וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הדריכה על קיארטנסון: אליסון דוס סנטוס לא יעמוד לדין

25.1.2018 / 12:50

תובע ההתאחדות והיועץ המשפטי הבהירו כי הבלם לא יעמוד לדין משום שהאירוע לא נעלם מעיניהם של צוות השיפוט שהחליט שהאירוע לא מחייב ענישה. במכבי תל אביב זועמים על אלי חכמון

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: מתן חדד

1. "התבוסה עלולה לעשות נזק לכל העונה"

תחושות קשות מאוד במכבי תל אביב בעקבות התבוסה אמש (רביעי) בידי מכבי חיפה. שחקנים בקבוצה וגורמים בכירים אחרים התבטאו אמש בדרך חזרה הביתה לתל אביב במילים קשות ביותר על ההופעה של הקבוצה. "עשינו טעויות מביכות", אמר גורם במועדון. "משחק ההגנה שלנו היה מחפיר בעיקר במחצית השנייה. לא היינו קרובים אליהם, לא היינו אגרסיביים, נתנו להם המון שטח. זו מכה שעשויה לקחת אותנו אחורה". מהדבר הזה בדיוק חוששים בקבוצה. לרבים, המחצית השנייה נראתה כמו העתק להופעות של מכבי תל אביב בליגה האירופית בקזחסטן או בטרנר מול הפועל באר שבע. "תבוסה כזו יכולה להשפיע על הליגה", אמר אמש אחד השחקנים. "הגביע הלך כבר בחודש ינואר וזה הכי עצוב, אבל אם ההפסד הזה יגרור ירידה ביכולת גם בליגה, אז נהיה בצרות גדולות. חייבים להתעשת כבר מול בני יהודה ביום ראשון, אחרת התבוסה הזו למכבי חיפה עוד תעשה לנו נזק לכל העונה".

עוד בנושא

מכבי תל אביב הובסה 3:0 בידי מכבי חיפה בשמינית גמר הגביע
קיארטנסון: "דוס סנטוס דרך עליי בכוונה, אני מקווה שיטפלו בו"
דסה צפוי להחמיץ את באר שבע, קרויף: "קריאת השכמה כואבת"

ארנסט מאבוקה שחקן מכבי חיפה, ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
לא מתחרט. קרויף/אדריאן הרבשטיין

2. קרויף שלם עם מגוון ההחלטות שלו במשחק

ג'ורדי קרויף לא קיבל במסיבת העיתונאים את טענות העיתונאים באשר לדברים שהוא היה צריך לעשות אחרת. על העובדה שלא הפתיע את מכבי חיפה והעלה למעשה את אותו הרכב כמעט ואת אותו מערך שניצח את המשחק בליגה לפני כשבוע, אמר קרויף: "שיחקנו טוב והגענו למקום הראשון, אז למה אני צריך לשנות משהו? העליתי את אותו מערך שהצליח כל כך לאחרונה". בנוגע לאלי דסה שנפצע בשריר אחרי שנעדר באחרונה בשל עומס, אמר קרויף: "אלי דסה שיחק 20 דקות כמחליף במשחק האחרון אחרי שבמשחק מול מכבי חיפה הוא לא שיחק בכלל. לא היתה שום בעיה להעלות את אלי בהרכב כי הוא נח והיה רענן. הפציעה שלו לא באה לנו בזמן טוב. אלי לא שיחק ארבעה וחצי חודשים ואני יכול רק לקוות שהפציעה תהיה בסופו של דבר מינורית ושההיעדרות שלו לא תהיה כל כך ארוכה".

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
"בושה לכדורגל". קיארטנסון אמש/אדריאן הרבשטיין

3. קיארטנסון לא הופתע מההתנהגות של דוס סנטוס

כשהוא חבול מהדריכה של אליסון דוס סנטוס על בטנו וחזהו, יצא אמש וידאר קיארטנסון לדבר עם התקשורת. "התמוטטנו אחרי השער שספגנו", אמר בפשטות. "לא הגיע לנו שום דבר מהמשחק הזה. מעכשיו אסור לנו להפסיד שום משחק. אנחנו חייבים להתעורר אחרי המשחק הזה ובוודאי לדעת איך להתמודד אחרי שאנחנו סופגים שער". על דוס סנטוס הוסיף: "מה שהוא עשה זה בושה לכדורגל. הוא כל הזמן מסתכל לראות שהשופט לא רואה ועושה פעולות כאלה". קיארטנסון הוסיף: "רצינו להצליח יותר בגביע, אבל נכשלנו ועכשיו יש לנו רק את הליגה ונקווה שזה יעזור לנו כעת כשיש לנו רק את הליגה לשחק בה והראש לא יהיה בעוד מפעל".

מאוחר יותר תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, והיועץ המשפטי, עו"ד עמית פינס, בחנו הבוקר את האירוע בו נראה שחקן מכבי חיפה דוס סנטוס דורך על שחקן מכבי תל אביב וידאר קיארטנסון והחליטו לא להעמידו לדין. "בהתאם לסעיף התקנוני (2ו'.3 בתקנון המשמעת), על מנת להעמיד לדין יש לוודא עם צוות השיפוט כי האירוע אכן נעלם מעיניהם. שופט המשחק אישר הבוקר כי הצוות ראה את האירוע והחליט שאינו מחייב ענישה. בנסיבות אלה הוחלט שלא להעמיד לדין". כך הסבירו בהתאחדות את ההחלטה.

בדו"ח שהוגש נכתב כי "התובע סבר, על יסוד צילומי טלוויזיה או תיעוד ויזואלי אמין אחר, שבמהלך המשחק נעברה עבירה שהיא בלתי סבירה במהותה ובחומרתה בהתייחס למהלך הרגיל של משחק כדורגל, ושהעבירה נעלמה מעיניו של השופט הראשי (אלי חכמון) יהיה רשאי התובע להגיש כתב אישום בגין האירוע ובלבד שהגשת כתב האישום אושרה על ידי היועץ המשפטי".

עוד באותו נושא

חכמון וליאני העידו: לא ראינו את הדריכה של דוס סנטוס על קיארטנסון

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה אליסון דוס סנטוס. ברני ארדוב
יעמוד לדין? דוס סנטוס/ברני ארדוב

4. גם מכבי יצאה חבולה מצוות השופטים

במכבי תל אביב רותחים על השופט אלי חכמון והצוות שלו שלא ראו את העבירה המכוערת של דוס סנטוס, אלא מיהרו להרחיק את עוזר המאמן קרלוס גרסיה ועוד קודם לכן את מנהל הקבוצה יואב זיו. "על מה הרחיקו אותם?", שאלו במכבי תל אביב. "מי יכול היה להישאר אדיש נוכח המעשה השפל של דוס סנטוס? איך אפשר היה להישאר נינוח כשמהספסל זה היה ברור שהוא דורך על וידאר, אבל אף אחד מהשופטים כולל דני קרסיקוב הוותיק לא הבחין במעשה הזה?". במועדון מצפים שתובע ההתאחדות לכדורגל עורך הדין ניר רשף ימצה את הדין עם דוס סנטוס ויעמיד אותו לוועדת משמעת. קרויף העדיף לא לעסוק בזה אמש וענה בצורה מאוד ברורה לשאלה על הנושא: "כשזה קרה כבר היינו בפיגור 3:0, כך שזה כבר היה אבוד ולכן זה יהיה לא ראוי מבחינתי לעסוק בפאול הזה, בזמן שהקבוצה שלי חטפה שלישייה. עם כל זה שזה נראה רע מאוד, אני צריך לחשוב על התבוסה שחטפנו כאן ולא על האדום שלא נשלף לעברו".

ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה מול פרדראג ראיקוביץ' שוער מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
גם הוא לא נקי מביקורת. ראיקוביץ'/אדריאן הרבשטיין

5. ראיקוביץ' ממשיך לחלום על היעד הבא

בזמן שמכבי תל אביב כמעט שלא משחררת שחקנים לראיונות, מדברים אנשיה לא מעט עם התקשורת במדינות שלהם. כך למשל פרדראג ראיקוביץ' שהעניק ראיון בסרביה ואמר שהוא רוצה לסיים עם תואר במכבי תל אביב ולעבור לתחנה הבאה אחרי המונדיאל. ראיקוביץ' רשם אמש עוד משחק רע כשהפעם הוא מסדר לרועי קהת שער קל ובהמשך כמעט שלא קיים בשערים הבאים. אבל לא זו הבעיה הגדולה של השוער הסרבי. ראיקוביץ' חסר נוכחות ברחבה שלו והדבר בא לידי ביטוי בעיקר בכדורי הקרן אליהם הוא כמעט שלא יוצא. "יש לנו בעיה קשה בכדורי הקרן. שוער עם יותר נוכחות היה מטפל בהם יותר טוב", אמרו אמש בקבוצה. מהצד השני, שוב ניתן היה לראות עד כמה יש למכבי תל אביב בעיה לנצל כדורי קרן לטובתה. "אין לנו מרים קרנות איכותי", אמרו בקבוצה. "מישהו שיודע להכניס כדור קרן כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully