וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקל קינן בראיון: "הסגל של מכבי חיפה רחב מדי, אין כאן היררכיה"

26.12.2017 / 15:45

"אמרתי לצוות שזו הבעיה העיקרית, אין פה שלד אמיתי. לכן צעירים וזרים לא מצליחים להשתלב". זו העונה הכי גרועה שלנו". "נטע לביא צריך להיות הקפטן הבא". וגם: זהבי, ג'ורדי, התקשורת וארה"ב. לפני המעבר לסינסינטי, דקל קינן מדבר על הכול

יותם רונן

בפעם הקודמת שדקל קינן עזב את מכבי חיפה, לטובת בלקפול מהפרמיירליג האנגלית בקיץ 2010, זה היה אחרי קמפיין בשלב הבתים של ליגת האלופות. יותר משבע שנים חלפו, ואת הפרידה השנייה מהקבוצה עמה הוא כל כך מזוהה, יעשה כשהיא במקום התשיעי וקרובה יותר לקו האדום מאשר למקומות המובילים לפלייאוף העליון. ביום שבת, הבלם בן ה-33, שחתום על ניצחון החוץ האחרון של הירוקים (0:1 על מכבי פתח תקוה באפריל) ירשום את משחק הפרידה שלו ממכבי חיפה, לפני המעבר לסינסינטי מליגת ה-USL האמריקאית.

"לא חשבתי שכך זה ייראה כשחזרתי, לא חשבתי שלא נילחם על האליפות בשנים האלה וניקח רק גביע אחד", מודה קינן בראיון לוואלה! ספורט, שנערך ביום בו הבלם הגיע במיוחד לאימון אישי עם שמוליק חנין, למרות שהקבוצה ביום חופש והוא בכלל עוזב בשבוע הבא. "אבל כשאני מסתכל על מכבי חיפה כמועדון, אני בטוח שהוא עוד יחזור. המועדון לא מפסיק לנסות וצריך לתת מילה טובה להנהלה. מה שקורה כאן מבחינת צוות, תנאים, אצטדיון, הנהלה ורמת אימונים, אנחנו מקבלים את התנאים הכי טובים. המועדון הזה יחזור לקחת תארים בקרוב. אין פה שאלה בכלל".

עוד בנושא

בוזגלו ממתין לתוצאות הבדיקה: "על איזו פרישה אתם מדברים?"
המשקם של בוזגלו: הוא לא חזר מוקדם, אחרי צולבת אתה בסיכון"
הספין שיגמור את העונה: אורן יוסיפוביץ על הפציעה של בוזגלו

דקל קינן בלם מכבי חיפה. שלומי גבאי
"המועדון הזה יחזור לקחת תארים בקרוב. אין פה שאלה בכלל". דקל קינן/שלומי גבאי
"היו פה צעירים טובים ומוכשרים, אבל היה להם קשה להידבק כי לא ייצרנו כאן שלד אמיתי. אף אחד לא צריך לשחק רק כי הוא צעיר או זר, מי שטוב ישחק"

מה מונע מזה לקרות עכשיו? מדוע מכבי חיפה נמצאת במצב הזה ולא מצליחה להתרומם בשנים האחרונות?

"קודם כל, וזה דבר שאמרתי גם לצוות: הסגל רחב מדי, אין פה היררכיה. יש 20 שחקנים באותו מעמד וזה לא דבר בריא בשום מקום עבודה, בטח לא בקבוצת כדורגל. שחקן לא יכול לעלות ל-60-70 דקות בידיעה שפעולה לא טובה אחת והוא יוחלף. אין פה שלד, זו הנקודה העיקרית. אני מרגיש שמבינים את זה ומנסים לפתור את הבעיה. בוא נלך למועדונים הגדולים בעולם, שם הסגלים עמוקים. אם בנזמה או סוארס לא ייתנו גול, הם עדיין יהיו החלוצים הבכירים של ריאל וברצלונה, נכון? זה הכול. תחרות בריאה מוציאה ממך יותר, אבל אי אפשר לבנות סגל גדול מדי ונטול היררכיה, ששחקן נמצא פעם ביציע ופעם על המגרש. שחקן צריך לדעת שמאמינים בו. בניית בסיס הכרחית כאן".

מכבי חיפה מאבדת עכשיו עוד שחקן בית, אולי האחרון שמזוהה עם המועדון. אתה רואה שחקנים אחרים שיכולים לפתור את בעיית הזהות הזו?

"בטח, יש שחקנים צעירים שיכולים להוביל את מכבי חיפה. נטע לביא צריך להיות הקפטן הבא של מכבי חיפה, אם לא בעונה הקרובה אז בשנה-שנתיים הבאות. צריך לבנות אותו גם כקפטן וגם כשחקן הרכב. יש לו את האישיות והיכולת להוביל את מכבי חיפה. הוא מבין את המשמעויות של שחקן בית, מעריך את המועדון וספג כאן את הערכים. צריך לבנות אותו להיות הקפטן הבא, אחרי העונה הזו. אבל יש עוד שחקנים צעירים שיכולים להשתלב ולהיות חלק חשוב במכבי חיפה המתחדשת. מוחמד עוואד, יונתן לוי, שחקנים מושאלים. יש לא מעט".

עד כמה הבעיה הזו משמעותית עבור מכבי חיפה?

"הבעיה של הצעירים היא רק הקצה. שוב, אם לקבוצה הבוגרת היה בסיס חזק של שחקנים שרצים יחד כשלד, אז גם לשחקנים זרים וגם לצעירים היה קל יותר להידבק ולרוץ יחד. היו פה צעירים טובים ומוכשרים, אבל היה להם קשה להידבק כי לא ייצרנו כאן שלד אמיתי. אף אחד לא צריך לשחק רק כי הוא צעיר או זר, מי שטוב ישחק. אבל לצעירים האלה יש יכולת, אני חושב שאם הם ילכו בדרך הנכונה הם יכולים להוביל את מכבי חיפה".

יעקב שחר למוד אכזבות בשנים האחרונות. מה יש לך להגיד על מה שהוא עובר?

"אני חייב להגיד קודם כל שאני מאוד מעריך את מה שעשה עבורי. כשביקשתי ממנו לקום וללכת באמצע עונה, הוא אמר לי: 'דקל, אני לא יכול לסרב לך'. אני מאוד מעריך את זה, במיוחד כשהמועדון לא נמצא בתקופה טובה. אני יכול לתרום וגם הוא יודע את זה, ובכל זאת הוא נענה לבקשתי. אני מעריך אותו על זה ועל כך שהוא לא מפסיק לנסות ולהאמין, גם אחרי שנחל אכזבות. הוא עדיין רעב להצלחה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נטע לביא שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
"הוא צריך להיות הקפטן הבא". נטע לביא/יוסי ציפקיס
"לא יודע אם עשו לי עוול, אבל אני חושב שהיו המון ביקורות כלפיי. חשוב לי להדגיש: שחקן כדורגל בעידן המודרני צריך לדעת להתמודד עם ביקורת, חייב. אבל אנשי תקשורת צריכים לדעת שמאחורי הביקורות האלה עומד בנאדם"

איך אתה מסביר את הגישה הייחודית שלך למשחק?

"אני מאוד חסר מעצורים בכל מה שקשור לכדורגל, התשוקה לניצחון היא מאוד חזקה. מחוץ למגרש אני פחות משתמש ברגש, על המגרש זה בא יותר לידי ביטוי. ינקתי את מוסר העבודה בקיבוץ, בבית וגם במכבי חיפה. זה דקל, אני לא מנסה להיות משהו שאני לא. גם אם יהיה משחק עכשיו פה בחוץ, אני אהרוג כדי לנצח".

אתה מרגיש שלעתים לא הוערכת כראוי, שנעשה לך עוול בביקורות?

"זה נכון שכאשר שיחקתי עם שחקנים שהשלימו אותי נראיתי טוב יותר. היו שחקנים שהשלמתי אותם והם השלימו אותי. היו לא מעט פעמים שהייתי על הספסל בשנים האחרונות ותמיד ידעתי לחזור להרכב. לא יודע אם עשו לי עוול, אבל אני חושב שהיו המון ביקורות כלפיי. חשוב לי להדגיש: שחקן כדורגל בעידן המודרני צריך לדעת להתמודד עם ביקורת, חייב. אבל אנשי תקשורת צריכים לדעת שמאחורי הביקורות האלה עומד בנאדם. אני מספיק מנוסה כדי לשים את זה בצד, אבל ראיתי יותר מדי פעמים שזה השפיע על שחקנים. אני זוכר איך זה השפיע על טאלב טואטחה, איך העליהום שהגיע גם מהקהל שלנו פגע בו. בנוגע אליי, לא סתם שרדתי הרבה זמן במכבי חיפה והצלחתי לחזור להרכב. לא נשארתי רק כי אני שחקן בית או בחור טוב. לא סתם הייתי קפטן. גם עכשיו אני בטוח שאם הייתי נשאר כאן, הייתי חוזר להרכב. לא בגלל זה אני עוזב".

טעית בזמנו כשחזרת מאנגליה למכבי חיפה של ראובן עטר?

"הייתי נשאר באנגליה אם הייתי יכול, אבל מבחינה בירוקרטית לא יכולתי להישאר כי נגמר לי רישיון העבודה. הליגה השנייה שם מאוד התאימה לי, זה הסגנון שלי".

איפה נהנית יותר?

"נהניתי שם ונהניתי גם פה. אי אפשר להשוות. היו רגעים יפים אפילו בעונות הגרועות של מכבי חיפה. מבחינתי כל הגעה לכפר גלים היא הגשמת חלום. כמו שאתגעגע עכשיו להורים ולמשפחה, אתגעגע למכבי חיפה. זה הבית שלי".

שחקני מכבי חיפה גילי ורמוט, דקל קינן. ברני ארדוב
"היו רגעים יפים אפילו בעונות הגרועות של מכבי חיפה". דקל קינן/ברני ארדוב
"יש לי חוזה לשנתיים בארה"ב, אני לא יודע מה יהיה לאחר מכן. לא החלטתי. ההצעה לשנתיים פתרה לי את הסוגיה הזו. זו הבעת אמון אדירה וזה הקל עליי את ההחלטה"

אחרי האליפות של מכבי תל אביב ב-2013, עקצת בטוויטר: "פעם בעשור. ברכות". מאז, השתמשו בזה כדי להקניט אותך. הצטערת על ההתבטאות הזו?

"זה היה בהומור. צייצתי ממש בשיא הקלילות ואין לי בעיה שמזכירים את זה. מה שג'ורדי הביא למכבי תל אביב מבורך, הוא תרם הרבה וזה חשוב שאנשים כאלה מגיעים לכדורגל הישראלי".

איך הגבת לדברים שאמר עליך ערן זהבי ("אני לא מקלל שחקנים, אבל את דקל קינן אני מקלל בכל משחק")?

"מה שזהבי אמר אלו דברים שנאמרו בעידנא דריתחא, אז אני לא התייחסתי לזה. הוא לא פגע בי מקצועית או אישית. מה שהוא עושה מבחינה מקצועית זה מדהים. לעניין סרט הקפטן אין לי כוונה להתייחס. לא הייתי שם, אני לא שופט אותו".

יש מחשבות על פרישה מכדורגל בארה"ב?

"אני לא חושב על זה בכלל, הדיבורים האלה לא מתאימים לי. יש לי חוזה לשנתיים בארה"ב, אני לא יודע מה יהיה לאחר מכן. לא החלטתי. ההצעה לשנתיים פתרה לי את הסוגיה הזו. זו הבעת אמון אדירה וזה הקל עליי את ההחלטה. זה אומר הרבה שהמאמן הגיע לפה, הביע הערכה והראה שהוא רוצה אותי. שוב, אני לא עוזב כי רע לי. אני פשוט רוצה לחוות משהו שונה, אחר. גם מבחינת כדורגל זו החלטה נכונה עבורי. עקבתי לאחרונה אחרי הליגה ואני מקווה באמת שהיא מתאימה לי. אני רוצה להיות חלק מהפרויקט הנחמד שנבנה שם".

לסיום, איזו עונה הייתה הטובה ביותר שלך במכבי חיפה ואיזו תזכור כגרועה מכולן?

"העונה של ליגת האלופות, זו שזכורה כעונת הקיזוז, הייתה הכי טובה. אמנם הסיום היה אכזרי, אבל הייתה לנו קבוצה אדירה ומבחינה הגנתית, שם אני נמצא, קבענו הישג חסר תקדים. הכי רעה זו כנראה העונה, אבל אני עוד מקווה שזה ישתנה. אני עוד רוצה לתרום במשחק שנותר. אני בטוח שגם הייתי חוזר להרכב אם הייתי נשאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully