתה נחשב לסוג של מבצר. בחוץ, היא לא יריבה אימתנית, וכדי להשיג שבעה ניצחונות, בהנחה די קשה שתדע לשמור על הבית גם נגד קבוצות כמו פנרבחצ'ה וריאל מדריד, היא תצטרך לגבור על שתיים מתוך באסקוניה, באמברג, ברצלונה, פנאתנייקוס וצסק"א מוסקבה. לא סביר שזה יקרה.

סיכויי עלייה: 5 אחוז.

שחקן באמברג ריקי היקמן. GettyImages
העונה תסתיים מוקדם מהצפוי? היקמן/GettyImages

ברצלונה, ולנסיה, באמברג

מאזן 13:7

מה מצבם וסיכויי עלייה: שמונה ניצחונות בעשרה מחזורים, זה המינימום שיצטרכו כל אחת מהקבוצות שנמצאות עם שבעה ניצחונות ערב המחזור ה-21. בהתחשב בעובדה שולנסיה ובאמברג לא נחשבות מאריות היבשת, לשתיהן אין סיכוי אמיתי להמשיך הלאה, וברצלונה, שנקלעה למשבר ולסיטואציה הזאת היא היחידה שכדאי לנבור בלוח המשחקים שלה. לבארסה אין טיולים, אולי מלבד השבוע בבית נגד מילאנו. אם תפסיד למכבי תל אביב בשבוע הבא, היא כנראה תודח, ולאחר מכן עוד מחכות לה ריאל מדריד בבית ואולימפיאקוס בחוץ. רצף של ניצחונות כזה הוא בלתי סביר, והקבוצות הללו יכולות לראות את עצמן משחקות בשביל הפרוטוקול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully