וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד 50 האירועים הגדולים של 2017: מקומות 50-36

27.12.2017 / 10:00

מקרב המאה שלא היה, דרך הקאמבק האמיתי של השנה, עד לניצחון הספורט על ההוריקן. אהרל'ה ויסברג עם 50 האירועים שעשו לנו את השנה, מתחילים עם מקומות 50-36. בימים הקרובים נטפס במעלה הדירוג

one

בווידאו: ה-0:3 של ברצלונה על ריאל מדריד בברנבאו

מלכתחילה, שנת 2017 הייתה אחת מהשנים שחובבי הספורט אוהבים לשנוא. שנה בלי אולימפיאדה, בלי מונדיאל ובלי יורו היא שנה נטולת ברק, נטולת שיאים וריגושים, נטולת לילות לבנים, ותסלח לנו המכביה.

אבל גם בשנה כזו התמלא לוח הזמנים הספורטיבי באירועים בלתי נשכחים, בסיפורי הצלחה מעוררי השראה, ברגעי אושר ועצב. 2017 התאפיינה, בין היתר, בסופרסטארים שהוכיחו לפתע שהם אנושיים ואינם מושלמים, ובנבלים שניצחו כנגד כל הסיכויים. החל מעכשיו, ובמהלך הימים הקרובים, נביא כאן תזכורות קצרות ל-50 האירועים שעשו את השנה בספורט העולמי.

עוד בנושא

הצביעו בסקר: מי צריך להיות ספורטאי השנה?
בולט קורס, ניימאר מפתיע: תמונות השנה שלנו
לא רק זלאטן ולוואר בול: קבלו את ציטוטי השנה

50. קרב המאה, בערך

העולם עצר (בערך) את נשימתו לקראת קרב האיגרוף ההיסטורי בין פלויד מייוות'ר ללוחם ה-UFC האירי קונור מקגרגור. "קרב המאה", קראו לו, ובסוף הוא לא היה יותר מאכזבת השנה. הקרב הזה היה חשוב כדי להוכיח שבימינו הספורטיביות היא רק מימד משני לדבר החשוב באמת - שיווק.

49. שלכם בכריעה

שחקני הפוטבול כורעים ברך בהמנון, קבלת הפנים של אלופת ה-NBA בבית הלבן מתבטלת, עקיצות הדדיות מול המיקרופונים, ליבוי יצרים. העימות הבלתי פוסק בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבין אנשי הספורט באמריקה שבר את כל סמלי הקונצנזוס בספורט האמריקאי.

48. סוף עידן הסמלים

בעידן שבו שחקנים מחליפים קבוצות אחת (או יותר) לשנה, נראה שתם עידן הסמלים. יובנטוס לקחה את זה צעד קדימה: אחרי 119 שנים, מועדון הפאר האיטלקי שינה את סמלו ועורר תגובות נזעמות בקרב האוהדים. הכעס נשכח כשהקבוצה זכתה בפעם השישית ברציפות באליפות.

47. ביי הארט ליין

ואם כבר פרידות מתוקשרות עד 120, אז גם באנגליה זה קרה: טוטנהאם עזבה אחרי 118 שנים את איצטדיונה המיתולוגי, הווייט הארט ליין, ועשתה זאת בסטייל. במשחקה האחרון היא ניצחה את מנצ'סטר יונייטד 1:2 והבטיחה את המקום השני בפרמייר ליג.

שחקני הליונס כורעים ברך בהמנון האמריקאי תמונות השנה. AP
כל סמלי הקונצנזוס נשברו/AP

46. 25 שניות מתחת להיסטוריה

אחד החלומות הגדולים של חובבי האתלטיקה הוא לחזות ביום בו בן אנוש ישלים ריצת מרתון בתוף פחות משעתיים. חברת "נייקי" לקחה שלושה רצים לניסוי, העמידה בפניהם תנאים אידיאליים, אפילו מלאכותיים, וכמעט הצליחה. אליוד קיפצ'וגה הקנייתי נגע בחלום וסיים את הריצה ב-2:00.25 שעות. התנאים הלא ריאליים בהם נערכה הריצה הביאו לכך שהיא אפילו לא נחשבה במניין השיאים העולמיים.

45. פורמולה וואן מן שואו

לאחר שאיבד אשתקד את תואר האליפות בפורמולה 1 לניקו רוזברג, לואיס המילטון היה משוכנע שהמסלול רק מחכה שיכבוש אותו מחדש. בסוף זה קרה, אבל לא לפני שעבר קשיים רבים והתגבר על פיגור בתחילת העונה מול יריבו המושבע סבסטיאן פטל. זו כבר הזכייה הרביעית שלו בתואר.

44. עד מתי, ארסנל ונגר?

לאן עוד תידרדר ארסנל תחת שרביטו של ארסן ונגר? המנג'ר הנצחי לא הביא אליפות לתותחנים מאז 2004, אבל ממשיך לקבל אשראי בלתי מוגבל מהבוס. העונה, לאחר שהקבוצה נותרה בפעם הראשונה זה שני עשורים מחוץ לליגת האלופות, מתנגדיו ביציע היו משוכנעים שזה הסוף. אבל הוא זכה בגביע האנגלי ובחוזה לשנתיים נוספות, בדרך ל-23 שנים רצופות בתפקיד.

43. סגן במילואים, אלוף בעולם

סם קנדריקס, בן 24 מארה"ב, החמיץ חלק גדול מההכנות לאליפות העולם באתלטיקה. הוא לא נפצע, חלילה. הייתה לו סיבה אחרת: הוא משרת כקצין מילואים בצבא האמריקאי, בדרגת סגן, ובמשך ארבעה חודשים נדרש להתייצב ביחידתו. זה לא הפריע לו לזכות במדליית הזהב העולמית בקפיצה במוט.

שחקני נבחרת הנוער של אנגליה. GettyImages
יש עתיד. נבחרת הנוער של אנגליה/GettyImages

42. שאגת האריה של קמרון

הכל עבד נגד נבחרת קמרון: שמונה שחקנים סירבו להופיע למשחקים בגאבון, יריבתה בגמר הגיעה לאחר 24 משחקים ללא הפסד בטורניר וגם עלתה ליתרון 0:1, אבל האריות חוללו מהפך, ניצחו 1:2 וזכו באליפות אפריקה, לראשונה זה 15 שנים. אבל גם זה לא עזר לנבחרת להימנע ממבוכה במוקדמות הגביע העולמי, והיא נותרה מחוץ למונדיאל בפעם השנייה בלבד מאז 1990.

41. יוסטון ניצחה את ההוריקן

כמה חודשים אחרי שהוריקן הארווי היכה ביוסטון, האסטרוס ריגשו את העיר ואת אמריקה כולה כשזכו באליפות הבייסבול (MLB) לראשונה בתולדותיהם, 3:4 בתום סדרת גמר מדהימה מול לוס אנג'לס דודג'רס, שניסתה בעצמה לשבור בצורת של 30 שנים.

40. בגרות באנגלית

נבחרת אנגליה ביורו ובמונדיאל, כך מספרת האגדה, היא כמו אוכל סיני בקניון: תמיד מאכזבת. אבל בעוד מספר שנים, אם המחסום ייפרץ והנאחס יישבר, תוכלו לחזור ל-2017 ולסמן את הרגע בו הונחו היסודות לשינוי. הנבחרת הצעירה של האנגלים לא איכזבה ברגע האמת וזכתה במונדיאליטו.

39. בראשים ברא

מועתז עיסא בראשים נחשב תמיד לאחד האתלטים הטובים בעולם, אבל נדמה שנתקע מתחת לתקרת זכוכית. ותקרת זכוכית היא דבר די בעייתי כשאתה קופץ לגובה: באולימפיאדות ובאליפויות העולם הוא תמיד סיים איכשהו בין המקום השני לרביעי, עד שהגיעה אליפות העולם ב-2017 ובה זכה בזהב.

שחקן אסטודיאנטס, חואן סבסטיאן ורון. רויטרס
אחד הקאמבקים המרגשים. חואן סבסטיאן ורון/רויטרס

38. אדוני הנשיא, כנס לשחק

בגיל 41, שנתיים אחרי שתלה את נעליו, רשם הכדורגלן הארגנטינאי חואן סבסטיאן ורון את אחד הקאמבקים המרגשים: הוא חזר לשחק במדי קבוצת נעוריו אסטודיאנטס, בגלל הבטחה שנתן לאוהדים.

37. הלב של קלינט

קלינט דמפסי נאלץ לשבות מכדורגל בעקבות בעיות שהתגלו בליבו, אבל שבעה חודשים אחר כך כבש שלושער והצעיד את נבחרת ארה"ב לניצחון על הונדורס במוקדמות המונדיאל. בניגוד לקיטש האמריקאי הטיפוסי, לסיפור הזה אין סוף רומנטי: לראשונה מאז 1986, ארצות הברית לא תשחק בקיץ בגביע העולמי.

36. מריט זכה בווינר

ארייס מריט, לשעבר אלוף אולימפי ושיאן עולם ב-110 מ' משוכות, חלה במחלת כליות נדירה. הוא הושבת מפעילות במשך שנתיים, פיספס את הכרטיס לריו 2016 במאית שנייה ועבר השתלת כליה, והשנה זכה במדליית הזהב בליגת היהלום ברומא. ווינר.

  • עוד באותו נושא:
  • סיכום 2017

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully