וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בבית"ר משוכנעים: הספסול של בניון לא על רקע מקצועי

3.12.2017 / 7:29

למרות ההעפלה למקום הראשון, שוב סוער בבית"ר: גורמים בטוחים כי מנסים להראות לקשר את הדרך החוצה. המשחק מול רעננה: הצ'אנס האחרון לתת לבניון להרגיש שייך. בן זקן שוב סופג אש ומגיב ("יכולים להגיד מה שרוצים"), חן עזרא צפוי לחזור כבר מול רעננה

בני בן זקן מאמן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
האוהדים מחכים לו בפינה. בן זקן/אדריאן הרבשטיין

1. "אסור להיראות כמו שנראינו במחצית השנייה"

לא קל היה להיות בני בן זקן בימים אלו. מאמן בית"ר ירושלים עבר אולי את השבוע הכי קשה בקריירה הקצרה שלו, והסוף לא נראה באופק. זה החל מדיבורים על כך שהוא ממדר את עוזרו גילי לבנדה ומונע ממנו, כמו גם משאר אנשי הצוות המקצועי, גישה להרכב הפותח עד פרסומו בתקשורת. הצדדים יישרו את ההדורים ויצאו לדרך חדשה, אבל עבור בן זקן זו הייתה רק ההתחלה. לאחר מכן ביקרו במועדון את האופן שבו הקבוצה משחקת, וכשבן זקן העז להתגונן ולומר שהיה שבע רצון מהיכולת שהפגינה הקבוצה מול באר שבע, הוא קיבל תגובות מלגלגות.

עד כה, בן זקן הרוויח את הביקורת "ביושר". הוא לא בא מוכן לאתגר שבלאמן את בית"ר ירושלים, לא ידע איך מתמודדים עם רעשי הרקע, הציג את עצמו כמי ש"בא קטן", וקיבל יחס בהתאם. כשבחר להתערב רק באופן מינימלי באימונים, השחקנים מיד זיהו זאת כחולשה. הוא בחר לעבוד פחות בצד הטקטי וספג על כך ביקורות מכל כיוון אפשרי, כולל שחקנים בכירים ששלחו חצים בשיחות פנים אל פנים.

עוד בנושא

בית"ר ניצחה 1:3 את עכו ועלתה לפסגה, הקהל קרא לבן זקן להתפטר
אוהדי בית"ר ירושלים שוב קיללו את בני בן זקן: "כל ההחלטות מקצועיות"
בניון מגיב לספסול: "כמו שהוכחתי בעבר, הצלחתי להתמודד עם כל מכשול"

לוטם זינו הפועל עכו חוגג. אדריאן הרבשטיין
הפעם התגובה הייתה אחרת. לוטם זינו חוגג/אדריאן הרבשטיין

ולמרות הכל, במשחק בו עידן ורד וחן עזרא לא משחקים, הוא בחר שלא לפתוח עם יוסי בניון וקיבל מטר קללות מהקהל, שלא מרוצה מצורת המשחק, מההרכב וממדיניות החילופים שלו. שקית הגרעינים שהושלכה לעברו הייתה סמלית ביחס למה שעבר עליו בשבוע האחרון. וכאשר המאמן סופג אש והקבוצה נראית רע, גם הביטחון של השחקנים יורד. בבית"ר אמרו אתמול מראש שאין להם שום ציפייה לכדורגל איכותי, שאחרי ההפסד לבני יהודה והתיקו נגד באר שבע (שגם הוא הושג בזכות מזל רב) הם ירצו לנצח בכל מחיר כדי להוריד את מפלס הלחץ. אוחנה וטביב התבטאו כך בחדר ההלבשה ממש לפני המשחק.

באסיפה לפני המשחק בן זקן ניסה להביא שינוי מנטלי. "תלחצו, תהיו אגרסיביים, תשחקו בסבלנות", אמר לשחקנים. בית"ר אכן פתחה חזק ועלתה ליתרון משער של איתי שכטר בדקה ה-10, אבל שער השוויון של לוטם זינו (14) החזיר אותה ליכולת של התקופה האחרונה. השער של טל כחילה הוריד אותה למחצית ב-1:2 ועם הרבה תקווה.

ואז הגיעה המחצית השנייה. לפני שני מחזורים בית"ר ירדה למחצית ביתרון 1:2 על בני יהודה במושבה, ובמחצית השנייה ספגה פעמיים במתפרצות והפסידה. לאחר המשחק בן זקן ספג ביקורות בתוך המועדון על סגנון המשחק ההרפתקני אחרי ההפסקה. אמש נראה היה שבן זקן מפיק לקחים ומציג גישה קצת יותר זהירה עם התגוננות מאחור, אבל גם כשמחכים מאחור, צריך לצאת למתפרצות מפעם לפעם. צריך גם שחקנים שמתאימים לכך. קלטינס, קלאודמיר וסאבו עושים עבודה טובה במרכז השדה, אך כאשר השלישייה הזו צריכה להישאר מאחור, היא נראית אנמית מאוד. אחד השחקנים סיכם אמש: "טוב שעמדנו מאחורה ולא נתנו לעכו להגיע למצבים. לפעמים צריך לנצח ככה משחקים אחרי שמוציאים נקודה אחת משש אפשריות. הבעיה היא היכולת, אסור לנו לשחק כל כך מאחור ולא לייצר מצבים גם כשעומדים מאחורה, זה לא צריך לבוא אחד על חשבון השני. מול קבוצה אחרת זה יכול היה לעלות ביוקר".

את הראיונות הטלוויזיונים בן זקן עבר בשלום, אך כשהתפנה להתראיין לשאר כלי התקשורת, רגע לפני שהוא הולך הביתה, שאל אותו אחד העיתונאים על רגשותיו בעקבות היחס מהקהל, ועל הביקורות לפיהן הסמכויות שלו מצומצמות למדי.

בן זקן הסתפק השיב בלקוניות: "יכולים להגיד מה שרוצים, אני יודע מי אני ומה אני".

"אתה לא חושב שמה שקורה עם יוסי בניון זו השפלה?", שאל עיתונאי אחר, ובן זקן שוב ענה בקצרה: "ההחלטות שאני מקבל הן כדי לנצח את המשחק". הלחץ, אם כן, ניכר היטב גם עליו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
בית"ר מאבדת אותו. בניון/אדריאן הרבשטיין

2. הספסול - ניסיון להראות לבניון את הדרך החוצה?

פרשיית יוסי בניון ממשיכה להעסיק את בית"ר ירושלים. אמש חסרה בית"ר את עידן ורד וחן עזרא, ובכל זאת הקשר הוותיק נכנס רק בדקה ה-78, כחילוף שלישי. בבית"ר טוענים שוב ושוב כי "הכל מקצועי", אבל בקרב לא מעט גורמים במועדון התחושה היא שזה הרבה מעבר לכך. חלקם אך משוכנעים כי זהו ניסיון ברור להראות לבניון את הדרך החוצה.

במחזור הקרוב נגד הפועל רעננה זאת תהיה ההזדמנות האחרונה של בית"ר לתת לבניון להרגיש חלק מהקבוצה. בניון לא מתעקש לפתוח בהרכב מדי משחק, אבל רוצה להרגיש שיש לו הזדמנות להיספר כשחקן הרכב לגיטימי, במיוחד כששחקנים דומיננטיים כמו עידן ורד וחן עזרא לא משחקים. מכאן הכדור בידיים של בית"ר. סיפסול נגד רעננה ואפשר יהיה לומר באופן די סופי שהרומן בין הצדדים תם.

איתי שכטר שחקן בית"ר ירושלים לפני לוטם זינו שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
איש המפתח. שכטר/אדריאן הרבשטיין

3.

איתי שכטר השלים אתמול שישה שערי ליגה. בנוסף יש לשכטר שני שערים בגביע הטוטו (בטרנר נגד באר שבע), הוא סחט ארבעה פנדלים והיה מעורב בעוד שני שערים נוספים. מחזור אחד לסיום הסיבוב הראשון, גם אם היו לו עליות וירידות, הוא המוציא לפועל של בית"ר ירושלים. הגול של אנתוני וארן היה משמעותי לא פחות, כי בית"ר חייבת את וארן חוזר לעניינים ומשמש חלוץ שני אמיתי לשכטר.

חן עזרא בית"ר ירושלים חוג. ברני ארדוב
הקאמבק קרוב. עזרא/ברני ארדוב

4. עזרא עשוי לחזור כבר במחזור הבא

חן עזרא עשוי לחזור לסגל כבר בשבוע הבא נגד רעננה. לעומתו, עידן ורד לא צפוי להיות כשיר. אנטואן קונטה סבל מכאבי גב ואף ביקש חילוף בזמן המשחק, וייבדק במהלך השבוע. מיקי סירושטיין ימשיך להיעדר גם בשבוע הבא בשל הכרטיס האדום שספג נגד הפועל באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully