וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקוואן קוק נאלץ לעבור בדיקת סמים במהלך המשחק בין נס ציונה לראשון לציון

29.1.2018 / 23:05

אנשי WADA דרשו כי שחקן נס ציונה יעבור בדיקה למרות שלא היה בטופס המשחק, והוא העביר חלק גדול ממנו בחדר בדיקות הסמים. זילברשטיין שהורחק: "זה לא מתאים לי". ברנר: "אנחנו בתקופה סיוטית"

one

מכבי ראשון לציון הביסה הערב (שני) 69:84 את עירוני נס ציונה במחזור ה-15 בליגת העל, אך למשחק עצמו התלוותה מיני שערורייה סביב נושא בדיקות סמים. לפני המשחק הגיעו לבית מכבי אנשי WADA, הרשות למניעת סימום בספורט, אך במקום לערוך הגרלה של שחקנים, כמקובל בשנים האחרונות, הגישו הנציגים רשימה של שחקנים שצריכים לעבור את הבדיקות - דקוואן קוק וטל דן מעירוני נס ציונה ועידן זלמנסון ומרפי הולוואי ממכבי ראשון לציון.

הבעיה הייתה שקוק לא נרשם בטופס המשחק, לאחר שנפצע במהלך השבוע והוא סובל מדלקת במיניסקוס הברך. אנשי הסוכנות טענו כי השחקן צריך לעבור את הבדיקה עוד לפני סיום המשחק במקרה כזה, ולאחר שהשחקן, שלטענת אנשים הקבוצה לא ידע על מה הוא בדיוק חותם, חתם על הסכמה הוא ניגש לבצע את הבדיקה במהלך המשחק. במשך רוב הרבע השלישי התנהלה נס ציונה ללא הפיזיותרפיסטית של הקבוצה והמנכ"ל שליוו את קוק בבדיקה, במקום לשבת על הספסל או בסביבתו כמקובל. במועדון זעמו על ההתנהלות, אך לא קיבלו תשובות מדוע היה צריך לנהוג כך כלפי קוק.

הכעס של הכתומים לא הסתיים באנשי סוכנות הסימום. במהלך הרבע השלישי הורחק מאמן הקבוצה נדב זילברשטיין בשתי עבירות טכניות מיידיות, כשהוא מתלונן על רמת השיפוט. גם בסיום ניגשו אנשי נס ציונה אל המשקיף משה ביטון והתלוננו על השיפוט, "זה לא מתאים לי, לא הייתי צריך להגיע לשם, הייתי צריך לעצור אחרי העבירה הטכנית שקיבלתי", אמר זילברשטיין בסיום, "אין לי השפעה על מה שישרקו או לא, אני מנסה לא לעבור את הגבול, הרגשתי שאולי הייתה קצת חוסר אחידות במצבים מסוימים, אבל זה טעות שלי ולא הייתי צריך להגיע לשם".

על הופעת שחקניו והבכורה הלא מוצלחת של קאליף וואייט אמר המאמן: "התחלנו רע את השבוע, המשכנו רע את השבוע וסיימנו רע את השבוע. הניצחונות האחרונים שחררו לנו המון אוויר והרבה פעמים תגובה טבעית הייתה ירידת מתח גדולה שלא אמורה לקרות במצבנו. עשינו דברים כדי לשנות את כיוון הרוח ולא הצלחנו. ברור היה לי שיש הבדל בין להתאמן ולשחק, קאליף התחיל לא רע, אבל הוא לא בקצב עדיין. הרבה בגלל סיבה של כושר גופני, עוד שבוע או שבועיים יהיה טוב יותר".

דקוואן קוק, שחקן עירוני נס ציונה. יוסי ציפקיס
רגעים של מבוכה. דקוואן קוק/יוסי ציפקיס

בצד המנצח השתחרר הרבה אוויר אצל שמוליק ברנר, שבסביבת ראשון לציון כבר העריכו שמעמדו היה מתערער אם היה מפסיד לנס ציונה, "אנחנו לא פעם ראשונה בים ואני תמיד אומר את האמת גם אם היא לא נעימה, זה חלק מהמציאות וצריך לדעת לצלוח את זה. אנחנו בתקופה סיוטית, לא מצליחים לגבש עשירייה לאימון, אבל אני אופטימי שברגע שניצן חנוכי יחזור לכושר, ודרו קרופורד יתאושש מהפציעה בקרסול, ושמארק טולפסן יתאושש מהמחלה שפקדה אותו השבוע והוא נאלץ לקחת אינפוזיה, אז יהיה טוב יותר. עובדים על הפן המנטאלי כשאי אפשר להתאמן אז עושים עבודה קשה. אני גאה בשחקנים, אבל עדיין לא יודע כמה שחקנים יש לי לאימון לשבוע הקרוב. מה שלא יהיה אני פה ומחוייב".

עוד באותו נושא

מכבי ראשון לציון הביסה את נס ציונה 69:84

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully