וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא להאמין: כך ממנים מאמן נבחרת בכדורסל הישראלי

"'אבקש את אישור הוועדה למנות את קטש למאמן הנבחרת'. ההצעה התקבלה פה אחד". לידי וואלה! ספורט הגיעו הפרוטוקולים של מינוי עודד קטש. דיון על היכולות של המאמן? הצגת מועמדים אחרים? חפשו במקום אחר

אתר רשמי
"מפליא שמהלך מרכזי כל כך כמו מינוי מאמן לנבחרת הבוגרת נעשה באופן מהיר כל כך בלי דיון אמיתי ובלי הליך מסודר של בחינת מועמדים שונים"

"לגבי הפרסום שהיה בימים האחרונים על זהות המאמן הלאומי הבא", פתח עמוס פרישמן את דבריו ב-27 בספטמבר בפני הוועדה המקצועית שבראשה הוא עומד, "אבקש לציין כי העובדות שפורסמו לא נכונות. לא נפגשתי עם אף אחד עדיין, למעשה הייתי בחו"ל בשבועיים האחרונים, לא סוכם כלום ולא הוגשה לו הצעה. כמו כן, יצאה הודעת הכחשה מהאיגוד. עם זאת, עודד קטש הוא אכן המועמד המוביל. אבקש את אישור הוועדה להתקדם, לסכם ולמנות את עודד קטש למאמן הנבחרת הלאומית הבא".

כן, אתם קוראים נכון. ככה בדיוק עלתה להצבעה ההצעה למנות את עודד קטש למאמן נבחרת ישראל. בלי דיון מעמיק על המועמד הראשי. בלי הצגת מועמדים אחרים. בלי הסברים מיוחדים. מצד אחד הכחשה על מועמדות קטש שהתפרסמה בתקשורת, ומצד שני העלאת הרעיון להצבעה. זה, אגב, לא יפתיע אתכם לגלות שבסיום הפסקה המלאה בסתירות שבדברי פרישמן, הצעתו למנות את קטש למאמן הנבחרת התקבלה פה אחד.

המידע החשוב הזה מגיע אלינו בעזרת עמותת הצלחה. בהתאם לתיקון לחוק חופש המידע שעבר לפני כארבע שנים, מחויבים גם המוסדות הציבוריים בספורט הישראלי להתנהל על פי אמות מידה של שקיפות ולספק מידע שיידרש מהם בשלל נושאים. השבוע, בעקבות פנייה שהתקבלה מעו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה - התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת", העביר איגוד הכדורסל את הפרוטוקולים של הישיבות שעסקו במינויו של קטש למאמן הלאומי. "מפליא שמהלך מרכזי כל כך כמו מינוי מאמן לנבחרת הבוגרת נעשה באופן מהיר כל כך בלי דיון אמיתי ובלי הליך מסודר של בחינת מועמדים שונים", סיכם מן.

עוד בנושא

כמה זה עולה לנו? סדרת הכתבות על חופש המידע בספורט
ננסי ליברמן: "להתחיל בישראל את הקריירה זה מצוין, הרמה גבוהה"
שביעות רצון בהפועל ירושלים מרונלד רוברטס: "עושה מהלכים גדולים"

עודד קטש מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
המועמד היחיד. עודד קטש/ברני ארדוב
מינויו של קטש היה מתבקש, ואולי אף טבעי, לאחר כישלונה של הנבחרת הבוגרת ביורובאסקט האחרון ולאור ההצלחה שהוא עצמו רשם בקיץ כשהצעיד את נבחרת העתודה לגמר אליפות אירופה עד גיל 20. אולם מי שחשב שלצעד הזה קדמו דיונים קדחתניים ומעמיקים, הצגת תוכניות אטסטרגיות ארוכ

מינויו של קטש היה מתבקש, ואולי אף טבעי, לאחר כישלונה של הנבחרת הבוגרת ביורובאסקט האחרון ולאור ההצלחה שהוא עצמו רשם בקיץ כשהצעיד את נבחרת העתודה לגמר אליפות אירופה עד גיל 20. אולם מי שחשב שלצעד הזה קדמו דיונים קדחתניים ומעמיקים, הצגת תוכניות אטסטרגיות ארוכות טווח ובחינת מועמדותו אל מול מועמדים אחרים שהוצגו - יתבדה כעת. שום דיון לא נעשה, לפחות לא במסגרת רשמית; ומדובר בפרוטוקולים רשמיים, לא בהערכות. לפניכם פרוטוקולים של שתי ישיבות: בראשונה מינוי קטש אושר בצורה המוזרה שתכף נחזור אליה, אבל הודעה רשמית לא כללה את הפרט הזה. בישיבה השנייה כבר דנו במאמן הלאומי, אבל זה כבר אחרי שפרסם את הסגל המורחב שלו.

נחזור לישיבה הראשונה, ב-27 בספטמבר. אחרי דבריו של פרישמן, יו"ר הוועדה המקצועית, ועוד לפני שהתקבלה החלטה פה אחד, היה אפשר לצפות מחברי הוועדה, אלו שמונו על ידי המרכזים כדי בין היתר גם לאזן את היו"ר, להעלות שאלות על דרך המינוי או לחילופין לתהות האם יש מועמדים נוספים. בשנים קודמות, גם במינויו של אדלשטיין, עלו שמות רבים כאפשרויות. בפועל, חברי הוועדה אפילו לא הרהרו על הדרך שבה הדברים נעשים, ואף חיזקו את הדרך. הם לא ניסו לדון מהי דרכו של קטש, אלא קיבלו את דבריו של פרישמן כאילו לא הייתה להם ברירה. נזכיר, בין הנוכחים בוועדה המנהל המקצועי של נבחרות ישראל, פיני גרשון, ואנשי כדורסל שיודעים להביע את דעתם כמו מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל ויו"ר הפועל תל אביב רמי כהן.

חבר הוועדה ויו"ר עירוני קריית אתא, נפתלי בנטוב, אמר מיד לאחר אישור מינויו של קטש כי "אנחנו כוועדה מקצועית לא מתערבים למאמן בנושא כדורסל, איך לשחק ואת מי לזמן, אך אני חושב שאנחנו יכולים להחליט על העובדה שיש כוונה להצעיר את הנבחרת ולהציג את זה למאמן הבא". המנהל המקצועי של הנבחרות, פיני גרשון, הגיב לבנטוב: "ישנה כוונה כזאת ויראו את זה כבר בקמפיין הקרוב בנובמבר". מילה לגבי המינוי של קטש שהרגע אושר פה אחד? אולי על המועמד המועדף שלו דן שמיר, שנשאר בחוץ במלחמת גרסאות? נאדה.

חבר הוועדה ומנכ"ל הפועל ירושלים, גיא הראל: "אני חושב שחייבים לקיים דיון רציני על מצב הכדורסל הישראלי. אין לנו שחקן אחד מלבד עומרי כספי שמשחק בטופ העולמי או האירופי".

היו"ר פרישמן: "אכן, נקיים באחת הוועדות הקרובות דיון כזה. אני מבקש שוב מכל הנוכחים לשלוח המלצות לגבי מאמנים לסגלי הנבחרת השונים לעונה הקרובה".

עם סיום הישיבה, הוציא האיגוד הודעה לתקשורת ובה לא נכתב דבר על מינויו הצפוי של קטש. "לוועדה נמסר שבישיבתה הבאה, שתתקיים ב-18 באוקטובר, יובאו המלצותיהם של עמוס פרישמן ופיני גרשון למאמנים לנבחרות ישראל לקראת השנה הקרובה, כולל מאמן לנבחרת הבוגרת", כך לשון ההודעה הרשמית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאמן הפועל גלבוע/גליל עליון עם פיני גרשון מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בדרך כלל יודע להביע את דעתו. פיני גרשון עם קטש/ברני ארדוב
בדיון הזה ניתן למצוא פרטים מעניינים נוספים. כמו למשל שיוגב אוחיון הוא זה שביקש להשתחרר מהנבחרת. קטש, בתחילת סקירתו, סיפר מה קרה מאחורי הקלעים סביב הזימונים והסביר לראשונה את ה"אני מאמין" שלו

ישיבה נוספת אכן נקבעה, ל-18 באוקטובר, אבל כל זה קרה שמונה ימים לאחר הצגתו הרשמית של קטש. הישיבה הפכה למעשה לפגישת העבודה הראשונה שלו עם חברי הוועדה המקצועית מתוקף תפקידו כמאמן הנבחרת. לתקשורת הייתה הזדמנות לשאול ולתחקר את קטש עוד לפני שחברי הוועדה המקצועית יכלו לשוחח עמו. כאמור, על פי הודעת האיגוד, בישיבה הזאת נושא המאמן היה אמור לעלות לדיון, אך קטש כבר החל לעבוד. הדיון נערך זמן קצר לאחר שקטש פירסם סגל המורחב בן 24 שמות לשני המשחקים הראשונים במוקדמות גביע העולם, ובו הצהיר למעשה על תהליך ההצערה שבמסגרתו נפרד מיותם הלפרין, גיא פניני ויוגב אוחיון.

בדיון הזה ניתן למצוא פרטים מעניינים נוספים. כמו למשל שיוגב אוחיון הוא זה שביקש להשתחרר מהנבחרת. קטש, בתחילת סקירתו, סיפר מה קרה מאחורי הקלעים סביב הזימונים והסביר לראשונה את ה"אני מאמין" שלו. "אחרי סבב שיחות עם גיא פניני ויותם הלפרין הוחלט בשיתוף שלא להזמינם, יוגב אוחיון ביקש שלא להיכלל בסגל עקב מצב בריאותי", אמר המאמן לנוכחים, "היה חשוב שמ-24 השמות יעבור מסר של תהליך הסתכלות קדימה. הוזמנו שחקנים צעירים שחלקם שייכים לנבחרת האולימפית וחלקם היו בעתודה בקיץ האחרון".

חבר הוועדה ויו"ר מכבי ראשון לציון, יצחק פרי, גרס כי "(אנחנו) נמצאים בתקופת מעבר בין הדורות הפורשים לדורות הצעירים חסרי הניסיון וללא דקות משחק, לעומת קבוצות מתורגלות יותר שמתמודדים מולן. אחת הבעיות של הכדורסל הישראלי זה כמות הדקות והניסיון של השחקנים הצעירים. בעיה נוספת, על מי מוטלת האחריות לקדם את השחקנים", שאל ומיהר לענות בעצמו: "על האגודות, אבל הן לא עושות זאת".

קטש השיב כי "יש קבוצות שעושות יותר ויש שפחות, האחריות היא של האיגוד וזה הכיוון".

חבר הוועדה ומאמן קבוצת הנשים של אליצור רמלה, אלי רבי, סיכם כי "החוק הרוסי אמור לשרת את השחקנים, אבל פוגע בהם".

סריקה
הדברים שאמר אדלשטיין במהלך הישיבה לא נכנסו לפרוטוקול, אולם כן נכתב בו כי הוא "הביע את צערו שהודעת אי המשך העסקתו נעשתה במקום לא ראוי לדעתו"

עוד עולה מהפרוטוקולים, הדרך בה נפרדו מהמאמן הקודם ארז אדלשטיין. הרקע לדברים מתחיל ב-13 בספטמבר. שישה ימים לאחר שישראל הודחה מהיורובאסקט כבר בשלב הראשון, נפגש פרישמן בבית קפה עם אדלשטיין ובישר לו כי באיגוד הוחלט שלא להאריך את חוזהו.

שבועיים מאוחר יותר התארח אדלשטיין עם מאמני הנבחרות האחרים בישיבת הוועדה המקצועית במשרדי האיגוד, בה השתתף גם יו"ר האיגוד עצמו עמירם הלוי, וכל אחד מהם העביר בתורו סקירה על הקמפיין שעבר. הדברים שאמר אדלשטיין במהלך הישיבה לא נכנסו לפרוטוקול, אולם כן נכתב בו כי הוא "הביע את צערו שהודעת אי המשך העסקתו נעשתה במקום לא ראוי לדעתו".

פרישמן הגיב לדברים בהמשך הישיבה ואמר כי הוא "מקבל את הערתו של ארז לגבי המקום", אך הוסיף כי "גם אם הודעת אי המשך ההעסקה הייתה מתקיימת במקום אחר, ארז היה ממשיך להתלונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully