וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנבחרת מרוצים מהיכולת, ג'ייק כהן: "הכי טוב שהחליטו בשבילי"

25.11.2017 / 7:00

אחרי הניצחון המשכנע על אסטוניה, הפורוורד סיפר על הימים שלפני ההגעה לנבחרת: "זה היה לא בשליטתי". קטש ינסה לחדד את השיטה, מנקו: "בשיטה שלו לוקח זמן להבין". וגם: ההכנות ליוון

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

נבחרת ישראל פתחה אמש (שבת) את קמפיין מוקדמות אליפות העולם סין 2019 עם ניצחון משכנע 68:88 על נבחרת אסטוניה בדרייב אין. השחקנים של עודד קטש נראו לא מספיק טוב במהלך המחצית הראשונה בה כבר פיגרו בשבע נקודות הפרש, אלא שיכולת טובה של ריצ'רד האוול ותמיר בלאט הורידה אותם עם יתרון שלוש במחצית. המחצית השנייה הייתה טובה בהרבה, וישראל ברחה כבר ליתרון 20 בתחילת הרבע הרביעי, ממנו האסטונים לא הצליחו לחזור.

הכוכב הגדול היה האוול, שמתחיל קמפיין שני עם הנבחרת. סנטר הפועל ירושלים סיים את המשחק עם 19 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, וגם גרם לדקות של חרדה על הספסל כשירד לספסל עם אצבע פרוקה. אנשי הצוות הרפואי של הנבחרת החזירו אותה למקום והוא ייבדק היום שוב כדי לראות שאין חשש לפריקה חוזרת. "ממש נחמד לשחק עם ריצ'רד האוול, הוא שחקן ממש טוב, ממש מוכשר, יודע למסור את הכדור, עושה את הכל, אני מתרגש להמשיך לשחק איתו, ואז נחזור לשחק מולו, שזה מסריח", אמר בחיוך ג'ייק כהן, שרשם גם הוא משחק מצוין אחרי ששוחרר ממכבי תל אביב לטובת המשימה.

"זה הרגיש ממש טוב, אני חושב שהתחברנו תוך כדי המשחק, הם היו במשחק במחצית הראשונה, וככל שהכרנו אחד את השני למדנו איך לשחק ביחד ולמדנו איך הם משחקים, אז התקדמנו. זה מראה על אופי של הקבוצה ועל האינטליגנציה של השחקנים שיש לנו", הוסיף כהן על היכולת של חבריו, "יש לנו הרבה שחקנים חכמים, אנחנו משחקים אחד מול השני בליגה, וזה מראה איזה שחקנים יש לנו, כולם משחקים ללא אנוכיות, והדבר הכי חשוב זה להשיג את הניצחונות. זו יכולת משמעותית מאוד".

רק 14 שעות לפני המשחק, ראה כהן את חבריו למכבי תל אביב מפסידים בצורה די משפילה בברצלונה, והוא מצידו היה רחוק מהם, בשירות הנבחרת הלאומית ובהוראת קבוצתו, "זה לא היה בשליטתי, הייתה פגישה בה מכבי ייצגו אותי והחליטו בשבילי. אולי זה הכי טוב שקרה, אם אני הייתי צריך להחליט, הייתי מאכזב מישהו, או את מכבי או את הנבחרת. אולי הכי טוב שלא הייתי צריך להחליט והחליטו בשבילי, אני רק שחקן כדורסל עושה מה שמבקשים ממני ורק צריך להכניס את הכדור לסל".

עוד בנושא

מוקדמות מונדובאסקט 2019: ישראל הביסה 68:88 את אסטוניה
עודד קטש: "נבחרת זה תמיד מרגש", בר טימור: "אולי היה חוב מהקיץ"
זה הרגע ליהנות: על הימים החלומיים של עומרי כספי בגולדן סטייט

ג'ייק כהן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"התחברנו תוך כדי המשחק". ג'ייק כהן/ברני ארדוב

לא מעט סימני שאלה היו לפני המשחק לגבי יכולתה של הנבחרת, משתי סיבות עיקריות. הראשונה - מדובר בנבחרת חדשה כמעט לחלוטין, כשרק גל מקל, בר טימור, ג'ייק כהן, ריצ'רד האוול ושון דאוסון שיחקו לפני כן בנבחרת הבוגרת. השנייה - השיטה החדשה של פיב"א, שלא מאפשרת זמן הכנה ראוי למשחקים, גרמה למאמן עודד קטש לנסות ולדחוס את שיטת המשחק בה הוא מאמין בזמן קצר.

אחת ההחלטות הראשוניות של קטש הייתה לפתוח בחמישייה עם רפי מנקו, שכבר מכיר את שיטת המשחק איתה הוא הולך מהשנה שעברה באילת. מנקו מצידו הגיב במשחק סולידי מאוד, "זה כיף גדול, משהו שחלמתי עליו בתור ילד, אני שמח שזה התגשם, אבל אני עוד יותר שמח שניצחנו היום והתחלנו כמו שצריך את הקמפיין. אנחנו בסך הכל ארבעה ימים מתאמנים, ובשיטה של עודד לוקח זמן להבין מה שהוא רוצה שהשחקנים יעשו. אני שמח שבחצי השני עלינו עם האנרגיות הנכונות שאפשרו לנו לרוץ ולעשות סלים קלים. עודד נותן לי הרבה ביטחון, החיבור איתו עושה לי טוב, אני מקווה שזה ימשיך".

לקטש היו לא מעט לבטים בימים שקדמו למשחק לגבי ההרכבים השונים אותם יריץ, ובאמת במחצית הראשונה היה נראה כי הוא מתקשה למצוא את ההרכב שרץ טוב, אלא שבנבחרת מספרים על שיחה מקצועית טובה במחצית, ומציאת איזונים טובה יותר שעזרה לניצחון. בצוות המקצועי פרגנו מאוד לשני הרכזים הטבעיים גל מקל ואבי בן שימול, שניהם עברו בעברם תחת קטש, שידעו לחבר את המשחק במחצית השנייה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ריצ'רד האוול נבחרת ישראל. ברני ארדוב
איש המשחק. ריצ'רד האוול/ברני ארדוב

בשעות הלילה צפו אנשי הצוות המקצועי, למעט עוזר המאמן עופר רחימי שומר השבת, במשחקה של נבחרת יוון נגד נבחרת בריטניה בלסטר. בישראל יודעים שהסגל היווני שהופיע למשחק הראשון במוקדמות צפוי לקבל חיזוק משמעותי בדמותם של שלושת שחקני היורוליג של יוון שמגיעים מפנאתנייקוס - ניק קלאת'ס, ת'אניס אנטטוקומפו ויאן וויוקאס, שעל פי דיווחים ביוון בימים האחרונים יגיעו למחנה הנבחרת בכריתים כבר היום.

הנבחרת תשוב להתאמן כבר הערב בדרייב אין, כשגם שני השחקנים שלא התלבשו למשחק, יפתח זיו ועוז בלייזר, יטלו חלק באימון. ביום ראשון בבוקר יעלו על הטיסה לכריתים ויערכו את האימון המסכם באי. מלבד הדגשים וההתאמות שיעשו בצוות המקצועי לקראת המשחק נגד יוון, ותיקון הטעויות מהמשחק הראשון, צפויים שוב לנסות ולקבל החלטה מי יהיו ה-12 שיתלבשו, כשקיימת סבירות לא קטנה שבלייזר ימצא את עצמו בין השחקנים שמתלבשים למשחק.

בכל מקרה מכינים עצמם בנבחרת למשחק לא פשוט, מול נבחרת טובה בהרבה מאסטוניה, כשלא מעט יפול על השחקנים היותר מנוסים ברמה האירופית - גל מקל, ג'ייק כהן, שעבר בליגה היוונית, ריצ'רד האוול ובר טימור, "זה יהיה מבחן ממש קשה, אני אופטימי אחרי ההופעה שלנו, ניקח את זה יום אחרי יום וננסה לנצח", אמר כהן באופטימיות. ניצחון בכריתים ישים את ישראל בעמדת זינוק טובה מאוד לקראת המשך קמפיין המוקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully