וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור כיסוי: אולימפיאקוס חשפה את החולשות של מכבי תל אביב

25.10.2017 / 7:30

דווקא מול אולימפיאקוס הקשוחה נראתה מכבי כמו שדמיינו אותה – מבוססת כמעט לחלוטין על היצירתיות של קול וג'קסון. רק שכיסוי לקוי בהגנה במחצית השניה ופירוק מוחלט של ההתקפה המסודרת על ידי היוונים חשפו מה עדיין חסר לה כדי להגיע לטופ של היורוליג

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

אולימפיאקוס של העונות האחרונות היא פלא. אוסף שחקנים קשוח מאוד, לא בהכרח כשרוני במיוחד, בסיסו יווני ולא זר, שהתאסף סביב ואסיליס ספאנוליס ומצליח לסחוט מעצמו מדי עונה הרבה יותר מהציפיות המוקדמות, לרבות שני תארי יורוליג. המשחק אמש סיפק הצצה לגרסה הנוכחית של המועדון המפואר, שהצליח לשכלל אפילו יותר את הנוסחה: ספאנוליס פצוע; אריק גרין, שסיפק אלטרנטיבה יצירתית מהספסל, שוחרר לולנסיה; ובהרכב הזה אין לספירופולוס אף חודר מצטיין או גארד שיכול לכווץ אליו את ההגנה. ההתקפה מתבססת על הרבה פוסט אפ מסורבל למדי, על היכולת של פרינטזיס הנפלא להוציא מים מהסלע בחפירות, על השלכות משלוש – לא תמיד תוצאה של זריקות טובות או החלטות משובחות – ובעיקר על הגנה פנטסטית, בוודאי בדקות שבהן ניצב במרכז ההגנה הבלם האחורי העונה לשם ניקולה מילוטינוב.

דווקא מול האנומליה הזאת, שבו שחקנים יוונים מנפקים 40 מתוך 69 הנקודות – נתון כמעט בלתי נתפס ביורוליג הקוסמופוליטי של היום – נראתה מכבי תל אביב כמו שדמיינו אותה בתחילת העונה: קודם כל הקבוצה של פייר ג'קסון ונוריס קול, שכמעט הכל עבר דרכם – בחדירות, בהובלת המתפרצות שהמינון שלהן עלה דווקא מול קבוצת הגנה חזקה כל כך, ביכולת לשבור לבד את החומות באדום. רק שבדומיננטיות של ג'קסון וקול יש משהו מתעתע, מפני שהיא מעידה על כך שהיוונים הצליחו לפרק כמעט לחלוטין את משחק ההתקפה המסודר של מכבי, את הנעת הכדור הסבלנית, החסימות לקלעים והפוסט אפ. כתוצאה מכך, שחקנים שבנויים על משחק על חצי מגרש, בעיקר דשון תומאס (2 נקודות) וארטיום פראחוסקי (0) נעלמו כליל, וחלוקת הנקודות בין קול וג'קסון (36) לכל השאר (32), מעידה על החילופים האגרסיביים והפיצוצים בכל חסימה של האורחים.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הפסידה 69:68 לאולימפיאקוס, קול החטיא על הבאזר
ניצחון החמוצים: כשמכבי תל אביב נתקלה ביריבה אפורה וקשוחה
נבן ספאחיה: "הפרטים הקטנים הכריעו, יש לנו בעיות בהתקפה"
עוד ביורוליג: הצגת ענק ללוקה דונצ'יץ', הפסד מפתיע לברצלונה

נוריס קול שחקן מכבי תל אביב מול בריאן רוברטס שחקן אולימפיאקוס. ברני ארדוב
יותר מדי בידודים. נוריס קול/ברני ארדוב

מכבי נשארה במשחק בזכות היכולת האישית של צמד הגארדים הזרים, וגם בזכות תוכנית משחק חכמה של ספאחיה, שהחליט שלא לעזור על הפוסט אפ של היוונים והחליט שהוא לא נותן ליוונים זריקות חופשיות משלוש. זה עבד באופן כמעט מושלם, והאורחים סיימו את המשחק עם 25 אחוז בלבד מחוץ לקשת, אבל בסופו של דבר קלעו 7 שלשות מול 3 בלבד של מכבי, נתון שסייע להם לנצח. שלושת הסלים שהגדירו את ההבדל הנוכחי בין הקבוצות היו בסוף הרבע השלישי, כשפרינטזיס תפר שתי שלשות רצופות מהפינה ממצבים כמעט זהים (וקבע 51:43) ושלשה נוספת של מנצאריס, 7:12 דקות לסיום, שקבעה 59:54.

בשלשה הראשונה של פרינטזיס, מילוטינוב קיבל את הכדור אחרי חסימת פיק אנד רול לפינה לסטרלניקס, טיוס ששמר על פרינטזיס בפינה התכווץ אליו והסנטר מצא את הפורוורד היווני; במהלך השני מקלין חסם ללא כדור לתומפסון, דשון תומאס נתקע בחסימה, טיוס עזר, וכשהכדור הגיע לתומפסון נאלץ השומר של פרינטזיס, הפעם בולדן, לעזור והשאיר אותו שוב חופשי; ובסל השלישי סטרלניקס מצא את מקלין אחרי פיק אנד רול, פייר ג'קסון התכווץ אליו והשאיר את מנצאריס ללא כיסוי. העיקרון זהה: חסימה התקפית, מסירה לחוסם (או לנחסם) ואז תגובה מהירה של השחקן שמקבל את הכדור ומציאת השחקן הפנוי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב מול קוסטאס פפאניקולאו שחקן אולימפיאקוס. ברני ארדוב
עם יכולת אישית ומחויבות, אפשר לגבור רק על קבוצות לא רעות/ברני ארדוב

המהלכים הקבוצתיים האלה הציבו בפני ההגנה של מכבי אתגרים של תיאום ומהירות שכרגע היא לא בנויה אליהם. הם גם הבהירו מה ההבדל הנוכחי בין הקבוצות: מכבי שומרת באגרסיביות ומנסה לקחת מה שההגנה נותנת לה בצד השני, אבל עדיין חסרים לה תיאום התקפי ברמה הזאת, וגם גמישות וחוכמה הגנתיים שיסייעו לה למנוע את הסלים האלו. לכן, החבורה הקשוחה והמוזרה מיוון סיימה עם 14 אסיסטים, ומכבי עם 9 בלבד (ומספר זהה של איבודים). עם יכולת אישית ומחויבות אפשר לגבור על קבוצות כדורסל לא רעות, לא על פלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully