וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד האירועים הגדולים של 2017: מקומות 21-35

28.12.2017 / 16:20

בופון, אוברדוביץ', סרינה, הקסם של איסלנד, הסנסציה של מונאקו והספורטאי השנוא מכולם. אהרל'ה ויסברג עם 50 האירועים שעשו לנו את השנה, ממשיכים עם מקומות 35-21. בימים הקרובים נטפס במעלה הדירוג

one

בווידאו: ה-0:3 של ברצלונה על ריאל מדריד בברנבאו

מלכתחילה, שנת 2017 הייתה אחת מהשנים שחובבי הספורט אוהבים לשנוא. שנה בלי אולימפיאדה, בלי מונדיאל ובלי יורו היא שנה נטולת ברק, נטולת שיאים וריגושים, נטולת לילות לבנים, ותסלח לנו המכביה.

אבל גם בשנה כזו התמלא לוח הזמנים הספורטיבי באירועים בלתי נשכחים, בסיפורי הצלחה מעוררי השראה, ברגעי אושר ועצב. 2017 התאפיינה, בין היתר, בסופרסטארים שהוכיחו לפתע שהם אנושיים ואינם מושלמים, ובנבלים שניצחו כנגד כל הסיכויים.

לפניכם החלק השני במצעד 50 האירועים הגדולים של השנה, והפעם - ממקום 35 עד מקום 21.

עוד בנושא

לחלק א' של הדירוג שלנו: מקומות 50-36
הצביעו בסקר: מי צריך להיות ספורטאי השנה?
בולט קורס, ניימאר מפתיע: תמונות השנה שלנו
לא רק זלאטן ולוואר בול: קבלו את ציטוטי השנה

שחקן מונאקו רדאמל פלקאו. רויטרס
עצרו את הקטר של פ.ס.ז'. רדאמל פלקאו/רויטרס

35. בלאדי מארי

אנדי מארי הפך בתחילת השנה לטניסאי הפעיל הראשון שזוכה לתואר סר, וזה לא היה מפתיע במיוחד: ככה זה כשאתה בריטי המדורג במקום הראשון בעולם. מה שאולי הפתיע מעט יותר הוא מה שקרה לו מאז: מארי זכה השנה בטורניר דובאי בלבד, איבד אחיזה בצמרת העולמית והידרדר עד למקום ה-16.

34. הנסיכות שזכתה במלכות

צ'לסי, באיירן מינכן ויובנטוס זכו, כל אחת בדרכה המיוחדת, באליפויות אנגליה, גרמניה ואיטליה - אבל בצרפת הייתה אלופה ותיקה אחת שדווקא נחשבה לסינדרלה. מונאקו העלימה לעונה אחת את השליטה האבסולוטית של פריז סן ז'רמן וגרפה את כל הקופה, לראשונה מאז שנת 2000, תוך שהיא מציגה לראווה כוכבי על כמו קיליאן אמבפה ורדאמל פלקאו.

33. ריקוד סלואן עם הגביע

סלואן סטיבנס פתחה את השנה מרותקת למיטה, ואפילו לא הייתה מסוגלת ללכת, עם הרבה אוכל שהזמינה בטייק אוויי, סרטים שהזמינה בטלוויזיה ומעט תקווה בליבה. היא סיימה את 2017 בתואר אלופת ה-US Open, הפכה לטניסאית הראשונה זה שמונה שנים שזוכה בגראנד סלאם מבלי להיות מדורגת - וגם הגדילה בתוך שבועיים ב-1,000 אחוזים את רווחיה מטניס.

32. צ'או, בופון

גם ב-2017 הלכה והתעצמה אגדת ג'יג'י בופון, אבל בשנה הזו הוא מיתג את עצמו כסוג של אנדרדוג: אף שזכה באליפות עם יובה, השוער האגדי בן ה-39 הגיע איתה לגמר ליגת האלופות ולא שתה מהבאר כשהפסיד לריאל מדריד; גם את הקריירה הבינלאומית הענפה שלו בנבחרת איטליה, שהתפרסה על פני 20 שנים, הוא סיים בטעם חמוץ, כשפרש לאחר שהסקוואדרה אזורי כשלו במשימה להעפיל למונדיאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיים בטעם חמוץ. ג'יג'י בופון/מערכת וואלה!, צילום מסך

31. פרום דה באטום

כריס פרום הוא הרוכב הרביעי בהיסטוריה (ויסלח לנו לאנס ארמסטרונג) שזוכה שלוש פעמים ברציפות בטור דה פראנס, אבל הוא כנראה השנוא מכולם (ושוב יסלח לנו לאנס ארמסטרונג). הקהל במארסיי שרק לו בוז במהלך המירוץ, התקשורת יורדת לחייו וגם אנשי הענף הבריטים מתקשים לפרגן. לקראת סוף השנה התברר מדוע, כשפורסם כי נכשל בבדיקת סמים.

30. עולמו של ויין

כבר במשחקו השלישי בשנת 2017 עשה וויין רוני היסטוריה, כששבר את שיאו של בובי צ'רלטון והפך למלך השערים של מנצ'סטר יונייטד בכל הזמנים. בנימה אופטימית זו הוא נפרד מאולד טראפורד. כשגילה כי הוא לא ממש נמצא בתוכניות של ז'וזה מוריניו, הוא עזב אחרי 13 עונות וחזר למועדון בו החל את הקריירה, אברטון, וגם פרש מהנבחרת הלאומית.

29. לילה ראשון בלי זלאטן

במשך שנים רבות חששה שבדיה מהיום שאחרי זלאטן איברהימוביץ', אבל לפעמים מתברר שגם כוכב על, גדול ככל שיהיה, עלול להפריע לשחקנים שלצידו לבוא לידי ביטוי. עובדה: אחרי שכשלה ביחד איתו להעפיל לשני המונדיאלים האחרונים, היא עלתה בסטייל לגביע העולמי ברוסיה בלעדיו - עם ניצחון בפלייאוף על איטליה.

28. בואי, טורי, רוצי

כשהייתה ילדה קטנה, טורי בואי אומצה על ידי סבתה. היא מספרת שהיא נהגה ברכב בכביש המהיר כבר מגיל 12, ומאמניה ייעדו אותה להיות קופצת לרוחק. זה לא הסוף: הסתבכות בקטטה בבר שבסופה נדקרה מנעה ממנה להופיע במשחקים האולימפיים, אבל ב-2017 היא הפכה לאלופת העולם ב-100 מ'. לראשונה מאז 2005: ארה"ב מחזיקה בדאבל לגברים ולנשים.

27. סרינה נוגעת בסנטר קורט

התרגלנו לראות בשנים האחרונות איך כוכבי טניס הגברים שוברים ומנפצים כל שיא אפשרי, וגם בנשים יש שיאנית אחת שמאיימת להגיע לכל פסגה. לאם הטרייה סרינה וויליאמס זה קרה השנה, כשזכתה בגראנד סלאם מספר 23 בקריירה, חלפה על פני שטפי גראף ונותרה תואר אחד מתחת למרגרט קורט, רגע לפני שבישרה לעולם שהיתה היתה בהריון בזמן הטורניר.

26. ה-500 של מסי

זו לא הייתה השנה של לאו מסי. ברצלונה לא זכתה באליפות ספרד או בצ'מפיונס ליג, והסתפקה רק בגביע המלך, ארגנטינה שלו בקושי עלתה למונדיאל ולשם שינוי הוא אפילו לא היה פקטור במאבק על כדור הזהב, שהלך בקלות ובאופן טבעי לכריסטיאנו רונאלדו. רגע אחד גדול במיוחד כן היה לפרעוש: בקלאסיקו, בדקה ה-92, בסנטיאגו ברנבאו, לעיניהם המשתאות של אוהדי ריאל מדריד הוא הבקיע את שערו ה-500 במדי בארסה.

25. לאן אבדה הרומנטיקה?

זכייתה ההיסטורית של לסטר באליפות אנגלייה בכדורגל בשנה שעברה הוכיחה שעדיין נותר מקום של כבוד לרומנטיקה בעולם הספורט הציני והמסחרי. אבל מה שקרה השנה הוכיח עד כמה המקום הרומנטי הזה צר ובעיקר זמני. תשעה חודשים אחרי אותה זכייה, המאמן קלאודיו ראניירי פוטר מתפקידו.

24. רק חמש מדליות זהב. בושה

קייטי לדקי לא שברה השנה שיא העולם. היא גם לא נבחרה לשחיינית המצטיינת של אליפות העולם. שומו שמיים, היא אפילו הפסידה בגמר באחד המקצים. אבל בשנה כזו, האישה שהייתה אחראית במהלך הקריירה ל-13 שיאי עולם בבריכה, סיימה עם תפוקה לא רעה של חמש מדליות זהב ואחת מכסף. לא רעה, לא רעה.

23. קאקה עשה היסטוריה ועבר להיסטוריה

עד כמה פועלו של קאקה בכדורגל היה היסטורי? מספיק להעיף מבט חטוף בנתון הבא: לפני עשר שנים הוא היה לאחרון שאינו רונאלדו או מסי שזוכה בתואר שחקן השנה בעולם. לאחרונה, הרחק מאור הזרקורים בצ'מפיונס ליג, באורלנדו שבארה"ב, הוא נפרד בדמעות מהמשחק. תמה תקופה.

22. איסלנד במונדיאל. תקנאו

לפני שנתיים היא הופיעה בפעם הראשונה ביורו, וריגשה את כל אירופה עם העפלה לרבע הגמר. השנה, ההתרגשות עלתה מדרגה: איסלנד הקטנה עלתה לראשונה בתולדותיה למונדיאל. היא לא סחפה אחרי חצי מיליון אוהדים לכיכר המרכזית ברייקיאוויק, כי במדינה כולה יש כ-340 אלף תושבים (איפשהו בין תל אביב לחיפה), ולנו נותר רק להביט מהצד בקנאה.

21. אוברדוביץ' ניצח את הגן הטורקי

ההיסטוריה של הכדורסל האירופי מלאה במאמנים גדולים ומעוטרים שהגיעו לקבוצות העשירות של טורקיה ונכשלו. רק אחד הצליח, ומי זה יהיה אם לא הגדול והמעוטר מכולם, ז'ליקו אוברדוביץ'. המאסטרו הסרבי, המכונה באיסטנבול "אוברה-קדברה", הצעיד את פנרבחצ'ה לזכייה היסטורית ביורוליג, התשיעית שלו בחמישה מועדונים שונים.

עוד באותו נושא

ז'ליקו אוברדוביץ' לוואלה! ספורט: האמת מאחורי האגדות שנרקמו על שמי

לכתבה המלאה
מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. רויטרס
אוברה-קדברה. ז'ליקו אוברדוביץ'/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • סיכום 2017

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully