וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן של המועדון, המבחן של הקבוצה: על ההפסד של מכבי תל אביב

15.11.2017 / 6:30

בליגה כה תחרותית, ועם המגבלות הידועות של הסגל, מכבי ת"א עוד תפסיד לקבוצות ברמה של אנאדולו אפס ולשחקנים ברמה של מקולום. השאלה אם ספאחיה ושחקניו יידעו להרים את הראש ולשמור על צלם של קבוצה גם ברגעים קשים, ובעיקר אם ראשי המועדון יפנימו שהפסדים הם חלק מהחיים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

קל לשכוח זאת, אבל היורוליג היא ליגת הכדורסל השנייה בטיבה בעולם. קבוצת יורוליג בינונית תפרק את הצורה לאלופת המכללות ולכל קבוצת ג'י ליג, שלא לדבר על ליגות מיבשות אחרות. אפס אנאדולו ממחישה היטב עד כמה הליגה הזאת מורכבת וקשה. מצד אחד, ולימיר פראסוביץ', מאמן מנוסה וקשוח, מין גירסה מתוחכמת של שותפו לעמדת הקלעי בספליט הגדולה, דושקו איבנוביץ': תרגילים ארוכים, הגנה אגרסיבית ונטולת תחכום, ניסיון לשלוט בקצב ולנצח במשחקים בכוח הזרוע; ומצד אחר, עם כשרונות על כאריק מקולום ובריאנט דאנסטון, אחד יכול להחריב אותך בהתקפה והשני מגן עילאי ושחקן חכם ויעיל מאין כמוהו. כשקבוצה כזאת מתחברת, אפילו באופן חלקי – מרבית הסגל של הטורקים בכושר בינוני עד רע – משחק מולה הוא אתגר משמעותי. ובניגוד לריאל מדריד, למשל, מפגש עמה לא מעורר דריכות יוצאת דופן בקרב היריבה והקהל, מה שהופך אותה למסוכנת אפילו יותר.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הובסה בהיכל 92:72 על ידי אנאדולו אפס
אהרל'ה ויסברג על השיעור שאנאדולו לימדה את מכבי תל אביב
ספאחיה בסיום: "היה משחק רע שלנו, אך אני לא מתוסכל"
מתרסקת: ריאל מדריד הובסה 105:75 על ידי באסקוניה

אריק מקולום אנאדולו אפס מול אלכס טיוס מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
כישרון על. אריק מקולום/יוסי ציפקיס

מכבי פגשה את שתי הגרסאות של אנאדולו, את זו של פראסוביץ' ואת זו של מקולום. למשך מרבית הרבע הראשון שיחקו הטורקים בהרכב ה-0:0 שלהם, עם דאנסטון ו-ולאדימיר שטימאץ, שסתמו את הצבע והפכו כל סל לקריעת ים סוף. מנגד, הנוכחות של שניהם בהתקפה, יחד עם ריקי לידו בעל האחוזים האיומים מחוץ לקשת, הקלה על ספאחיה את תוכנית המשחק ההגנתית. הגארדים של אנאדולו קיבלו פתרונות של טופ סייד בפיק אנד רול (ניסיון לכוון אותם לקו הבסיס), והריווח הבעייתי בהתקפה הטורקית סייע לגבוהים של מכבי לתת עזרה. הכל השתנה, כמובן, כשמקולום נכנס למגרש. יכולת הקליעה שלו זרעה פאניקה בהגנה של מכבי, אילצה את הגבוהים לצאת לעזרה רחוקה מהסל בפיק אנד רול ולהפקיר את הצבע. גם כשהוא נעצר יחסית במחצית השנייה, איפשרה נוכחותו על המגרש לגבוהים הטורקים סלים קלים בצבע וגם שליטה בריבאונד ההתקפה (13 במספר, וניצחון 30:46 בריבאונד של השניה בתחום ביורוליג על המובילה). אפשר לנתח את המשחק טקטית, אבל לפעמים הכדורסל הרבה יותר פשוט כשהכדור נכנס.

מנגד, הקשיחות של הטורקים והאגרסיביות שלהם מול הגארדים הצהובים חשפו את המגבלות הידועות של מכבי: מייקל רול התקשה להרים זריקה, החדירות של נוריס קול נתקלו בחומה (2 מ-10 מהשדה), דשון תומאס נתקל בשמירות כפולות בצבע ולא הגיב מספיק מהר במסירות החוצה או לשחקנים שחותכים לסל, וגם לפייר ג'קסון לקח זמן להסתגל להגנה שמולו, כשאיבד במחצית הראשונה ארבעה כדורים (שישה בסך הכל). במחצית השנייה החזיקה היכולת האישית של ג'קסון את מכבי במשחק, אבל היא לא יכולה לנצח עם תרומה כה דלה מהגארדים האחרים שלה, כולל דיאנדרה קיין (2 מ-8 מהשדה) וג'ון דיברתולומיאו. בכלל, מכבי פתחה את היורוליג בצורה מוצלחת למרות בעיה חמורה בקליעה – 29 אחוז קבוצתי משלוש ביורוליג. עם כל הרצון הטוב, הלחימה והחיוביות, אם המגמה הזאת תימשך, ההגנות יצטופפו וגם הסלים מ-2 ייכנסו באחוזים נמוכים יותר. אפשר לנתח את המשחק טקטית, אבל לפעמים הכדורסל הרבה יותר מסובך כשהכדור לא נכנס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקני מכבי תל אביב פייר ג'קסון, דשון תומאס, ג'ונה בולדן. יוסי ציפקיס
לפעמים הכדורסל הרבה יותר מסובך כשהכדור לא נכנס. תומאס, בולדן וג'קסון, אמש/יוסי ציפקיס

רק שהמבחן הגדול של מכבי, כקבוצה וכמועדון, לא יהיה מקצועי, אלא מנטלי. ריאל מדריד הובסה אתמול ב-30 הפרש וחימקי חטפה 28. אפשר להעריך בזהירות שהתבוסות האלו לא יגררו ישיבות חירום ופיטורי מאמנים. בעונה ארוכה ובליגה ברמה כל כך גבוהה, צפויים עוד ערבים לא מעטים כאלה. מכבי בנתה קבוצת מרכז טבלה-בואכה תחתית ביורוליג, וההתחלה המוצלחת לא משנה את נתוני היסוד של הסגל הזה, שמגבלותיו רבות. השאלה אם ברגעים הקשים תדע לשמור על צלם של קבוצה, לרדת להגנה, ליפול על כדורים לשמור על יסודות המשחק הקטנים שעליהם היא מקפידה עד עתה ולהימנע מהקריסה המנטלית שהייתה מנת חלקה בשתי העונות האחרונות. למערכת סביב הקבוצה יהיה בכך תפקיד מכריע. המועדון שהתרגל להיות אחד ההישגיים בעולם יצטרך להסתגל לחיים כעוד קבוצה בליגה השניה בטיבה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully