וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לממן את התואר: סיפור המעבר של חנן ממן להפועל באר שבע

26.1.2018 / 14:50

החיזור הראשוני מצד ברק בכר, האכזבה מהחמצת השידוך עם הפועל באר שבע בקיץ, היחסים המורכבים עם יואב כץ ופרטי השיחה עם ניר קלינגר בה נקבע: את מאבק האליפות יעשה חנן ממן בדרום. הבלוג של שלמה וייס על השחקן שאיים להחרים דרבי חיפאי ב-2012 ומגיע כדי להעיר את האלופה

אתר רשמי

בקיץ האחרון האמין חנן ממן שהוא שב לבמה המרכזית. שנתיים אחרי שחזר להפועל חיפה, במהלך שנחשב עבור רבים כצעד אחורה, ממן הרגיש שהאמונה שלו כי מדובר בירידה לצורך עלייה אכן מתממשת. איזי שרצקי היה הראשון שהצהיר פומבית על רצונו להנחית את מספר 15 באדום, כרכש העיקרי של חיים סילבס. הבעלים של עירוני קרית שמונה היה מוכן לפנק את ממן בשכר גבוה וחוזה ארוך טווח, אך הקשר לא היה משוכנע שמעבר כזה הוא צעד נבון מבחינתו. במקביל החלו גם גישושים לא רשמיים מצד הפועל באר שבע. כאן, ממן נדלק.

מעבר לשורות האלופה כמובן עונה על הציפיות ובסביבתו העבירו מסר כי סעיף השחרור בגובה 70 אלף יורו לא אמור להוות בעיה. גם היריבה העירונית מכבי חיפה גיששה, וממן כבר ראה איך הוא מככב באחת הקבוצות הגדולות של ליגת העל. אלא שמהר מאוד החלומות התנפצו. בדיקה אצל אנשי הפועל חיפה העלתה שממן אכן חתם על החוזה עם סעיף שחרור, אלא שהסעיף לדבריהם לא תקף בשל רישום שגוי בחוזה. "היו בעיות טכניות בעניין הזה", נזכר גורם שעבד בהפועל חיפה. "ממן חתם לשלוש שנים בידיעה שבכל שנה הוא יכול לצאת תמורת הסכום הזה, לכן הסכים להגיע. בסוף התברר שהייתה טעות ברישום והסעיף תקף רק לשנה הראשונה". אביו כעס ודרש הבהרות מהסוכן דודו דהאן, שגילה שהסעיף אכן בעייתי. "חנן ובעיקר ברוך הסתובבו בתחושת החמצה, הם כעסו על הסוכן וגם על עצמם", מסבירים בסביבת המשפחה. "חנן הבין שיואב כץ ידרוש סכום גבוה ושהוא יצטרך להישאר בהפועל חיפה ולתת מעצמו אפילו יותר כדי שהפעם הגדולות יילחמו עליו, ולא משנה המחיר".

עוד בנושא:
חנן ממן חתם לארבע שנים וחצי בהפועל באר שבע: "שלם עם ההחלטה"
שביעות רצון בבאר שבע מצירופו של חנן ממן: "בדיוק מסוג השחקנים שחסרים לנו"
יואב כץ: "הפועל באר שבע דיברה עם חנן ממן לפני ינואר, זה לא אתי"
דרבי חיפאי ברבע גמר גביע המדינה, הפועל באר שבע מול עירוני קרית שמונה

seperator

כחצי שנה אחרי אותה אכזבה, ממן השלים ביום חמישי את המעבר המיוחל להפועל באר שבע. הפעם לא על תקן שחקן משלים כפי שהיה מגיע בקיץ, אלא כאיש שצריך להזרים דם חדש במועדון מהנגב, זה שצריך לתת את המספרים שכל כך חסרים לברק בכר. "חנן לא משחק באותו סגנון כמו מאור בוזגלו", מדגיש אחד מחבריו של ממן בליגת העל, "אבל הוא זה שיצטרך לתת את המספרים האלה לבאר שבע - גם ממצבים נייחים וגם בכדורי עומק וכניסות מאחור שזו ההתמחות שלו".

אז איך התגלגל הקשר שחי את רוב הקריירה בצלו של האב ברוך לאלופה הישראלית? מהאיומים בהחרמה של דרבי חיפאי בגביע הטוטו בקדנציה הראשונה של ניר קלינגר, הנדודים בין הפועל תל אביב לבלגיה ולבית"ר ירושלים, הסולחה עם כץ, האהבה שביגרה, החיזורים מבכר והפגישה עם קלינגר שהכריעה: את מאבק האליפות הזה ממן יעשה בדרום ולא בצפון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חנן ממן שחקן הפועל באר שבע. אתר הפועל באר שבע, אתר רשמי
חיכה חצי שנה ומגיע במעמד שונה לגמרי. חנן ממן עם ברק בכר/אתר רשמי, אתר הפועל באר שבע
"חנן הבין שבבאר שבע יהיו לו את כל התנאים כדי להצליח ולהסיר את כל הספקות שיש לגביו. הוא משוכנע שהפעם הוא יצליח כשחקן מוביל בקבוצה גדולה"

ב-2 באוגוסט 2012 הגיע ברוך ממן למתחם האימונים בקריית חיים. הבן חנן נחשב אז לקשר מוכשר וצעיר וראה איך חבריו גל אראל, רן אבוקרט ואחרים הופכים לכוכבים של הפועל חיפה. ממן שהשתכר אז רק כמה אלפי שקלים בחודש, רצה שדרוג. כץ הסכים, אבל השדרוג מצד הבעלים "היה מגוחך", כך לדברי גורמים המעורים בפרטים. מגוחך עד כדי כך שממן נשאר עם סכום של ארבע ספרות במשכורת החודשית. ממן שמע על השדרוג הזעום ורתח. הוא רצה לעזוב בכל מחיר. באותו יום חם באוגוסט, הקשר איים שלא יגיע לדרבי החיפאי במסגרת גביע הטוטו יומיים לאחר מכן. "היה פיצוץ אמיתי בין יואב לחנן באותו רגע, כשגם ברוך היה עמוק בסוד העניינים", נזכר אותו גורם שעבד בהפועל חיפה. "חנן היה נחוש לעזוב ויואב האמין שהסערה תחלוף".

מי ששמע אז על הבלגן בין השניים היה המאמן הטרי של הקבוצה, ניר קלינגר. המאמן הבין שממן לא עם הראש בחיפה ואמר לכץ שייתן לו ללכת. כץ שרצה לתת לקלינגר את כל הכלים, הסכים לבקשה וממן השלים זמן קצר לאחר מכן מעבר להפועל תל אביב. הקבוצה הגדולה הראשונה שלו. ממן הצליח בתחילת הקדנציה, אך לאחר מכן דעך. המעבר שלו לבלגיה בלי שכץ ירוויח כסף, גרם לבעלים להבטיח לכל מי שרצה לשמוע: כף רגלו של ממן לא תדרוך יותר בקריית חיים. לאחר האפיזודה בבוורן, ממן רשם עוד עונה בבית"ר ירושלים שלא נחשבה להצלחה מסחררת, אך הייתה סבירה מאוד. קדנציה שגרמה לקהל בטדי להתאהב בו, אך לא לאלי טביב שוויתר על שירותיו אחרי שלא הגיע איתו לסיכום על חוזה חדש.

ב-2015 מצא עצמו ממן בצומת דרכים. טביב לא באמת נלחם עליו ומעמדו בשוק היה בירידה. במקביל, מאמן הפועל חיפה טל בנין החל להציב רשימת רכש. כבר באחת השיחות הראשונות, בנין אמר שהוא רוצה להחזיר את ממן. כץ הקשיב ולא האמין למשמע אוזניו. "ממן לא יחזור לפה ואני לא רוצה לשמוע על זה יותר", הבהיר הבעלים. בנין לא נשבר והחל לטפטף פעם אחר פעם לכץ שאם הוא רוצה לשנות תפיסה אז ממן צריך לחזור. "כץ השתולל פעם אחר פעם", נזכר גורם בהפועל חיפה, "אבל לאט לאט הוא התרכך. בנין הסביר שכדי להפוך לקבוצת צמרת צריכים שחקן של 'תכלס' והוא מאמין שממן יכול להפוך לאחד כזה".

אחרי ההתרככות, כץ החל לדבר עם סוכנו של ממן ובהמשך גם עם השחקן עצמו. מהשיחה הזו יצא עשן לבן (כמעט). ממן כבר סיכם את כל תנאיו ונראה הייתה שההודעה הרשמית בדרך, אלא שאז ברגע האחרון צצה כמו תמיד בהפועל חיפה בעיה חדשה וכץ סירב להעניק רכב לשחקן. מי שנרתם לעניין היה סמנכ"ל המועדון רון פלדהיים שהשיג איש עסקים שיממן רכב, והעניין בא על מקומו. בעונה שעברה כשפלדהיים עזב את המועדון, גם איש העסקים הפסיק את התרומה וכך יצא שהשחקן הכי חשוב בהפועל חיפה מחזיק בחוזה ללא רכב. "זה רק חלק מהדברים שגרמו לממן לרצות להשתדרג ולא רק כלכלית, אלא גם מבחינת תנאי אימון ואפשרויות להתקדם כשחקן", מסבירים בהפועל חיפה. "הוא הבין שבבאר שבע יהיו לו את כל התנאים כדי להצליח ולהסיר את כל הספקות שיש לגביו. הוא משוכנע שהפעם הוא יצליח כשחקן מוביל בקבוצה גדולה".

יואב כץ בעלים הפועל חיפה. סוכנות ג'יני
הבהיר ב-2015: "ממן לא יחזור יותר להפועל חיפה", אך בהמשך התרכך. יואב כץ/סוכנות ג'יני
רן אבוקרט: "מעבר לכישרון האדיר שיש לו ברגליים, הוא תורם המון לחדר ההלבשה. הגיבוש חשוב לו תמיד והשנה בולט לעין גם הביטחון שהוא עולה איתו. הוא משתפר משנה לשנה. הוא במומנטום בקריירה והיה חייב לנצל את זה כדי לעבור לקבוצה גדולה"

לאחר החתימה בהפועל חיפה ממן עשה את הקפיצה הגדולה. העובדה שהחל בקשר זוגי רציני שהוביל בקיץ האחרון גם לחתונה ביגר אותו מאוד, כך מעידים מקורביו. הזוגיות גרמה לו להתמקד ולהפוך לשחקן בשל הרבה יותר. "חנן זה מסוג השחקנים שכל קבוצה חייבת", אומר רן אבוקרט, שגדל ושיחק עם ממן בהפועל חיפה. "מעבר לכישרון האדיר שיש לו ברגליים, הוא תורם המון לחדר ההלבשה. הגיבוש חשוב לו תמיד והשנה בולט לעין גם הביטחון שהוא עולה איתו. הוא משתפר משנה לשנה. הוא במומנטום בקריירה והיה חייב לנצל את זה כדי לעבור לקבוצה גדולה".

בקיץ, כאמור, זה היה קרוב אך התמסמס במהירות. את חצי העונה האחרונה שלו בהפועל חיפה עבר ממן בהצלחה יתרה, אך הצעה רשמית להארכת חוזה לא הגיעה. ככל שהעונה התקדמה, הקשר גם לא רצה שכץ יגיש הצעה כדי להגיע לינואר או לסיום העונה על תקן שחקן חופשי. "ראיתי שהקהל מאשים את חנן, אבל אם כץ היה מציע לו חוזה לפני חודש הוא היה חותם בהפועל חיפה", טוען אייל טרטצקי. "ברגע שבאר שבע נכנסה לעניין היה קשה להגיד לא".

ברק בכר סימן בחודש נובמבר את ממן כשחקן אותו היה רוצה לראות מגיע. בבאר שבע הבינו שהוא מסיים חוזה ובנו עליו כרכש לעונה הבאה, אך בינואר המחשבות כבר עברו לשלב המעשי. ראשון לקבל טלפון היה קלינגר. היחסים הטובים שלו עם אלונה ברקת הובילו את הבעלים של האלופה לבשר לו ישירות שהיא מתכוונת להיכנס למשא ומתן עם הקשר לגבי העונה הבאה. קלינגר העביר את המסר לכץ וזה כהרגלו היה אופטימי שהקשר יישאר אצלו. מהר מאוד גם ממן קיבל פנייה והסיכום לארבע עונות היה מהיר.

חנן ממן שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
הזוגיות ביגרה, המספרים השתפרו. חנן ממן חוגג שער במדי הפועל חיפה/ברני ארדוב
ממן השיב שהכול סגור ושהוא יחתום בקרוב על חוזה לארבע שנים. קלינגר שמע ואמר בהחלטיות: "אני לא מתכוון להחזיק אצלי עוד חצי עונה שחקן שחתום בקבוצה אחרת. אדבר עם יואב ואתה תעזוב כבר בינואר"

בזמן ששני הצדדים היו משוכנעים שהעסקה מתוכננת לקיץ, בכר דווקא ראה בחזונו את ממן מגיע בינואר. התקופה הפחות טובה של באר שבע גרמה למאמן לבקש מברקת לעשות הכול כדי שממן יצטרף בחלון הנוכחי. ברקת התכוננה למשא ומתן, אך לא שיערה עד כמה האקס קלינגר יהפוך את זה לפשוט. כשהכותרות באתרי האינטרנט בישרו על כך שממן על סף סיכום לעונה הבאה בהפועל באר שבע, המאמן זימן את השחקן לשיחה.

לוואלה! ספורט נודע שהשיחה לא הייתה קשה, אך הייתה תכליתית מאוד. "תגיד לי, ובכנות, אתה סגור בבאר שבע לעונה הבאה או שיש על מה לדבר?", שאל קלינגר. ממן השיב שהכול סגור ושהוא יחתום בקרוב על חוזה לארבע שנים. קלינגר שמע ואמר בהחלטיות: "אני לא מתכוון להחזיק אצלי עוד חצי עונה שחקן שחתום בקבוצה אחרת. אדבר עם יואב ואתה תעזוב כבר בינואר". כך אכן היה. "ניר בא במטרה לשנות את ה-DNA של הפועל חיפה", מסביר גורם בכיר בכדורגל הישראלי. "הוא רוצה לבנות מועדון צמרת ומבחינתו התנהגות כמו של הפועל רעננה ומכבי פתח תקווה בעניין יובל שבתאי ודור אלו היא לקבל מרות של מועדון גדול, ולזה הוא לא היה מוכן. אם ממן לא היה עובר בינואר, הוא היה יושב ביציע עד סוף העונה".

אחרי שכל המכשולים הוסרו, ממן קיבל בהפועל באר שבע חוזה שמן במיוחד, בטח בהשוואה לזה שהיה לו אצל כץ, ומוערך במעל 1.2 מיליון דולר עד סיומו (הפעם יהיו גם רכב ודירה שכורים, כמובן) ויצטרך להוכיח שהמקום שלו בין הגדולים. "הקפיצה שממן עשה בשנה וחצי האחרונות זה בעיקר עניין המספרים", מדגיש טרטצקי, ששיחק עם הקשר במשך שנים בהפועל חיפה. "הוא תמיד היה ילד מוכשר, אבל לא הצליח לעשות את הפריצה. יש כאלה שאומרים שהוא לא הצליח בקבוצות אחרות חוץ מהפועל חיפה, אבל אני משוכנע שהעונות שלו בקבוצות גדולות תרמו לו מאוד והפכו אותו לשחקן שהוא היום. הפעם הוא יצליח בגדול, אני משוכנע בזה".

ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה במסיבת עיתונאים עם חנן ממן. שלומי גבאי
פילס את הדרך של ממן לבאר שבע. ניר קלינגר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully