וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריניולי לא לבד: מצעד השערים הדרמטיים של שוערים בזמן פציעות

4.12.2017 / 9:30

אחרי השער המופלא של שוער בנבנטו, יוצא מיכאל יוכין למסע היסטורי ברחבי העולם. משוער אלמוני שקיבל חוזה בבאיירן מינכן בזכות מספרת ועד למקסיקני הנמוך שיודע לנגוח פנימה גם בגיל 44

one

היה זה סוף השבוע של השוערים. דויד דה חאה סיפק הצגה היסטורית מול ארסנל, ניצח את המשחק עבור מנצ'סטר יונייטד, וביסס את מעמדו כשוער המוביל בעולם. ויסנטה גואייטה הצטיין בין הקורות של חטאפה מול האקסית המיתולוגית ולנסיה, נעל את השער ודאג להפסדם הראשון של העטלפים העונה. אדריאן, שאיבד את מקומו בשער ווסטהאם לטובת ג'ו הארט העונה, חזר מול מנצ'סטר סיטי כי יריבו המושאל לא יכול לשחק מול הקבוצה לה שייך לפי תנאי החוזה, והיה קרוב להצעיד את הפטישים לסנסציה, לפני שקווין דה בראונה חילק אסיסט גאוני נוסף. בצרפת, היו אלה שני השוערים של שטרסבורג – בינגורו קמארה שנפצע במחצית השנייה ומחליפו אלכסנדר אוקיג'ה – שחוללו את ההפתעה המרעישה כאשר העולה החדשה כיסחה את פריז סן ז'רמן.

ובכל זאת, את הכותרות הגדולות ביותר קיבל אלברטו בריניולי, בנסיבות יוצאות דופן באופן קיצוני. בנבנטו לא צברה נקודה ב-14 משחקי הליגה הראשונים וקבעה שיא שלילי חדש של כל הזמנים, בין היתר כי ספגה שערים דרמטיים רבים בזמן פציעות. הפעם, כשהיא בדרכה להפסד ה-15 ברציפות נגד מילאן, הדקה ה-95 היתה לשם שינוי דווקא שלה. נגיחת הזינוק המרהיבה של בריניולי, שגזלה מג'נארו גאטוזו ניצחון במשחק הבכורה על הקווים של הרוסונרי והפכה את הקבוצה ממילאנו לסוג של בדיחה, נכנסה היישר לפנתיאון. יזכרו את ההיסטוריה הזו בעוד שנים ארוכות, ושמו של השוער האלמוני מהדהד כיום ברחבי העולם. האם זה יעזור לו בקריירה? לא ממש בטוח – בריניולי שייך ליובנטוס מאז 2015, ויצא בתקופה זו לחמש השאלות. ואולם, המופע שלו גורם להיזכר בשערים דרמטיים נוספים של שוערים לאורך ההיסטוריה, ונתחיל באחד ששידרג את עצמו מאוד בזכות כך.

עוד בנושא

איטליה: שוער בנבנטו כבש בדקה ה-95 וקבע 2:2 מול מילאן, בבכורה של גאטוזו
אלברטו בריניולי: "עצמתי את העיניים וקפצתי, קשה לתאר מה קרה"
דיווח: ריאל מדריד תשקול להחליף את זינדין זידאן בקרלו אנצ'לוטי

שחקני בנבנטו חוגגים עם אלברטו בריניולי. רויטרס
נגיחה שנכנסה היישר לפנתיאון. בריניולי חוגג עם שחקני בנבנטו/רויטרס

ג'ראלד הילרינגהאוס כבש במספרת מטורפת

מעשה בג'ראלד הילרינגהאוס, שלא עשה כמעט דבר עד גיל 27 ושיחק בקבוצת יוצאי טורקיה, טורק גוצ'ו מינכן, בליגה המחוזית בבוואריה, עד שיום בהיר אחד ב-1989 הוא הבקיע שער מטורף במספרת והציל לקבוצתו נקודה מול אינגולשטאדט. למזלו, הביצוע צולם, הפך ללהיט ענק ברשתות הטלוויזיה ונבחר לשער החודש בגרמניה. הפרסום משך סקאוטים, וב-1990 הוא הוחתם על ידי באיירן מינכן – תחילה לקבוצת המילואים של המועדון, אך בהמשך נסללה דרכו גם לסגל הראשון. פציעה של השוער ריימונד אאומן איפשרה להילרינגהאוס לעמוד בין הקורות ב-17 משחקי בונדסליגה בעונת 1991/92. הוא היה שם כאשר באיירן הובסה 4:1 על ידי שטוטגרטר קיקרס, במשחק שחרץ את גורלו של יופ היינקס בקדנציה הראשונה במועדון, ובאופן כללי העונה זכורה כאחת הגרועות בתולדות באיירן שסיימה במקום העשירי, אבל השוער בכל זאת הרגיש חלק ממועדון ענק – והכל בזכות השער ההוא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מיכלאנג'לו ראמפולה הקדים את בריניולי ב-25 שנה

הילרינגהאוס לא לבד. ב-1992 הפך מיכלאנג'לו ראמפולה לשוער הראשון בתולדות הליגה האיטלקית שהבקיע שער בזמן פציעות, והעניק לקרמונזה הצנועה נקודה ב-1:1 מול אטאלנטה. קרמונזה ירדה, אבל יובנטוס החתימה את ראמפולה, בין היתר בזכות המעמד המיוחד לו זכה, והוא השתייך לסגל הגברת הזקנה במשך עשור כשוער משנה של אנג'לו פרוצי, אדווין ואן דר סאר וג'אנלואיג'י בופון. לא רע.

פרנצ'סקו טולדו עצבן את בופון

אפרופו בופון. השוער הטוב בהיסטוריה לא כבש במהלך הקריירה, אבל ספג באוקטובר 2002 מיריבו הגדול ביותר באותה תקופה, פרנצ'סקו טולדו מאינטר. הגיבור של יורו 2000 שהחליף אז את בופון הפצוע היה שותף לאחת הדרמות המרגשות בתולדות הדרבי של איטליה. השחורים-כחולים הגיעו למפגש בסן סירו עם מאזן מושלם, אבל פנדל שנוי במחלוקת של אלסנדרו דל פיירו בדקה ה-89 העמיד אותם בעמדת הפסד. טולדו הצטרף להתקפה בכדור הקרן האחרון בהחלט, ודחק פנימה אחרי ערבוביה גדולה. אנשי הסטטיסטיקה של ההתאחדות, אגב, בדקו את ההילוכים החוזרים והעניקו לבסוף את הכיבוש לכריסטיאן ויירי, אבל זה ממש לא משנה. אוהדי אינטר זוכרים את האירוע המתוק כרגע של טולדו, וגם בופון התייחס אליו כך. מספרים שהוא חיסל קופסת סיגריות שלמה אחרי שריקת הסיום מרוב עצבים.

יינס להמאן מצא את הרשת בדרבי

יינס להמאן היה אחראי לשער שיוויון מופלא בדרבי טעון לא פחות בין שאלקה לדורטמונד בדצמבר 1997. מחזיקת גביע אופ"א פיגרה 2:1 במגרשה של מחזיקת גביע האלופות כאשר השוער עלה לכדור קרן וניצל מסירה מקרית של תומאס לינקה כדי לנגוח פנימה ולקבוע 2:2. להמאן, גיבור דו קרב הפנדלים בגמר האירופי מול אינטר שהעניק לכחולים את התואר היוקרתי, קבע אז את מעמדו כאליל הבלתי מעורער של גלזנקירשן. האוהדים לא ידעו שבחלוף שנה, אחרי הרפתקה כושלת במילאן, הוא יצטרף דווקא לדורטמונד, ויוגדר מאז כבוגד.

ג'ימי גלאס הפך לקאלט

בפרמיירליג היו מספר מקרים של שוערים כובשים בזמן פציעות, אבל הם לא עשו כותרות גדולות במיוחד. לעומת זאת, האנגלים אוהבים מאוד את הליגות הנמוכות שלהם, וכך הפך ג'ימי גלאס לדמות קאלט ב-1999. השוער האלמוני, שהושאל מסווינדון לקרלייל שנאבקה על חייה בתחתית הליגה הרביעית. במחזור הנעילה, הייתה זקוקה קרלייל לניצחון על פיטרבורו, והתוצאה עמדה על 1:1 עמוק בזמן הפציעות. הירידה לליגה החמישית היתה גורמת למועדון לאבד את הסטטוס המקצועני, ויש לכך משמעות עצומה. כל עתידו היה תלוי בכדור הקרן האחרון, גלאס דהר קדימה ובעט פנימה. הוא לא שיחק עוד בקרלייל, ולמעשה לא עשה כלום בקריירה פרט לרגע המופלא ההוא, אבל כל אוהד בממלכה יודע בדיוק במי מדובר.

גם מרטין האנסן, סינאן בולאט ואנדרס פאלופ כבשו

בהולנד שייכת התהילה למרטין האנסן הדני, בוגר האקדמיה של ליברפול שמעולם לא קיבל הזדמנות באנפילד, והיה יכול להיות אלמוני לחלוטין עד כה אלמלא השער המטורף לזכות דן האג מול איינדהובן הגדולה באוגוסט 2015. במחזור הפתיחה של הליגה, היתה המארחת בפיגור 2:1 עמוק בזמן פציעות, כאשר האנסן עלה לכדור החופשי האחרון והבקיע בבעיטה אקרובטית בעקב. מאז הוא לא שיחזר את הקסם, ובעונה שעברה שיתף פעולה עם אלמוג כהן באינגולשטאדט שירדה ליגה בגרמניה.

את ההיסטוריה בליגת האלופות עשה סינאן בולאט הטורקי, השוער היחיד שהבקיע במפעל ממשחק פתוח. היה זה בדצמבר 2009, במחזור הנעילה בשלב הבתים, כאשר סטנדרד ליאז' היתה זקוקה לנקודה ביתית מול אלקמאר על מנת להקדים את היריבה במקום השלישי. בולאט העניקה לה את הנקודה הזו, והוא נחשב בתקופה זו להבטחה גדולה בדרך לקריירה מפוארת. ההבטחה הזו לא מומשה, בלשון המעטה.

לשער המפורסם ביותר של השוער בתולדות גביע אופ"א דווקא היתה השפעה גדולה הרבה יותר. אנדרס פאלופ, האליל הגדול של אוהדי סביליה, עשה זאת במרץ 2007, במשחק הגומלין מול שחטאר דונצק בשמינית הגמר. המשחק הראשון באנדלוסיה הסתיים ב-2:2, ובאוקראינה הובילה החבורה של מירצ'ה לוצ'סקו כאשר פאלופ הוותיק נגח פנימה בדקה ה-94 וכפה הארכה. שחטאר לא התאוששה מהמכה המוראלית, ספגה את השער השלישי, וסביליה המשיכה עד לזכיה בתואר בפעם השנייה ברציפות. המאמן חואנדה ראמוס קיבל אז את הג'וב בטוטנהאם, אבל זה לא ממש עבד באנגליה בלי פאלופ.

שוער סביליה אנדרס פאלופ. AP
כבש בדרך לזכייה בגביע אופ"א. אנדרס פאלופ/AP

נסיים עם נוריהירו יאמאגישי ועם אוסקר פרס

את הרשימה הזו אפשר להמשיך, וכדאי להזכיר את נוריהירו יאמאגישי שכבש ב-2014 בפלייאוף העליה לליגה הראשונה ביפן לזכות יאמאגאטה, אבל אתם בוודאי כבר עייפים, ולכן נתמקד בשוער המיוחד מכולם, שעשה השנה היסטוריה. אוסקר פרס בן ה-44 (כן, זו לא טעות – בן 44), מהשוערים המצטיינים בתולדות נבחרת מקסיקו, הבקיע באפריל שער לזכות פאצ'וקה לרשת קרוס אסול, ממנה הוא מושאל, והפך כמובן לכובש המבוגר ביותר בתולדות הליגה המכסיקנית. הוא עשה זאת בנגיחה, למרות שגובהו 172 סנטימטרים בלבד. אחד השוערים הנמוכים בתולדות הכדורגל נגח עוד ב-2006 שער שיוויון לזכות קרוס אסול נגד טקוס, בביצוע כמעט זהה. אין ספק – מדובר באגדה, ופרס ראוי לכתבה נרחבת בזכות עצמו. עוד נגיע אליו, אבל בינתיים השבוע שייך לבריניולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully