וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוב האיטלקי: האקסים של מכבי תל אביב והפועל ירושלים לא מרשימים במילאנו

23.1.2018 / 16:00

הקהל נגד פיאניג'אני שמסמל את היריבה, מספסל את הכישרון הענק ומבקר את השחקנים. גאודלוק יורה בחזרה ולא צפוי להמשיך, וג'רלס מכדרר, מבלה ומרגיז את כולם. מילאנו, בעוד עונת בלהות, מחכה למכבי ת"א עם תקווה בלב - בעיקר הודות לשני ניצחונות מפתיעים ולקוזמינסקאס אחד

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: אנדרו גאודלוק מדבר לפני המשחק הקודם מול מכבי תל אביב

זה היה אמור להיות יום חגיגי. לפני כחודש, למחרת חג המולד, אירחה אלופת איטליה ארמאני מילאנו את מוליכת הטבלה דאז ברשיה. הקהל במדיולנום פורום הצביע ברגליו: כ-1,200 אוהדים אורחים גמאו יותר מ-100 קילומטרים כדי להגיע למשחק וסיפקו אווירה ביתית לקבוצתם; הם העלימו את הקהל המקומי, שמנה כ-4,000 אוהדים מיואשים.

לבסוף, ג'ורדן תיאודור הביא למילאנזים ניצחון דרמטי 71:74, אבל התקשורת לא עשתה הנחות למאמן סימונה פיאניג'אני. "אתה חושב שאתה קרוב לסיום תפקידך?", נשאל ולא טרח להשיב, עוד לפני שידע כי נכונו לו עוד שלושה הפסדים רצופים ביורוליג. הדעה הרווחת הייתה שפיאניג'אני לא יאריך ימים במילאנו, אבל חמישה ימים לאחר מכן - אחרי הפסד ביתי לכוכב האדום בלגרד - הביעו ראשי המועדון אמון במאמנם והעניקו לו מתנה אטרקטיבית לכבוד השנה החדשה: את הפורוורד הליטאי מינדאוגאס קוזמינסקאס, שהיה מבוקש בין היתר גם במכבי תל אביב, באנאדולו אפס ובז'לגיריס קובנה.

"אין ספק שקוזמינסקאס הגיע חלוד, אבל כבר מהרגע הראשון אפשר לזהות שהוא בשתי רמות מעל כל שחקן אחר בקבוצה, בטח בתפקיד שלו", הסביר אחד הפרשנים לאחר שמילאנו הפסידה בבית לוונציה בתחילת השבוע שעבר, אבל ביום שישי הקרוב היא תגיע למשחק מול מכבי תל אביב בסיטואציה הפוכה: אחרי ניצחונות מפתיעים במחזור הכפול ביורוליג - בבית על אוניקאחה מלאגה ובחוץ על באסקוניה - שהחזירו לה את התקווה להתברג בקרבות על הכרטיס לפלייאוף, בתוספת ניצחון דרמטי על קרמונה בליגה, הודות להטבעה דרמטית של הליטאי.

עוד בנושא

לפני מכבי תל אביב: דאנק ניצחון לקוזמינסקאס ומילאנו, גאודלוק נעדר
מכבי תל אביב זועמת על איתי שגב, תדרוש ממנו פיצוי על שחרורו

סימונה פיאניג'אני מאמן מילאנו. GettyImages
לא התקבל בזרועות פתוחות. סימונה פיאניג'אני/GettyImages

העיתונאים האיטלקים, שהגיעו ללוות את נבחרת איטליה ביורובאסקט 2017 בישראל, דיברו אז רבות על הגעתו של פיאניג'אני למילאנו. לציבור הישראלי נודע באמצעות הטוויטר כי האוהדים המילאנזים לא אוהבים את הבאת המאמן שמזוהה כל כך עם מונטפסקי סיינה, שזכתה תחתיו בשש אליפויות רצופות והורדה מהליגה הראשונה בגלל עבירות שחיתות. "בשביל אוהדי מילאנו, פיאניג'אני הוא סיינה, וכל הפסד יקרב אותו לסוף", העריך כבר בספטמבר אחד העיתונאים בשיחה פתוחה בחדר התקשורת ביד אליהו. "הקהל של מילאנו דומיננטי מאוד, ואם האוהדים יהיו לא מרוצים, זה יהפוך את החיים של סימונה לגיהינום".

ואכן, המאמן החדש לא התקבל בזרועות פתוחות ו"חיכה להפסד הראשון שלא אמור לקרות", כפי שמספרים מקורביו של המאמן בישראל. בתחילת נובמבר עמדה מילאנו על מאזן 1:5 בליגה (לאחר שהובסה ב-21 הפרש בססארי) וניצחה רק באחד מחמשת משחקי היורוליג הראשונים, והבינה שדרוש שינוי - אז היא החתימה את קרטיס ג'רלס, שנחתך מהפועל ירושלים והתאחד מחדש עם המאמן שבצוותא איתו זכה באליפות ישראל.

הציפיות עלו בעקבות שובו של ג'רלס, שכבר זכה באליפות איטליה עם המילאנזים ב-2014, ואף שבמשחק הראשון לאחר בואו הוא לא שותף, נשבו רוחות אחרות בעיר. היריבה נראתה נוחה, אבל זו הייתה אשליה: ז'לגיריס חגגה ניצחון ענק באיטליה, 62:94, והקהל הגיב בשריקות בוז ובקריאות לעברו של פיאניג'אני.

בהנהלת מילאנו, ולא בפעם הראשונה, לא התרגשו. המועדון ידע משברים דומים בעבר הקרוב, ולא דרש את ראשו של המאמן. יסמין רפשה הקרואטי הוביל את הקבוצה למקום האחרון ביורוליג בעונה שעברה, והודח בשלב הראשון לפני שנתיים, אך איש לא חשב להזיזו. "נשיא מילאנו והמנהל המקצועי לא נוהגים ללכת נגד המאמן שלהם, הם נותנים לו את כל הכלים ומעדיפים לשחרר שחקנים", אומר העיתונאי האיטלקי לוקאס ברצ'וליני. "התבוסות של פיאניג'אני היו לא טובות, אבל המצב בליגה היה יחסית סביר, ולמרות שהייתה תחושה שאולי יהיה זעזוע, הוא לא באמת עמד על הפרק".

בפועל קיבל פיאניג'אני כמעט את כל מה שרצה. זוראן דראגיץ', שהחלים מפציעה והתקשה להשתלב מחדש, שוחרר ועבר לאנאדולו אפס. גם קורי ג'פרסון המאכזב לא נקלח עוד בחשבון ובמועדון פתחו איתו במגעים לקראת עזיבה. בכל רחבי אירופה הורמו גבות למשמע הגעתו של קוזמינסקאס לקבוצה שסיכוייה לעלות לרבע גמר היורוליג קלושים עד אפסיים. "במילאנו עושים הרבה מאוד דברים לפני שמפטרים מאמן", ממשיך ברצ'וליני.

שחקן מילאנו אנדרו גאודלוק עם כרוז מכבי תל אביב שי סידי. יוסי ציפקיס
חשבון פתוח עם הצהובים. אנדרו גאודלוק/יוסי ציפקיס

פיאניג'אני אינו השם המוכר היחיד בו תיתקל מכבי ביום שישי - והיא תפגוש שוב את אקס ירושלים ג'רלס ואת האקס שלה עצמה, אנדרו גאודלוק. לאחרון יש חשבון פתוח עם הצהובים, לאחר שחוזהו לא חודש בקיץ והוא מצידו חירב את המשחק של קבוצתו עם 4 מ-15 מהשדה בהפסד בתל אביב בסיבוב הראשון. המאמן רצה את הגארד האמריקאי ודחף להבאתו בקיץ, ותלה חלק מתוצאותיה הגרועות של הקבוצה במחצית הראשונה של העונה בפציעה שהשביתה אותו לחודש. אלא שגם כשגאודלוק שב לסגל, הניצחונות לא הגיעו והמתח גאה. לפני שלושה שבועות, בתום ההפסד הביתי לכוכב האדום, מתח המאמן ביקורת פומבית על תיאודור וגאודלוק, שבדומה לג'רלס סופסלו במשך רוב שלבי המשחק. "אני מצפה מהם להגיב ולהתמודד טוב יותר", אמר.

"לא אהבתי לקרוא את זה", הגיב גאודלוק כעבור מספר ימים בראיון לאתר "יוורוהופס". "ניגשתי אליו למחרת ושאלתי אותו על מה מדובר, כי הוא נתן לי רק עשר דקות באותו משחק. הוא סיפר לי שהוא לא אמר את הדברים האלה. הראיתי לו מה שכתוב באתר, והוא אמר שזה לא נכון, שהוא לא אמר את הדברים האלה". באיטליה מספרים על מתיחות בין המאמן לשחקן מהרגע שחזר מהפציעה, ומהרגע שתואר כוכב הקבוצה הועבר באופן רשמי לקוזמינסקאס, שהגיע על תקן משיח. בעיתונות האיטלקית כבר פירסמו בשבוע שעבר שהסיכוי שגאודלוק ימשיך לעונה נוספת נראה בלתי אפשרי בשלב הזה.

ג'רלס הגיע למילאנו בעיקר בשל הקשר הנהדר עם פיאניג'אני, זכר לימים המשותפים בארנה, והתקבל בברכה במועדון שבו כבר העביר קדנציה חיובית. הופעתו הראשונה ביורוליג, שהסתיימה בניצחון חוץ ענק בוולנסיה, רק העלתה את רף הציפיות: הגארד צלף 30 נקודות, 22 מהן ברבע הרביעי ובשתי ההארכות, וגאודלוק נפצע באותו ערב. אלא שמאז, ב-12 משחקי יורוליג, נתקע ג'רלס על 7.5 נקודות בלבד.

"הקהל לא מתחבר אליו הפעם, וגם פיאניג'אני לא מתאבד עליו", טוען ברצ'וליני, ומציין ביקורות שבוודאי יישמעו מוכרות לחובבי הכדורסל בישראל. "צריך לשים לב למה שקורה איתו. השיטה הזאת, שהוא מחזיק את הכדור כל כך הרבה, מעצבנת שחקנים אחרים שגם רוצים לגעת בכדור".

במילאנו לא אהבו לראות את ג'רלס נהנה מחיי הלילה התוססים שיש לבירת האופנה להציע, בעוד קבוצתו מובסת ומושפלת. "הוא כנראה התרגל שאפשר לחגוג כי היה בקבוצות מנצחות. כשאתה משחק בקבוצות לא מנצחת, עדיף שתצניע את הבילויים שלך", אומר אחד מחבריו בירושלים.

שחקן מילאנו קרטיס ג'רלס. GettyImages
"הקהל לא מתחבר אליו הפעם, וגם פיאניג'אני לא מתאבד עליו". קרטיס ג'רלס/GettyImages

כעת, כאמור, נהנית מילאנו משגשוג מחודש, שבא בתזמון מפתיע. ואולי לא כל כך מפתיע? "שחקן ברמתו של קוזמינסקאס אמור לשדרג אותנו מקצועית, אבל בעיקר משדר לכולם שאנחנו לא מוותרים על העונה הזאת", אמר פיאניג'אני אחרי צירופו של הליטאי. בינתיים, קוזמינסקאס לא הפך את מילאנו לאחת מאריות היבשת, אבל דווקא בשבוע שעבר היה בין האחראים העיקריים לרצף הניצחונות החדש שלה, כשקלע 13.5 נקודות בניצחונות היורוליג על מלאגה ובאסקוניה והוסיף אתמול דאנק ניצחון מהדהד על קרמונה בליגה. "אתה רואה שמדובר בשחקן ברמה אחרת, שחקן שהתאמן במקום אחר, אחד שיודע מה צריך לעשות כדי להפוך קבוצה למנצחת", מתמוגגים במילאנו. לקוזמינסקרס אופציה לעונה נוספת בקבוצה, אך הוא עשוי לחזור ל-NBA בקיץ.

בשישי הקרוב מילאנו מגיעה למשחק אותו מגדירים במועדון כהזדמנות שלהם לחזור לחיים ביורוליג. הקבוצה כרגע רחוקה ארבעה וחצי משחקים ממכבי תל אביב, שנמצאת במקום שמוביל לפלייאוף, אך אם תדע לנצח אותה ביותר מ-11 נקודות, היא תתקרב לשלושה משחקים, עשרה מחזורים לסיום העונה. ברקע רואים האיטלקים את חזרתו של הסנטר פטריק יאנג, שהגיע מאולימפיאקוס ועדיין לא פתח את העונה, ואמור לעזור לרוטציית הגבוהים שכוללת את ארתוראס גודאיטיס וקיילב טראצ'בסקי.

בזמן שהקו האחורי העמוס מושך אליו את מירב תשומת הלב, דווקא הקו הקדמי הוא אולי המעניין יותר: מילאנו שילמה בקיץ מאות אלפי דולרים כדי לשחרר מריטאס וילנה את גודאיטיס, שנחשב לאחד הגבוהים המוכשרים והמבטיחים ביבשת ולסנטר הליטאי הגדול ביותר אחרי יונאס ולאנצ'יונאס, וניצחה רבות מהקבוצות הבכירות ביבשת בקרב על שירותיו. בפועל, הוא מקבל מפיאניג'אני דקות מוגבלות לטובתו של טראצ'בסקי, שחקן אמריקאי אפרורי שמעורר התלהבות רבה וכבר זכה להצעה להארכת חוזה. מזכיר למישהו את אמארה סטודמאייר בירושלים אשתקד? דבר אחד בטוח - במילאנו יקנו סוף דומה לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully