וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הקבוצות הגדולות בספרד לוטשות עיניים לעבר סילבן לנדסברג

ברצלונה ומלאגה הן בין הקבוצות שעשויות לפנות למתאזרח הישראלי, שמצטיין במדי אסטודיאנטס העונה. ייתכן שלא יוכל לשחק תחת הדרכון הישראלי שלו, מה שיפחית את הסיכויים שישודרג

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

פתיחת העונה החיובית של סילבן לנדסברג נמשכת. אמש (שלישי) סיפק המתאזרח הישראלי שעזב את מכבי תל אביב בקיץ וחתם באסטודיאנטס הספרדית הצגה נוספת, כשצלף לא פחות מ-31 נקודות ב-36 דקות בהפסד הדרמטי לבנביט בליגת האלופות של פיב"א (82:80). עבור לנדסברג, שקלע 6 שלשות מ-12 ניסיונות, זוהי עונת שיא מבחינה אישית.

אחרי שבעה מחזורים בליגה הספרדית, הוא חולק את המקום הראשון בטבלת מלך הסלים עם אריק גרין מוולנסיה, כששניהם קולעים 18 נקודות בממוצע למשחק. גם בליגת האלופות מאזנו מרשים למדי, והוא ניצב במקום השלישי עם 18.3 נקודות פר ערב. כל זה מתרחש בזמן שגם ברמה הקבוצתית אסטודיאנטס נראית לא רע בכלל, עם שלושה ניצחונות וארבעה הפסדים בליגה הספרדית שמציבים אותה במקום ה-11.

נראה שהיכולת הטובה לא נעלמת מעיניהן של הקבוצות הגדולות בספרד. בתקשורת המקומית מדווחים כי חלקן, כולל ברצלונה ומלאגה, כבר לוטשות עיניים לעבר הגארד האמריקאי בעל האזרחות הישראלית, וכי אפשר שינסו להחתימו בהמשך העונה, אם אסטודיאנטס תישאר מחוץ לתמונת הפלייאוף. אסטודיאנטס נחשבת בשנים האחרונות למקפצה טובה לקבוצות גדולות יותר. אדווין ג'קסון, שלנדסברג הגיע על תקן מחליפו, סיפק אשתקד יכולת דומה ועבר לסין תמורת חוזה עתק, אחרי שדחה כמה וכמה קבוצות יורוליג בדרך.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הובסה בהיכל 92:72 על ידי אנאדולו אפס
אהרל'ה ויסברג על השיעור שאנאדולו לימדה את מכבי תל אביב
אודי הירש על המבחן של מכבי תל אביב ברגעים הקשים שלה
ספאחיה בסיום: "היה משחק רע שלנו, אך אני לא מתוסכל"
מתרסקת: ריאל מדריד הובסה 105:75 על ידי באסקוניה

אדווין ג'קסון במדי מלאגה, 2016. GettyImages
לנדסברג ילך בדרכו? אדווין ג'קסון/GettyImages

כך או כך, המכשול שעלול לחצוץ בין לנדסברג לקבוצה גדולה בספרד נוגע לאזרחות שלו. בשבועות האחרונים פנו מספר קבוצות להנהלת הליגה בדרישה לא לאפשר לו להשתמש בדרכונו הישראלי כדי להיחשב כשחקן אירופי. חוקי הזרים בספרד מאפשרים להכליל בסגל שבעה זרים, אבל רק שניים בעלי אזרחות לא אירופית (בדרך כלל אמריקאים), ועוד חמישה אירופיים או שחקנים ממדינות 'קוטונו' (מדינות אפריקאיות). לא ברור באיזה קריטריון לנדסברג עומד, מכיוון שתקנון הליגה מאפשר למתאזרחים לשחק תחת הדרכון המשני שלהם (במקרה זה, הישראלי) רק במקרים בהם הם נולדו במדינות החברות באיחוד האירופי.

על כן, בודקת הנהלת הליגה הספרדית את הטענה שלנדסברג צריך להיחשב כאמריקאי לכל דבר. אם תחליט שאכן זהו הסטטוס הראוי שלו, הסבירות שקבוצות ספרדיות אחרות יהמרו עליו תפחת באופן משמעותי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully