וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקרע, אך לא נשבר: הקריירה האכזרית והמדהימה של סרחיו אסנחו

14.1.2018 / 11:00

שוער ויאריאל, הגיבור הגדול בניצחון על ריאל מדריד, חזר לפני חודש מקרע רביעי ברצועות ברכיו. לפני עשור הוא נחשב להבטחה הגדולה בספרד, וגם אחרי האסונות הבריאותיים עדיין חולם למצות עד תום את הפוטנציאל הגדול

one

"בכיתי", הודה סרחיו אסנחו בעקבות המפגש הקודם מול ריאל מדריד, לפני קצת יותר משנה, בפברואר 2017. ואיך אפשר אחרת? הכל היה נהדר לקראת הקרב הביתי מול הלבנים. שוער ויאריאל היה בכושר פנומנלי, ספג 15 שערים בלבד ב-23 משחקי ליגה, נכלל בסגל נבחרת ספרד וזכה לשבחים מכל עבר. גם המשחק המדובר החל מצוין מבחינתו, אך לקראת סיום המחצית הראשונה הכל שוב השתבש. כדור ששיחרר קארים בנזמה פגע בבלם ושינה כיוון. אסנחו ביצע תנועה חדה, וברכו השמיעה רעש. המחשבות הראשונות היו אופטימיות, כי הוא לא רצה להאמין שחוסר מזל כזה אפשרי, אבל כאשר התקלח הרגיע אסנחו את הכאב המוכר. מוכר מדי. הוא קרע את הרצועות בברכו בפעם הרביעית.

תנסו להפנים את זה – פציעה קשה ברצועות ברכיים בפעם הרביעית תוך פחות משבע שנים. תהליך ההחלמה הפיזי כבר היה די שגרתי עבור אסנחו, והוא ידע בדיוק למה לצפות. אבל איך מתאוששים מזה מנטלית? איך מתמודדים עם גורל כה אכזר? האם אפשר להמשיך בקריירה ללא חשש וללא פחד אם הגוף בוגד בכך בתדירות גבוהה? אבל בעוד הדמעות זלגו בהתחלה, אסנחו לא חשב אפילו לרגע על פרישה בגיל 27. נהפוך הוא, מטרותיו לא השתנו. הוא זכר כיצד חזר מחוזק בכל הפעמים הקודמות, והצהיר בראיון למארקה: "אני משחק ברמה כזו בזכות כל מה שעברתי. התבגרתי בזכות הפציעות. לא משנה מה קורה לי, אני מנסה תמיד לראות את ההיבטים החיוביים".

באותה הזדמנות סיפר אסנחו גם על הערצתו לשני אליליו הגדולים, איקר קסיאס וג'אנלואיג'י בופון, וגילה עד כמה הוא מצטער על כך שטרם פגש את הכוכב האיטלקי. "זה משהו שחסר לי, ואני חולם לקבל את החולצה שלו. יש לי בארון מקום ששמור רק לה", הוא אמר. לא קשה לנחש מה קרה מיד לאחר מכן. בופון הדגים בפעם המי-יודע כמה את גדולתו האישית ואת רוחב ליבו. כאשר שמע על חלומו הכמוס של השוער הפצוע, הוא שלח לו את החולצה עם הקדשה אישית ואיחולי החלמה. אסנחו אפילו לא הצליח לתאר את האושר שלו במילים, והמחווה סייעה לו מאוד בתהליך השיקום המפרך.

עוד בנושא

ויאריאל הדהימה את ריאל מדריד עם 0:1 בברנבאו
רונאלדו ממשיך את עונת השפל ההיסטורית שלו
אתלטיקו ניצחה את אייבר 0:1, ולנסיה את לה קורוניה 1:2

כמו איקר מול סביליה

בסוף הוא חזר. כאבי גב השביתו את אסנחו גם אחרי שברכו כבר היתה תקינה, אבל לפני חודש הוא תפס מחדש את המקום בין הקורות, והצוללת הצהובה ממריאה איתו לגבהים חדשים. במשחק הקאמבק אמנם ספגה ויאריאל שני שערים מאוחרים מול ברצלונה והפסידה, אבל בארבעת המחזורים האחרונים הוציא אסנחו כדור אחד בלבד מהרשת, וקבוצתו חגגה נצחונות חוץ בתוצאה הזהה 0:1 בדרבי מול ולנסיה, בקרב המרתק מול סלטה ויגו, ואתמול גם מול ריאל מדריד.

היה זה הניצחון הראשון אי פעם של ויאריאל בסנטיאגו ברנבאו, ובעוד כולם נהנים לדסקס ולנתח את המשבר העמוק שפקד את האלופה, חייבים לומר כי החבורה של זינדין זידאן דווקא הציגה יכולת לא רעה בכלל. במחצית הראשונה היא היתה ראויה להביס את האורחת, אלמלא אסנחו שסיפק הצגה ברמה העולמית הגבוהה ביותר וסגר את המעגל האישי אחרי הטרגדיה בפברואר. הוא התעופף כדי למנוע שערים של מרסלו וכריסטיאנו רונאלדו בזינוקים מרהיבים, ואז – על סף השריקה להפסקה – הצליח להציל פעם נוספת מרגליו של הפורטוגלי שבעט מטווח אפס. זו היתה פעולה הירואית סטייל קסיאס בימיו הגדולים, והיא הזכירה במיוחד את ההצלה המיתולוגית מול דייגו פרוטי של סביליה ב-2009.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סרחיו אסנחיו שוער ויאריאל. GettyImages
ממריא לגבהים חדשים. סרחיו אסנחו/GettyImages

היה יעד מרכזי של ברצלונה

את קסיאס, בניגוד לבופון, פגש אסנחו בהזדמנויות רבות, ואפילו ניצח אותו לפני כמעט עשור, כאשר השוער נחשב לאחד הלהיטים הצעירים הגדולים בספרד במדי ויאדוליד. הפריצה שלו לתודעה בשלהי 2007 היתה מסחררת בכל קנה מידה – הוא ספג רק שער אחד בחמישה המשחקים הראשונים בקריירה, וגילה אינסטינקטים מופלאים וקור רוח שלא מאפיין בדרך כלל נער בן 18. הפיאסקו הגדול הראשון בחייו התרחש בסנטיאגו ברנבאו כשריאל פירקה את ויאדוליד 0:7, אבל המפגש השני עם האלופה בנובמבר 2008 כבר היה שונה בתכלית. אסנחו עצר את ראול ואת וסלי סניידר, שמר על רשת נקיה והעניק לקבוצתו הצנועה 0:1 אשר קירב מאוד את סיום דרכו של ברנד שוסטר כמאמן ריאל.

באותה תקופה, שמו הלך לפניו. קבוצות פאר רבות שלחו סקאוטים על מנת לעקוב אחרי ביצועיו על בסיס שבועי, מנצ'סטר יונייטד ראתה בו יורש של אדווין ואן דר סאר, וברצלונה הסתמנה כמועמדת המובילה להחתימו. עם זאת, הקטלונים חשקו בשירותיו רק כדי להביא גיבוי מצוין ל-ויקטור ואלדס, ואילו הכוכב העולה חיפש קבוצה שתעניק לו מקום בהרכב. כך הוא בחר בקיץ 2009 באתלטיקו מדריד שראתה בו שוער ראשון לשנים ארוכות אחרי עזיבתו של ליאו פרנקו הארגנטינאי. "הוא רכש מעולה, ואני בטוח שיש לו עתיד מזהיר", ניבא חרמאן בורגוס, שוער העבר של הקולצ'ונרוס שיהפוך לימים לעוזרו של דייגו סימאונה בקבוצה.

איקר קסיאס ריאל מדריד מאוכזב. AP
הפסיד לאסנסיו לפני כמעט עשור. איקר קסיאס/AP

דה חאה עקף בסיבוב

אסנחו ובורגוס לא ידעו מי צמח באקדמיה של המועדון. ההתחלה של השוער בקבוצה הגדולה לא היתה חלקה בלשון המעטה, הוא סופסל באמצע העונה, ודויד דה חאה לקח את הצ'אנס שלו בשתי הידיים. כך הפך הרכש המבטיח לשחקן ספסל במחצית השניה של העונה, מצבו רוחו התדרדר לשפל, והוא רק חיכה להזדמנות להראות את כישוריו מחדש, כי ברצלונה, ריאל וטוטנהאם שקלו להחתימו. זו הגיעה לכאורה במחזור הלפני האחרון, כי המאמן קיקה סאנצ'ס פלורס התכונן לגמר הליגה האירופית נגד פולהאם ושלח הרכב של מחליפים למשחק הליגה נגד חיחון. אלא שאז התרחגש האסון הראשון – דקות ספורות אחרי שריקת הפתיחה קרע אסנחו את הרצועות בברכו הימנית. אז טוטנהאם כבר לא התקשרה.

אחרי תהליך החלמה שארך חצי שנה, כבר היה לו ברור כשמש שאין כל סיכוי להזיז את דה חאה, ולכן המועדון בחר להעבירו בינואר 2011 בהשאלה למלאגה על מנת לאפשר חזרה הדרגתית לכושר. המגעים למכירתו של דה חאה למנצ'סטר יונייטד כבר החלו, ואסנחו עשוי היה להיכנס לנעליו בעונה שלאחר מכן. התוכנית הזו היתה טובה לכל הצדדים, אבל התנפצה לרסיסים כבר במשחקו החמישי של השוער באנדלוסיה. בתחילת המפגש מול סביליה, הוא קרע שוב את הרצועות בברכו הימנית.

סרחיו אסנחו. GettyImages
ההנהלה הרגישה שהיא לא מסוגלת לסמוך עליו. סרחיו אסנחו באתלטיקו/GettyImages

פעמיים בימין, פעמיים בשמאל

לכן, כאשר קיץ שני ברציפות הוקדש לטיפולים רפואיים, הנהלת אתלטיקו כבר לא הרגישה שהיא מסוגלת לסמוך עליו. טיבו קורטואה הגיע בהשאלה מצ'לסי מיד אחרי שהכחולים החתימו אותו מגנק, הפך לכוכב במהירות מסחררת, ואסנסיו בילה שנתיים על הספסל. אלה היו שתי עונות מבוזבזות, ובקיץ 2013 הוחלט סוף כל סוף לשלוח אותו להשאלה נוספת. ויאריאל, ששבה לליגה הבכירה אחרי שנת גלות, שמחה לקלוט אותו, וזה היה שידוך מושלם. בתום עונה חיובית, רכשה הצוללת הצהובה את כרטיסו של אסנחו, הוא חזר למרכז הבמה כאחד השוערים הבולטים בליגה, ומאמן הנבחרת ויסנטה דל בוסקה אפילו זימן אותו במרץ 2015 לסגל. נחשו מה קרה שבועות ספורים לאחר מכן. נכון – השוער קרע רצועות, ועוד במשחק מול האקסית אתלטיקו. הפעם, לשם שינוי, היתה זו ברכו השמאלית.

מבחינה מורלית, המכה הזו היתה קשה במיוחד, כי היא עצרה את התנופה, ואי אפשר היה להתעלם מהתחושה כי קללה רובצת עליו. "הרבה אנשים אמרו לי שהיו פורשים במקומי אחרי הפציעה השניה או השלישית", הוא אמר. הפעם נעדר אסנחו מהמגרשים כמעט שנה, אבל חזר כמו גדול ופתח את העונה שעברה בסערה. המאמן הלאומי ג'ולן לופטגי זימן אותו, הקבוצה רצה בצמרת, והשער נותר בדרך כלל נעול. ויאריאל היתה קרובה לנצח את ריאל בברנבאו בתיקו 1:1, הביסה 0:3 את אתלטיקו, ובפברואר גם סיימה ב-0:0 אצל סביליה של חורחה סמפאולי, כאשר אסנחו מספק הצגה עילאית והודף בין היתר את הפנדל של סמיר נאסרי. בחלוף שלושה שבועות, הרצועות בברכו השמאלית נקרעו שוב.

סרחיו אסנחו. GettyImages
בדרך למונדיאל? סרחיו אסנחו/GettyImages

הבטיח לחזור חזק יותר – וקיים

לאנשים חזקים מסוגו של אנסחו לא פשוט להתמודד עם רחמים, אבל זו היתה הגישה הנפוצה כלפיו. החברים ובני המשפחה ריחמו על ספורטאי שסובל מחוסר מזל כה קיצוני. "ראיתי את הדמעות בעיניים שלהם", הוא סיפר, אבל הגישה שלו היתה שונה בתכלית. "אני חושב שהשיא עוד לפניי. אחרי הפציעה השלישית חוויתי את התקופה הטובה בקריירה, ואני אחזור טוב עוד יותר גם הפעם", הוא הבטיח.

והוא קיים! האם אפשר להאמין שאת ההצלות המטורפות אתמול ביצע שוער שחזר רק לפני חודש מניתוח רביעי בברכיים? התקומה של השוער בן ה-28 מופלאה בכל קנה מידה, ובקצב הנוכחי לופטגי בהחלט יכול לקחת אותו לרוסיה. הוא יכול להיות שני רק לדה חאה, אשר פרח פעם לראשונה על חשבונו. הוא מסוגל גם לסחוף את ויאריאל לליגת האלופות, ולוח המשחקים המסקרן מזמן לה מפגש נוסף מול ריאל במחזור האחרון. ואולם, בתוך כל האופוריה, מסתתר גם החשש הגדול. מה אם תהיה פציעה חמישית? הייתכן שגם הפעם יתאכזר אליו הגורל? תחזיקו לו אצבעות, כי מגיע לו לזכות בתהילה ולשחק ללא הפרעה עוד שנים ארוכות, אולי עד גיל 40 כמו בופון.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully