וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי איוניר על הפועל תל אביב: "עצם זה שהמעמד שלי עלה זו היתה בדיחה אחת גדולה"

הפיטורים? "אני אוהב אנשים שעומדים במילה שלהם, ובמקרה של הפועל תל אביב זה לא קרה". מכבי תל אביב? "במקום גולדהאר הייתי מחזיר את ג'ורדי לתפקיד המנהל המקצועי". וגם: התפקיד החדש בצ'כיה, האכזבה שלו בישראל והקעקועים. מוטי איוניר בראיון לתכנית של טוכמן וחמי

יוסי ציפקיס

אחרי שמונה אתמול (שבת) באופן מפתיע לתפקיד מאמן אולימפיה פראג מליגת המשנה בצ'כיה, מוטי איוניר ערך היום ראיון לתוכנית "טוכמן וחמי" בוואלה! ספורט, והתייחס לעזיבה של הפועל תל אביב, למצב המאכזב במכבי תל אביב, לתפקיד החדש בצ'כיה וגם לקעקועים.

עוד בנושא

אופיר סער על האשליה מאחורי מאבק האליפות בצמרת ליגת העל
מדד הכיסא החם: מלחמת ההישרדות וקרב המורשת של ג'ורדי קרויף
מעמדו של קרויף התערער, גם השחקנים מצטרפים לביקורות נגדו
בן זקן סופג אש, מי בבית"ר מנסה להראות לבניון את הדרך החוצה?

מוטי איוניר מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
מוטי איוניר/יוסי ציפקיס

על מכבי תל אביב וג'ורדי קרויף: "אני עשיתי מהפכה במכבי תל אביב, ואפשר לעשות רשימה של שחקנים שאני העליתי לבוגרים והרבה מהם משחקים בישראל ובאירופה. חמישה או שישה מהם יצאו לאירופה. קרו כל מיני דברים מאחורי הקלעים, כי הייתי יכול להישאר שם כמה שנים.

"מה שג'ורדי עשה למכבי תל אביב בתור מנהל ספורטיבי זה משהו שלא נעשה בכדורגל הישראלי. הדבר היחיד שמכבי תל אביב צריכה לעשות היום זה להחזיר את ג'ורדי למקומו הקודם, בשביל מכבי תל אביב. אין ספק שאם מכבי תל אביב תעשה את הצעד הזה, היא תחזור להיות גדולה. להביא לפה מישהו במקום ג'ורדי זה לא יהיה נכון. אם אני הייתי במקום גולדהאר, הייתי מחזיר את ג'ורדי לעמדת המנהל הספורטיבי וממנה את אחד המאמנים שכבר מכירים את הקבוצה".

ההשפעה של המפגש הכפול כמאמן מכבי תל אביב מול פנאתינייקוס, על מינויו למאמן אולימפיה פראג: "אני חושב שכן, יש קשר. כשהשם שלי הוצע לאותו בעלים יווני שחי אמנם בצ'כיה אבל הוא יווני, הוא עשה אחד ועוד אחד, וידע שאני הייתי המאמן באותו מפגש כפול של הליגה האירופית".

על האופן שבו התגלגל מינויו: "הקשר שלי או הניסיון שלי להגיע לאירופה הוא משהו שקורה כבר לא מעט שנים ללא הצלחה. בשנתיים-שלוש האחרונות הייתי בצ'כיה בשלוש פגישות וכל מיני דברים לא הסתדרו עם מועדונים אחרים, ובמקרה הזה בעיתוי עם הרבה מזל, אחרי הפועל תל אביב, באתי והעניינים נסגרו. הקשר שלי הוא דרך חברים ישראלים שחיים בפראג, אחד מהם מחובר לסוכן צ'כי מקומי שלא הכרתי בעבר. הוא היה איש הקשר שהציע אותי, ואחרי שהבעלים היווני זכר וקישר הוא היה מעוניין בפגישה".

על העובדה שאמר שיפרוש מתחום האימון: "חלק מהדברים שאמרתי בזמנו היה שדי הרמתי ידיים מלאמן בארץ. הרבה אנשים ובטח מאמנים בכדורגל הישראלי יודעים שזו כבר לא הנאה, זה כמעט בלתי אפשרי. אמרתי שאם לא אצליח בהפועל תל אביב, לא בטוח שאנסה להמשיך לאמן בישראל. לא קיבלתי החלטה לא לאמן בכדורגל הישראלי יותר, אבל חשבתי על זה והייתה לי הרגשה שאם בהפועל תל אביב לא יעבוד, ארד מהעניין הזה ואעזוב הכול. אם הייתי מקבל הצעה אחרת מישראל, לא בטוח שהייתי פוסל אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב (אמצע) צועק על רפי דהן וגיז'רמו ישראלביץ'. קובי אליהו
על אימון בישראל: "הרבה אנשים ובטח מאמנים בכדורגל הישראלי יודעים שזו כבר לא הנאה, זה כמעט בלתי אפשרי". איוניר במכבי תל אביב/קובי אליהו

על התקופה בהפועל תל אביב: "העבודה בהפועל תל אביב הייתה נהדרת, נהניתי, והייתי בדרך לעמוד במטרה ולהצליח בקבוצה, אבל קרה מה שקרה. אני לא צריך לתבוע את הפועל תל אביב, כי העניינים מולם הסתיימו בצורה מכובדת וטובה".

על האופן שבו עזב את הפועל תל אביב ועל מה התחולל בפגישה שבסיומה הוחלט על עזיבתו: "אני לא רוצה לפרט ולא יכול להיכנס לעניין הזה, אבל אפשר להגיד דבר אחד: עצם זה שבכלל הפגישה הזאת התקיימה, הייתה מבחינתי משהו שלא הייתי מסוגל להשלים איתו. אני לא חושב שקבוצה שפתחה את העונה עם שבעה ניצחונות מתוך שמונה משחקים והפסידה משחק אחד מצחיק, משחק מצוין שלנו שהפסדנו בו, צריכה להעמיד את המעמד של המאמן בסכנה. מבחינתי עצם זה שהמעמד שלי עלה זו היתה בדיחה אחת גדולה. אני אוהב אנשים שעומדים במילה שלהם, ובמקרה של הפועל תל אביב זה לא קרה בשני הפסדים שהיו לנו. מאמן שחושב לטווח ארוך לא מתרגש משני הפסדים, להפך. מתי מאמן צריך שההנהלה תהיה מאחוריו? כשהוא מנצח כל משחק, לא צריך גיבוי. אם אחרי שני הפסדים מתחיל לשאול שאלות, זה כבר סיפור אחר".

על חוסר ההצלחה שלו בכדורגל הישראלי: "להיות מאמן היום בכדורגל הישראלי זה לא פשוט. כל אחד כבודו במקומו מונח, יש כאלה שמוכנים לעבוד בתנאים כאלה ואחרים, כל אחד מה שטוב לו. ברגע שממנים אותי למאמן ואני לא בן אדם אטום ולא בן קשה, אני מוכן לשמוע ומוכן להתייעץ. אבל ברגע שאנשים רוצים לייעץ לך רוצים גם לקבוע לך ולהחליט בשבילך, זה המקום שלמאמן כדורגל אין יותר מה לחפש בכדורגל. בהפועל תל אביב קיבלתי חופש עבודה מוחלט ואין לי אפילו טענה אחת".

על הקעקועים: "חלק מהקעקועים שלי היו הרבה מאוד זמן, העניין שאף אחד לא ראה אותי שלא בז'קט של פרשן או בחליפה. הרבה מאוד קעקועים כבר היו שם. כשבאתי להפועל תל אביב, פתאום הייתי עם חולצה קצרה וכולם דיברו על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully