וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל הבריאות: ניתוח ניצחון החוץ של מכבי תל אביב נגד מילאנו

27.1.2018 / 9:00

בעונה שעברה שתי הקבוצות נכללו במועדון החולות של היורוליג. הניצחון אמש הדגיש את ההישג העיקרי של ספאחיה העונה, למרות הביקורות: הוא מעמיד חבורה בריאה ומגובשת, וזה בלט במיוחד מול הכדורסל הרופס וההגנה המחפירה של פיאניג'אני ושחקניו

נבן ספאחיה, מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
לאורך כל העונה, מסרב ספאחיה להתיר מעט את העניבה של שחקניו ולאפשר להם לשחק באופן הרפתקני יותר/GettyImages

הנוכחות הקבועה של מילאנו ביורוליג היא עדות לכך שמשהו פגום בשיטה של המפעל. מועדון כושל, שטועה באופן סדרתי במינוי מאמנים ובהרכבת הסגל, שמעלה למגרש שנה אחרי שנה קבוצות חולות, מפונקות ולא מתפקדות ושאפילו לא מצליח בזירה האיטלקית המקומית - אך למרות הכל, מקומו בליגה האירופית הבכירה מובטח. איום ירידה לא מרחף מעל צווארו, וכך לא נאלצים ראשיו לשקול שינויים דרסטיים - פיטורי מאמן, נניח. ולאור הכדורסל המחפיר שהכדורסל הזאת משחקת, תפקידו של סימונה פיאניג'יאני כבר היה צריך להיות בסכנה. מזמן. בעצם, כנראה שהיו מחליפים אותו במאמן לא מתאים אחר, אז מה זה משנה.

לפני שנגיע למכבי, מילאנו היא האחראית העיקרית למשחק עם סך הנקודות הגבוה ביותר ביורוליג בחמש השנים האחרונות. האיטלקים מצליחים להיכשל באופן גורף בכל אלמנט הגנתי במשחק: הירידה להגנה עצלה ולא מתואמת, הגנת הפיק אנד רול היא בדיחה, הסגירה לריבאונד לא קיימת, כל פוסט אפ או חדירה לסל מסתיימים בטבעת וכל מאבק על כדור אבוד נגמר בידיים של הקבוצה היריבה. ולמרות שחומר השחקנים בעייתי מלכתחילה, קבלת ההחלטות של פיאניג'יאני משפיעה באופן ישיר על הסגנון הרופס. במקום לזרוק לספסל את אנדרו גאודלוק המחריד, הוא נשאר על הפרקט דקות ארוכות שבהם הוא משמש ככוונת אנושית לכל מי שחקן התקפה שנמצא מולו. הבלגן והטמטום המובנה בכדורסל המילאנזי כל כך קשים, עד שגם שחקן אחראי וחסכוני כמינדאוגס קוזמינסקאס, עם ממוצע קריירה של 55 אחוז מ-2, נדבק בחוסר האחריות ובאנוכיות של חבריו ומסיים עם 2 מ-7 מטווח זה.

עוד בנושא

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 102:111 את מילאנו בחוץ
ספאחיה: "איבדנו את השליטה, מקווה שנשחק הגנה יותר טובה בעתיד"
נבן ספאחיה: "חייבים להשתפר בהגנה אם רוצים לעשות עוד צעד קדימה"

מאמן מילאנו סימונה פיאניג'אני. יוסי ציפקיס
תפקידו כבר מזמן היה אמור להיות בסכנה. סימונה פיאניג'אני/יוסי ציפקיס

הכדורסל של מילאנו מוכר לאוהדי מכבי תל אביב: כך בערך נראתה קבוצתם בעונה שעברה (ועם אותו כוכב מוביל), ולמעשה בשנתיים הקודמות. מכבי הייתה בדרך להיות אחד מאותם מועדונים לא מתפקדים שהופכים לסרח עודף ביורוליג. עם כל הביקורת שספג נבן ספאחיה בשבועות האחרונים, את ההישג הזה אי אפשר לקחת ממנו: הוא הגיע למועדון במצב אנוש והצליח לייצר קבוצת כדורסל לוחמת, מגובשת, שלא מתפרקת גם בתקופות קשות. לאורך כל העונה, מסרב ספאחיה להתיר מעט את העניבה של שחקניו ולאפשר להם לשחק באופן הרפתקני יותר, בעיקר בכל הקשור לזריקות מחוץ לקשת, ובמילאנו המדיניות שלו השתלמה: במחצית הראשונה מכבי הלכה פנימה בכל הזדמנות, בפוסט אפ של פראחוסקי ותומאס, או במסירות לגבוהים אחרי פיק אנד רול (או אחרי פיק אנד רול "ספרדי" - כשגארד חוסם את החוסם הראשון, שחותך פנימה), ותוגמלה ב-20 מ-29 מ-2, 35 נקודות לשחקני הקו הקדמי שלה ו-57 נקודות למרות שתי שלשות בלבד.
במחצית השניה נוריס קול ופייר ג'קסון ניצלו את ההגנה הפרומה לחדירות ובסוף, בעיתוי מושלם, נחתו גם השלשות של קול, ג'קסון ובייחוד הצמד המנצח של תומאס, וניצחו את המשחק. מכבי קלעה 111 נקודות בלי להתפרע, בלי לקחת סיכונים מיותרים ובלי לסטות מהסגנון שלה.

דבר אחד ספאחיה כן שינה מאז תחילת העונה: את הרוטציה. מכבי שיתפה אתמול שוב את שמונת שחקניה הבכירים, פלוס דקות ספורות של ג'ון דיברתולומיאו. הקרואטי הבין את הפערים באיכות השחקנים בסגל, ואחרי שבסיבוב הראשון שם דגש על חלוקת דקות ושמירה על רגליים טריות, בשלב הזה הוא כבר לא לוקח סיכונים. במבט לאחור, זעקות השבר שלו לאחר ההפסד לגלבוע/ גליל נראות כניסיון מעט מלאכותי לשמור על שחקניו ערניים, אבל בהפסדי הליגה הבאים יהיה לו קשה לגעור בג'קסון וקול. אל תאשים אותנו, הם יוכלו לענות לו, אלא את החוק הרוסי ואת הדקות הארוכות שאתה נותן לישראלים שלא דורכים על הפרקט ביורוליג.

בזמן שמכבי מנצחת פעמיים ברציפות, היא נהנית מתקופה רעה של מרבית מתחרותיה על המקום בטופ 8. חימקי מוסקבה מסתמנת כקבוצה לא בריאה, שאתמול יידתה 39 שלשות, וגם ברצלונה, מלאגה ובאסקוניה לא מצליחות להתקדם. בשבוע הבא מכבי תפגוש את ז'אלגיריס קובנה, שהיא ההפך המוחלט של מילאנו: קבוצה דלה במשאבים, שמוציאה את המקסימום מחומר שחקנים צנוע, בעיקר בזכות מאמן פנטסטי. ניצחון עליה לא רק יעלה את מכבי למקום השישי, אלא ישים חותמת סופית על המעבר ממועדון הקבוצות החולות של היורוליג לחבורה הבריאה והאופטימית - והפעם, כשמולה לא ניצבים קונוסים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully