וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע ועוד חמש: אשליית מאבק האליפות בליגת העל

3.12.2017 / 13:30

ההבדל באובדן הנקודות של הגדולות, הפער בין ברק בכר לשאר המאמנים. הצפיפות בצמרת יוצרת אשליה שיש לנו העונה ליגה תחרותית ומאבק אליפות צמוד באזור הפלייאוף העליון. אופיר סער מסביר למה זו רק אשליה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. שידור משחקה של מכבי תל אביב אתמול (שבת) החל במשפט "אם מכבי תל אביב מנצחת היום היא נצמדת להפועל חיפה במקום הראשון", לאחר מכן בעכו התואר הזמני המשיך לנדוד ל "אם בית"ר מנצחת היום היא עולה זמנית למקום הראשון", ביום שני לפני הדרבי החיפאי כולנו נשמע "אם הפועל חיפה מנצחת היא שומרת על המקום הראשון". התואר השבועי הנודד שעושה כבוד יותר מדי גדול לכל אחת ואחת מהקבוצות הללו.

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי התחושה האמיתית היא שזאת אשליה, שאין כאן באמת תחרות אמיתית על תואר האליפות והפער בין באר שבע לשאר הליגה הוא פשוט גדול מדי. אם באר שבע תנצח הערב גם היא תזכה לתואר הזמני של "מקום ראשון" אך במקרה שלה, נראה שלאורך זמן אין באמת אף קבוצה שיכולה להתמודד איתה בדרך לתואר שלישי ברציפות.

עוד בנושא

הערב: באר שבע - קרית שמונה (20:15, ספורט 1)
מדד הכיסא החם: מלחמת ההישרדות וקרב המורשת של ג'ורדי קרויף
מעמדו של קרויף התערער, גם השחקנים מצטרפים לביקורות נגדו
בן זקן סופג אש, מי בבית"ר מנסה להראות לבניון את הדרך החוצה?

אלון תורג'מן שחקן הפועל חיפה מול טוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הפער האמיתי גדול בהרבה. טוני וואקמה מעל אלון תורג'מן/ברני ארדוב

2. פרט למשחק השלמה אחרון נגד ויקטוריה פלזן ביום חמישי, באר שבע סיימה את דרכה בליגה האירופית ויכולה להתפנות לליגה. כל הנתונים שלה עד עתה מבשרים רק טובות. היא קיבלה בחזרה את מיגל ויטור, וואקמה חוזר לכושר ובמשחק בשבוע שעבר בטדי אפשר היה לראות את הפערים הגדולים בינה לבין שאר הליגה. גם בעשרה שחקנים מול מכבי תל אביב זה בלט מאוד.

ואחרי הקמפיין האירופי זה יבוא לידי ביטוי הרבה יותר. 9 נקודות איבדה באר שבע, 7 מתוכן במשחקים שאחרי החזרה מאירופה. אגב, מכבי תל אביב איבדה 10 נקודות במשחקים אחרי חזרה מאירופה, אז אולי זה עדיין נותן לה סוג של תקוה שכעת יהיה אחרת, מה שלא היה נראה אתמול.

מעניין להסתכל גם על הקבוצות נגדן איבדה באר שבע את הנקודות: מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, מכבי נתניה והפועל חיפה, קבוצות עם הפנים לפלייאוף העליון. אם אליפות לוקחים נגד הקטנות, שם באר שבע על 100% הצלחה. אגב, זה נתון שמאפיין גם את הפועל חיפה, שאיבדה נקודות נגד באר שבע, בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב ומכבי נתניה. מכבי תל אביב לדוגמא איבדה נקודות בתוצאות תיקו נגד אשקלון ואשדוד, בית"ר ירושלים נוצחה על ידי בני סכנין ובני יהודה, שום כיוון לקבוצות שמכוונות לערער על התואר של באר שבע.

מבחינת יציבות וכיוון הפועל חיפה היא המתמודדות היחידה שמשדרת עד עכשיו כיוון בריא לעשות משהו העונה, אבל ללא ניסיון, אחרי שנים של פלייאוף תחתון ועם סגל קצר, הסיכויים שזה יקרה הם מאוד נמוכים. יש תהליך ורוחב של סגל שצריך בכדי ללכת עד הסוף ובעונה הזאת גם כרטיס לאירופה יהיה הישג עבור האדומים מהכרמל.

את מכבי נתניה כיף לראות והיא גם מפגינה כדורגל איכותי אך עדיין לא בשלה למאבק על התואר. מכבי חיפה? היא בכלל לא חושבת בכיוון בשלב זה. למעשה, מבחינה מקצועית ישנה תחושה ברורה שזאת באר שבע ועוד חמש קבוצות שיאיישו את מקומות 2-6.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיא סבע שחקן מכבי נתניה לאחר שכבש שלושער, על כתפיו של דודי תירם. קובי אליהו
לא בשלים למאבק על התואר. דיא סבע/קובי אליהו

3. "תתפטר תתפטר" צעקו אתמול לג'ורדי קרויף, "לא רוצים את לוזון בסמי" כבר הפך להמנון שבועי, "בני בני בני בן ז......" לבן זקן אתמול כבר היה עידכון גירסה ל"תתפטר, תתפטר" של אוהדי בית"ר. ככה מקבלים האוהדים את המאמנים של הקבוצות שאמורות להתמודד עם באר שבע על התואר. בשלושת המועדונים האלה, שהקהל יוצא נגד הצוות המקצועי ומאוכזב מהיכולת כמעט תמיד שעון החול יוצא לדרך. מאמנים לא יכולים לקבל החלטות שקטות ונכונות תחת האווירה הזאת וזה בא לידי ביטוי על המגרש. השלב הזה גורם למאמן להמשיך ולעשות טעויות ולא להשתפר עד אשר הוא מוצא עצמו בחוץ.

כל חובב כדורגל יגיד שהתחושה סביב מכבי חיפה היא שגיא לוזון הוא זמני עד שמו אלאך יילמד את המועדון, מה שקורה עם בני בן זקן בבית"ר זו טלנבולה שבועית, לא בטוח שהוא מצליח להבין מה בכלל קורה סביבו וסביב המועדון. וג'ורדי? ההתבטאויות שלו כבר מתחילות להסביר הכל. כולם מרגישים שזה הולך להיגמר איכשהו, רק שלא ברור מתי ובאיזה סיטואציה.

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ברור שזה הולך להיגמר. ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

4. לאחר המשחק מול בית"ר ירושלים, שלושת השחקנים הראשונים של הפועל באר שבע שיצאו לכיוון האוטובוס היו טוני וואקמה, ג'ון אוגו ומיגל ויטור. השלושה יצאו יחד וחלפו על פני העיתונאים, כשכולם משתאים ואומרים בצורה כזו או אחרת: "שלושה שחקנים שהם מעל הליגה". ברק בכר כבר אמר בצורה גלויה כי הקבוצה פחות טובה משנה שעברה, אך כל עוד יש לו את השלושה הללו זה באיזשהו מקום סוג של "לא כוחות". כשוויטור נפצע ראו את הפגיעות של באר שבע, כשוואקמה לא נמצא מרגישים פחות מחץ, כשאוגו יוצא מהאמצע פתאום אפשר לתת לה פייט במרכז השדה. כל עוד השלושה הללו כשירים ומשחקים, הסיכויים של אחת הקבוצות להתמודד עם האלופה הוא נמוך מאוד. אם וואקמה יעזוב בינואר זה עשוי מעט לשנות את התמונה, להחליש את באר שבע ואפילו לתת דרייב ליריבות להאמין, להתחזק ולנסות להתמודד.

אם וואקמה יישאר וכולם יהיו כשירים, הקבוצות שעל הנייר מתיימרות להתמודד עם באר שבע השנה יצטרכו לקבל החלטה מוקדמת להתחיל ולהכין את העונה הבאה. אין טעם לסחוט את הסגל הנוכחי ולא להרוויח ממנו יותר מדי . יש שלב שבו צריך לחשוב קדימה ולהעדיף לתת את הקרדיט לכאלה שבאמת יכולים להוביל בשנה הבאה לעשות את זה. גם צעירים ישראלים וגם רכש זר צעיר ובריא שיכול לפרוח עם הקבוצה בשנים הבאות. זה מצחיק, אבל נראה שבמכבי חיפה כבר הפנימו שזה המצב ומו אלאך כבר עובד על יצירת צוות מקצועי ותלכיד שבאמת יהיה מוכן לעונה הבאה. מכבי ובית"ר? הן עדיין בשלב האשליה שאסור לוותר. יעבור להן.

מו אלאך עם מאמן מכבי חיפה גיא לוזון. אתר רשמי מכבי חיפה, אתר רשמי
באמת יהיו מוכנים לעונה הבאה? מו אלאך/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully